Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O tak, piesi zdecydowanie zastosuja sie do STOPu tudziez "Ustap pierwszeństwa"... Do.swiatel, zwlaszcza mądrze zrobionych, jednak bardziej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tak jak samochody respektują STOP w Dołku Słodowieckim. Ponieważ nie respektują, tramy mają 30.Glonojad pisze:O tak, piesi zdecydowanie zastosuja sie do STOPu tudziez "Ustap pierwszeństwa"... Do.swiatel, zwlaszcza mądrze zrobionych, jednak bardziej.
miłośnik 13N
A że jest to droga donikąd, to widać na przykładzie kolei - przyczyna części wypadków: "bo zwykle w tym miejscu jedzie powoli, więc myślałem/myślałam, że zdążę". O ile poszkodowany - a zarazem sprawca - jest jeszcze potem w stanie cokolwiek powiedzieć...Stary Pingwin pisze:Tak jak samochody respektują STOP w Dołku Słodowieckim. Ponieważ nie respektują, tramy mają 30.
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie, ale spowodują, ze nie będzie się tam już stać - tak:BJ pisze:To jak napiszę, że sygnalizacja dla pieszych po wschodniej stronie przystanku Stare Świdry nie ma absolutnie najmniejszego sensu to ją zlikwidują?
Fajowo.
http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3 ... ram_tw.jpg
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Powstańców Śląskich. Super, naprawdę, że światełko przy Ogródkach Działkowych pojawia się bonusowo jak nadjedzie tramwaj. Równie fajnie, że przy Piastów Ślaskich na dodatkową fazę można liczyć. Tylko co za kretyn ustalał długość tej fazy? Nadjeżdżam od Conrada. Otwieram drzwi, zapala się pionowe, takie dodatkowe, specjalnie dla mnie, w tym czasie baba wysiada, tak normalnie, bez pośpiechu, ale się nie ślimaczy. Wciskam przycisk zamykania drzwi i co? I dupa, bo przepisowo nie pojadę. W momencie, kiedy drzwi się zamykają i mogę ruszyć, to już świecą się kocie oczy. Ile jest tej fazy? 10 sekund? Naprawdę nikt kto sygnalizacją się zajmuje nie wie, że zamknięcie drzwi to jakieś 5 sekund, a jak ktokolwiek postanowi z drzwi skorzystać, to 10 sekund po prostu nie wystarczy? I nie, nie mogę błyskać ciepłym guzikiem w pojeździe bez klimatyzacji przedziału pasażerskiego.
Przy Ogródkach praktycznie zawsze dostaniesz drugi raz światło po lewoskręcie więc nie jest jeszcze najgorzej. Niby jest priorytet ale ktoś założył, że tam wymiany pasażerskiej nie ma i jeżdżą tylko wozy z klimatyzacją. Gorzej jest z Piastów Śląskich bo drugi raz światło zapala się rzadko a wystarczy by jak się zapali raz to świeciło się aż do czasu kiedy samochody dostaną czerwone a nie jak jest teraz, 5 sekund dla tramwaju a samochody mają zielone jeszcze z pół minuty i tramwaj by nikomu nie przeszkadzał.
A odnośnie podniesienia do 60km/h prędkości na TMP to na 2 i 17 będą musiały być dedykowane wozy ze zdjętym ew. podwyższonym kagańcem, chyba, że puszczą same 105.
A odnośnie podniesienia do 60km/h prędkości na TMP to na 2 i 17 będą musiały być dedykowane wozy ze zdjętym ew. podwyższonym kagańcem, chyba, że puszczą same 105.
Myślisz? Prędkość prędkością, można podnieść do 60, a tramwaj może jechać te swoje 53 ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ŁK
Jak już to 56 przynajmniej w przypadku Swinga.
Są miejsca, że i teraz 60 pojedzie
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A ja nie dostrzegam różnicy między dopuszczalną maksymalną prędkością rzędu 50-55 a 60. Najlepiej jeździ mi się 123N, które mają kaganiec w okolicach 53km/h. Ale nadrabiają dynamiką i tym, że naprawdę szybko można zamknąć drzwi. Jasne, fajnie jest sobie depnąć 70, ale ma to znikome przełożenie na to, czy jedzie się o czasie, czy nie.
Dokładnie tak jest. Te kilka km/h więcej nie spowoduje, że np. 2 będzie jechać jakoś zauważalnie krócej. Ale tu w grę wchodzi PR i informacja na stronie ZTM, że tramwaje pojadą nie 50 a 60 km/h.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Ja bym uważał z prędkością. Ostatnie regulacje prawne odebrały radary Strażom Miejskim. NR nie odebrały.
miłośnik 13N
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Tu 10 sekund, tam 10 i na tak dlugiej trasie jak 17 parę minut się uzbiera.
Odebrały, ale jeszcze chyba to nie weszło.Stary Pingwin pisze:Ja bym uważał z prędkością. Ostatnie regulacje prawne odebrały radary Strażom Miejskim. NR nie odebrały.
A nie ma tolerancji jak w przypadku samochodów? Zużyte obręcze jak w pociągach?
Ale tramwajem przekroczyć 50 jakoś bardzo, bardzo - to chyba jest trudno. 20, może 30.
Nie mówię tu o zjeździe w dół jak na Poniatoszczaku.
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dokładnie tak. Ale ludziom się wydaje, że "pół minutki na dodatkowy przystanek to żadna strata", że "jak 5 minut na jednym skrzyżowaniu się nie przyspieszy, to nie jest to żaden priorytet" itd.Solaris U10 pisze:Tu 10 sekund, tam 10 i na tak dlugiej trasie jak 17 parę minut się uzbiera.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.