Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 lut 2011, 23:07

Nie rozumiem. Akurat warszawski inżynier ruchu nie ma obecnie zastrzeżeń do zielonych strzałek na kolizję z ruchem prostopadłym.

Natomiast nieśmiało przypomnę, że wszystkie znaki i sygnalizacje ustawione kiedyś tam i niedostosowane do obecnych przepisów są od 2 lat nielegalne, bo okres dostosowawczy dawno minął.

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 mar 2011, 21:57

Nie wiem czy to jest dobry temat do tego pytanie ale chciałbym się zapytac o jedną rzecz. Mianowicie stoi sobie tramwaj z otwartymi drzwiami na przystanku i ma zielone światło. Wielu motorniczych zamyka drzwi i rusza, jak się od razu zapala czerwone to zamyka drzwi i otwiera znowu. Jak można wytłumaczyć fakt, że motorniczy celowo nie odjeżdża na zielonym tylko czeka na czerwone i dopiero na kolejnym zielonym rusza z przystanku? Czy to ma jakieś uzasadnienie poważne tzn. jakiś nakaz, czymś się konkretnym kieruje czy to tylko zwykła złośliwość motorniczego?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7844
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 05 mar 2011, 22:05

Rozkład jazdy?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 mar 2011, 22:14

No dobrze, ale czy to nie jest tak, że przez takie czekanie na przystankach spowalniane są wszystkie tramwaje jadące za nim?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10157
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 05 mar 2011, 22:27

Na tym polega ambaras żeby na placu Grunwaldzkim 17 będące na +2 nie zajechało 33 będącego na -3 ;)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 mar 2011, 22:29

Aż chciałoby się powiedzieć "W tym tkwi ambaras żeby dwoje nie chciało przejechać naraz" :P

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 mar 2011, 0:47

reserved pisze:No dobrze, ale czy to nie jest tak, że przez takie czekanie na przystankach spowalniane są wszystkie tramwaje jadące za nim?
tak, każda linia kursuje wg innego rozkłądu z innymi czasami przejazdu między przystankami.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27744
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 mar 2011, 0:48

Ty się tu nie nabijaj, kiedyś były takie kwiatki, że się strefy czasowe zmieniały różnym liniom w różnych momentach i tramwaje się planowo na Poniatoszczaku wyprzedzały.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 mar 2011, 0:49

tak, każda linia kursuje wg innego rozkłądu z innymi czasami przejazdu między przystankami.
To jest jakaś ironia czy co? Nie wiem jak to jest w tramwajach. Nie znam się na nich, stąd moje pytanie w tym wątku.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10157
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 06 mar 2011, 0:53

Ty się tu nie nabijaj, kiedyś były takie kwiatki, że się strefy czasowe zmieniały różnym liniom w różnych momentach i tramwaje się planowo na Poniatoszczaku wyprzedzały.
Ba, chyba nawet 17-ki się kiedyś wyprzedzały. Ale już dokładnie nie pamiętam :D
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 mar 2011, 0:56

reserved pisze:
tak, każda linia kursuje wg innego rozkłądu z innymi czasami przejazdu między przystankami.
To jest jakaś ironia czy co? Nie wiem jak to jest w tramwajach. Nie znam się na nich, stąd moje pytanie w tym wątku.
- rozkład jazdy: niestety nie ma u nas zielonej fazy dla tramwajów, więc rozkład musi to uwzględniać. Jeśli tramwaj przejedzie szybciej dany odcinek, to motorniczy czasem woli poczekać, żeby zbić przyspieszenie.
- warunki na skrzyżowaniu: czasem jeśli motorniczy widzi / wie, że nie przejedzie przez całe skrzyżowanie, bo np. pełno samochodów na torach, to nie wjeżdża
- czasem, czego nie widać, ktoś długo może wsiadać / wysiadać jednymi drzwiami.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 mar 2011, 1:10

MeWa pisze:- czasem, czego nie widać, ktoś długo może wsiadać / wysiadać jednymi drzwiami.
To od razu odpada.

Po prostu szlag mnie bierze, jeśli np. stoję w tramwaju przy d. Kinie Ochota, mam zielone, do 208 mam parę minut i się spóźniam tylko dlatego, że motorniczy sobie wolał przeczekać cykl mimo, że nikt nie chciał wsiąść ani wysiąść. :/ I stąd moje pytanie czy to jakaś złośliwość z ich strony czy czym to było kierowane. Gdyby tramwaje szybko jeździły to jeszcze bym się nie czepiał, ale po prostu jest tragedia. Dobra, bo już schodzę trochę z tematu.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 mar 2011, 1:16

reserved pisze:motorniczy sobie wolał przeczekać cykl
motorniczego także obowiązuje rozkład. Tak jak rozkład obowiązuje kierowców 208, którym zdarza się odjechać przed czasem. Ile to ja razy nie zdążyłem, bo właśnie kierowca 208 wolał nie czekać, tylko od razu jechać...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 mar 2011, 1:33

reserved, Przy Kinie Ochota tram nie zdąża wymienić pasażerów na zielonym , dlatego czeka na nastęone .
miłośnik 13N

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 mar 2011, 8:21

Stary Pinwin pisze:reserved, Przy Kinie Ochota tram nie zdąża wymienić pasażerów na zielonym , dlatego czeka na nastęone .
Nie zdąża wymienić pasażerów na zielonym? Super... tylko że od dobrych 15 sekund nikt nie wsiada ani nie wysiada, jest zielone a motorniczy czeka i czeka.
Raz np. była taka sytuacja, że była zerowa wymiana pasażerska a przy przejściu nie było nikogo, więc nie było też potencjalnych chętnych na ten tramwaj, a tramwaj czekał. Jeszcze rozkład ok, ale czasem naprawdę wkurzające jest, gdy tramwaj zamyka drzwi, już ma odjeżdżać na zielonym a tu nagle zapala się żółte i czekamy. W rezultacie jestem na Bitwy o jakieś 3 minuty później, bo super sygnalizacja świetnie się oczywiście zgrywa tak, że jak tramwaj rusza z Kina Ochota na początkowym zielonym, to jak się wysiada z tramwaju na BW1920 to akurat zapala się czerwone dla pieszych.

ODPOWIEDZ