Strona 13 z 79

: 04 lut 2007, 18:38
autor: Kleszczu
JaBaal pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Musieli zmieniać później w Kołobrzegu lokomotywę :-k
Nie pamiętam tego tak dobrze, ale chyba lokomotywa była zmieniana dopiero w Gdyni Chyloni (albo Głównej?)
Już Fik wyjaśnił, że wówczas nie było sieci trakcyjnej, aż do Wejherowa. Czyli lokomotywa zapewne była zmieniana dopiero w Gdyni...ale chyba jednak na Głównej Osobowej :-k

: 04 lut 2007, 18:40
autor: fik
R-11 Kleszczowa pisze: Już Fik wyjaśnił, że wówczas nie było sieci trakcyjnej, aż do Wejherowa. Czyli lokomotywa zapewne była zmieniana dopiero w Gdyni...ale chyba jednak na Głównej Osobowej :-k
w rj 79/80 pociąg 8310 rel Trzebiatów - Rzeszów miał 25 minut postoju na GGO, a 8108 rel Trzebiatów/Łeba/Ustka - Warszawa Zach 17, co zdaje się potwierdzać to, co napisałeś.

: 05 lut 2007, 0:47
autor: Karol
Fikander pisze:
Karol pisze:Żeby kible mogły jeździć 8-[
W 1993 roku jeździły tam:

3 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Elbląg
1 para pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Gdynia Główna
2 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Morąg
1 para pociągów pospiesznych relacji Grodno - Gdynia Główna
i 1 para pociągów pospiesznych relacji Białystok - Szczecin Główny

ciężko to nazwać wykorzystaniem uzasadniającym elektryfikację.

zresztą ciągnięcie druta ( 8-[) wszędzie, gdzie się dało, to jakaś paranoja była. Te wszystkie Korsze, Mordy, Jasła, Krzeniowy, Kamienie Pomorskie, Ustki, Krotoszyny... po co to wszystko? Chyba tylko po to, żeby mieć gdzie wykorzystać nadprodukowane kible... ](*,) ](*,)
Węgiel z polskiej kopalni jest w sumie tańszy niż ropa sprowadzana zza granicy...i tak na zdrowy rozum to chyba całkiem sensowne żeby największe polskie miasta miały połączenia zelektryfikowane...jakby nie patrzeć prawie się udało, wyjątki to chyba tylko Lublin-Rzeszów i Olsztyn-Białystok...a elektryfikacja takiej Ustki oznaczała szybszy dojazd nad morze...to, że dziś kursuje tam tylko wahadłowy kibel ze Słupska to już całkiem inna historia...

Ciekawi mnie jak się ma kwestia likwidacji parowozów do elektryfikacji...w takim Chełmie ostatni manewrowy parowóz skasowano w 1989 r. całe pięć lat po elektryfikacji...z drugiej strony Chełm raczej zajmował się manewrami i liniami do Włodawy, Zamościa...i sukcesywnie sprowadzano w latach 80 SM 48 oraz SP 32.

: 05 lut 2007, 0:49
autor: fik
Karol pisze: Węgiel z polskiej kopalni jest w sumie tańszy niż ropa sprowadzana zza granicy...i tak na zdrowy rozum to chyba całkiem sensowne żeby największe polskie miasta miały połączenia zelektryfikowane...
ale sama elektryfikacja jest kosztowna
plus utrzymanie sieci, podstacji i tak dalej
to się przy takim ruchu nie miało i nie ma prawa zwrócić
Karol pisze:a elektryfikacja takiej Ustki oznaczała szybszy dojazd nad morze...
lepiej by zrobili drugi tor Wejherowo - Runowo

: 05 lut 2007, 0:52
autor: Karol
Słyszałem, że brak drugiego toru Wejherowo-Runowo to sprawa polityczna. Po prostu po 1945 r. przez długi czas nawet w PKP nikt nie był pewny tego czy ziemie odzyskane zostaną w Polsce czy kiedyś Niemcy z powrotem je zagarną. Starano się nie inwestować w niepewny grunt...

: 05 lut 2007, 0:54
autor: fik
no heh, ale Runowo - Szczecinek - Tczew jakoś został i na prawie całej długości jest dwutor. to samo Ostbahn... plota.

: 06 lut 2007, 23:20
autor: jasiu
Karol pisze:w takim Chełmie ostatni manewrowy parowóz skasowano w 1989 r. całe pięć lat po elektryfikacji
w Dęblinie Ty51 pracowały jeszcze na poczatku lat 90.

: 07 lut 2007, 0:07
autor: Karol
Ciekawe...chociaż w sumie w Zarzece (między Dęblinem a Puławami) był tor postojowy dla rezerwowych parowozów (około 1994 r. zastąpiono wszystkie wycofanymi ST 44). Rezerwa strategiczna na wypadek wojny podobno...

: 19 lut 2007, 20:09
autor: Marcinos
Jakie można spotkac oznaczenia TAURUSA :?: :?: :?: (SORKI ZA ZAŁOŻENIE NOWEGO TEMATU W ŚWIĄTYNI MEWY:))

: 19 lut 2007, 20:48
autor: Plesim
Rozumiem, że chodzi ci o lokomotywę Siemensa.
W Austrii jest to lokomotywa spalinowa serii 2016. W Niemczech jako ER20.
Tu znajdziesz dużo danych po Niemiecku.
http://www.kochleo.at/html/technik.html

: 19 lut 2007, 20:55
autor: Marcinos
Plesim pisze:Rozumiem, że chodzi ci o lokomotywę Siemensa.
W Austrii jest to lokomotywa spalinowa serii 2016. W Niemczech jako ER20.
Tu znajdziesz dużo danych po Niemiecku.
http://www.kochleo.at/html/technik.html
Mi chodzi o elektrowóz (jak się nie mylę BR-182).

: 19 lut 2007, 21:22
autor: Plesim
Marcinos pisze:Mi chodzi o elektrowóz (jak się nie mylę BR-182).
To jest jak się czyta i robi co innego. :-"
Stronę polecam tą sama. Jeżeli chodzi o oznaczenia to w Austrii 1016, 1116 i 1216. W Niemczech 182. Na Węgrzech 1047. W Słowenii 541. Pełny wykaz poniżej:

Przewożnik i typ - - - lata dostawy - - - ilość
OBB - 1016 - - - 1999-2001 - - - 50
OBB - 1116 - - - 1999-2006 - - - 282
Dispolok - ES64U2/182 - - - 2000-2004 - - - 60
Railion - 182 - - - 2001 - - - 25
Hupac - ES64U2/182 - - - 2001 - - - 2
Mav - 1047 - - - 2002 - - - 10
GySEV - 1047 - - - 2002 - - - 5
MWB - 1116 - - - 2003 - - - 2
OBB - 1216/E190 - - - 2005-2007 - - - 50
SZ - 541/E190 - - - 2005-2007 - - - 20
RTS - 1216/E190 - - - 2007 - - - 2

: 21 lut 2007, 22:31
autor: Kleszczu
Do EJŻ wybudowano odnogę SKMki. Czy kiedykolwiek SKMka tamże zawitała :?:

: 01 mar 2007, 14:36
autor: fik
hafilip84 pisze:do P.O. Modlin)
w kwestii formalnej: stacji

: 01 mar 2007, 14:42
autor: hafilip84
Fikander pisze:
hafilip84 pisze:do P.O. Modlin)
w kwestii formalnej: stacji
Mimo, że bilety są sprzedawane z kibelka, a budynek stacyjny jest zamknięty na głucho? I dodatkowo rozjazdy w okolicach są już chyba nieużywane?