Strona 13 z 21

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 06 wrz 2015, 21:43
autor: Atapi
W takcie równo co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 - 30 min poza nim.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 07 wrz 2015, 15:57
autor: zxcvbnm
Ciekawe... co 10 min. Teraz się nie da bo średnica przepchana. A raczej stare prawo które ogranicza częstotliwość do 3 minut, zamiast 1,5 lub 2.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 07 wrz 2015, 20:57
autor: sajbeer
zxcvbnm pisze:Ciekawe... co 10 min. Teraz się nie da bo średnica przepchana. A raczej stare prawo które ogranicza częstotliwość do 3 minut, zamiast 1,5 lub 2.
Hmmm..... Czy przypadkiem :arrow: Radom nie kończył na Głównym. :wink: Pytanie tylko ile tych pociągów było :?:

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 07 wrz 2015, 22:55
autor: Łukasz
Dawno temu (20 lat temu?) na pewno Warka/Radom jeździła z Głównego.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 07 wrz 2015, 23:38
autor: sajbeer
Wg.wiki Warszawa Główna została zamknięta w 1997(w grudniu :?: ).

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 08 wrz 2015, 5:28
autor: grzegorz
zxcvbnm pisze:Max. 3 minuty. Może 5. Ale nie ma się co spodziewać że odcinek Falenica-Śródmieście pociąg pokona w mniej niż 20 min. To jest po_prostu niemożliwe.
Falenica-Wschodni. A teraz do rzeczy: zmiana 100->110 to raptem 9%. Przy obecnych czasach 27 min. i więcej to niby daje 3 minuty... ale to byłby zupełnie fałszywy wniosek! Pod 9% to może osiągnąć pociąg lecący z v_max całą trasę, a tu jest wyjątkowo dużo postoi. I one się nie skrócą. Czas przyśpieszania do 100 i hamowania ze 100 też zostanie taki sam. W związku z tym zgadzam się, że
zxcvbnm pisze: 25 to będzie cud.
Raczej 1 minutę może uda się skrócić czas jazdy. Może. Jak na razie to (ileż to razy?) jechałem lekko opóźnionym pociągiem, który mimo podanego semafora stał np. kolejną minutę - dwie na Wschodnim. Nie wiem co było przyczyną, ale tu pewnie łatwiej byłoby o optymalizację niż dzięki żyłowaniu na paru minimalnie dłuższych odcinkach. Albo i nie. Jak na razie lata trwało dodanie pomarańczowego pasa świetlnego na Gocławku, co pozwoliło nie wlec się kawał drogi 40 km/h (teraz można aż 60 - gdzie te „szklane domy” tj. 110?) przez zwrotnicę za peronami i brak odpowiedniej sygnalizacji pozwalającej za nią dać do pieca.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 08 wrz 2015, 15:35
autor: Atapi
grzegorz pisze:Jak na razie lata trwało dodanie pomarańczowego pasa świetlnego na Gocławku, co pozwoliło nie wlec się kawał drogi 40 km/h (teraz można aż 60 - gdzie te „szklane domy” tj. 110?) przez zwrotnicę za peronami i brak odpowiedniej sygnalizacji pozwalającej za nią dać do pieca.
Nie tylko sygnalizacja się zmieniła, ale również przepis. Kiedyś po torach głównych zasadniczych (czyli jak w tym przypadku) trzeba było jechać z prędkością wskazywaną na semaforze - od semafora do semafora. Od niedawna można od semafora do minięcia okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. Tak więc za rozjazdem można już "dać do pieca".

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 09 wrz 2015, 19:12
autor: zxcvbnm
Dlatego powinno zwiększać się przyśpieszenie pociągów do zakresu 0,9 - 1,2 m/s2. I to na wszystkich liniach gdzie jest dużo przystanków. SKM - nie ma problemu. KM - i tu się sprawa blokuje... tak czy siak: być może nigdy nie będzie mniej niż obecnie.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 09 wrz 2015, 21:19
autor: Atapi
zxcvbnm pisze:SKM - nie ma problemu.
Po czym stwierdzasz? :D

Żeby nie było, że kogoś szkaluję - jeżeli rozkład jest ułożony z pewnymi zapasami, to nie ma sensu szaleć zadajnikiem do 100% mocy. I to tyczy się każdego taboru, niezależnie od przewoźnika. Aczkolwiek nawet turboklopami można - jeżeli jest taka potrzeba - odpowiednio przyspieszyć.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 10 wrz 2015, 17:17
autor: zxcvbnm
Zgadzam się, właśnie tego zapasu w rozkładzie też trochę nie rozumiem - jak będzie jakiekolwiek opóźnienie to i tak szanse niewielkie na odrobienie jego.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 11 wrz 2015, 15:35
autor: Atapi
PLK potwierdza, że będzie będzie wstrzymany ruch podczas modernizacji:

http://www.rynek-kolejowy.pl/59320/pkp_ ... zacji.html

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 12 wrz 2015, 12:20
autor: person
Kolejna moRdernizacja linii. Busiarze pewnie piją z radości.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 12 wrz 2015, 14:44
autor: Atapi
Jeszcze się zdziwisz i przestaniesz pisać o jakichś "moRdernizacjach" ;)

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 12 wrz 2015, 15:30
autor: zxcvbnm
Po tej "moRdernizacji" prędkość na wielu odcinkach do 80 km/h wzrośnie do 160 km/h. Wiadomo, będzie trudno, ale ta linia tego wymaga...

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

: 17 wrz 2015, 0:11
autor: VLnt7
Dzisiaj zrobiłem pomiary byle jaką aplikacją mierzącą szybkość z GPS. Jechałem szybkim scam-em miejskim 35WE-06 na odc. WWO-Wawer.
Pomiary wskazały do 97 km/h na WWO-Olszynka, do 95 km/h na Olszynka-Gocławek.
Niepewność pomiarowa - nie mam pojęcia, na oko jakieś 5-8 km/h.