Ciepły guzik

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 maja 2008, 15:32

Według rzecznika ZTM-u funkcja otwierania drzwi przez pasażerów w pojazdach wyposażonych w tą możliwość powinna być załączona zawsze przez cały rok.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 05 maja 2008, 15:36

solaris8315 pisze:W Krakowie też tak jest. Cały rok otwierasz drzwi w tramwajach a od niedawna także w autobusach.
OIDP jest to zintegrowane z funkcją STOP (przynajmniej w części pojazdów w Poznaniu) i wtedy to ma naprawdę sens. Warszawski chaos przyciskowy ma jednak spore wady.
Poza tym dodam jedno - po przejażdżce klimatyzowanym SU12 na 110 mam chęć otwierać dziś drzwi na każdym przystanku - to jedyny sposób na "odświeżenie" wnętrza pojazdu.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 05 maja 2008, 15:41

Plesim pisze:Według rzecznika ZTM-u funkcja otwierania drzwi przez pasażerów w pojazdach wyposażonych w tą możliwość powinna być załączona zawsze przez cały rok.
A kontrolerzy z MZA wystawiają kierowcom negatywne oceny za to, że na przystankach warunkowych nie otwierają wszystkich drzwi ](*,)

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 maja 2008, 15:45

Obrazek

Takie pisemko poszło do wszystkich przewoźników jeżdżących na zlecenie ZTMu. I rozumiem, że przy +30° C na zewnątrz pojazdu i włączonej klimie mam wachlować drzwiami? ](*,) Debilizm do kwadratu... Osobiście mam to w dupie i będę używał "ciepłego guzika" na wszystkich przystankach prócz węzłowych i tych gdzie odbywa się duża wymiana pasażerów...

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 maja 2008, 16:16

Plesim pisze:Według rzecznika ZTM-u funkcja otwierania drzwi przez pasażerów w pojazdach wyposażonych w tą możliwość powinna być załączona zawsze przez cały rok.
Też tak uważam. Jak ktos potrzebuje mieć co przystanek otwarte drzwi obok siebie, to niech klepie guzik.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 05 maja 2008, 16:27

Flash8222 pisze: I rozumiem, że przy +30° C na zewnątrz pojazdu i włączonej klimie mam wachlować drzwiami? ](*,) Debilizm do kwadratu... Osobiście mam to w dupie i będę używał "ciepłego guzika" na wszystkich przystankach prócz węzłowych i tych gdzie odbywa się duża wymiana pasażerów...
Nie wiedziałem, że tam masz pisma ;-) ale to żart. Zgadzam się, że to idiotyzm do n-tej potęgi. Problem tylko w tym, że akurat przy 30 st. to niestety ta klima jest niewydajna i wtedy zdaniem części pasażerów, zwłaszcza tych daleko od jej nawiewu otwarcie czegoś (okna, drzwi) w pojeżdzie jest niezbędne. O tym, iż może być skuteczna klima w busie (nawet przy temp. pow. 30 st. i prawie co chwila otwieranych drzwiach) przekonałem się w zeszłym roku latem w Rzymie. Jest tylko drobny szczegół, a nawet dwa - inna konstrukcja klimy w pojeździe i włączenie jest przez cały czas - nawet podczas postoju na pętli (fakt, iż wtedy są otwarte tylko drzwi przy kierowcy).

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 maja 2008, 16:37

Kra pisze:OIDP jest to zintegrowane z funkcją STOP (przynajmniej w części pojazdów w Poznaniu) i wtedy to ma naprawdę sens. Warszawski chaos przyciskowy ma jednak spore wady.
W Warszawie też w znacznej części pojazdów jest to zintegrowane z funkcją Stop, tylko spora część pasażerów o tym nie wie.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 05 maja 2008, 16:41

fraktal pisze:W Warszawie też w znacznej części pojazdów jest to zintegrowane z funkcją Stop, tylko spora część pasażerów o tym nie wie.
Ale jest brak standardu :-? niestety. Poza tym w Poznaniu w busach wszystkie przystanki są nż i tu akurat jest problem - raz naciskasz to Stop ale aby wysiąść musisz otworzyć sobie drzwi po zatrzymaniu pojazdu - i to akurat jest mało intuicyjne przy zintegrowanym przycisku.

