Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 28 sie 2006, 15:17

MeWa pisze:należy zastanowić się, co było pierwsze - stacja czy budynek. W Londynie wraz ze stacją powstawał budynek, potem dodatkowe piętra. I tak teraz np. wymiana wind w tego typu stacjach jest trudna...
Sankt-Petersburg Gostinyj Dwor
http://metrowalks.ru/spb/photo-3-3-9
Majakowskaja(ale tu juz pewności nie mam)
http://metrowalks.ru/spb/photo-3-4-9
Technołogiczeskij Insytut
http://metrowalks.ru/spb/photo-1-13-19
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 sie 2006, 16:30

Moskiewskiego metra nie znam, więc nie będę się wypowiadać na temat tego, jak te wskazane stacje powstawały (nie znając też położenia stacji i wyjść z niej, lokalnych warunków). Bo rónie dobrze może to być odbudowana plomba...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sie 2006, 19:34

MeWa pisze: W zaproponowanej lokalizacji stacja będzie w zasięgu obsługi Powiśla,

Tak samo, jak Dworzec Centralny "obsługuje" I linia metra, a Ratusz "obsługuje" "węzeł przesiadkowy" przy Placu Bankowym. Wybacz, ja wiem, co znaczy obsługa komunikacyjna, więc ja tego kawałka nie łykam.
a dodatkowo lepiej obsłuży proponowane Centrum Kopernika.
I tu jest pies pogrzebany.

[ Dodano: 2006-08-28, 19:48 ]
MeWa pisze:
inż. Glonojad pisze:(stacje z projektów architektonicznych
na razie trudno powiedzieć, czy na każdą stację będzie oddzielny projekt
Jak to, trudno powiedzieć?! Przecież to jedna z podstawowych kwestia przy oszczędzaniu! To po cholerę te konsultacje z Madrytem? ;)
inż. Glon pisze:przejście Wisły tunelem)
czy tańszy? Koszty utrzymania tej skarpy, konieczność wyprowadzenia i ponownego wyprowadzenia tarczy i in. w sumie nie dają korzyści, a stwarzają jedynie dodatkowe problemy.
Tańszy, tańszy, niezależni eksperci się na ten temat już wypowiadali. Poza tym, z punktu widzenia rachunku ekonomicznego, koszty utrzymania powyżej pewnego etapu już nie są liczone, z wielu powodów. Przede wszystkim takiego, że oszczędzone pieniądze można "zainwestować" w coś innego, co przyniesie większe zyski niż oszczędności w kosztach utrzymania.

O tej kwestii się często zapomina, np. promując autostrady betonowe, dające korzyści w porównaniu do asfaltowych bardzo odłożone w czasie.

