: 21 sty 2010, 21:39
Dziś na któryś Skierniewicach tylko 1 jednostka
Nie, bez przesady, ale te jednostki które były sprowadzone z zagranicy to by było dobre rozwiązanie. Stara sprawdzona konstrukcja, która gwarantuje odpowiednią obsługę, nie są to jakieś wynalazki, także nie są takie awaryjne. Za przyzwoitą cenę zakupiliśmy nie najgorsze jednostki, które oferują znośny standard podróży.rufio198 pisze:Tiaaaaaa - najlepiej kupować każdy złom co stoi po zakładach, a potem z nim sie użerać. Czyli mówiąc prosto - wydawać kase na byle g.. , zamiast na cos porządnego.kajo pisze:Chrzanicie, mamy takie braki taborowe, że powinniśmy kupować nowe jednostki..
Gratuluje podejścia.
A tak z ciekawości, ile kosztowały te (bałkańskie?) jednostki, wydawały mi się sporo tańsze.Dzulikiewicz pisze:Ale za niewiele większą kasę można było kupić nówki sztuki nie śmigane.
Tja? To artykuł cytowany na PMK o tym, że na 60 ezt w dolnośląskiem sprawnych jest 40 to rozumiem jakaś plotka?kajo pisze: nie są to jakieś wynalazki, także nie są takie awaryjne.
Jakiś czas temu wkleiłem newsa z RK:kajo pisze:A tak z ciekawości, ile kosztowały te (bałkańskie?) jednostki, wydawały mi się sporo tańsze.Dzulikiewicz pisze:Ale za niewiele większą kasę można było kupić nówki sztuki nie śmigane.
Rynek Kolejowy pisze:Otwarto oferty w przetargu na dostawę używanych 10 EZT dla Kolei Mazowieckich
Jak dowiedział się Rynek Kolejowy w Kolejach Mazowieckich w piątek 24 lipca zostały otwarte oferty w postępowaniu na dostawę 10 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich”
Oferty w zadaniu 1
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 lub równoważnych, po wykonanych naprawach głównych z modernizacją, oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 36 610 000,00 PLN (netto)
NEAWAG S.A. - 52 910 00,00 PLN (netto)
Oferty w zadaniu 2
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN71 lub równoważnych po wykonanych naprawach głównych z modernizacją oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 53 435 000,00 PLN (netto)
Nie, gdyby była taka sytuacja jak w KM ( jazda w warunkach powiedzmy Indyjskich ) to poparł bym zakup zakup tych wagonów, tak aby jeszcze parę lat posłużyły, albo nawet poparł bym wypożyczenie nie zakup.Glonojad pisze:Zapytam przekornie - czy poparłbyś TW, gdyby kupiło w Brukseli wagony 7700* a następnie oddało je do modernizacji ze wstawieniem niskiego członu i zapłaciło za całość 4 mln złotych?
No tak, ale to jest ten ostatni przetarg, a ja się chciałem zapytać o poprzedni.Dzulikiewicz pisze:Jakiś czas temu wkleiłem newsa z RK:kajo pisze: A tak z ciekawości, ile kosztowały te (bałkańskie?) jednostki, wydawały mi się sporo tańsze.Rynek Kolejowy pisze:Otwarto oferty w przetargu na dostawę używanych 10 EZT dla Kolei Mazowieckich
Jak dowiedział się Rynek Kolejowy w Kolejach Mazowieckich w piątek 24 lipca zostały otwarte oferty w postępowaniu na dostawę 10 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich”
Oferty w zadaniu 1
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 lub równoważnych, po wykonanych naprawach głównych z modernizacją, oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 36 610 000,00 PLN (netto)
NEAWAG S.A. - 52 910 00,00 PLN (netto)
Oferty w zadaniu 2
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN71 lub równoważnych po wykonanych naprawach głównych z modernizacją oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 53 435 000,00 PLN (netto)
KM powinny iśc naprzód a kupując te jednostki cofają się w rozwoju. Przecież te jednostki mają ponad 40 lat. Z takim wiekiem to do muzeum. Te 10 EZT nie rozwiąże żadnych problemówNie, bez przesady, ale te jednostki które były sprowadzone z zagranicy to by było dobre rozwiązanie. Stara sprawdzona konstrukcja, która gwarantuje odpowiednią obsługę, nie są to jakieś wynalazki, także nie są takie awaryjne. Za przyzwoitą cenę zakupiliśmy nie najgorsze jednostki, które oferują znośny standard podróży.
http://www.zw.com.pl/artykul/440489__Go ... erow_.htmlGomułka” zabierze pasażerów
Od poniedziałku w barwach Kolei Mazowieckich będzie kursował pociąg EN-71 sprowadzony z Chorwacji. To zaskakujący comeback: skład został wyprodukowany w 1965 roku dla Jugosławii w zakładach Pafawag we Wrocławiu.