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2008-05-05, 18:53 ]
Korekta tagów.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 maja 2008, 16:59

Kra pisze:Poza tym w Poznaniu w busach wszytskie przystanki są nż
Warto kopiować dobre wzorce ze stolicy Wielkopolski.
Kra pisze: i tu akurat jest problem - raz naciskasz to Stop ale aby wysiąść musisz otworzyć sobie drzwi po zatrzymaniu pojazdu - i to akurat jest mało intuicyjne przy zintegrowanym przycisku.
Zawsze klepnięcie guzika z napisem DRZWI (lub z piktogramem drzwi) przy drzwiach spowoduje ich otwarcie po załączniu programatora.
Identycznie w prawie wszystkich tramwajach (oprócz rasowanych 13N) - po klepnięciu guzika (pomimo, że się nie świeci) po załączeniu programatora te drzwi się otworzą.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 05 maja 2008, 19:03

Żeby klimatyzacja zdawała egzamin w Solarisach, musiałaby być ustawiona na jakieś 15 st.C, a nie jak teraz na 20-22 st.C (jeżeli mnie pamięć nie myli).
Do tego element przewozowy musiałby się zreformować i wsiadać/wysiadać mniejszą ilością drzwi, a nie jak to mają w zwyczaju, jedna osoba do każdych. I to jeszcze czekających, żeby drzwi im się same przed nosem otworzyły.

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 05 maja 2008, 19:52

Denerwuje mnie to :|
Powiedzmy jest baba przy 2,3 dzwiach to zaraz do pierwszych poleci tak gdzie niema CG i trzeba jej otworzyć
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 05 maja 2008, 20:01

no jasne, stare baby powinny być przecież zakazane
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 05 maja 2008, 20:03

Lub, ktoś zauważy że loża wolna to normalnie SPRINT do pierwszych dzwi... o boże...
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 06 maja 2008, 8:34

MisiekK pisze: Zawsze klepnięcie guzika z napisem DRZWI (lub z piktogramem drzwi) przy drzwiach spowoduje ich otwarcie po załączniu programatora.
Identycznie w prawie wszystkich tramwajach (oprócz rasowanych 13N) - po klepnięciu guzika (pomimo, że się nie świeci) po załączeniu programatora te drzwi się otworzą.
Co do tramów to byłem o tym przekonany, iż jest jak napisałeś. Niestety w pojedynczym wozie 105 na linii 5 zetknąłem się z tym, iż drzwi się nie otworzyły - domniemuję, że programator był załączony, bo po zatrzymaniu powtórne naciśnięcie dopiero dało efekt.
W Poznaniu w busach (przynajmniej niektórych) trzeba najpierw nacisnąć STOP jako wezwanie do zatrzymania a potem po zatrzymaniu busa jeszcze raz ten sam przycisk w celu otwarcia drzwi - nie bardzo rozumiem logikę tego rozwiązania ale spotkałem się z tym na linii 63.

[ Dodano: 2008-05-06, 08:39 ]
Solaris pisze:Żeby klimatyzacja zdawała egzamin w Solarisach, musiałaby być ustawiona na jakieś 15 st.C, a nie jak teraz na 20-22 st.C (jeżeli mnie pamięć nie myli).
Do tego element przewozowy musiałby się zreformować i wsiadać/wysiadać mniejszą ilością drzwi, a nie jak to mają w zwyczaju, jedna osoba do każdych. I to jeszcze czekających, żeby drzwi im się same przed nosem otworzyły.
Temperatura to jedno a drugie to zupełne inne jej rozwiązanie - nie centralny nawiew (tak chyba teraz jest) - tylko nawiew na szyby - dzięki temu schładzana jest intensywnie główna powierzchnia nagrzewająca się. Jak już wspomniałem w Rzymie w busach Iveco tak to jest zrobione i działa wyśmienicie, nawet przy pełnym busie i wszystkich drzwiach otwieranych co 200-300 m.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 maja 2008, 9:30

Kra pisze: Temperatura to jedno a drugie to zupełne inne jej rozwiązanie - nie centralny nawiew (tak chyba teraz jest) - tylko nawiew na szyby - dzięki temu schładzana jest intensywnie główna powierzchnia nagrzewająca się. Jak już wspomniałem w Rzymie w busach Iveco tak to jest zrobione i działa wyśmienicie, nawet przy pełnym busie i wszystkich drzwiach otwieranych co 200-300 m.
Dokładnie, w Lionsach Michalczewskiego nawiew jest na szyby i klimatyzacja naprawde działa sprawnie natomiast w Solarisach jest praktycznie niewyczuwalna.

ODPOWIEDZ