Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lut 2014, 11:50

Ale kolegę pracującego w Renomie mógłbyś mieć, skąd mam wiedzieć, gdzie masz kolegów...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 lut 2014, 18:35

Honorowanie to jest związanie z utrudnieniami na linii Skierniewickiej
http://www.mazowieckie.com.pl/strefa-po ... 014-r.html
Niestety nie wymieniono w ogłoszeniu ze chodzi tylko o pociągi które obsługują linię Warszawa-Skierniewice czyli wynika z tego że po średnicy można jeździć z kartą miejską

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lut 2014, 21:57

Dlaczego "niestety"?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lut 2014, 21:58

No OK, czyli jednak honorowanie jest. Mimo braku umowy z ZTM. Odszczekuję ;)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 lut 2014, 16:13

MichalJ pisze:Dlaczego "niestety"?
Umowa jest ale z Kolejami Mazowieckimi które honorują bilety ZTM. Wielu ludzi kupuje bilety do granicy strefy i dalej jeżdżą na karcie miejskiej. Chodziło o to żeby i oni mogli z powodu utrudnień korzystać z pociągów PR i IC na linii Skierniewickiej. Uważam że w umowie powinny być zapisy o tym że bilety ZTM są ważne tylko z biletem KM na dalszy odcinek i tylko w pociągach obsługujących tą linię. Ale skoro tych zapisów nie ma to po średnicy można jeździć każdym pociągiem na podstawie karty miejskiej

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lut 2014, 11:00

No ale nadal: dlaczego "niestety"?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2014, 11:37

Na przykład dlatego, że dla przewoźnika dalekobieżnego prowadzącego pociąg z Lublina do Poznania potencjalny tłum ludzi wymieniający się co 5 minut może przynieść znaczące straty wizerunkowe; podróżni nie lubią, jeśli co chwilę nad głowami im się przewala dzika horda.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 lut 2014, 20:16

Bo najpierw przyzwyczaja się ludzi do wygody a potem wynikają z tego nieprzyjemne sytuacje. Podam przykład sprzed 1,5 roku. Na Euro 2012 w pociągach na linii lotniskowej pasażer mógł usiąść w pociągu i czekać aż konduktor przyjdzie i sprzeda mu bilet. Gdy Euro się skończyło jeszcze przez wiele miesięcy można było natrafić na ludzi którzy w ten sposób chcieli kupić bilet. Tylko że już z opłatą dodatkową za przejazd bez biletu.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 kwie 2014, 19:09

Na stronie KM w zakładce "honorowanie biletów" pojawił się bardzo ciekawy zapis dotyczący honorowania biletów KM w pociągach obsługujących linię lotniskową
Ww. bilety honorowane są pod warunkiem, że cena biletu jednorazowego normalnego KM za przejazd pociągiem linii lotniskowej, na odcinku Lotnisko Chopina - centrum Warszawy, nie będzie tańsza niż 4,40 zł.
Mógłby mi ktoś wyjaśnić czemu ma służyć ten zapis?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 kwie 2014, 19:11

Ile kosztuje cena biletu?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 kwie 2014, 19:22

Pomijając błędy językowe to czy kupujący bilety KM do 5km stanowią tak poważne utrapienie w SKM że trzeba ich zwalczać?

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 wrz 2014, 18:35

Jakby ktoś nie wiedział to obecnie Wspólny bilet jest honorowany także w drugą stronę (Warszawa Zachodnia :arrow: Warszawa Wschodnia) w IR Cisy, bo jeździ przez Warszawę Śródmieście w obydwie strony. :wink: Swoją drogą bez poważnych zmian w godzinach kursowania tego pociągu to nijak nie można jechać nim na bilecie weekendowym/weekendowym grupowym, bo kursuje jedynie od poniedziałku do piątku, nie łapiąc się ani przed 8, ani po 19. :razz:

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 gru 2014, 16:20

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 05 sty 2015, 19:55

ZTM pisze:Przypominamy, że oferta „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD” obowiązuje również w 2015 roku. Dodatkowo, 1 stycznia 2015 r. zmieniono zasady korzystania z pociągów przyspieszonych Kolei Mazowieckich na podstawie biletów ZTM.