– Pociąg będzie jeździł m.in. na trasie z Warszawy do Ciechanowa. W ciągu najbliższych tygodni na trasę wyjadą cztery kolejne podobne składy – mówi rzecznik Kolei Mazowieckich Marcjusz Włodarczyk.
12 składów EN-71 zostało wyeksportowanych do Jugosławii w latach 1965-1966, a 14 kolejnych w latach 1974-1975. W Jugosławii były nazywane „gomułkami”, od nazwiska Władysława Gomułki. Polska to niejedyny odbiorca składów EN-71 sprzed 40 lat, który próbuje je reanimować. Kilka egzemplarzy kupili też przewoźnicy z Włoch i Słowenii.
Według Włodarczyka, składy zostały całkowicie zmodernizowane. Jak przekonuje, na starych wózkach zbudowano nowe pudła wagonów: z wygodnymi fotelami, z rampami dla niepełnosprawnych i przewijakami dla dzieci w toaletach.
Koleje Mazowieckie kupiły pięć „jugosłowiańskich” pociągów w zakładach ZNTK Mińsk Mazowiecki, które należą do polskiego koncernu PESA Bydgoszcz. Ten producent dostarczy też Kolejom Mazowieckim pięć zmodernizowanych składów EN-57. Te mają już pochodzić z Polski. Koszt 10 pociągów po modernizacji to 110 mln zł.
Trapione awariami Koleje Mazowieckie, które znajdują się w gestii marszałka Mazowsza Adama Struzika, dramatycznie potrzebują taboru. Większość z wypuszczanych codziennie na tory 186 składów ma po 30-40 lat.
Na szczęście na początek jak napisali w gazecie wyjadą do Ciechanowarufio198 pisze:Ciekawe czy w poniedziałek średnica będzie zablokowana?
Nie prawda, 038 rok produkcji 1964.Wytłuszczenia moje. To będzie chyba najstarszy złom w barwach KM
Prędzej będzie zablokowana od AKM-ów, przecież EN71-101 ma stary rozruch i dwa wagony silnikowe. Tym się NIE DA zdefektować, dwie sprężarki, dwie przetwornice, dwa ws-y naprawdę musi zdarzyć się cud żeby przy sprawnym układzie biegowym i elektrycznym NIE ZJECHAĆ ze szlaku w przypadku usterki, no chyba że odpukać połamie oba pantografy. Ogólnie zastosowane rozwiązania w niej prezentują się bardzo dobrze, zobaczymy jak spisywać będą się drzwi tu może być nieco kłopotów na początku.Ciekawe czy w poniedziałek średnica będzie zablokowana?
Oznacza 10 dłuższych obiegów, a to już coś. Chociaż uważam, że jednostki te powinny być jednak tańsze. Ta cena to jednak przesada.Premo pisze:KM powinny iśc naprzód a kupując te jednostki cofają się w rozwoju. Przecież te jednostki mają ponad 40 lat. Z takim wiekiem to do muzeum. Te 10 EZT nie rozwiąże żadnych problemów
Ja widzie dziwny powrót Mazowsza do PESy, wcześniej jakoś się do nich nie palili. A co do zakupu, to podejżewam, że mogło być na odwrót, zrobili przetarg, bo wiedzieli, żę ktoś do niego stanie.malyniak pisze:Racja, o ile sytuacja taborowa i finansowa KM uzasadnia zakup używanych składów, o tyle cena jest absolutnie nieakceptowalna. Do tego dochodzi cała otoczka tego zakupu: ściągnięcie niby w ciemno tych gomułek przez Mińsk, a potem przetarg dokładnie na to, co ściągnięto.