Komunikacja miejska w Trójmieście

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 lis 2007, 17:22

SKM w Gdańsku, w sensie stricte Gdańsku, czy chodzi o ich siedzibę? :>

Bilet drogi strasznie, ale fajnie, że trochę takich kombinacji porobili. Choć różnica 3 złotych między biletem na wszystko, a biletem tylko na dwóch przewoźników to nie dużo.

Najbardziej cieszę się z Wejherowa :dance:
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 17:28

Piotrek pisze:SKM w Gdańsku, w sensie stricte Gdańsku, czy chodzi o ich siedzibę?
Trójmiejską SKM ;)
Martwię się tylko, żeby w Gdyni z jednorazowych nie zrobili czasówek przy unifikacji taryfy... Ale w Gdańsku już tanieją bilety okresowe, natomiast 10 minutowy normalny będzie kosztował 2 złote (teraz: 1,40 zł)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 lis 2007, 18:14

Martwię się tylko, żeby w Gdyni z jednorazowych nie zrobili czasówek przy unifikacji taryfy...
A nie może być w drugą stronę? Nienawidzę czasówek.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 18:16

Piotrek pisze:A nie może być w drugą stronę?
Nie wiem. Jedno tylko pewne, że w Gdyni nigdy nie powstaną takie twory jak bilety okresowe na jedną linię i ileś tam przystanków ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 lis 2007, 18:19

Wolfchen pisze:Nie wiem. Jedno tylko pewne, że w Gdyni nigdy nie powstaną takie twory jak bilety okresowe na jedną linię i ileś tam przystanków ;)
Chyba, że i w ZKM i w ZTM byłyby do wyboru obie formy biletów, to wtedy ok. Bilety abonamentowe na ilość przystanków to jest śmieszna rzecz. Żeby jeszcze to tanie było :] Stacją graniczną SKMki w ramach biletu będzie Gdańsk Orunia i Wejherowo?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 18:25

Piotrek pisze:Chyba, że i w ZKM i w ZTM byłyby do wyboru obie formy biletów, to wtedy ok.
Nie, bo wtedy będzie tylko MZKZG i raczej większość gdyńskiej taryfy powinna przejść. Oczywiście będą bilety typu sieciowego obowiązujące na terenie tylko jednej gminy.
Piotrek pisze:Stacją graniczną SKMki w ramach biletu będzie Gdańsk Orunia i Wejherowo?
Według taryfy, to ostatni przystanek osobowy na terenie funkcjonowania MZKZG. Możliwe, że w przyszłości wejdzie jeszcze trasa Gdynia Główna - Gdańsk Osowa, ale to już marzenia...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 lis 2007, 18:26

Wolfchen pisze:Możliwe, że w przyszłości wejdzie jeszcze trasa Gdynia Główna - Gdańsk Osowa, ale to już marzenia...
Marzenia, szczególnie w momencie tak bardzo oddalającej się trasie SKM2. Szkoda, że kasy nie dostali...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 18:28

Piotrek pisze:Marzenia, szczególnie w momencie tak bardzo oddalającej się trasie SKM2.
Nie, tutaj kwestia dogadania się z PKP PR, bo to chodzi o osobówki :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 lis 2007, 18:30

Wolfchen pisze:Nie, tutaj kwestia dogadania się z PKP PR, bo to chodzi o osobówki :)
Tak tak, ale ja tak a propos marzeń i reaktywowania skądinąd połączeń do Nowego Portu. Niby kiedyś zamknęli z powodu małego zainteresowania, ale myślę, że stan całej tej infrastruktury i brak kasy SKM był głównym powodem.

BTW osobówki z Osowy mają rozkład żenujący.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 18:32

Piotrek pisze:Niby kiedyś zamknęli z powodu małego zainteresowania, ale myślę, że stan całej tej infrastruktury i brak kasy SKM był głównym powodem.
No, tam to remont by się przydał...
Piotrek pisze:BTW osobówki z Osowy mają rozkład żenujący.
A to już jest zupełnie inna historia... O-)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 lis 2007, 18:36

Swoją drogą ta rzekoma trasa SKM2 mimo, że historyczna to na dzień dzisiejszy nie powiem - trochę mnie dziwi. Niby zalicza sporo dzielnic, ale jazda mieszkańców Klukowa do np.Galerii Bałtyckiej to jazda strasznie na około. Zakładam wtedy, że Słowackiego będzie już docelowo 2-3 pasmowa na całym odcinku.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 18:40

Piotrek pisze:Zakładam wtedy, że Słowackiego będzie już docelowo 2-3 pasmowa na całym odcinku.
To już Gdańsk, a z Gdańska jestem zielony ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 lis 2007, 18:43

Wolfchen pisze:To już Gdańsk, a z Gdańska jestem zielony ;)
:) Nie mniej zdecydowanie moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby po ukończeniu Słowackiego skierować tam tramwaj/szybki tramwaj od skrzyżowania z Grunwaldzką na wysokości Galerii Bałtyckiej, dalej Słowackiego przez Niedźwiednik, Matarnię i na lotnisko. Po trasie zresztą dzisiejszego B. Do tego odgałęzienie tramwaju na Morenę.

Sądzę, że i taniej by wyszło i logiczniej. Sam szlak przedwojenny przy Wita Stwosza dziś już raczej też nie odpowiada warunkom i byłby na około nawet dla mieszkańców Strzyży.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 18:49

Wiem tyle, że pry lotnisku jes przerwana ciągłość starej bocznicy kolejowej... :) A tramwaj na lotnisko może się pojawi. W końcu na Chełm jest.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 lis 2007, 18:51

Wolfchen pisze:Wiem tyle, że pry lotnisku jes przerwana ciągłość starej bocznicy kolejowej...
Przy lotnisku pojawił się zresztą szynobus kiedy Bush przyleciał :P
Wolfchen pisze:A tramwaj na lotnisko może się pojawi.
No mam nadzieję. Sensowniej niż SKM przez Jasień 8-(
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

ODPOWIEDZ