Strona 13 z 26

: 06 kwie 2006, 20:35
autor: person
To ja w takim razie zapytam tak: w jaki sposób planuje się spowalniać tramwaje na Marszałkowskiej?
(O sensie tegoż nie wspominając)

: 06 kwie 2006, 20:40
autor: Bastian
Chodziło mi o tę wypowiedź, choć w sumie MeWa nie wyjaśnił, co miał na myśli...
MeWa pisze:Tramwaje na Marszałkowskiej będą jeszcze spowolnione, poza tym skoro jest metro, to nie ma sensu tworzyć kolejnej szybkiej trasy tramwajowej...

: 06 kwie 2006, 20:46
autor: person
Wiem, wiem.
Ponieważ ja zabrnąłem w dyskusji w ślepą uliczkę, więc postanowiłem nieco zmienić temat ;-)

: 06 kwie 2006, 21:38
autor: MeWa
Dodatkowe światła i przejścia dla pieszych są planowane.

: 06 kwie 2006, 22:39
autor: Glonojad
No i co z tego, że są planowane dodatkowe przejścia i światła? O sygnalizacji wzbudzanej nie słyszał? Ba, przy dobrze zrobionej sygnalizacji, przepustowość dla samochodów też nie spadnie - bo decydujące i tak jest Rondo Dmowskiego. N-ty raz to zresztą powtarzam, ale niektórzy i tak wiedzą lepiej. ](*,)

A co do samej modernizacji trasy w Marszałkowskiej - dlatego właśnie postuluję Studium Wykonalności, aby sprawdzić, co się bardziej opłaca - dodatkowe przystanki metra czy usprawnienie trasy tramwajowej - w sensie opłacalności dla ogółu społeczeństwa. Oczywiście, obie inwestycje na raz nie mają sensu, ale jeśli już trzeba wrzucić 250 milionów w szynę na Marszałkowskiej, to wypadałoby sprawdzić, co jest bardziej potrzebne.

A ja osobiście nie bardzo widzę powód, aby robić na siłę z metra tramwaj - tak samo, jak nie widzę powodu, by robić tramwaj z kolei podmiejskiej.

: 06 kwie 2006, 22:48
autor: MeWa
A Warszawa jest świetnym przykładem wykorzystania sygnalizacji wzbudzanej, ale tylko przez pasażera... I nie ma bata, żeby ruch płynnie się odbywał na patelni, jeśli wyrzucimy pieszych na górę...
Natomiast dobudowanie kolejnych stacji, to nie jest robiene z metra tramwaju - normalną rzeczą jest, iż stacje metra w centurm są blisko siebie, chodzi też o wygodę przesiadek. Trzeba pamiętać, że docelowo zwiększona zostanie prędkość pociągów metra.
Natomiast modernizowanie trasy tramwajowej nad linią metra jest bez sensu - lepiej wydać te pieniądze na modernizację innych linii, zwiększenie ich przepustowości, polepszenia sytuacji drogowej wokół punktów kolizyjnych (tutaj mowa o trasie na Okęcie).

: 06 kwie 2006, 23:01
autor: Glonojad
Nowe światła, to miały być na Marszałkowskiej przy Domach Centrum; zresztą, z punktu widzenia tramwaju to piesi na poprzecznym kierunku na patelni nie mają żadnego znaczenia. Żadnego. Samochody inna sprawa.

Wygodę przesiadek? O, wielki węzeł przesiadkowy się ze stacji "Muranów" czy "Plac Konstytucji" zrobi.

A czy bez sensu? No cóż, nie Ty o tym będziesz decydował. Ja na przykład uważam, że bez sensu to jest budowa gęstych stacji metra w ciągu, gdzie jest tramwaj.

Przy czym, ponieważ znowu widzę tendencję do omijania niezręcznych punktów w moich argumentach, z mojej strony EOT [-( . Zwłaszcza, ze i tak mi powiadomienia nie działają :-k

: 06 kwie 2006, 23:08
autor: MeWa
inż. Glonojad pisze:Wygodę przesiadek? O, wielki węzeł przesiadkowy się ze stacji "Muranów" czy "Plac Konstytucji" zrobi.
przeczytaj wątek, a potem zajmuj takie stanowiska. Po raz setny nie ma sensu powtarzać tego, co było już wielokrotnie przedstawiane. Stacje powinny być budowane w takich miejscach, by zoptymalizować wykrozystanie metra.
Przy czym, ponieważ znowu widzę tendencję do omijania niezręcznych punktów w moich argumentach, z mojej strony EOT [-( . Zwłaszcza, ze i tak mi powiadomienia nie działają :-k
Wybacz, ale to nie Ty wyznaczasz, do czego ustosunkować się ma rozmóca. Jeśli się do czegoś nie ustosunkowuję, to znaczy, że się zasadniczo z tym zgadzam, nie dysponuję odpowiednią wiedzą albo nie uważam za istotne odpowiadanie na ten punkt. Natomiast ja wiem, że dla Ciebie to tramwaje mogłyby i na Ursynów zamiast metra jeździć, ale w kwestii metro vs. tramwaj nie będzie zgodności.

