Szybkie pytanie

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 21 maja 2014, 16:21

Ja też dziękuję za odpowiedź. :)
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Oktixerek7x
Posty: 77
Rejestracja: 26 maja 2013, 14:24
Lokalizacja: Konin (Wlkp.)

Post autor: Oktixerek7x » 21 maja 2014, 21:47

Mam trzy pytania:
Co oznacza skrót DKS (Przystanek DKS Targówek)?
Czy Inspiro już jeżdżą na M1?
Czy wejście do Parku Łazienki Królewskie jest nieodpłatne?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 maja 2014, 21:50

1. Dzielnicowy Klub Sportowy
2. Tak
3. Tak

Oktixerek7x
Posty: 77
Rejestracja: 26 maja 2013, 14:24
Lokalizacja: Konin (Wlkp.)

Post autor: Oktixerek7x » 21 maja 2014, 21:54

Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 21 maja 2014, 22:48

Oktixerek7x pisze: Czy Inspiro już jeżdżą na M1?
Jeżdżą. I jest ich już naprawdę sporo. Łatwiej trafić teraz na Inspiro niż na Wagonmasza (zwłaszcza starego).

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 maja 2014, 22:52

Ta? To ja mam jakiegoś pecha, że z reguły Inspiro mija mnie w przeciwną stronę, a w moim kierunku podjeżdża najstarszy jaki może być. ;)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 maja 2014, 8:53

bepe pisze:Jeżdżą. I jest ich już naprawdę sporo. Łatwiej trafić teraz na Inspiro niż na Wagonmasza (zwłaszcza starego).
No raczej łatwiej spotkać stare pociągi Wagonmasza niż nowe, zwłaszcza że 2 składy tego typu stoją odstawione na Kabatach. :wink:

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 maja 2014, 10:07

Czy na Dw. Wschodnim (Kijowska) jest oddzielna ekspedycja, czy kierowcy mogą skorzystać z tej na Lubelskiej?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 maja 2014, 10:08

Georg pisze:Czy na Dw. Wschodnim (Kijowska) jest oddzielna ekspedycja, czy kierowcy mogą skorzystać z tej na Lubelskiej?
Nie ma oddzielnej ekspedycji. :wink:

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 22 maja 2014, 13:47

Szeregowy_Równoległy pisze:Ale to fikcja, bo nikt nie wymaga od rowerzystów przestrzegania przytoczonych przepisów. Jeżdżą gdzie i jak chcą, na dowolnym świetle, po dowolnej części drogi, jezdnię przecinają gdzie i jak im wygodnie podcierając się przy tym ustawą i rozporządzeniami i wszystkim to najwyraźniej pasuje. A DDR nie jadą, bo im nie pasuje nawierzchnia, na jezdni jest lepsza (tak usłyszałem od pajaca na Prymasa Tysiąclecia, jak go zapytałem, czemu nie jedzie DDR, skoro ją ma, tylko wpierdziela mi się pod autobus.). Zjedzie pierdzielony z chodnika wprost pod samochód/autobus, zatrąbisz, a ten ma pretensje. Bo on może, bo jest, kurwa, eko, trendy, dżezi i chuj-wie-co-jeszcze. Gdybym startował w jakichś wyborach, to sezon polowań (za pomocą wiatrówek) na ostentacyjnie łamiących przepisy rowerzystów byłby jednym z moich haseł wyborczych.
Masz mój głos :) Kiedyś się jednego debila zapytałem czemu utrudnia ruch na Kadetów jak obok ma DDR to mi powiedział że po kostce to mu się źle jedzie i DDRy powinny być z asfaltu. Jak się zapytałem czy widząc dziury na jezdni wpierdzielam mu się na DDR lub chodnik to mi powiedział że ja nie mogę. Pytam się: "a ty możesz ?" I co słyszę ? "Ja tak, bo jestem rowerzystą". No i tu pole do cywilizowanej dyskusji się skończyło.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 22 maja 2014, 19:15

ashir pisze:
bepe pisze:Jeżdżą. I jest ich już naprawdę sporo. Łatwiej trafić teraz na Inspiro niż na Wagonmasza (zwłaszcza starego).
No raczej łatwiej spotkać stare pociągi Wagonmasza niż nowe, zwłaszcza że 2 składy tego typu stoją odstawione na Kabatach. :wink:
Hmm... W każdym razie np. wczoraj na trzy przejazdy dwa razy jechałem Inspiro. Kiedy jechałem ostatnio Wagonmaszem - nie pamiętam.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 23 maja 2014, 14:49

Czy ktoś mógłby podać jaka jest wymagana szerokość pasa drogowego dla dwukierunkowego ruchu tramwajów ? Chodzi mi o to ile miejsca to zajmuje (dwa tory + trakcja + co tam jeszcze jest wymagane) jeśli chcę to wkomponować w drogę dwujezdniową.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 maja 2014, 15:02

Dobra, to leci tak:
0,75 m - od krawędzi jezdni do pudła wagonu
2,40 m - szerokość wagonu w warunkach polskich (może się różnić w zależności od widzimisię zamawiającego)
Po przemnożeniu razy 2 daje nam to stałą wartość 6,30 m.
I teraz:
Jeśli nie ma nic w międzytorzu to dodajemy do tej wartości 0,5 m, jeśli coś jest to 2*0,5 m + szerokość obiektu.

Zazwyczaj w polskich warunkach wychodzi z tego przy słupach trakcyjnych w środku 7,80 m, jeśli sieć jest podwieszana i nie ma nic w międzytorzu, jak widać ze wzoru 6,80 m.

Edit: Na łukach uwzględniamy jeszcze wychylenie skręcającego wagonu pod wpływem siły odśrodkowej, wyliczane ze wzoru 5/promień łuku (nawet kilkanaście cm).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 maja 2014, 21:37

Gdzie dokładnie znajduje się przystanek Zajezdnia Kleszczowa 04? :razz:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 maja 2014, 22:15

Na bramie zajezdni.

ODPOWIEDZ