Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 maja 2008, 20:35

ZaciszaniN pisze:Gdyby nie było tak, jak piszę, to na liniach 111, 127, 156, 160, 174, 191, 717 i innych nie śmigałyby solówki
To przede wszystkim gdyby MZA nie kupiło solówek zamiast przegubów. Trzeba by się czepnąć któregoś z naszych forumowych kierowców, na pewno mają wielki wpływ na to, co robi ich kierownictwo :P
ZaciszaniN pisze:UEFA wzięła pod uwagę plany inwestycji, a więc także to, że np. jest już wybudowana druga linia metra na odcinku śródmiejskim
Nie, mowa była o sytuacji bez tej linii. Bądźmy szczerzy, poprawa drożności średnicy by wystarczyła...
Bastian by nie pisał kilka postów wcześniej, że właśnie sytuacja nie pozwala na wprowadzenie kompleksowej reformy na Targówku ;-)
Pudło zupełne. Na to nie ma wpływu sytuacja taborowa, tylko niemożność sensownego dogadania się z dzielnicą.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Route66
Posty: 36
Rejestracja: 10 sie 2006, 23:49
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Route66 » 01 maja 2008, 20:42

Bastian, a jeszcze w kwestii 111. Powiedz proszę, czy orientujesz się - które rozwiązanie jest bardziej ekonomicznie opłacalne. Wcześniejsza sytuacja na 111 czy obecna, po jej zgnioceniu?
Dzięki ci ZTMie za zgniocenie 111...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 maja 2008, 20:45

Nie mam pojęcia. Ale weź pod uwagę nie tylko kwestię kosztów, ale i zmniejszającą się dostępność większych autobusów. Schodzą sztywniaki Veolii, a wchodzą solówki, nie wspominając już o sytuacji w MZA...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Route66
Posty: 36
Rejestracja: 10 sie 2006, 23:49
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Route66 » 01 maja 2008, 20:47

A nie jest to też wina wałkowanego już do znudzenia tematu - ulokowania poszczególnego typu taboru na zajezdniach? Vide NG313 na 123...
Poza tym Veolia się nie "obraziła" nagle i wiadomo było przecież kiedy schodzi... A tu nagle wielka niespodzianka... Nie mamy czym łatać dziur...
Dzięki ci ZTMie za zgniocenie 111...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 maja 2008, 20:47

Być może, ale na tym, to ja się już nie znam ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 01 maja 2008, 21:00

Route66 pisze:Przykład z dzisiaj. Przystanek Zwycięzców, godzina 11. Podjeżdza redutowe gniotowe 111 w kierunku Esperanto. Pominę już fakt, że na wyświetlaczu Gocław, trasa też oczywiście nie zaprogramowana, bo i po co. Brak miejsc siedzących, tył całkiem napakowany.
Brak miejsc siedzących i kilka osób stojących jest powodem do wypuszczania większego taboru :-s To Ja proszę 718 co 3 minuty w szczycie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 maja 2008, 21:04

Bastian pisze:Trasa, napełnienie, punktualność i różne inne czynniki...
Jak długa powinna być trasa? Jakie napełnienie? Jak z punktualnością? Bo jak na mój gust to trasa powinna być niezbyt długa, a i punktualność dobra aby za duże odstępy się nie robiły między wozami. I jakie to różne czynniki?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Route66
Posty: 36
Rejestracja: 10 sie 2006, 23:49
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Route66 » 01 maja 2008, 21:09

Frencher pisze:
Route66 pisze:Przykład z dzisiaj. Przystanek Zwycięzców, godzina 11. Podjeżdza redutowe gniotowe 111 w kierunku Esperanto. Pominę już fakt, że na wyświetlaczu Gocław, trasa też oczywiście nie zaprogramowana, bo i po co. Brak miejsc siedzących, tył całkiem napakowany.
Brak miejsc siedzących i kilka osób stojących jest powodem do wypuszczania większego taboru :-s To Ja proszę 718 co 3 minuty w szczycie.
Chciałbym zauważyć, że dziś jest dzień wolny od pracy. Teraz urchamiamy wyobraźnię i widzimy DP w szczycie. Proponuję kilka moich postów wyżej przeczytać... Dziękuję.
Dzięki ci ZTMie za zgniocenie 111...

