Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 18 wrz 2012, 23:16

O! Właśnie! O ŻiW miałem napisać, że już dali sobie spokój z naprawianiem/serwisem obu wind i je po prostu zabili dechami.
Więc ja się grzecznie pytam ile pieniędzy wywalono w błoto? Ile kosztuje zbudowanie takiej windy?
Zresztą na Rakowcu też już porzucili naprawę dźwigów, ale tutaj akurat pieniążki w błoto wyrzuciła chyba inna instytucja (miasto?).

Nie tylko budowa, ale i utrzymanie... Ech
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 19 wrz 2012, 20:03

kurierkolejowy.eu z dnia 13.09:
Po kilku miesiącach testów na pasażerach, System Informacji Pasażerskiej autorstwa TK Telekom został odebrany przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury nie ma większych zastrzeżeń co do funkcjonowania systemu, twierdząc, że powodem usterek, opisywanych przez „Kurier Kolejowy”, było niedostateczne opanowanie systemu przez operatorów.

Nowy System Informacji Pasażerskiej, zamontowany na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia, został odebrany przez PKP PLK 30 sierpnia. Z protokołu odbioru możemy się dowiedzieć, że m.in. projekt został ukończony, funkcjonalności zaimplementowane, wykonano instalacje urządzeń, a system informatyczny został przetestowany. Podsumowując – SIP jest sprawny technicznie i objęty gwarancją.

Ponadto, wykonawca, czyli TK Telekom, zobowiązał się do 2-miesięcznego pełnienia pozagwarancyjnej asysty technicznej oraz administrowania systemem.

Natomiast zarządca infrastruktury potwierdza, że w okresie testowania pojawiły się usterki, uciążliwe dla pasażerów obu stołecznych stacji. „Kurier Kolejowy” pisał o nich wielokrotnie, ostatnio w tekście pt. SIP w Warszawie wciąż nie jest skończony.

Jednak PKP PLK zapewniają, że w tej chwili SIP działa sprawnie, a jakość obsługi systemu się poprawia. - Opanowanie przez operatorów systemu, nowego i złożonego, wymagało czasu – twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK. - To pierwszy system zasilany danymi automatycznie, a danych było bardzo dużo, bo dotyczyły dwóch wielkich stacji, z ogromną dynamiką zmian w dostarczanym zestawie danych. Obecnie system działa już niemal bezbłędnie, a wkrótce wszystkie jego funkcje będą obsługiwane całkowicie sprawnie.

PKP PLK generalnie są zadowolone z funkcjonowania systemu, mimo że, oczywiście, wymaga on jeszcze optymalizacji. Natomiast spółka nie ma powodów do zadowolenia z racji opóźnień realizacji zlecenia przez TK Telekom. Wykonawca zakończył prace montażowe wyświetlaczy 30 maja, a testowanie systemu ruszyło na przełomie maja i czerwca. System miał funkcjonować sprawnie jeszcze przed EURO 2012, ale dopiero wtedy rozpoczęło się testowanie funkcjonowania SIP na pasażerach. Jak ustalił „Kurier Kolejowy”, PKP PLK nie widzą podstaw, żeby nie respektować zapisu w umowie o karze pieniężnej dla wykonawcy za opóźnienie w realizacji zamówienia.

Komentarze
Tak dla Kolei13.09.2012 16:23
Też tak myślę, to pewnie pracownicy PLK-i się jąkają i w efekcie głos tej niuni powtarza zmysłowo, dla podkreślenia emocji: "Pociąg ze stacji... Łowicz Główny... i ze stacji... Łowicz Główny... wjedzie na tor - tu numer toru i peronu..." (pociąg staje, minuta mija, a niunia się zapętla i jeszcze raz to samo, choć pociąg bardziej się skłania, by odjechać, niż wjechać;)
Ja już po pierwszym Łowiczu jestem wniebowzięty, a po drugim kocham TK Telekom i PLK-ę miłością bezgraniczną;)
A na serio - nieważne, czy działa, czy nie działa, ważne, że udało się nakłonić Platiniego, by zorganizować EURO, inaczej nawet w XXII wieku pragotronów na Zachodnim by nie było.

Paweł13.09.2012 16:29
Głos z komputera jest przyjemny. Szkoda, że nie mówi o zmianach w kursowaniu pociągów tylko powtarza, że wszystko idzie (jedzie) zgodnie z planem. Tym samym wprowadza w błąd.

przewoz13.09.2012 20:18
\"Zarządca infrastruktury nie ma większych zastrzeżeń co do funkcjonowania systemu, twierdząc, że powodem usterek, opisywanych przez „Kurier Kolejowy”, było niedostateczne opanowanie systemu przez operatorów. \"Tak? Zapewne. Ale kto szkolił?Jak to badziewie zatrzymać, jak zmusić, żeby nie ogłaszał pociągów - widm, a szczególnie wjazdów następnych pociągów na tor, na którym poprzedni jeszcze nie odjechał i jak zmusić, żeby nie zapowiadał po kilka razy pociągów, które już dawno z horyzontu zniknęły?Trzeba było się dziś na Zachodni przejechać. Przy opóźnieniach na linii radomskiej zapowiedzi tylko powodowały większy bałagan, a ci to odbierają. No super.

