Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 sie 2015, 15:37

O tak, piesi zdecydowanie zastosuja sie do STOPu tudziez "Ustap pierwszeństwa"... Do.swiatel, zwlaszcza mądrze zrobionych, jednak bardziej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 sie 2015, 17:46

Glonojad pisze:O tak, piesi zdecydowanie zastosuja sie do STOPu tudziez "Ustap pierwszeństwa"... Do.swiatel, zwlaszcza mądrze zrobionych, jednak bardziej.
Tak jak samochody respektują STOP w Dołku Słodowieckim. Ponieważ nie respektują, tramy mają 30.
miłośnik 13N

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 11 sie 2015, 22:29

Stary Pingwin pisze:Tak jak samochody respektują STOP w Dołku Słodowieckim. Ponieważ nie respektują, tramy mają 30.
A że jest to droga donikąd, to widać na przykładzie kolei - przyczyna części wypadków: "bo zwykle w tym miejscu jedzie powoli, więc myślałem/myślałam, że zdążę". O ile poszkodowany - a zarazem sprawca - jest jeszcze potem w stanie cokolwiek powiedzieć...

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 15 sie 2015, 0:07

BJ pisze:To jak napiszę, że sygnalizacja dla pieszych po wschodniej stronie przystanku Stare Świdry nie ma absolutnie najmniejszego sensu to ją zlikwidują?
Fajowo.
Nie, ale spowodują, ze nie będzie się tam już stać - tak:
http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3 ... ram_tw.jpg
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 sie 2015, 0:12

Powstańców Śląskich. Super, naprawdę, że światełko przy Ogródkach Działkowych pojawia się bonusowo jak nadjedzie tramwaj. Równie fajnie, że przy Piastów Ślaskich na dodatkową fazę można liczyć. Tylko co za kretyn ustalał długość tej fazy? Nadjeżdżam od Conrada. Otwieram drzwi, zapala się pionowe, takie dodatkowe, specjalnie dla mnie, w tym czasie baba wysiada, tak normalnie, bez pośpiechu, ale się nie ślimaczy. Wciskam przycisk zamykania drzwi i co? I dupa, bo przepisowo nie pojadę. W momencie, kiedy drzwi się zamykają i mogę ruszyć, to już świecą się kocie oczy. Ile jest tej fazy? 10 sekund? Naprawdę nikt kto sygnalizacją się zajmuje nie wie, że zamknięcie drzwi to jakieś 5 sekund, a jak ktokolwiek postanowi z drzwi skorzystać, to 10 sekund po prostu nie wystarczy? I nie, nie mogę błyskać ciepłym guzikiem w pojeździe bez klimatyzacji przedziału pasażerskiego.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 17 sie 2015, 2:05

Przy Ogródkach praktycznie zawsze dostaniesz drugi raz światło po lewoskręcie więc nie jest jeszcze najgorzej. Niby jest priorytet ale ktoś założył, że tam wymiany pasażerskiej nie ma i jeżdżą tylko wozy z klimatyzacją. Gorzej jest z Piastów Śląskich bo drugi raz światło zapala się rzadko a wystarczy by jak się zapali raz to świeciło się aż do czasu kiedy samochody dostaną czerwone a nie jak jest teraz, 5 sekund dla tramwaju a samochody mają zielone jeszcze z pół minuty i tramwaj by nikomu nie przeszkadzał.
A odnośnie podniesienia do 60km/h prędkości na TMP to na 2 i 17 będą musiały być dedykowane wozy ze zdjętym ew. podwyższonym kagańcem, chyba, że puszczą same 105.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 sie 2015, 17:56

Myślisz? Prędkość prędkością, można podnieść do 60, a tramwaj może jechać te swoje 53 :)
ŁK

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 sie 2015, 20:31

Jak już to 56 przynajmniej w przypadku Swinga.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 17 sie 2015, 22:18

Są miejsca, że i teraz 60 pojedzie

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 sie 2015, 22:39

A ja nie dostrzegam różnicy między dopuszczalną maksymalną prędkością rzędu 50-55 a 60. Najlepiej jeździ mi się 123N, które mają kaganiec w okolicach 53km/h. Ale nadrabiają dynamiką i tym, że naprawdę szybko można zamknąć drzwi. Jasne, fajnie jest sobie depnąć 70, ale ma to znikome przełożenie na to, czy jedzie się o czasie, czy nie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 17 sie 2015, 22:58

Dokładnie tak jest. Te kilka km/h więcej nie spowoduje, że np. 2 będzie jechać jakoś zauważalnie krócej. Ale tu w grę wchodzi PR i informacja na stronie ZTM, że tramwaje pojadą nie 50 a 60 km/h.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 sie 2015, 9:15

Ja bym uważał z prędkością. Ostatnie regulacje prawne odebrały radary Strażom Miejskim. NR nie odebrały.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 18 sie 2015, 17:38

Tu 10 sekund, tam 10 i na tak dlugiej trasie jak 17 parę minut się uzbiera.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 sie 2015, 20:05

Stary Pingwin pisze:Ja bym uważał z prędkością. Ostatnie regulacje prawne odebrały radary Strażom Miejskim. NR nie odebrały.
Odebrały, ale jeszcze chyba to nie weszło.

A nie ma tolerancji jak w przypadku samochodów? Zużyte obręcze jak w pociągach?
Ale tramwajem przekroczyć 50 jakoś bardzo, bardzo - to chyba jest trudno. 20, może 30.
Nie mówię tu o zjeździe w dół jak na Poniatoszczaku.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sie 2015, 20:13

Solaris U10 pisze:Tu 10 sekund, tam 10 i na tak dlugiej trasie jak 17 parę minut się uzbiera.
Dokładnie tak. Ale ludziom się wydaje, że "pół minutki na dodatkowy przystanek to żadna strata", że "jak 5 minut na jednym skrzyżowaniu się nie przyspieszy, to nie jest to żaden priorytet" itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