Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 wrz 2012, 19:45

KwZ pisze:
osa pisze:powinno się kierować podejściem systemowym - skoro większość przystanków kolejowych, czy jak wolicie osobowych, w Warszawie ma nazwy od osiedli czy dzielnic, to, skoro jest to możliwe, powinno się wprowadzić nazwę Warszawa Wola. Nie spodziewam się jakichś strasznych pomyłek, bo niby dlaczego pasażerowie mieliby się mylić?
Nie, nie ma systemu nazywania od dzielnic. Nazwy muszą być przede wszystkim jednoznaczne. Mamy Al. Jerozolimskie, Żwirki i Wigury, Toruńska itd.

Przez wiele (30?) lat Warszawa Wola była gdzie indziej, ludzie się przyzwyczaili.
Przez 30 lat to na pewno nie, bo w wyniku internetowego śledztwa wyszło na to, że linia kolejowa do stacji Warszawa Wola ruszyła w 1987 r. Powtarzam: nie widzę problemu w tym, że pociągi dojeżdżałyby do Dworca Zachodniego przez przystanek Warszawa Wola.
Napisałem, że większość podobnych stacyjek ma nazwy od osiedli i dzielnic - cała linia otwocka i mińska, legionowska z jednym wyjątkiem: Warszawa Toruńska i wprowadzającą w błąd Warszawą Praga (czemu nie Bródno?). To samo na linii pruszkowskiej i sochaczewskiej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 wrz 2012, 19:59

osa pisze:Powtarzam: nie widzę problemu w tym, że pociągi dojeżdżałyby do Dworca Zachodniego przez przystanek Warszawa Wola.
Problem w tym, że Warszawa Wola to był inny przystanek.

Nazwy muszą być jednoznaczne. Warszawa Wola, która nie by nie była tam, gdzie była, tego nie spełnia.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 wrz 2012, 20:01

KwZ pisze:która nie by nie była tam
A ja się zastanawiam, czemu tej myśli nie mogę zrozumieć...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 wrz 2012, 20:12

KwZ pisze:Przez wiele (30?) lat Warszawa Wola była gdzie indziej, ludzie się przyzwyczaili.
No i? Była w złym miejscu od początku.

Powołujesz się na Al. Jerozolimskie i Żwirki i Wigury. To nie są dobre nazwy i nie są jednoznaczne, biorąc pod uwagę długość tych ulic. Zgodzę się z jednym: w Warszawie nie ma systemu nazywania stacji od dzielnic. Nie ma jakiegokolwiek systemu - mam wrażenie, że nazwy na kolei są nadawane jak popadnie (Praga, ZOO, Ochota w sumie też mi się nie podoba...)

[ Dodano: Pią 14 Wrz, 2012 ]
Vilén pisze:
Glonojad pisze:A potem wejdzie KDP i będziemy mieli peron 7,5 (albo 9 i 3/4...)
Ty się nie śmiej, ja w Poznaniu widziałem perony 4, 4a, i 4b…
Co w tym dziwnego? Taki system funkcjonuje w wielu miastach. Perony a, b itp. to zazwyczaj przedłużenia peronów zasadniczych z torami z kozłem oporowym i dochodzi się do nich właśnie przez peron o tym numerze.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 wrz 2012, 20:14

Jak to nie od dzielnic? Może w tym sensie, że lokalizacje stacji z tym dzielnicami się nie pokrywają. Ale to trochę co innego i zgadzam się, że tak być nie powinno.
Ciekawe swoją drogą, jak kolej wybrnie z zasponsorowanego potworka Warszawa Zacisze Wilno, czy jakoś tak.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 wrz 2012, 20:15

MeWa pisze:To nie są dobre nazwy i nie są jednoznaczne, biorąc pod uwagę długość tych ulic.
Za to Wola jest jednoznaczna, bo jest malutkim osiedlem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 wrz 2012, 20:20

MeWa pisze:Co w tym dziwnego? Taki system funkcjonuje w wielu miastach. Perony a, b itp. to zazwyczaj przedłużenia peronów zasadniczych z torami z kozłem oporowym i dochodzi się do nich właśnie przez peron o tym numerze.
Zgoda, jest sporo dworców, gdzie taki system w Polsce istnieje. Szczególnie na zachodzie. Ale wielu przyjezdnych ma z tym kłopoty na początku :) sam miałem kiedyś dawno temu z tym kłopot, ale nie w Poznaniu. Gdzieś na południu. Może w Kędzierzynie?