Polecam podstawy analizy ekonomicznej.
inż. Glon pisze:wygrywa najtańszy oferent bez możliwości technicznych
wygrywa ten oferent, który spełnia warunki techniczne - dlatego też np. H-6 nie buduje stacji Słodowiec...
Taaak? A wypadki na budowie Placu Wilsona, gdy beton fakturowy okazał się zbyt skomplikowany dla wykonawcy?
Poza tym, na prostszy projekt dostępnych jest więcej oferentów, więc konkurencja lepsza.
inż. Glon pisze:EDIT: Dodam także, że przechodzenie pod domami jakoś nie przeszkadza przy trasowaniu odcinka pomiędzy Rondem Daszyńskiego czy Górczewską, czy w powrocie spod Górczewskiej do Chrzanowa.
Trasa nie została ustalana przez Metro, Metro nie chciało zmian. I tak udało się obronić stary przebieg w centrum, bo przy nowym byłoby problemów co nie miara, jeżeli chodzi o stronę techniczną... Zresztą przy tym zmienionym przebiegu pod Górczewską będą wychodzić różne rzeczy - już teraz przecież poruszana jest kwestia ostrego łuku, jaki będzie musiał zostać zbudowany za stacją Rondo Daszyńskiego, by wejść pod Wolską/Młynarską. Oczywiście można to zbudować, tylko to ani nie będzie funkcjonalne (ograniczenia prędkości) ani tanie w budowie, eksploatacji. Ale do tego czasu to plany tego odcinka mogą się zmienić.
Mam nadzieję, na przykład na "nie zostanie wybudowany". Faktem jednak jest, że dalsza część projektu takie kwestie obejmuje, więc może warto im wcześniej się przyjrzeć, żeby jednak przy budowie później nie okazało się, że jednak można było zrobić lepiej.
inż. Glon pisze:Więc jak to w końcu jest z tą technologią? Głeboka, czy nie? :-$ ;-)
Głęboka metoda wcale nie eliminuje odkrywki przy stacjach, nawet przy tunelowej metodzie trzeba zbudować przejścia, wyjścia itp. ;)
I? Słyszałeś kiedyś o metodzie górniczej? Zresztą, jak duży jest szyb na przejście w porównaniu z wykopem stacyjnym? Beż żartów...
Tm pisze: a ciekawe, bo juz widywałem stacje, z których wręcz wychodziło sie do budynku
należy zastanowić się, co było pierwsze - stacja czy budynek. W Londynie wraz ze stacją powstawał budynek, potem dodatkowe piętra. I tak teraz np. wymiana wind w tego typu stacjach jest trudna...
Mhm. Praha 1 z pewnością powstawała po metrze ;)
Tm pisze: no nie wiem, zreszta mam wrażenie, że dostęp do Targowej zapewni większa ilość pasażerów niż p.o. Stadion
Targowa ma Dworzec Wileński, zadaniem stacji Stadion jest obsługa p.o., dworca autobusowego, przyszłego stadionu, Portu Praskiego i rozbudzenie tej okolicy! OBECNIE oczywiście, że lepsze potoki da Targowa (kosztem także Dworca Wileńskiego), ale przecież nie zawsze Port Praski i Stadion X-lecia będzie tak wyglądał...
To prawda, ale znowu - do takich rzeczy także zaprzęga się analizę ekonomiczną.

[ Dodano: 2006-08-28, 19:58 ]
MeWa pisze:W ciągu 7 lat zrobiono jednak dokładniejsze badania,
No to nie pisz o pochyleniach, bo projekt techniczny poprzedniego przebiegu znam akurat dość nieźle. [-X
zresztą mieszkańcy protestowali przy poprzedniej próbie wydania warunków zabudowy,
Mieszkańcy przeciw wszystkiemu protestują, jak im wiele niewyjaśnić. Graniaste koła też nie poprawiły PiaRu metru, chociaż wydawałoby się, że za stację będą całować po stopach ;).
jest tam też fabryka czekolady. Oczywiście wszystko można odbudować, ale to kosztuje, tak samo jak kosztuje przekwaterowanie mieszkańców z ich prywatnej własności.
Gdzie mogę przeczytać analizę ekonomiczną most VS tunel, która wskazuje na tunel?
Wg Metra tej stacji w poprzedniej lokalizacji nie można było wykonać metodą tunelową i tej wersji będę się trzymać
Proszę bardzo, ale to nie jest jedyna metoda; zresztą tą stację można było zrobić na estakadzie akurat :p
(Metru przecież nie zależy na byciu w komitywie z Borowskim).
No, trzebaby poprzeglądać archiwum GW :>
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 sie 2006, 23:05

inż. Glonojad pisze:
MeWa pisze: W zaproponowanej lokalizacji stacja będzie w zasięgu obsługi Powiśla,