Od dnia 1 stycznia 2015 r., w ramach oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD”, podróżni posiadający ważne bilety ZTM:

1) dobowe,

2) weekendowe,

3) weekendowe grupowe,

4) 30-dniowe,

5) 90-dniowe,

6) seniora,

7) dla dziecka z rodziny posiadającej troje dzieci

oraz uprawnienia do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie, wynikające z uchwał Rady m.st. Warszawy, mogą korzystać z przejazdów pociągami osobowymi KM:

1) na terenie ograniczonym stacjami (przystankami osobowymi): Warszawa Ursus Niedźwiadek, Warszawa Gołąbki, Warszawa Choszczówka, Warszawa Wola Grzybowska, Warszawa Zacisze-Wilno, Warszawa Rembertów (dla pociągów kursujących w kierunku Wołomina), Warszawa Falenica, Warszawa Jeziorki, Warszawa Lotnisko Chopina, tj. pomiędzy wszystkimi stacjami i przystankami osobowymi znajdującymi się w pierwszej strefie taryfowej ZTM

– na podstawie biletów ważnych w pierwszej strefie biletowej na obszarze m.st. Warszawy;

2) na odcinkach leżących w drugiej strefie biletowej ZTM:

- Warszawa Ursus Niedźwiadek – Pruszków,

- Warszawa Gołąbki – Płochocin,

- Warszawa Choszczówka – Legionowo Przystanek,

- Warszawa Choszczówka – Legionowo Piaski,

- Warszawa Wola Grzybowska – Sulejówek Miłosna,

- Warszawa Falenica – Śródborów,

- Warszawa Jeziorki – Zalesie Górne,

- na podstawie biletów ważnych w pierwszej i drugiej lub drugiej strefie biletowej.

Bilety ZTM inne niż wyżej wymienione nie są honorowane, czyli nie uprawniają do przejazdów pociągami KM.

Podróżni odbywający podróż pociągiem KM z miejscowości położonych poza obszarem stosowania „Wspólnego Biletu ZTM–KM–WKD” zobowiązani są do nabycia biletów Kolei Mazowieckich na dojazd do stacji granicznej obszaru obowiązywania oferty.

1 stycznia 2015 r. nastąpiła zmiana zasad korzystania z pociągów przyspieszonych Kolei Mazowieckich na podstawie biletów ZTM honorowanych w ramach oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD”. Zgodnie z nowymi zasadami, przejazd pociągiem KM od ostatniej stacji (przystanku osobowego) w obszarze „Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD”, na której – według rozkładu jazdy – pociąg się zatrzymuje, możliwy jest w przypadku gdy przystanek ten znajduje się:

1) w drugiej strefie biletowej – wyłącznie pod warunkiem zakupu odpowiedniego biletu KM obowiązującego od tego przystanku;

2) w pierwszej strefie biletowej – wyłącznie pod warunkiem zakupu odpowiedniego biletu KM obowiązującego od ostatniego przystanku w pierwszej strefie (nawet jeśli pociąg według rozkładu jazdy się na nim nie zatrzymuje).


Zasady te obowiązują analogicznie w przypadku przejazdów w kierunku obszaru objętego "Wspólnym Biletem ZTM-KM-WKD".

Przewóz rzeczy i zwierząt odbywa się zgodnie z zasadami obowiązującymi w lokalnym transporcie zbiorowym nadzorowanym przez ZTM.

Przejazd pociągiem Kolei Mazowieckich odbywa się na podstawie ważnego biletu okresowego ZTM, o którym mowa wyżej, tj. wcześniej aktywowanego/skasowanego.

Podróżny z nieaktywnym biletem ZTM zakodowanym na Warszawskiej Karcie Miejskiej zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami (licząc od czoła składu) w pierwszym przedziale za czynną kabiną maszynisty i niezwłocznie zgłosić się do kierownika pociągu z żądaniem aktywacji tego biletu.

W przeciwnym wypadku podróżnego uznaje się za jadącego bez ważnego biletu. Sposób aktywacji biletów kartonikowych ZTM w pociągach KM odbywa się będzie na dotychczasowych zasadach.

Kontrola i windykacja należności z tytułu przejazdu pociągiem KM bez ważnego dokumentu przewozowego dokonywana jest przez KM na zasadach obowiązujących w KM, w tym również biletów zakupionych przez telefon komórkowy.

Przypominamy! Na odcinku Warszawa Lotnisko Chopina – Warszawa Płudy w pociągach:

1) Kolei Mazowieckich linii RL – honorowane są wszystkie bilety z taryfy ZTM wraz z uprawnieniami do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie;

2) SKM – tylko linii S2 i S3 – ważne są wszystkie bilety KM oraz uprawnienie do ulgowych przejazdów, w tym bilety sieciowe: miesięczne, kwartalne i roczne.
Z polskiego na nasze:
1. Jak jadę "RE90" do Legionowa i mam bilet tylko na pierwszą strefę to bilet KM kupuję od Choszczówki pomimo, że na tej stacji pociąg się nie zatrzymuje.
2. Jak jadę "RE90" do np. Nowego Dworu Maz. i mam bilet na dwie strefy to kupuję bilet od Legionowa pomimo, że po drodze jest Legionowo-Przystanek w strefie wspólnego biletu ale pociąg tam się nie zatrzymuje.

:?:
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 sty 2015, 20:04

Jeśli chodzi o ten zapis o nikt nie potrafi dać jednoznacznej odpowiedzi. Nawet kierownictwo KM.

ODPOWIEDZ