Rozkłady tramwajowe - 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 wrz 2023, 16:24

person pisze:
07 wrz 2023, 15:51
Flash8222 pisze:
04 wrz 2023, 19:54
Spoko, ja jechałem osiemnastką która na +2 zajechała dziesiątkę która była -1 :D Ale wg rozkładu to 10 powinna być przed 18
Zdecydowanie coś jest na rzeczy.
Jechałem 10, która wg RJ powinna z PUL odjechać o 15.42. Na Morskie Oko dojechała 3 minuty przed czasem, mimo że motorowy odstawał na każdym przystanku, a na jego ogonie jechała 18, która powinna być 3 minuty przed nim... Teraz jest 15.50, a na Morskim odstaje 4.
Rezerwy czasowe w stylu PLK?
Dziwne są programy tymczasowe sygnalizacji. Na południe wyszła za duża rezerwa, na północ, mimo że została minuta na dworkowej za przejazd przez nakładkę, ledwo wystarcza.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5329
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 wrz 2023, 17:11

Żeby oceniać czasy przejazdu trzeba poczekać na docelową organizację. Na pl. Unii światła wyłączone, dalej jazda przez plac budowy i Rakowiecka znów chyba wyłączona. Dziś migające przy Narbutta, i dalej przyzwoity układ świateł.
W przeciwną stronę 10 przy Madalińskiego na +1 i do Centralnego utrzymała przy dość płynnej jeździe.
W przyszłym tygodniu zobaczę jak Domaniewska trzyma na starcie prawie.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3824
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 wrz 2023, 17:20

Bastian pisze:
07 wrz 2023, 15:58
person pisze:
07 wrz 2023, 15:28

Albo Lejk ma większe przebicie od Bartelskiego
#retorycznie #ironia
Sadzisz oczywistości. Wstaw drugie nazwisko dowolne, a nadal będzie to prawda. A przynajmniej była 8-(
Prezesi się zmieniają, a zwyczaje pozostają te same :-$

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 wrz 2023, 19:59

Bastian pisze:
07 wrz 2023, 15:58
person pisze:
07 wrz 2023, 15:28

Albo Lejk ma większe przebicie od Bartelskiego
#retorycznie #ironia
Sadzisz oczywistości. Wstaw drugie nazwisko dowolne, a nadal będzie to prawda. A przynajmniej była 8-(
W weekendy metro na M1 lubiło jeździć co 6-7-8 minut, a powinno chyba co 4-5. I wcale nie chodzi mi o wieczór. Tak było jeszcze w ubiegły weekend, także uważałbym z tą siłą przebicia. ;) Na metrze też się oszczędza albo znowu nie potrafią obsłużyć wszystkich kursów, co dla pasażerów na jedno wychodzi.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 wrz 2023, 6:51

A Ty mylisz politykę inwestycyjno-polityczną z bieżącą eksploatacją.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 wrz 2023, 6:53

Paweł D. pisze:
07 wrz 2023, 17:11
Żeby oceniać czasy przejazdu trzeba poczekać na docelową organizację. Na pl. Unii światła wyłączone, dalej jazda przez plac budowy i Rakowiecka znów chyba wyłączona. Dziś migające przy Narbutta, i dalej przyzwoity układ świateł.
W przeciwną stronę 10 przy Madalińskiego na +1 i do Centralnego utrzymała przy dość płynnej jeździe.
W przyszłym tygodniu zobaczę jak Domaniewska trzyma na starcie prawie.
Co znaczy docelową organizację?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 wrz 2023, 7:17

pawcio pisze:
08 wrz 2023, 6:51
A Ty mylisz politykę inwestycyjno-polityczną z bieżącą eksploatacją.
Ok. Ale a propos inwestycji to w TW pracuje p. Małgorzata Lejk, ciekawe czy ta zbieżność nazwisk jest nieprzypadkowa.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 wrz 2023, 8:06

To z polityką inwestycyjną już całkiem nie ma nic wspólnego (-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8452
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 wrz 2023, 9:18

Bastian pisze:
07 wrz 2023, 15:58
person pisze:
07 wrz 2023, 15:28
Albo Lejk ma większe przebicie od Bartelskiego
#retorycznie #ironia
Sadzisz oczywistości. Wstaw drugie nazwisko dowolne, a nadal będzie to prawda. A przynajmniej była 8-(
Była? Przecież on jeszcze nie odszedł na emeryturę, mimo że już mu album z tej okazji wydrukowali... :/
Paweł D. pisze:
07 wrz 2023, 17:11
Żeby oceniać czasy przejazdu trzeba poczekać na docelową organizację.
Co zmieni docelowa organizacja na Puławskiej, jesli 10 przyjeżdża przed czasem z miasta i zajeżdża 18? :-k :-k :-k :-k
fraktal pisze:
08 wrz 2023, 7:17
pawcio pisze:
08 wrz 2023, 6:51
A Ty mylisz politykę inwestycyjno-polityczną z bieżącą eksploatacją.
Ok. Ale a propos inwestycji to w TW pracuje p. Małgorzata Lejk, ciekawe czy ta zbieżność nazwisk jest nieprzypadkowa.
Nie, lol.

