Strona 13 z 43

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 19 cze 2023, 14:44
autor: pawcio
Jest. W osi wschód-zachód.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 cze 2023, 21:12
autor: Jelcz4755
AdamKlocusky pisze:
19 cze 2023, 13:54
W ten weekend ponoć planowany jest remont torowiska w rejonie Kercelaka.
13
zawieszenie kursowania linii

20
w obu kierunkach:
ŻERAŃ FSO – (…) – Targowa – Targowa – Kijowska – al. Tysiąclecia – Kawęczyńska – KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA

23
w obu kierunkach:
NOWE BEMOWO – (…) – Wolska – Skierniewicka – Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – al. „Solidarności” – (…) – CZYNSZOWA

24
w obu kierunkach:
GOCŁAWEK – (…) – Al. Jerozolimskie – Grójecka – PL. NARUTOWICZA

26
w obu kierunkach:
METRO MŁOCINY – (…) – Wolska – Skierniewicka – Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – al. „Solidarności” – (…) – WIATRACZNA

27
zawieszenie kursowania linii

77
Uruchomiona zostaje zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie:

w obu kierunkach:
CM. WOLSKI – Wolska – Młynarska – Obozowa – al. Prymasa Tysiąclecia – PKP KOŁO

Z23
Trasa linii zostaje wydłużona do krańca METRO RATUSZ ARENAŁ:

w kierunku krańca Metro Ratusz Arsenał:
KOŁO – Obozowa – Młynarska – Wolska – al. „Solidarności” – METRO RATUSZ ARSENAŁ 09

w kierunku krańca Koło:
METRO RATUSZ ARSENAŁ 06 – al. „Solidarności” – Wolska – Młynarska – Obozowa – al. Prymasa Tysiąclecia – Górczewska – Deotymy – Obozowa – Ciołka – Newelska – Księcia Janusza – Obozowa – KOŁO
Wydłużenie Z23 na duży plus, natomiast 77 można było sobie darować.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 25 cze 2023, 14:23
autor: Krzysztof_J
Jelcz4755 pisze:
23 cze 2023, 21:12
Wydłużenie Z23 na duży plus, natomiast 77 można było sobie darować.
Dlaczego 77 jest bez sensu? Dzięki temu można było utrzymać ruch tramwajów w maksymalnym możliwym zakresie. Gdyby były skręty na rondzie Daszyńskiego, to mogłoby tam jeździć 24 przez Kasprzaka i Skierniewicką, no ale nie ma, więc nie dało się zrobić nic bardziej sensownego.
Bardziej się zastanawiam nad sensem Z23 do metra Ratusz, mogłoby kończyć trasę przy Feminie, gdzie można się przesiąść do 23 lub 26. A zawracać by mogło skręcając w lewo w al. Jana Pawła II i korzystając z zawrotki przed przystankami Nowolipki.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 25 cze 2023, 14:54
autor: primoż
Krzysztof_J pisze:
25 cze 2023, 14:23
Dlaczego 77 jest bez sensu?
Pewnie dlatego, że nawet jak dowozi w sensowne miejsce, to jest :mewa: Płocka, to robi to na około i jest przez to nieatrakcyjne. Krótszą drogą z Młynowa dowożą 103 i 106, a część osiedla jest strefie dojścia do :mewa: Młynów.
Krzysztof_J pisze:Bardziej się zastanawiam nad sensem Z23 do metra Ratusz, mogłoby kończyć trasę przy Feminie, gdzie można się przesiąść do 23 lub 26. A zawracać by mogło skręcając w lewo w al. Jana Pawła II i korzystając z zawrotki przed przystankami Nowolipki.
Po to, żeby dowieźć pasażerów do ważnego węzła przesiadkowego w tym mieście, zamiast kończyć trasę przystanek przed.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 25 cze 2023, 20:52
autor: Jelcz4755
O Z23 primoż napisał już to, co ja myślę.

77 na Wolskiej nie ma żadnej wartości dodanej. Jeśli koniecznie trzeba zachować dojazd Młynarskiej do M2, można to zrobić autobusami z Metra Płocka 01 (bez postoju) do Wawrzyszewskiej lub Ostroroga. Dla pasażera bez różnicy, a jakieś oszczędności pewnie by były.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 25 cze 2023, 21:21
autor: primoż
77 na Wolskiej pozwala na dowóz pasażerów z tejże Wolskiej w okolice dawnego PDT, aczkolwiek tak trochę jednostronnie biorąc pod uwagę lokalizację ZP Młynarska dla tramwajów, więc tak wychodzi to średnio.

