Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Walas
Posty: 17114
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 21 sty 2010, 21:39

Dziś na któryś Skierniewicach tylko 1 jednostka :D
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 21 sty 2010, 21:43

rufio198 pisze:
kajo pisze:Chrzanicie, mamy takie braki taborowe, że powinniśmy kupować nowe jednostki..
Tiaaaaaa - najlepiej kupować każdy złom co stoi po zakładach, a potem z nim sie użerać. Czyli mówiąc prosto - wydawać kase na byle g.. , zamiast na cos porządnego.
Gratuluje podejścia.
Nie, bez przesady, ale te jednostki które były sprowadzone z zagranicy to by było dobre rozwiązanie. Stara sprawdzona konstrukcja, która gwarantuje odpowiednią obsługę, nie są to jakieś wynalazki, także nie są takie awaryjne. Za przyzwoitą cenę zakupiliśmy nie najgorsze jednostki, które oferują znośny standard podróży.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 21 sty 2010, 22:00

Ale za niewiele większą kasę można było kupić nówki sztuki nie śmigane.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 21 sty 2010, 22:03

Dzulikiewicz pisze:Ale za niewiele większą kasę można było kupić nówki sztuki nie śmigane.
A tak z ciekawości, ile kosztowały te (bałkańskie?) jednostki, wydawały mi się sporo tańsze.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2010, 22:14

Póki co to są spore szanse, że dwa kible po modernie będą miały łączną gotowość na średnim poziomie porównywalnym z jednym flirtem. :p

Abstrahując od faktu, że za 15 mln złotych można kupić nowe ED74, które mimo wszystko chyba jednak rzadziej sie od kibli psuje.

[ Dodano: |21 Sty 2010|, 2010 22:15 ]
kajo pisze: nie są to jakieś wynalazki, także nie są takie awaryjne.
Tja? To artykuł cytowany na PMK o tym, że na 60 ezt w dolnośląskiem sprawnych jest 40 to rozumiem jakaś plotka?

[ Dodano: |21 Sty 2010|, 2010 22:17 ]
Zapytam przekornie - czy poparłbyś TW, gdyby kupiło w Brukseli wagony 7700* a następnie oddało je do modernizacji ze wstawieniem niskiego członu i zapłaciło za całość 4 mln złotych?

* - w końcu znane PCC, a nie żaden wynalazek
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 21 sty 2010, 22:20

kajo pisze:
Dzulikiewicz pisze:Ale za niewiele większą kasę można było kupić nówki sztuki nie śmigane.
A tak z ciekawości, ile kosztowały te (bałkańskie?) jednostki, wydawały mi się sporo tańsze.
Jakiś czas temu wkleiłem newsa z RK:
Rynek Kolejowy pisze:Otwarto oferty w przetargu na dostawę używanych 10 EZT dla Kolei Mazowieckich

Jak dowiedział się Rynek Kolejowy w Kolejach Mazowieckich w piątek 24 lipca zostały otwarte oferty w postępowaniu na dostawę 10 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich”

Oferty w zadaniu 1
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 lub równoważnych, po wykonanych naprawach głównych z modernizacją, oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)

ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 36 610 000,00 PLN (netto)
NEAWAG S.A. - 52 910 00,00 PLN (netto)

Oferty w zadaniu 2
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN71 lub równoważnych po wykonanych naprawach głównych z modernizacją oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)

ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 53 435 000,00 PLN (netto)

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 sty 2010, 7:10

Glonojad pisze:Zapytam przekornie - czy poparłbyś TW, gdyby kupiło w Brukseli wagony 7700* a następnie oddało je do modernizacji ze wstawieniem niskiego członu i zapłaciło za całość 4 mln złotych?
Nie, gdyby była taka sytuacja jak w KM ( jazda w warunkach powiedzmy Indyjskich ) to poparł bym zakup zakup tych wagonów, tak aby jeszcze parę lat posłużyły, albo nawet poparł bym wypożyczenie nie zakup.

[ Dodano: |22 Sty 2010|, 2010 07:12 ]
Dzulikiewicz pisze:
kajo pisze: A tak z ciekawości, ile kosztowały te (bałkańskie?) jednostki, wydawały mi się sporo tańsze.
Jakiś czas temu wkleiłem newsa z RK:
Rynek Kolejowy pisze:Otwarto oferty w przetargu na dostawę używanych 10 EZT dla Kolei Mazowieckich

Jak dowiedział się Rynek Kolejowy w Kolejach Mazowieckich w piątek 24 lipca zostały otwarte oferty w postępowaniu na dostawę 10 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich”

Oferty w zadaniu 1
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 lub równoważnych, po wykonanych naprawach głównych z modernizacją, oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)

ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 36 610 000,00 PLN (netto)
NEAWAG S.A. - 52 910 00,00 PLN (netto)

Oferty w zadaniu 2
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN71 lub równoważnych po wykonanych naprawach głównych z modernizacją oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)

ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 53 435 000,00 PLN (netto)
No tak, ale to jest ten ostatni przetarg, a ja się chciałem zapytać o poprzedni.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 sty 2010, 8:17

Nie, bez przesady, ale te jednostki które były sprowadzone z zagranicy to by było dobre rozwiązanie. Stara sprawdzona konstrukcja, która gwarantuje odpowiednią obsługę, nie są to jakieś wynalazki, także nie są takie awaryjne. Za przyzwoitą cenę zakupiliśmy nie najgorsze jednostki, które oferują znośny standard podróży.
KM powinny iśc naprzód a kupując te jednostki cofają się w rozwoju. Przecież te jednostki mają ponad 40 lat. Z takim wiekiem to do muzeum. Te 10 EZT nie rozwiąże żadnych problemów

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 22 sty 2010, 9:35

A jeszcze ich tylko przysporzy. Szkoda tylko tej kasy co na nie poszła.