skier14.09.2012 11:50
No to PLKa już chyba wie z kim nie robić interesów i dalszych inwestycji? I tak mają fuksa, że tak o tym cicho było, bo wszyscy oglądali mecze i nie chcieli psuć atmosfery, ale gdyby nie to to by ich pewno zjedli. Ale bądź co bądź atmosferę popsuto i pasażerowie swój stosunek do kolejarzy odpowiednio zweryfikowali i pewnie tylko ugruntowali swoje negatywne stanowisko nt kolei. Szkoda, że przez takie partactwo po głowie dostaje cała kolej i słychać już tylko żenujący śmiech pasażerów.

mepron18.09.2012 10:14
Pracuję na tym systemie na Zachodniej. Problem polega na tym że, system pracuje doskonale tylko wtedy gdy są odpowiednie przerwy między kolejnymi pociągami. Kiedy pociągi jadą jeden a drugim w odstępach mniejszych niż 5 minut komputer zaczyna wyczyniać głupoty bez ingerencji operatora: wyświetla kolejny pociąg i zapowiada go na wjazd mimo że nie odjechał i nie został zapowiedziany na odjazd stojący aktualnie na torze. Wymuszenie ponownego wyświetlenia prawidłowego pociągu wymaga wykonania kilku operacji myszką i klawiatura a czas ucieka i komputer nie reaguje tak szybko jak to być powinno i podróżni są wprowadzanie przez to w błąd. To nie jest wina operatora. Uwag jest wiele i mogę się odnieść do każdej z nich, pozdrawiam.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 21 wrz 2012, 12:39

PLK ogłosiły przetarg na remont peronów Świdra, Józefowa, Międzylesia i Radości.
http://rynek-kolejowy.pl/35458/PKP_PLK_ ... wskiej.htm
Może ktoś to przetłumaczyć na zrozumiały? Jak to będzie wyglądać po naprawie?

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 21 wrz 2012, 13:42

Zniszczą zabytki w imię tandetnej pseudonowoczesności? Daliby sobie siana...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 wrz 2012, 13:50

Będą równe betonowe krawędzie peronów i namalowana żółta linia. Kosmetyka i tyle.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 wrz 2012, 13:50

Jacek Z. pisze:Zniszczą zabytki w imię tandetnej pseudonowoczesności? Daliby sobie siana...
Ale czemu zniszczą zabytki? W którym punkcie?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 21 wrz 2012, 16:44

Ojć, przepraszam, wpadłem na szybko i nie doczytałem :neutral: - od razu rozkwitła mi wizja destrukcyjnej przebudowy tych starych klimackich wiat peronowych - a to tylko kosmetyka...

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 22 wrz 2012, 13:11

Od kilku dni w stacji Pruszków stoją wagony mieszkalne (takie drewniane zielone) - co to może być za przyczyna ich postoju?

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 22 wrz 2012, 23:48

W ramach rekompensaty się za moją niedawną "wpadkę" na tym wątku pragnę zgłosić zainteresowanym, że perony 6 i 7 na Wschodnim są już ponownie zadaszone :smile:

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 23 wrz 2012, 8:26


Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 26 wrz 2012, 10:50

VLnt7 pisze:PLK ogłosiły przetarg na remont peronów Świdra, Józefowa, Międzylesia i Radości.
http://rynek-kolejowy.pl/35458/PKP_PLK_ ... wskiej.htm
Może ktoś to przetłumaczyć na zrozumiały? Jak to będzie wyglądać po naprawie?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ekaja.html

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 26 wrz 2012, 11:24

Pamar pisze:kurierkolejowy.eu z dnia 13.09:
Po kilku miesiącach testów na pasażerach, System Informacji Pasażerskiej autorstwa TK Telekom został odebrany przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury nie ma większych zastrzeżeń co do funkcjonowania systemu, twierdząc, że powodem usterek, opisywanych przez „Kurier Kolejowy”, było niedostateczne opanowanie systemu przez operatorów.

Jednak PKP PLK zapewniają, że w tej chwili SIP działa sprawnie, a jakość obsługi systemu się poprawia. - Opanowanie przez operatorów systemu, nowego i złożonego, wymagało czasu – twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK. - To pierwszy system zasilany danymi automatycznie, a danych było bardzo dużo, bo dotyczyły dwóch wielkich stacji, z ogromną dynamiką zmian w dostarczanym zestawie danych. Obecnie system działa już niemal bezbłędnie, a wkrótce wszystkie jego funkcje będą obsługiwane całkowicie sprawnie.
.
No nie powiedziałbym że system działa sprawnie, wczoraj jechałem ze Wschodniego do Rembertowa i tablice jedno a pociągi wjeżdżające na stację to juz co innego.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 wrz 2012, 13:32

Oczywiście, że tak jest...
Poczytaj komentarze na KK...
I to normalne i nikt się nie czepia, że wszystko działa tak na prawdę gorzej niż poprzednio. Bo zapowiedzi + wizualizacja na Zachodnim w niczym nie pomagają, skoro to działa tak dennie. Pomagają tylko tablice zbiorcze z odjazdami i przyjazdami ale i tu nie brakuje sytuacji, kiedy ludzie patrzą na "Przyjazdy" i klną, bo nie mogą znaleźć swojego pociągu, który sobie spokojnie jest wyświetlany po drugiej stronie ](*,)

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 26 wrz 2012, 13:36

Jak nie wiadomo o co chodzi - to chodzi o...

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7780
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 paź 2012, 13:01

Wraca stare: budy na Wschodnim, handel w podziemia Zachodniego: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ejowy.html
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