Tak samo, jak Dworzec Centralny "obsługuje" I linia metra, a Ratusz "obsługuje" "węzeł przesiadkowy" przy Placu Bankowym. Wybacz, ja wiem, co znaczy obsługa komunikacyjna, więc ja tego kawałka nie łykam.
Obsługuje, ale inne rejony :D
Glon pisze:Jak to, trudno powiedzieć?! Przecież to jedna z podstawowych kwestia przy oszczędzaniu! To po cholerę te konsultacje z Madrytem? ;)
czekamy na studium, bo ponoć nawet może się okazać, że lepiej wykonać dwa tunele oprócz jednego - oficjalnie to nikt w tej materii nic nie powiedział :D A tak poważnie, to tutaj nie będzie raczej dużego pola manewru dla architektów - przetarg ogłoszony zostanie w formule projektuj+buduj i myślę, że firma, która zwycięży, nie będzie do każdej stacji brała innego zespołu i zupełnie odmiennego projektu.
A tak swoją drogą, nie ukrywajmy, że zależy nam na metodach budowy zastosowanych w Madrycie (już tarcza taka by nas zbawiła), ale po co to przywołuję, może będę nieco złośliwy, jeśli powiem, że większość metra, które udało im się zbudować w ostatnich latach to została wykonana głęboko pod ziemią, a koszty budowy km linii metra mają bardzo niskie (co też wzbudziło zadziwienie na sympozjum z udziałem madryckich gości) :D
Glon pisze: Tańszy, tańszy, niezależni eksperci się na ten temat już wypowiadali.
cóż, tutaj są różne opinie, ale i tak wariant mostowy nie jest brany w chwili obecnej pod uwagę przez Metro. Nie jest to bynajmniej jakiś układ, czy sprzyjanie czyimś interesom. W dłuższym okresie czasowym po prostu tunel jest prostszy w eksploatacji. Tutaj moim skromnym zdaniem dodam, iż uważam, że estakada miała tylko sens w kontekście planu budowy Mostu Świętokrzyskiego.
Glon pisze: Taaak? A wypadki na budowie Placu Wilsona, gdy beton fakturowy okazał się zbyt skomplikowany dla wykonawcy?
H-6 robiła wiele poprzednich obiektów Metra. Dopiero niedawno, i to nie tylko w Warszawie firma zaczęła mieć problemy... Zresztą tutaj problemem też był sam architekt stacji (tutaj właśnie jeden z nielicznych przykładów, gdzie architekt nie był tylko od dobierania koloru kafalek, kształtu paneli itp.)
Glon pisze: Poza tym, na prostszy projekt dostępnych jest więcej oferentów, więc konkurencja lepsza.
na ten projekt już teraz jest duże zainteresowanie różnych firm, duużo zagranicznych, więc przy tego typu skali projektu nie bałbym się o konkurencję. Zapewne powstaną konsorcja polskich firm z zagranicznymi, bo polskie nie dysponują tarczami wymaganymi przy budowie, a zagraniczne z kolei nie orientują się w naszych przepisach.
inż. Glon pisze:Faktem jednak jest, że dalsza część projektu takie kwestie obejmuje, więc może warto im wcześniej się przyjrzeć, żeby jednak przy budowie później nie okazało się, że jednak można było zrobić lepiej.
na razie jednak byłoby to politycznie niepoprawne, żeby Marcinkiewicz rewidował w tak krótkim czasie plany swoich poprzedników. Zresztą na pewno nie w sytuacji, gdy doradcy zostali ci sami...
I? Słyszałeś kiedyś o metodzie górniczej? Zresztą, jak duży jest szyb na przejście w porównaniu z wykopem stacyjnym? Beż żartów...
metoda tunelowa jest droższa no i wg Metra nie wszędzie da się ją zastosować. Zresztą to będzie jeszcze dokładnie ustalane, nim rozpisany zostanie przetarg.
Mhm. Praha 1 z pewnością powstawała po metrze ;)
tylko popatrz na te stacje... Np. Starometska, Mustek - wyjścia w nowych budynkach. Przy stacji Namesti Republiky zaczęto modernizować przejście podziemne i rozkopano w związku z tym cały plac - ani samochody, ani tramwaje, ani piesi nie mają do niego dostępu.
Glon pisze:To prawda, ale znowu - do takich rzeczy także zaprzęga się analizę ekonomiczną.
nie jedna i nie dwie już były... Zresztą Stadion (Praga Centrum) to nigdy w okolicach Targowej nie był planowany. Porównując natomiast obecną i poprzednią lokalizację, obecna wydaje się korzystniejsza, bo oprócz portu obsługuje także dodatkowe elementy.
Glon pisze: Mieszkańcy przeciw wszystkiemu protestują, jak im wiele niewyjaśnić. Graniaste koła też nie poprawiły PiaRu metru, chociaż wydawałoby się, że za stację będą całować po stopach ;).
Tramwaje na Słowackiego też swoje wzbudzały... Jajowate koła to zaszkodziły jedynie PR-owi Alstomowi... Bo Metro na tym nie straciło - pasażerów nie ubyło, a Plac Wilsona od pierwszego dnia funkcjonowania jest piąty pod względem wykorzystania. Ale tutaj chodzi nie o wygodę (bądź jej brak), a o wykwaterowanie i to nie jednego domku, jednej rodziny, a kilku budynków.