Paweł D.
Posty: 5329
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 wrz 2023, 12:04

Panowie, dla mnie docelowa organizacja to załączenie wszystkich sygnalizacji wg docelowego programu i likwidacja ograniczeń prędkości wynikających z jazdy przez plac budowy. Bo teraz prędkość jazdy jest dość nieciekawa.
Jak 10 zacznie znowu jeździć pełną trasą, to wtedy okaże się gdzie rozkład do korekty. Choć zastanawiam się, czy to nie 10 ma za dużo, a 18 za mało.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3824
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 wrz 2023, 15:07

person pisze:
08 wrz 2023, 9:18
Przecież on jeszcze nie odszedł na emeryturę, mimo że już mu album z tej okazji wydrukowali... :/
Może mu wydrukowali album z wolnymi miejscami na zdjęcia na końcu i facet pomyślał, że oznacza to, iż powinien pozostać jeszcze na stanowisku? :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 wrz 2023, 16:01

Paweł D. pisze:
08 wrz 2023, 12:04
Panowie, dla mnie docelowa organizacja to załączenie wszystkich sygnalizacji wg docelowego programu i likwidacja ograniczeń prędkości wynikających z jazdy przez plac budowy. Bo teraz prędkość jazdy jest dość nieciekawa.
Jak 10 zacznie znowu jeździć pełną trasą, to wtedy okaże się gdzie rozkład do korekty. Choć zastanawiam się, czy to nie 10 ma za dużo, a 18 za mało.
Ale w takim razie docelową organizację ruchu będziesz mieć dopiero na wiosnę przyszłego roku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5329
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 wrz 2023, 16:26

Trudno, są rzeczy nie do przeskoczenia. Cieszę się że w ogóle ruch przewrócono. Dojazd do Centrum via Wilanowska był chory.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3824
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 wrz 2023, 16:46

Paweł D. pisze:
08 wrz 2023, 16:26
Dojazd do Centrum via Wilanowska był chory.
Przegrzałeś się w nowych składach Škody? :twisted:

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4916
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 08 wrz 2023, 16:48

Paweł D. pisze:
08 wrz 2023, 12:04
[...] likwidacja ograniczeń prędkości wynikających z jazdy przez plac budowy. Bo teraz prędkość jazdy jest dość nieciekawa.
Taka pozostanie. Tam nie ma ograniczeń prędkości związanych z jazdą przez plac budowy. Tam masz multum zwrotnic i krzyżownic na których obowiązuje ograniczenie 15 km/h bo montowane są cały czas rozjazdy płytkorowkowe, tak jakby te głębokorowkowe (na których oficjalnie można jeździć 30 km/h) z jakiegoś powodu gryzły :-?
I tak trafisz na motorniczego, który:
a) przejedzie całość 15 km/h
b) pomiędzy kolejnymi rozjazdami będzie przyśpieszał i od razu hamował bo nie za bardzo jest jak się rozpędzić
c) przejedzie szybciej niż 15 km/h

Abstrahując już od tego, że 15 km/h wydaje się zbyt niską prędkością nawet jak na rozjazdy płytkorowkowe ale o pewnych rzeczach i argumentach z tym związanych, publicznie lepiej milczeć :-$
Paweł D. pisze:
08 wrz 2023, 12:04
Jak 10 zacznie znowu jeździć pełną trasą, to wtedy okaże się gdzie rozkład do korekty. Choć zastanawiam się, czy to nie 10 ma za dużo, a 18 za mało.
10 na obecnym odcinku startując z PKP Wola nie ma właściwie miejsca gdzie mógłby złapać opóźnienie, więc o przyspieszenie nie trudno.
18 z kolei jadąc od Żerania FSO ma:
a) 1 minutę od przystanku Golędzinów (i bardzo losowo działające światła) do Ronda Starzyńskiego, gdzie w przeciwną stronę są 2 minuty
b) "idealna" koordynacja z linią 6 tak, że obie te linie w tej samej minucie jadą od Ronda Starzyńskiego do KS Polonia. I to przez cały dzień! Kto zna węzeł Park Traugutta ten wie, że ten drugi wóz będzie już dalej jechał opóźniony bo:
-b1) przystanek mieści tylko 1 tramwaj
-b2) po najeździe na radio zwrotnicy światło do skrętu zapala się dopiero po 40 sekundach (wyjątkiem jest sytuacja kiedy jedzie tramwaj od KS Polonia to wtedy dostaniemy światło szybciej, po dojeździe tramwaju z przeciwka)
c) zakładając, że 18 jedzie za 6 jest już na tyle opóźniona i tak w międzyszczycie zajeżdża ją linia 15 a w godzinach szczytu 35 i w obu przypadkach do Placu Zbawiciela nie ma jak nadrobić opóźnienia gdzie wyjeżdża linia 10, która jedzie rozkładowo lub nawet przyspieszona.
ObrazekObrazek

Zablokowany