Komunikacja miejska po M2C - plany, projekty

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 lut 2015, 16:47

Jako Kępianin mam poczucie że moja dzielnica wraca do korzeni i znów będzie wyspą. :P
Cieszę się że w ogóle ktoś w końcu pomyślał o jakimkolwiek dowozie do M2 na Pradze Płd. Szkoda że musiało aż mostu Łazienkowskiego zabraknąć.
Mam tylko wątpliwości co do tych wycieczek po całej dzielnicy, ale możliwe że jeśli chodzi o czas przejazdu to się obronią.
Obrazek

Gdynianin
Posty: 653
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 lut 2015, 17:15

Szkoda, że dowóz do M2 nie jest "dodany", a psuje komunikację w dzielnicy i opiera ruch do centrum tylko na 520 525 i okrojonych 182 523.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 27 lut 2015, 17:23

Kurde a mnie cały czas brakuje połączenia Żwirek z Metrem. Może 504 przez Rondo Daszyńskiego powinno pojechać?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lut 2015, 17:58

Gdynianin pisze:Szkoda, że dowóz do M2 nie jest "dodany", a psuje komunikację w dzielnicy i opiera ruch do centrum tylko na 520 525 i okrojonych 182 523.
Nie może być dodany, bo nie ma z czego dodawać.


Lukasz436 pisze:mnie cały czas brakuje połączenia Żwirek z Metrem. Może 504 przez Rondo Daszyńskiego powinno pojechać?
Molestuj ZTM wnioskami. To nie jest temat nie do przewalczenia, szczególnie jak się dołoży argument o lepszej przejezdności Prostej niż Jerozolimskich.
Domas pisze:No i po co to 805 na Wschodni?..
Widać nie dało się zorganizować krańca na Jagiellońskiej. A przy okazji koordynacja się nie będzie rozjeżdżać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gdynianin
Posty: 653
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 lut 2015, 18:10

pawcio pisze:
Gdynianin pisze:Szkoda, że dowóz do M2 nie jest "dodany", a psuje komunikację w dzielnicy i opiera ruch do centrum tylko na 520 525 i okrojonych 182 523.
Nie może być dodany, bo nie ma z czego dodawać.
To można chociaż było wykorzystać do tego 123, 147 lub 509. Zabieranie linii prowadzących do Centrum to nie rozwiązanie. Nie dziś. Rozumiem, że ZTM chce dopchać jakoś metro żeby to nie okazało się frekwencyjną klapą, ale jest to działanie na szkodę pasażerów z Gocławia/Ostrobramskiej/Saskiej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lut 2015, 18:18

Ja chyba jednak zacznę pisać skargę i z sąsiadami pogadam... na początek o dodanie na E-5 przystanków Reduta Wolska, PKP Kasprzaka i Szpital Wolski. Nad Ordona i Fortem Wola się jeszcze zastanowię.

Częstotliwość 155 jak na dowozówkę słabiutka, rekompensata za parę 197+159 poza szczytem żadna. Znowu skarga.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4153
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lut 2015, 18:23

na początek o dodanie na E-5 przystanków Reduta Wolska, PKP Kasprzaka i Szpital Wolski. Nad Ordona i Fortem Wola się jeszcze zastanowię.
Nie zapomnij o Połczyńskiej Parking P+R :P

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lut 2015, 18:33

W sumie masz rację - skoro może stawać tramwaj, to tym bardziej musi autobus.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 lut 2015, 19:46

Nie może być dodany, bo nie ma z czego dodawać.
Tarchomin dostał tramwaj ekstra, prawda? (-(

Ja wiem, że nie ma z czego dodawać. A jednak robi się takie fanaberie, jak mnożenie linii, 512 do M Stadion (M2C to przecież też Wileński 8-( ) itd.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lut 2015, 20:16

Mnożenie linii nie oznacza mnożenia brygad, tylko mnożenie kursów na fragmencie trasy przy tej samej liczbie brygad.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 lut 2015, 20:19

Pewnym mankamentem nowych tras 151, 411, 502, 514 i E-1 jest brak zapewnienia przesiadki do tramwajów na most Poniatowskiego. Mogłyby zawijać na Rondo Waszyngtona.
Niemniej, przypuszczam że m.in o to chodziło autorom tras: ci pasażerowie mają się przesiadać do metra, a nie do tramwajów :D
Tymczasem, mam wrażenie że w chwili obecnej najlepsze połączenie między centrum a Pragą Południe, Wawrem i szeroko pojętym Zapłowieczem zapewniają... właśnie te tramwaje! - nie metro, które nie dojedzie do ścisłego centrum, nie kolej, która nie jest uzależniona od ZTM i podatna na opóźnienia. Oczywiście przy braku bezpośrednich autobusów do centrum, bo jeśli one są, to nie ma o czym mówić).
Ciekaw jestem, czy przy okazji uruchomienia metra nie oberwie tramwaj 77?

Dla pasażerów niezła huśtawka: dostali najpierw autobusy do ścisłego centrum, natomiast teraz muszą się dodatkowo przesiadać żeby w ogóle się dostać na ciąg I linii metra, nie mówiąc już o centrum.
Mocno też oberwie Rembertów: zmiana jakoś mało związana z uruchomieniem metra, bo co takiego zmieni się wówczas przy Wiatraku? Inna sprawa, że przesiadka do tramwajów jest chyba mniejszym złem niż przesiadka do metra lub kolei przy Stadionie.
Ktoś już postulował podobny pomysł, moim zdaniem można rozważyć przynajmniej w porannym szczycie: żeby najważniejsze linie kończące przy Wiatracznej zawijały pod przystanek GRENADIERÓW, dając jednoperonową przesiadkę do tramwajów i to od razu wszystkich linii, bez względu na to, czy z Wiatracznej, czy z Gocławka. Dalej dwa razy w prawo - w Grenadierów i w Grochowską do pętli.

Z Gocławia trochę dużo tych dziwnych linii: 507 do centrum i 411 oraz E-1 do Stadionu.

Ciekawe, gdzie trafią zwolnione autobusy, bo trochę ich będzie. Oby nie na kolejne cięcia.

P.S.: A, właśnie: Przy tym Stadionie to jak daleko trzeba będzie chodzić od autobusu do metra lub od autobusu do pociągu?

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 27 lut 2015, 20:28

Spójrzmy na to 412+512 z innej strony - najbardziej załadowany odcinek, czyli Młodzieńcza - metro od dawna potrzebuje zwiększenia podaży w porannym szczycie. Trasa 412 to w większości najbardziej zatłoczony odcinek Radzymińskiej, który wymaga wzmocnienia. Z 512 trochę gorzej, ale tak dużo na pusto znowu nie robi. Odciążone lekko zostanie wówczas 190, które tym samym raczej nie będzie potrzebować wzmocnienia.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 lut 2015, 20:41

Nie no, a to 512 nie mogłoby kończyć na Wileńskim jak 412? Po co właściwie ma jechać na Stadion?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 27 lut 2015, 20:47

512 ma przecież robić jako socjał na Jagiellońskiej :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lut 2015, 20:51

125/135 tam wpuścić, tylko przystanki na Zamoyskiego przy metrze trzeba by dorobić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