: 06 kwie 2006, 20:35
To ja w takim razie zapytam tak: w jaki sposób planuje się spowalniać tramwaje na Marszałkowskiej?
(O sensie tegoż nie wspominając)
(O sensie tegoż nie wspominając)
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
MeWa pisze:Tramwaje na Marszałkowskiej będą jeszcze spowolnione, poza tym skoro jest metro, to nie ma sensu tworzyć kolejnej szybkiej trasy tramwajowej...
przeczytaj wątek, a potem zajmuj takie stanowiska. Po raz setny nie ma sensu powtarzać tego, co było już wielokrotnie przedstawiane. Stacje powinny być budowane w takich miejscach, by zoptymalizować wykrozystanie metra.inż. Glonojad pisze:Wygodę przesiadek? O, wielki węzeł przesiadkowy się ze stacji "Muranów" czy "Plac Konstytucji" zrobi.
Wybacz, ale to nie Ty wyznaczasz, do czego ustosunkować się ma rozmóca. Jeśli się do czegoś nie ustosunkowuję, to znaczy, że się zasadniczo z tym zgadzam, nie dysponuję odpowiednią wiedzą albo nie uważam za istotne odpowiadanie na ten punkt. Natomiast ja wiem, że dla Ciebie to tramwaje mogłyby i na Ursynów zamiast metra jeździć, ale w kwestii metro vs. tramwaj nie będzie zgodności.Przy czym, ponieważ znowu widzę tendencję do omijania niezręcznych punktów w moich argumentach, z mojej strony EOT. Zwłaszcza, ze i tak mi powiadomienia nie działają
Dodatkowe stacje metra w Śródmieściu powstaną później
śmik 07-04-2006 , ostatnia aktualizacja 07-04-2006 00:42
Poczekajmy z budową dodatkowych stacji metra Plac Konstytucji i Muranów. Teraz najważniejszy cel to szybkie przygotowanie budowy drugiej linii - mówią władze Warszawy
To nowość, bo jeszcze niedawno szefowie Metra Warszawskiego zapowiadali, że wiosną ogłoszą przetarg na firmę, która zaprojektuje i zbuduje obie stacje. Jak pisaliśmy miały być gotowe w 2008 r. Ich budowa wzbudza jednak spore kontrowersje wśród warszawiaków, którzy m.in. boją się dużych utrudnień komunikacyjnych. Według koncepcji firmy Epstein każdy z tuneli metra miały być zamykane nawet na trzy miesiące.
Teraz okazuje się jednak, że władze Warszawy odkładają budowę tych stacji. Ostateczne decyzje w ich sprawie komisarz miasta Mirosław Kochalski odkłada do przyszłego roku. Uważa, że teraz najważniejszym celem jest przygotowanie wniosku do Unii Europejskiej o dofinansowanie budowy drugiej linii. Liczy on, że wniosek unijny na centralny odcinek drugiej linii od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego będzie gotowy w lutym przyszłego roku. Nie wiadomo jednak, jakie mamy szanse na dotację unijną. Już raz przegraliśmy walkę o pieniądze z Brukseli na metro. Chodzi o bielański odcinek kolejki, na który mieliśmy dostać ok. 300 mln zł.
GW pisze:Poczekajmy z budową dodatkowych stacji metra Plac Konstytucji i Muranów. Teraz najważniejszy cel to szybkie przygotowanie budowy drugiej linii - mówią władze Warszawy
No właśnie niczego nie wyjaśniłeś. Na Muranowie nie ma w co się przesiąść oprócz 180, a na Placu Konstytucji postulowałeś, że będą się przesiadać pasażerowie jadący tramwajami z Puławskiej (a w przyszłości z Wilanowa) do centrum. Pytanie po co się mają przesiadać, jeśli tramwaj zawiezie ich bezpośrednio do centrum, bez potrzeby przesiadki. Metro oczywiście przejedzie szybciej, ale dochodzi kwestia dojścia na stację i czekania na metro, więc wyjdzie na to samo.. Oczywiście będzie się opłacało przesiąść pasażerom jadącym dalej niż do Placu Bankowego, tylko takowych będzie garstka, bo pewnie z 90% będzie jechało do centrum. Dla 10% stacji budować nie potrzeba, tym bardziej, że mogą się przesiąść w cetrum do metra.MeWa pisze:przeczytaj wątek, a potem zajmuj takie stanowiska. Po raz setny nie ma sensu powtarzać tego, co było już wielokrotnie przedstawiane. Stacje powinny być budowane w takich miejscach, by zoptymalizować wykrozystanie metra.inż. Glonojad pisze:Wygodę przesiadek? O, wielki węzeł przesiadkowy się ze stacji "Muranów" czy "Plac Konstytucji" zrobi.
A ja myślę, że bardziej warto zająć się póki co dokończeniem I linii i budową II linii metra. A tym ludziom proponuję 3 minuty spaceru do Politechniki. Budową stacji należy się zająć przy okazji budowy III linii przechodzącej przez Pl. Konstytucji.Rosa pisze:Ale na pl Konstytucji mimo że teoretycznie nie ma wielkich przesiadek to wymiany pasażerskie w autobusach i tramwajach są naprawde duże i chociażby dla tych ludzi warto wybudowac stację.