Artykuł na temat EN71 - 101 z ,,ŻW''
Gomułka” zabierze pasażerów

Od poniedziałku w barwach Kolei Mazowieckich będzie kursował pociąg EN-71 sprowadzony z Chorwacji. To zaskakujący comeback: skład został wyprodukowany w 1965 roku dla Jugosławii w zakładach Pafawag we Wrocławiu.

– Pociąg będzie jeździł m.in. na trasie z Warszawy do Ciechanowa. W ciągu najbliższych tygodni na trasę wyjadą cztery kolejne podobne składy – mówi rzecznik Kolei Mazowieckich Marcjusz Włodarczyk.

12 składów EN-71 zostało wyeksportowanych do Jugosławii w latach 1965-1966, a 14 kolejnych w latach 1974-1975. W Jugosławii były nazywane „gomułkami”, od nazwiska Władysława Gomułki. Polska to niejedyny odbiorca składów EN-71 sprzed 40 lat, który próbuje je reanimować. Kilka egzemplarzy kupili też przewoźnicy z Włoch i Słowenii.

Według Włodarczyka, składy zostały całkowicie zmodernizowane. Jak przekonuje, na starych wózkach zbudowano nowe pudła wagonów: z wygodnymi fotelami, z rampami dla niepełnosprawnych i przewijakami dla dzieci w toaletach.

Koleje Mazowieckie kupiły pięć „jugosłowiańskich” pociągów w zakładach ZNTK Mińsk Mazowiecki, które należą do polskiego koncernu PESA Bydgoszcz. Ten producent dostarczy też Kolejom Mazowieckim pięć zmodernizowanych składów EN-57. Te mają już pochodzić z Polski. Koszt 10 pociągów po modernizacji to 110 mln zł.

Trapione awariami Koleje Mazowieckie, które znajdują się w gestii marszałka Mazowsza Adama Struzika, dramatycznie potrzebują taboru. Większość z wypuszczanych codziennie na tory 186 składów ma po 30-40 lat.
http://www.zw.com.pl/artykul/440489__Go ... erow_.html

Wytłuszczenia moje. To będzie chyba najstarszy złom w barwach KM :D
Ciekawe czy w poniedziałek średnica będzie zablokowana? :-k :D
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 sty 2010, 15:28

rufio198 pisze:Ciekawe czy w poniedziałek średnica będzie zablokowana? :-k :D
Na szczęście na początek jak napisali w gazecie wyjadą do Ciechanowa

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 22 sty 2010, 16:23

Wytłuszczenia moje. To będzie chyba najstarszy złom w barwach KM :D
Nie prawda, 038 rok produkcji 1964.

Ciekawe czy w poniedziałek średnica będzie zablokowana?
Prędzej będzie zablokowana od AKM-ów, przecież EN71-101 ma stary rozruch i dwa wagony silnikowe. Tym się NIE DA zdefektować, dwie sprężarki, dwie przetwornice, dwa ws-y naprawdę musi zdarzyć się cud żeby przy sprawnym układzie biegowym i elektrycznym NIE ZJECHAĆ ze szlaku w przypadku usterki, no chyba że odpukać połamie oba pantografy. Ogólnie zastosowane rozwiązania w niej prezentują się bardzo dobrze, zobaczymy jak spisywać będą się drzwi tu może być nieco kłopotów na początku.

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pią 22 Sty, 2010 17:01 ]
Korekta cytowania. MeWa

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 22 sty 2010, 16:35

110 milionów za 10 mocno używanych pociągów to drogo. Nówki można przecież kupować od 20mln za sztukę i jeździć tym 30 lat. Już tylko po wieku patrząc te 10 używanych przy takiej cenie powinno wytrzymać ponad 16 lat eksploatacji. Oj to chyba nie była dobrze przemyślana decyzja.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 sty 2010, 19:03

Premo pisze:KM powinny iśc naprzód a kupując te jednostki cofają się w rozwoju. Przecież te jednostki mają ponad 40 lat. Z takim wiekiem to do muzeum. Te 10 EZT nie rozwiąże żadnych problemów
Oznacza 10 dłuższych obiegów, a to już coś. Chociaż uważam, że jednostki te powinny być jednak tańsze. Ta cena to jednak przesada.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 22 sty 2010, 19:12

del

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 sty 2010, 19:20

malyniak pisze:Racja, o ile sytuacja taborowa i finansowa KM uzasadnia zakup używanych składów, o tyle cena jest absolutnie nieakceptowalna. Do tego dochodzi cała otoczka tego zakupu: ściągnięcie niby w ciemno tych gomułek przez Mińsk, a potem przetarg dokładnie na to, co ściągnięto.
Ja widzie dziwny powrót Mazowsza do PESy, wcześniej jakoś się do nich nie palili. A co do zakupu, to podejżewam, że mogło być na odwrót, zrobili przetarg, bo wiedzieli, żę ktoś do niego stanie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