Tramwajem za miasto?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2008, 22:45

Obawiam się, że ta konstatacja jest tyleż smutna, co prawdziwa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

pjok-79
Posty: 183
Rejestracja: 13 lut 2007, 14:29

Post autor: pjok-79 » 25 lis 2008, 8:08

"Polska" zaczyna bić na głowę pomysły redaktorów Faktu i SE ;)

A tak poważnie to pętla Huta stałaby się wtedy naprawdę wielkim węzłem przesiadkowym. Myślę, że tramwaj w Łomiankach spełniałby podobnie ważną rolę jak w Wilanowie (zachowując oczywiście proporcje ludności). A z drugiej strony taki tramwaj ściągałby ludzi z kampusu UKSW co pozwliłoby na ograniczenie w rejonie Pułkowej autobusów.
Ale jak wspomnieli moi przedmówcy, ciężko będzie to zrealizować.
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 lis 2008, 16:01

Którędy pojedzie tramwaj
Linia tramwajowa po śladzie przedwojennej
W planach tramwaj miał kursować od ul. Zgrupowania AK "Kampinos": Encyklopedyczną, Michaliny, Wóycickiego, Stary Tor (ulica biegnie po nasypie przedwojennej kolejki). W Łomiankach linia miała przebiegać Brukową i Warszawską do pętli zlokalizowanej za ulicą Podleśną. Czas przejazdu trasy to około 20 minut.
Odgałęzienie linii na skrzyżowaniu Pułkowej I Trasy Mostu Północnego to droższy wariant
Linia zaczynałaby się na projektowanym skrzyżowaniu Pułkowej z Trasą Mostu Północnego. Tam tramwaje skręcałyby na pomoc w kierunku Łomianek.
Osobiście skłaniałbym się ku tej drugiej koncepcji, ponieważ byłaby to ponadto reaktywacja linii do Młocin. Poza tym wyobraźcie sobie teraz ten węzeł na skrzyżowaniu d. Pstrowskiego i Marymonckiej!

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 25 lis 2008, 19:27

SławekM pisze:
Polska - The Times pisze: (...) Okazuje się jednak, że budowa nowej przeprawy może przyśpieszyć powstanie linii tramwajowej. - Projekt węzła na skrzyżowaniu Pułkowej z Trasą Mostu Północnego przewiduje odgałęzienie tramwaju w kierunku Łomianek - mówi Paweł Gołub, wiceprezes SSKS. (...)
Bzdura totalna. Chyba że się coś zmieniło po prezentacji zatwierdzonego projektu...
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lis 2008, 22:40

Jeśli przez "przewiduje" rozumiemy "jest technicznie możliwe, chociaż na pewno nie tanio", to nie jest to bzdura.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lis 2008, 22:45

Albo w projekcie taka możliwość jest, albo jej nie ma. Jak nie ma, to może i może się znaleźć, byle nie za późno.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lis 2008, 22:47

Sytuacja, żeby takiej możiwości nie było wcale, jest dla mnie niezwykle trudna do wyobrażenia, to tylko kwestia długości i kosztowności odpowiednich obiektów inżynierskich :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 26 lis 2008, 20:59

Odniosłem sie do konkretnego stwierdzenia. Projekt nie przewiduje odgałęzienia tramwaju do Łomianek.
Polityka złym doradcą w pracy!

pjok-79
Posty: 183
Rejestracja: 13 lut 2007, 14:29

Post autor: pjok-79 » 27 lis 2008, 7:07

Bo projekt nie dotyczy w żaden sposób trasy do Łomianek, więc nie ma tam żadnej informacji na ten temat. Ale to naprawdę nie byłoby głupie. Tylko jakoś trudno mi sobie wyobrazić przejazd tramwaju przez nowy węzeł.

PS. Piękne rozwiązanie plątaniny tras i linii tramwajowej jest w Gdańsku. Nowa trasa na Chełm. Nie wiem jak nazywają się ulice ale zjazd z głównej trasy pod estakadami w stronę osiedla jest fajny. W Warszawie pewnie byłoby to jeszcze bardziej skomplikowane (ale przecież w naszym mieście zawsze wszystko jest skomplikowane)
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 27 lis 2008, 17:35

pjok-79 pisze:Bo projekt nie dotyczy w żaden sposób trasy do Łomianek, więc nie ma tam żadnej informacji na ten temat.
](*,)
Polityka złym doradcą w pracy!

pjok-79
Posty: 183
Rejestracja: 13 lut 2007, 14:29

Post autor: pjok-79 » 28 lis 2008, 8:38

ale o co chodzi? Przecież u nas nigdy nie projektuje się przyszłościowo. Dopiero jak się coś wybuduje to potem jest kombinowanie co dalej?
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 lis 2008, 15:27

pjok-79 pisze:Przecież u nas nigdy nie projektuje się przyszłościowo. Dopiero jak się coś wybuduje to potem jest kombinowanie co dalej?
Ale jeśli projekt nie będzie uwzględniał możliwości wybudowania odnogi, to po wybudowaniu mostu trzeba by było przebudowywać nową inwestycję... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lis 2008, 15:34

Jak byś chciał to przewidzieć? Zostawić "ślepe" rozjazdy??
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 lis 2008, 15:38

Glonojad pisze:Jak byś chciał to przewidzieć? Zostawić "ślepe" rozjazdy??
Tak, że w przypadku budowy linii do Łomianek taka linia miałaby już "przejście" przez węzeł... Choć nie sądzę, aby linia wzdłuż Pułkowej była najlepszym rozwiązaniem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 28 lis 2008, 17:36

Glonojad pisze:Jak byś chciał to przewidzieć? Zostawić "ślepe" rozjazdy??
Tak właśnie zrobiono w Gdańsku, ze 20 lat temu :idea: . Takie 'ślepe' rozjazdy były 'zalążkiem' niedawno oddanej do użytku linii do Chełmu :-$
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

ODPOWIEDZ