KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 sty 2015, 23:51

Ze 121 jedyne co można zrobić to ograniczyć godziny kursowania do 7-17. Nic więcej. Częstotliwość 30/30/- jak przystało na typowy socjal.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 21 sty 2015, 0:16

Krzysztof_507 pisze:
JacekM pisze:Otwiera się tramwaj na Powstańców Śląskich? Potnijmy na kawałki 122, które załatwia różne lokalne relacje nieobsługiwane przez tramwaje. Pozostawienie Krasińskiego na 185 też potraktuję jako słaby żart.

Co do 122, to też nie przekonuje mnie dowożenie do metra do STB - Bemowo do metra będzie miało 11, koniec kropka.
Korzystam ze 122 regularnie i jadę sobie do metra nim 20-22 min. Robię to z wygody, a nie z rozsądku. I widzę, że na Kochanowskiego wymiany są symboliczne, potem do Elbląskiej jest tranzytowe (a tylko w porannym szczycie trzeba stać, poza siedzące do wyboru), a potem tłok aż do PLW. Dlatego uważam, że utrzymanie połączenia Bemowo-Powązki nie powinno być dogmatem przy tworzeniu układu "jak powinno być". Za to są pasażerowie z Bemowa, którzy mogą chcieć się dostać do metra gdzieś na Bielany, czy Marymont (a nie do Centrum) - wówczas Stare Bielany są bliżej.
I co ważniejsze: obecnie część trasy (Kochanowskiego-Elbląska) jest niewykorzystywana, a na krótszej trasie do St. Bielan zabudowa (przez co wykorzystanie) byłoby równomierne, zapewne podobne do tego na odcinku bemowskim -> czyli bardziej optymalne wykorzystanie

A 185 to nie żart, pod warunkiem 2xx (Powązki - DWG)
Nie wiem czy się dogadamy. Powtarzam: połączenie Bemowa z metrem będzie realizowało 11, czy jak tam ta nowa linia się będzie nazywać. Wycofywanie 122 z relacji nieobsługiwanej przez szynę, by dublowała coś, co będzie obsługiwał nowy tramwaj nie ma sensu.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 21 sty 2015, 1:00

JacekM pisze: Nie wiem czy się dogadamy. Powtarzam: połączenie Bemowa z metrem będzie realizowało 11, czy jak tam ta nowa linia się będzie nazywać. Wycofywanie 122 z relacji nieobsługiwanej przez szynę, by dublowała coś, co będzie obsługiwał nowy tramwaj nie ma sensu.
Właśnie z tego powodu nie zaproponowałem 122 przez Conrada do M-Młociny.
11 skręci w lewo do Młocin, a 122 w prawo przez Bielany (metro przy okazji). Bemowo w ogóle nie musi mieć dowozówki do metra. A trasa przez środek Bielan może być bardziej równomiernie wykorzystywana niż przez pustkowia, a czas przejazdu do Pl. Wilsona dłuższy nie będzie. Natomiast rozumiem Twoją argumentację i też uważam, że nie należy dublować relacji zapewnianych przez inne środki.
pozdrawiam
Krzysiek

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 21 sty 2015, 12:13

Masz błędny ogląd sytuacji na Krasińskiego. To prawda, że ta ulica jest poprzecinana przez silne linie tramwajowe, mimo to wielu pasażerów dojeżdża autobusami do pl. Wilsona, a także wysiada po drodze. Jest więc potrzebna poprzeczna linia Powązki - pl. Wilsona i planowana przez ZTM dowozówka do zupełnie innej stacji metra dla Żoliborza Płd. nie ma tu żadnego znaczenia. To jest zupełnie inny potok.
Jeśli chodzi o linię 121, to wcale nie chodzi tylko o dojazdy do Szpitala Bielańskiego, ale też licznych poradni, które działają obok niego. Te zaś są odwiedzane regularnie przez starsze osoby (i nie tylko). Oczywiście są to dojazdy do chorych leczonych w szpitalu. Jednym słowem nie ma co likwidować obecnej trasy 121 jako linii socjalnej, można co najwyżej ograniczyć godziny jej kursowania.