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 01 maja 2008, 21:15

Route66 pisze: Chciałbym zauważyć, że dziś jest dzień wolny od pracy. Teraz urchamiamy wyobraźnię i widzimy DP w szczycie. Proponuję kilka moich postów wyżej przeczytać... Dziękuję.
Jak na razie odniosłem się do Twojego opisu sytuacji w dni wolne - i wtedy (jak wynika z Twojego opisu) tabor solówkowy spokojnie wystarcza. A co będzie w DP to się zobaczy...
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Route66
Posty: 36
Rejestracja: 10 sie 2006, 23:49
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Route66 » 01 maja 2008, 21:20

Frencher pisze:
Route66 pisze: Chciałbym zauważyć, że dziś jest dzień wolny od pracy. Teraz urchamiamy wyobraźnię i widzimy DP w szczycie. Proponuję kilka moich postów wyżej przeczytać... Dziękuję.
Jak na razie odniosłem się do Twojego opisu sytuacji w dni wolne - i wtedy (jak wynika z Twojego opisu) tabor solówkowy spokojnie wystarcza. A co będzie w DP to się zobaczy...
I to pisałem parę postów wyżej. Chciałem zestawić sytuację z absurdem panującym na 123.
Dzięki ci ZTMie za zgniocenie 111...

Piobuko
Posty: 21
Rejestracja: 24 maja 2007, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piobuko » 01 maja 2008, 23:33

Wg mnie pomysł stworzenia linii 311 jest bezsensowny (nawet mimo że jeździ pod moim domem :smile:). Objeżdża ona cały Gocław, po czym jedzie kilka przystanków na Grochowską koło urzędu dzielnicy. Kto tym będzie jeździł? Chyba tylko kilka babć do sklepu obok, sporadycznie gdzieś dalej. Ktoś wie jakie busy będą jeździły tą linią? Mam nadzieję, że jakieś stare i małe.

Druga sprawa: puszczenie 502 przez Gocław to też jakaś pomyłka - mieszkańcy Starej Miłosnej na pewno nie będą zadowoleni z dłuższego czasu przejazdu. Gocław ma już do centrum 111,117,151,507 i E-5 i jeszcze jedna linia?? Ale widać, że ZTM próbuje zrekompensować wjechanie na Gocław (czyli tę stratę czasową) zrobieniem odcinka ekspresowego bez przystanków pomiędzy Fieldorfa i Pl. na rozdrożu ( :shock: ), lecz za to utrudnione będzie nieco przesiadanie się w niektórych miejscach.

Cieszy zaś skasowanie przystanku Rondo Waszyngtona dla E-5 i skrócenie trasy. Dojazd będzie iście ekspresowy a autobusy nieco częściej :) :dance:
http://pl.youtube.com/watch?v=rgZlxvzfjZY zapraszam serdecznie do odwiedzania!!! :D

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 maja 2008, 23:43

Piobuko pisze:mieszkańcy Starej Miłosnej na pewno nie będą zadowoleni z dłuższego czasu przejazdu
Co wyście się uparli, że dłuższego?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 02 maja 2008, 8:59

Każda zmiana może mieć swoich przeciwników. Każdy może mieć swoje zastrzeżenia. Ale mówmy o faktach! Nowa trasa 502 nie jest wolniejsza! Popatrzcie w rozkład w internecie.

Rozumiałbym jeszcze zastrzeżenia co do wyrabiania się w rozkładzie jazdy, ale podobno kierowcy nie mieli wczoraj kłopotów z wyrobieniem się w rozkładzie. Zobaczymy, jak będzie w DP.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 02 maja 2008, 12:30

To ja dodam coś z głosu podsłuchanych Miłośniaków, którzy byli zadowoleni z podniesienia częstotliwości, zresztą zapełnienie było zadziwiająco duże. Gocławiacy wiedzieli też o linii, bo korzystali z niej tłumnie. Nie dla każdego najważniejsze jest Promenada, a czas przejazdu 10 minut z Pl Na Rozdrożu na pętle na Gocławiu zamykał wielu usta. W tym samym czasie dojechaliby najwyżej do Rawaru na poprzedniej trasie.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 02 maja 2008, 12:35

Piobuko pisze:Ktoś wie jakie busy będą jeździły tą linią?
Autosan Solina

ODPOWIEDZ