W ogóle to chyba tak nieco zapomniano o relacji Kercelak - Wolska. Można było nawet dać plaster w postaci przekierowania 171 - w końcu ta kuriozalna w obecnej postaci linia by się na coś przydała - przez Płocką, Wolską i Solidarności, to chociaż w soboty byłby socjal.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 25 cze 2023, 22:10
autor: Łukasz
primoż pisze:77 na Wolskiej pozwala na dowóz pasażerów z tejże Wolskiej w okolice dawnego PDT, aczkolwiek tak trochę jednostronnie biorąc pod uwagę lokalizację ZP Młynarska dla tramwajów, więc tak wychodzi to średnio.

W ogóle to chyba tak nieco zapomniano o relacji Kercelak - Wolska. Można było nawet dać plaster w postaci przekierowania 171 - w końcu ta kuriozalna w obecnej postaci linia by się na coś przydała - przez Płocką, Wolską i Solidarności, to chociaż w soboty byłby socjal.
Tą linią to lepiej niech nikt nie jeździ.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 26 cze 2023, 9:47
autor: gfedorynski
77 było oczywiście kompletnie bez sensu, nie pierwszy i nie ostatni raz mści się odpuszczenie skrętów na rondzie Daszyńskiego, 24 z dodatkowym fikołkiem przez Skierniewicką może kogoś by przewiozło.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 26 cze 2023, 11:13
autor: Krzysztof_J
primoż pisze:
25 cze 2023, 14:54
Po to, żeby dowieźć pasażerów do ważnego węzła przesiadkowego w tym mieście, zamiast kończyć trasę przystanek przed.
Idąc tym tokiem myślenia, to można było dociągnąć Z23 do Wileńskiego - w końcu to też jest ważny węzeł przesiadkowy i na pewno trochę chętnych by było. Ale to miała być linia zastępująca tramwaje na nieczynnym odcinku. Pamiętam zresztą sytuację dwa lata temu jak było zamknięcie odcinka Bankowy - Femina i 26 jeździło naokoło przez Marszałkowską, Nowowiejską i al. JPII. I widywałem zdezorientowanych pasażerów np. przy Starym Mieście, jak widzieli równocześnie 26 i Z26 (które jeździło od Wileńskiego do Kercelaka).
gfedorynski pisze:
26 cze 2023, 9:47
77 było oczywiście kompletnie bez sensu, nie pierwszy i nie ostatni raz mści się odpuszczenie skrętów na rondzie Daszyńskiego, 24 z dodatkowym fikołkiem przez Skierniewicką może kogoś by przewiozło.
24 nawet przez Prostą i Skierniewicką na pewno miałoby sens - nadal zapewniałoby np. bezpośrednie połączenie Jerozolimskich z Młynarską.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 26 cze 2023, 11:37
autor: ashir
Krzysztof_J pisze:
25 cze 2023, 14:23
Jelcz4755 pisze:
23 cze 2023, 21:12
Wydłużenie Z23 na duży plus, natomiast 77 można było sobie darować.
Dlaczego 77 jest bez sensu? Dzięki temu można było utrzymać ruch tramwajów w maksymalnym możliwym zakresie. Gdyby były skręty na rondzie Daszyńskiego, to mogłoby tam jeździć 24 przez Kasprzaka i Skierniewicką, no ale nie ma, więc nie dało się zrobić nic bardziej sensownego.
Bardziej się zastanawiam nad sensem Z23 do metra Ratusz, mogłoby kończyć trasę przy Feminie, gdzie można się przesiąść do 23 lub 26. A zawracać by mogło skręcając w lewo w al. Jana Pawła II i korzystając z zawrotki przed przystankami Nowolipki.
A przystanek na Feminie gdzie?

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 26 cze 2023, 11:41
autor: Krzysztof_J
ashir pisze:
26 cze 2023, 11:37
Krzysztof_J pisze:
25 cze 2023, 14:23

Dlaczego 77 jest bez sensu? Dzięki temu można było utrzymać ruch tramwajów w maksymalnym możliwym zakresie. Gdyby były skręty na rondzie Daszyńskiego, to mogłoby tam jeździć 24 przez Kasprzaka i Skierniewicką, no ale nie ma, więc nie dało się zrobić nic bardziej sensownego.
Bardziej się zastanawiam nad sensem Z23 do metra Ratusz, mogłoby kończyć trasę przy Feminie, gdzie można się przesiąść do 23 lub 26. A zawracać by mogło skręcając w lewo w al. Jana Pawła II i korzystając z zawrotki przed przystankami Nowolipki.
A przystanek na Feminie gdzie?
Można zrobić tymczasowy, tam jezdnie mają po 3/4 pasy, więc raczej nie powinno to być problemem.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 26 cze 2023, 15:31
autor: primoż
gfedorynski pisze:
26 cze 2023, 9:47
(...)nie pierwszy i nie ostatni raz mści się odpuszczenie skrętów na rondzie Daszyńskiego(...)
Ja to w dalszym ciągu jednak jestem zdania, że te skręty przy obecnej koniunkturze politycznej to przyniosą więcej szkody niż pożytku, bo jakiś terrorysta z Bemowa przypomni sobie, że kiedyś tam skręcało 8 i poleci interpelacja od radnego chcącemu przypodobać się elektoratowi przed wyborami i ZTM wcielając w życie ideę społeczeństwa obywatelskiego przywróci tę linię. Już tutaj jeden z użytkowników chciał przywrócenia 8 kosztem połowy 9, żeby terroryści z Bemowa mogli jeździć do św. Patelni w arystokratycznych warunkach kosztem tego, żeby Ochota w Jerozolimskie jeździła jak bydło.
gfedorynski pisze:(...)24 z dodatkowym fikołkiem przez Skierniewicką może kogoś by przewiozło.
Wątpię, bo wolska część Obozowej i Młynarska nie są same w sobie generatorami dużych potoków, jak też jazda na około odstraszałaby potencjalnych pasażerów, mając do dyspozycji alternatywne środki dojazdu.