Nazw przystanków na małej obwodnicy bym nie ruszał wcale. Co prawda nie są popularne, ale ci którzy jeżdżą - już je znają. Po co znowu mącić? Już Warszawa Zachodnia P8 wprowadza zamęt, szczególnie jak ubogo są otablicowane niektóre składy i jest tylko "warszawa zachodnia" a klient w Modlinie ma się domyślać, co to za pociąg, bo może jeszcze przyjechał zupełnie poza rozkładem ;)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 wrz 2012, 20:31

Żadne 7.5, przenumeruje się. Na Wschodniej przenumerowano (peron 1 jest dobudowany później).

A przenosiny (nazw) stacji nie są niczym dziwnym i jakoś ludziom się nie myli. Warszawa Główna, Berlin Hauptbahnhof, że nie wspomnę o pętli Wyczółki.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 wrz 2012, 20:35

MeWa pisze:A ja się zastanawiam, czemu tej myśli nie mogę zrozumieć...
Bo zaczynamy mówić nagle o dwóch stacjach pod tą samą nazwą. Jednej Warszawie Wola, która była tam, gdzie była; i drugiej, która byłaby tam, gdzie dziś jest Warszawa Kasprzaka.
MeWa pisze:(Praga, ZOO, Ochota w sumie też mi się nie podoba...)
Praga jest do przezwania z przyczyn oczywistych. Zoo (czemu kapitalikami to piszesz?) lepiej by się nazywało (Rondo) Starzyńskiego. A Ochota powinna się nazywać Pl. Zawiszy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 wrz 2012, 20:42

KwZ pisze:
MeWa pisze:A ja się zastanawiam, czemu tej myśli nie mogę zrozumieć...
Bo zaczynamy mówić nagle o dwóch stacjach pod tą samą nazwą. Jednej Warszawie Wola, która była tam, gdzie była; i drugiej, która byłaby tam, gdzie dziś jest Warszawa Kasprzaka.
Raczej chodziło mi o to, że Twoja wypowiedź, którą cytowałem, jest nieskładna ;)

KwZ pisze:Zoo (czemu kapitalikami to piszesz?)
A bo skąd mam wiedzieć, jak się ta stacja nazywa naprawdę wg kolejarzy? I o jakie zoo chodzi :) Na peronie stoi tablica, na której ZOO jest w cudzysłowie :)

...zresztą, w nawiązaniu do dyskusji, Kasprzaka obsługuje i Kasprzaka i Wolską, z czego ta druga wydaje mi się ciut ważniejsza.

...co do zmieniania nazw polecam historię londyńskich stacji metra Embankment i Charing Cross, do tego wpleść można zamkniętą już stację Aldwych. To dopiero jest odlot.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 14 wrz 2012, 23:47

Niedawno (tuż przed ponowną zmianą rozkładu) zdarzyło mi się zajrzeć na peron WKD na Zachodnim i zauważyłem, że o ile w przypadku pozostałych peronów SIP podaje następne przyjazdy/odjazdy z dużym wyprzedzeniem, o tyle na WKD jakieś 5 minut przed przyjazdem składu wyświetlacze SIP-u były puste.

Do tego dochodzi aktualny rozkład jazdy zaklejony na szybie tym, który obowiązywać miał dopiero od jutra. Podczas poprzednich remontów SIP też często błędnie wskazywał tor - ale może to wynikało z dużej bezwładności systemu informatycznego, w którym takie sytuacje jak jazda i powrót po tym samym torze nie były przewidziane.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2012, 20:15

Zastanawiam się, czy to nie przypadek, że po 19 w ciemnościach tonął przystanek Warszawa Stadion (zupełnie, poza SIP i podświetleniem rozkładu i windy) oraz peron w Rembertowie razem z całą stacją (zero latarni..). Na Wschodniej też ciemniej niż zwykle. Ktoś za prąd nie zapłacił? :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 wrz 2012, 15:13

Nieoświetlony Stadion widziałem już parę razy w okolicach zmierzchu, piorunujące wrażenie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 wrz 2012, 10:01

Od kiedy łaskawcy z ochrony mają 'prawo' kontroli biletów? Max kwadrans temu wysłałem ich do diabła, jak się przyczepili i chcieli mój zobaczyć (zapewnie nie spodobało się, że robię zdjęcie na DWŚ - swoją drogą, próba sprawdzenia WKMki mogłaby być pasjonująca)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 18 wrz 2012, 21:26

Mała "wpadka" grafficiarzy na Żwirki i Wigury. Podejrzewam tylko, że niewiele im za to zrobią...
Kurier Kolejowy pisze:Graficiarze wpadli na Żwirki i Wigury

17 września o godzinie 1 w nocy funkcjonariusze z Posterunku Straży Ochrony Kolei Warszawa Gdańska ujęli na przystanku Warszawa Żwirki i Wigury dwóch sprawców namalowania 10 mkw. graffiti.


[...]
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... igury.html

ODPOWIEDZ