Qbeer
Posty: 111
Rejestracja: 21 cze 2007, 19:16

Post autor: Qbeer » 21 sty 2015, 20:43

Bastian pisze:
Krzysztof_507 pisze: a po co komu na Bródnie linia dowozowa do pl. Wilsona?
Poważnie pytam, bo może w ogóle południowe Bródno nie powinno mieć bezpośredniej linii za Wisłę (nie dotyczy tramwaju przez Most Krasińskiego ;) )
Ja nie wiem, skąd w ludziach przeświadczenie, że wszyscy albo pracują w centrum, albo wręcz w metrze - frekwencja w liniach obwodowych tego bynajmniej nie potwierdza. Bródno ma połączenia z "rodzimym" Targówkiem (inna rzecz, że słabawe), Białołęką, Pragą Północ? Ma. A z sąsiadującym, choć przez Wisłę, Żoliborzem mieć nie musi?
Połączenie Bródna z Pl. Wilsona jak najbardziej ma sens bo łączy z samym centrum Żoliborza. Połączenie Trasą AK z Metrem Marymont prowadzi w miejsce będące jednak nieco na uboczy dzielnicy, do tego z jednej strony zupełnie odcięte od reszty trasą ekspresową. Hala Marymoncka nie jest aż takim magnesem by tam jeździć, taka trasa wyglądała by tylko jako dowozówka do metra bo wiele ciekwego w okolicy nie ma. Tyle, że jadąc metrem na południe z Bródna bardziej opłaca się tramwaj na Dw Gdański (bo pomija korek). Kto chce jechać metrem w kierunku północnym zawsze będzie miał 112 do Słodowca.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 sty 2015, 12:44

osa pisze:Masz błędny ogląd sytuacji na Krasińskiego. To prawda, że ta ulica jest poprzecinana przez silne linie tramwajowe, mimo to wielu pasażerów dojeżdża autobusami do pl. Wilsona, a także wysiada po drodze. Jest więc potrzebna poprzeczna linia Powązki - pl. Wilsona i planowana przez ZTM dowozówka do zupełnie innej stacji metra dla Żoliborza Płd. nie ma tu żadnego znaczenia. To jest zupełnie inny potok.
Tak jeszcze dodam, że jeśli nowe 2xx ma jeździć z taką częstotliwością jak obecne 205, czyli co 30/30/30, to nie będzie w żaden sposób stanowiło atrakcyjnej oferty.

Awatar użytkownika
J23
Posty: 138
Rejestracja: 02 sty 2015, 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: J23 » 22 sty 2015, 23:27


JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 22 sty 2015, 23:30

Czy ktoś mógłby wreszcie ujawnić tą nową trasę 184? Nie wierzę, że nie jest znana.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 sty 2015, 23:49

A nie będzie tak jak z Tarchominem. Czyli uruchomili 2, a 101, E-4, E-6 i E-8 dalej sobie jeżdżą. Tu też może pojechać 11 i 28, a swoją drogą zostawią 112 i 184 bez zmian. Chociaż aż się wierzyć w to nie chce. Ale w końcu Pawcio sam pisał, że chodzi o politykę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sty 2015, 6:07

Myślę że zostawią a korekty zrobią w kwietniu/maju. Chcieliśmy społeczeństwa obywatelskiego to mamy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 sty 2015, 8:05

JacekM pisze:Czy ktoś mógłby wreszcie ujawnić tą nową trasę 184? Nie wierzę, że nie jest znana.
Jest znana, zresztą nie tylko tej linii. A to czy zmiana wejdzie w życie to już inna sprawa, bo wiadomo jaki opór jest ostatnio nawet z drobnymi korektami układu komunikacyjnego. :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 sty 2015, 10:43

To jak wiesz to napisz, a jak nie możesz to się nie chwal że wiesz... Wiem, ale nie powiem psia krew.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 23 sty 2015, 12:28

Georg pisze:A nie będzie tak jak z Tarchominem. Czyli uruchomili 2, a 101, E-4, E-6 i E-8 dalej sobie jeżdżą. Tu też może pojechać 11 i 28, a swoją drogą zostawią 112 i 184 bez zmian. Chociaż aż się wierzyć w to nie chce. Ale w końcu Pawcio sam pisał, że chodzi o politykę.
ale chłopie weź ochłoń, czy tramwaj dojechał do winnicy że ty chcesz 101,E-6 i E-8 kasować? E-4 zostanie skasowane, myślę że po wakacjach 2015 tej linii już nie będzie a pozostałe dopiero jak tramwaj dojedzie do winnicy. Nowodwory muszą mieć bezpośredni autobus do metra i nie jest atrakcyjnym dla pasażerów na tarchominie kościelnym przeskasiwać w 2. Sorry za off top.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 sty 2015, 14:36

Nie napisałem. Chodziło mi o to, że po uruchomieniu 2 do Tarchomina Kościelnego potrzeba jednej linii przyspieszonej z Nowodworów do Metra Młociny zatrzymującej się na przystankach: Nowodwory, Stefanika, Porajów i Metro Młociny. Pozostałe przystanki mają tramwaj. A tym czasem ZTM zostawił wszystko jak jest. Jednocześnie tłumacząc użytkownikowi Poc Vocem, że owszem widzi, że 131 jest niezabieralne, ale nie ma taboru na zwiększenie częstotliwości. I nie jest to tylko, jak pisze Pawcio, polityka, lecz marnotrawstwo publicznych pieniędzy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sty 2015, 15:01

Georg pisze:I nie jest to tylko, jak pisze Pawcio, polityka, lecz marnotrawstwo publicznych pieniędzy.
Są tacy, co utożsamiają te dwa pojęcia ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