: 07 kwie 2006, 1:13
autor: MeWa
Obrazek
Dodatkowe stacje metra w Śródmieściu powstaną później


śmik 07-04-2006 , ostatnia aktualizacja 07-04-2006 00:42

Poczekajmy z budową dodatkowych stacji metra Plac Konstytucji i Muranów. Teraz najważniejszy cel to szybkie przygotowanie budowy drugiej linii - mówią władze Warszawy


To nowość, bo jeszcze niedawno szefowie Metra Warszawskiego zapowiadali, że wiosną ogłoszą przetarg na firmę, która zaprojektuje i zbuduje obie stacje. Jak pisaliśmy miały być gotowe w 2008 r. Ich budowa wzbudza jednak spore kontrowersje wśród warszawiaków, którzy m.in. boją się dużych utrudnień komunikacyjnych. Według koncepcji firmy Epstein każdy z tuneli metra miały być zamykane nawet na trzy miesiące.

Teraz okazuje się jednak, że władze Warszawy odkładają budowę tych stacji. Ostateczne decyzje w ich sprawie komisarz miasta Mirosław Kochalski odkłada do przyszłego roku. Uważa, że teraz najważniejszym celem jest przygotowanie wniosku do Unii Europejskiej o dofinansowanie budowy drugiej linii. Liczy on, że wniosek unijny na centralny odcinek drugiej linii od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego będzie gotowy w lutym przyszłego roku. Nie wiadomo jednak, jakie mamy szanse na dotację unijną. Już raz przegraliśmy walkę o pieniądze z Brukseli na metro. Chodzi o bielański odcinek kolejki, na który mieliśmy dostać ok. 300 mln zł.

: 07 kwie 2006, 10:12
autor: MZ
GW pisze:Poczekajmy z budową dodatkowych stacji metra Plac Konstytucji i Muranów. Teraz najważniejszy cel to szybkie przygotowanie budowy drugiej linii - mówią władze Warszawy
:arrow: Zmądrzeli przed wyborami? Niesamowite.

: 07 kwie 2006, 19:42
autor: MeWa
Mogli to wcześniej zrobić nie robiąc zamieszania z przebiegiem II linii...

: 08 kwie 2006, 8:53
autor: Nazgul
MeWa pisze:
inż. Glonojad pisze:Wygodę przesiadek? O, wielki węzeł przesiadkowy się ze stacji "Muranów" czy "Plac Konstytucji" zrobi.
przeczytaj wątek, a potem zajmuj takie stanowiska. Po raz setny nie ma sensu powtarzać tego, co było już wielokrotnie przedstawiane. Stacje powinny być budowane w takich miejscach, by zoptymalizować wykrozystanie metra.
No właśnie niczego nie wyjaśniłeś. Na Muranowie nie ma w co się przesiąść oprócz 180, a na Placu Konstytucji postulowałeś, że będą się przesiadać pasażerowie jadący tramwajami z Puławskiej (a w przyszłości z Wilanowa) do centrum. Pytanie po co się mają przesiadać, jeśli tramwaj zawiezie ich bezpośrednio do centrum, bez potrzeby przesiadki. Metro oczywiście przejedzie szybciej, ale dochodzi kwestia dojścia na stację i czekania na metro, więc wyjdzie na to samo.. Oczywiście będzie się opłacało przesiąść pasażerom jadącym dalej niż do Placu Bankowego, tylko takowych będzie garstka, bo pewnie z 90% będzie jechało do centrum. Dla 10% stacji budować nie potrzeba, tym bardziej, że mogą się przesiąść w cetrum do metra.

: 08 kwie 2006, 9:23
autor: Solaris U10
Mogą sie przesiąść na przykład na Bielany.

: 08 kwie 2006, 9:43
autor: Rosa
Ale na pl Konstytucji mimo że teoretycznie nie ma wielkich przesiadek to wymiany pasażerskie w autobusach i tramwajach są naprawde duże i chociażby dla tych ludzi warto wybudowac stację.

: 08 kwie 2006, 10:13
autor: Nazgul
Rosa pisze:Ale na pl Konstytucji mimo że teoretycznie nie ma wielkich przesiadek to wymiany pasażerskie w autobusach i tramwajach są naprawde duże i chociażby dla tych ludzi warto wybudowac stację.
A ja myślę, że bardziej warto zająć się póki co dokończeniem I linii i budową II linii metra. A tym ludziom proponuję 3 minuty spaceru do Politechniki. Budową stacji należy się zająć przy okazji budowy III linii przechodzącej przez Pl. Konstytucji.