Strona 117 z 126
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 25 sty 2023, 0:05
autor: ashir
Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 25 sty 2023, 0:30
autor: fraktal
ashir pisze: ↑25 sty 2023, 0:05
Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?
Kierowców to mówiłem jak odzyskać można. Zrobić SWLe i tyle. Co by było o tyle łatwe, że wszystko i tak obsługuje ta sama zajezdnia. Co do 200, ale skoro jej się nie skraca, to najwyraźniej takie są ustalenia z Konstancinem. Bo inne linie strefowe są bez problemu skracane do najbliższej stacji metra.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 25 sty 2023, 10:23
autor: eloelo520
ashir pisze: ↑25 sty 2023, 0:05
Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?
A dlaczego Warszawa nie skróci 705 i 735 do Żerania FSO?
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 25 sty 2023, 10:49
autor: Georg
eloelo520 pisze: ↑25 sty 2023, 10:23
ashir pisze: ↑25 sty 2023, 0:05
Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?
A dlaczego Warszawa nie skróci 705 i 735 do Żerania FSO?
Bo pasażerowie chcieli do Marymontu. Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 25 sty 2023, 10:56
autor: Bastian
Georg pisze: ↑25 sty 2023, 10:49
Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.
Są takie kursy - 1x210, 2x150. Ale jest różnica względem linii nieporęckich - to kursy szkolne, kończące na Marymoncie w zasadzie dlatego, że gdzieś trzeba skończyć.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 10:44
autor: eloelo520
Georg pisze: ↑25 sty 2023, 10:49
eloelo520 pisze: ↑25 sty 2023, 10:23
A dlaczego Warszawa nie skróci 705 i 735 do Żerania FSO?
Bo pasażerowie chcieli do Marymontu. Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.
Pasażerowie z Legionowa też by na pewno by woleli od razu do Marymontu zamiast przesiadki na FSO
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 10:58
autor: Emyl
Dostali oidp propozycję od razu na Młociny, ale był opór.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 11:49
autor: fik
eloelo520 pisze: ↑26 sty 2023, 10:44
Georg pisze: ↑25 sty 2023, 10:49
Bo pasażerowie chcieli do Marymontu. Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.
Pasażerowie z Legionowa też by na pewno by woleli od razu do Marymontu zamiast przesiadki na FSO
Pasażerowie z Legionowa na pewno nie jeżdżą do M1 z przesiadką na FSO, wykorzystują albo S3/R9 do Gdańskiego albo przesiadkę na 511 na Poetów. Jeśli kierować 723/731 do metra, to do Młocin, co jednak powoduje istotne problemy w ciągu Modlińskiej.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 12:50
autor: Jurand
fik pisze: ↑26 sty 2023, 11:49
eloelo520 pisze: ↑26 sty 2023, 10:44
Pasażerowie z Legionowa też by na pewno by woleli od razu do Marymontu zamiast przesiadki na FSO
Pasażerowie z Legionowa na pewno nie jeżdżą do M1 z przesiadką na FSO, wykorzystują albo S3/R9 do Gdańskiego albo przesiadkę na 511 na Poetów. Jeśli kierować 723/731 do metra, to do Młocin, co jednak powoduje istotne problemy w ciągu Modlińskiej.
101 lub 144 zamiast 511 puścić z Dąbrówki Wiślanej Modlińską do Marymontu, a legionowskie na Młociny
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 13:03
autor: fik
Brak połączenia północnej Modlińskiej z FSO (i Oszołomem) może być kontrowersyjny, a zabieranie 511 z Dąbrówki wywoła darcie szat. Acz jest to rozwiązanie co najmniej ciekawe.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 13:12
autor: Jurand
fik pisze: ↑26 sty 2023, 13:03
Brak połączenia północnej Modlińskiej z FSO (i Oszołomem) może być kontrowersyjny, a zabieranie 511 z Dąbrówki wywoła darcie szat. Acz jest to rozwiązanie co najmniej ciekawe.
Czyli wspomniane mocne 101 z Dąbrówki prosto Modlińską do Marymontu, a uzwyklone i przedłużone z Nowodworów na Buków 516 jako 144.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 13:17
autor: fik
No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 13:41
autor: Jurand
fik pisze: ↑26 sty 2023, 13:17
No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
A ta Dąbrówka to do tramwaju by nie mogła się przesiąść
Ekspres do Młocin im niezbędny do przeżycia
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 13:44
autor: Autobus Czerwon
fik pisze: ↑26 sty 2023, 13:17
No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
Właściwie najzdrowszym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie wykorzystywania 723/731 jako linii podstawowych na Modlińskiej, więc skierowanie ich do Młocin wraz z odebraniem kilku przystanków, uzwyklenie 511 plus uruchomienie 1xx z Bukowa na Żerań. Tak byłoby chyba najlepiej i najbardziej zgodnie ze sztuką, za to na pewno nie najtaniej.
Jak kształtować układ komunikacyjny?
: 26 sty 2023, 13:56
autor: fik
Jurand pisze: ↑26 sty 2023, 13:41
A ta Dąbrówka to do tramwaju by nie mogła się przesiąść
Dąbrówka do tramwaju może się przesiadać od dokładnie 10 lat i jakoś 511 wciąż żyje. Oczywiście zasadnym jest pytanie, na ile 511 istnieje dla Dąbrówki, a na ile dla przesiadek z linii legionowskich i 152, bo sama Dąbrówka na pewno nie generuje potoku na przeguby co 6' w szczycie.
Autobus Czerwon pisze: ↑26 sty 2023, 13:44
Właściwie najzdrowszym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie wykorzystywania 723/731 jako linii podstawowych na Modlińskiej, więc skierowanie ich do Młocin wraz z odebraniem kilku przystanków, uzwyklenie 511 plus uruchomienie 1xx z Bukowa na Żerań. Tak byłoby chyba najlepiej i najbardziej zgodnie ze sztuką, za to na pewno nie najtaniej.
Co do zasady się zgadzam; moim zdaniem 511/723/731 to powinna być quasi-jedna linia, ze strefowaniem podaży na Dąbrówce i adekwatnymi wariantami w strefie 2. Można utrzymać przyspieszony charakter na Modlińskiej pod warunkiem, że takie nowe 144 będzie kursować z rozsądną częstotliwością po całej Modlińskiej.
W bonusie trzeba pomyśleć o tym, jak trasować 723 i 731, w szczególności w Jabłonnie, bo obecny układ jest nieoptymalny.