Mam cokolwiek wrażenie, że w temacie objazdów Kercelaka te skręty na Daszyniaku są zwyczajnie za bardzo fetyszyzowane.
Krzysztof_J pisze:
26 cze 2023, 11:13
Idąc tym tokiem myślenia, to można było dociągnąć Z23 do Wileńskiego - w końcu to też jest ważny węzeł przesiadkowy i na pewno trochę chętnych by było.
No jednak jest różnica w odległości pomiędzy Feminą a MRA, a pomiędzy Feminą a Wileniakiem :>
K_J pisze:Ale to miała być linia zastępująca tramwaje na nieczynnym odcinku.
Na trasie do MRA jak najbardziej była. Nawet jeszcze lepiej spełniała swoją rolę niż gdyby zakrańcować na Feminie, albowiem w przypadku zawracania przy Feminie, ludzie dojeżdżający do M1 musieliby się przesiadać na jeden przystanek do tramwaju, co nie byłoby w żaden sposób korzystne dla nich głównie z racji wydłużenia czasu przejazdu.
K_J pisze:Pamiętam zresztą sytuację dwa lata temu jak było zamknięcie odcinka Bankowy - Femina i 26 jeździło naokoło przez Marszałkowską, Nowowiejską i al. JPII. I widywałem zdezorientowanych pasażerów np. przy Starym Mieście, jak widzieli równocześnie 26 i Z26 (które jeździło od Wileńskiego do Kercelaka).
I było to działanie jak najbardziej słuszne, albowiem Z26, tak jak 190 dowoziło ludzi z Trasy W-Z możliwie najkrótszą i najszybszą drogą do Feminy, w odróżnieniu od 26, które jechała bardzo mocno na około. Gdyby nie Z26, to Ci ludzie i tak nie pojechaliby 26 zwiedzać sobie przy okazji Nowowiejską i DWC, tylko zapchaliby jeszcze bardziej 190. Natomiast idąc Twoim tokiem rozumowania, Z26 powinno tylko kursować między Feminą a MRA, co w żaden sposób nie usprawniłoby komunikacji, tylko byłoby usrywaniem życia ludziom, żeby się przesiadali na jeden przystanek, zapychali 190 lub popierdalali na około 26.

Zdziwienie pasażerów nie powinno być w żaden sposób wyznacznikiem wprowadzanych zmian, bo w ten sposób nie można by w tym mieście niczego zmienić.
K_J pisze:24 nawet przez Prostą i Skierniewicką na pewno miałoby sens - nadal zapewniałoby np. bezpośrednie połączenie Jerozolimskich z Młynarską.
Które to byłoby całkiem dyskusyjne pod względem atrakcyjności co udowodniłem kilka akapitów wyżej. Raczej byłaby to kreska na mapie i dodatkowa tarczka na słupku.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 26 cze 2023, 16:07
autor: cpk
Przystanki zastępcze przy Żabie nie działają. Skrócona 1 i 4 jadą bez przystanku między Namysłowską i Bródnowską... Brak kartek w tramwajach, tylko motorniczowie próbują informować.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 26 cze 2023, 16:18
autor: Jurand
cpk pisze:
26 cze 2023, 16:07
Przystanki zastępcze przy Żabie nie działają. Skrócona 1 i 4 jadą bez przystanku między Namysłowską i Bródnowską... Brak kartek w tramwajach, tylko motorniczowie próbują informować.
Oj
Ja widziałem 2 godziny temu na żabie na tych przystankach tramwaje i INR TW I INR ZTM i nawet przeprowadzali ludzi z przystanku przez ulicę, gdyż przejścia dla pieszych tam brakuje

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 26 cze 2023, 16:23
autor: AdamKlocusky
Zastanawia mnie co kierowało ZDMem (jak mniemam to oni są za to odpowiedzialni), by po dwóch dniach, gdy te przystanki funkcjonowały i miały dalej dunkcjonować, usunąć tymczasowe przejście.