Gdzie mogę przeczytać analizę ekonomiczną most VS tunel, która wskazuje na tunel?
odsyłam do Metra Warszawskiego.
No, trzebaby poprzeglądać archiwum GW :>
wiesz, nie z jedną osobą rozmawiałem z Metra i nikomu plany Borowskiego się nie podobały. Była korespondencja, spotkania. DO tego dziennikarze (nie myśl tylko, że sami się ukierunkowali). No i centralny odcinek udało się obronić.
Mam nadzieję, na przykład na "nie zostanie wybudowany".
Bo by jeszcze pracownicy Tramwajów Warszawskich zaczęli dojeżdżać metrem :twisted: ale fakt faktem, na pewno byłoby wskazane wyprostowanie tego łuku.

A zastanawiałem się, czy po zrealizowaniu budowy II linii metra, to czy Tramwaje Warszawskie nadal będą obstawały przy budowie linii tramwajowej przez Świętokrzyską i Most Świętokrzyski? O ile pamiętam, to tam jakieś tunele wchodziły w rachubę itp. ... Ale chyba to są wewnętrzne plany, bo w Studium Uwarunkowań nie ma tej linii.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sie 2006, 9:10

MeWa pisze:
inż. Glonojad pisze:
Tak samo, jak Dworzec Centralny "obsługuje" I linia metra, a Ratusz "obsługuje" "węzeł przesiadkowy" przy Placu Bankowym. Wybacz, ja wiem, co znaczy obsługa komunikacyjna, więc ja tego kawałka nie łykam.
Obsługuje, ale inne rejony :D
Innymi słowy, stacja Powiśle będzie obsługiwać Wisłę, a inne rejony, czyli Powiśle, będzie zachrzaniać do śródmieścia per pedes, bo autobusy skasują z racji "dogodnie położonej" stacji metra.
A tak poważnie, to tutaj nie będzie raczej dużego pola manewru dla architektów - przetarg ogłoszony zostanie w formule projektuj+buduj i myślę, że firma, która zwycięży, nie będzie do każdej stacji brała innego zespołu i zupełnie odmiennego projektu.
Przy formule projektuj i buduj jest szansa, że to będzie zrobione z głową.
A tak swoją drogą, nie ukrywajmy, że zależy nam na metodach budowy zastosowanych w Madrycie (już tarcza taka by nas zbawiła),
Tarcza akurat nam na gwizdek jest potrzebna - to zabieg czysto medialny, bo ruchomą osłonę przodka stosowaną obecnie (niesłusznie zwaną tarczą) można przecież zastosować w kilku szybach na raz. Głównym powodem ślamazarności budowy metra jest ilość środków na nie przekazana (i tak zbyt wysoka) - jakby PRG dostał zlecenie na 5km tunelu w rok, to by go zrobił.
ale po co to przywołuję, może będę nieco złośliwy, jeśli powiem, że większość metra, które udało im się zbudować w ostatnich latach to została wykonana głęboko pod ziemią, a koszty budowy km linii metra mają bardzo niskie (co też wzbudziło zadziwienie na sympozjum z udziałem madryckich gości) :D
Niespecjalnie widzę tu złośliwość, musisz się lepiej postarać.
Glon pisze: Tańszy, tańszy, niezależni eksperci się na ten temat już wypowiadali.
cóż, tutaj są różne opinie,
Czyje? Bo ja, szczerze mówiąc, o żadnej nie słyszałem, więc chętnie bym poczytał.
ale i tak wariant mostowy nie jest brany w chwili obecnej pod uwagę przez Metro. Nie jest to bynajmniej jakiś układ, czy sprzyjanie czyimś interesom. W dłuższym okresie czasowym po prostu tunel jest prostszy w eksploatacji.
To już nie tańszy, tylko prostszy?
Tutaj moim skromnym zdaniem dodam, iż uważam, że estakada miała tylko sens w kontekście planu budowy Mostu Świętokrzyskiego.
Bez urazy, mam nadzieję, że w tym mieście jednak podejmuje się decyzje na podstawie czegoś innego niż czyjeś skromne zdanie ;).
Glon pisze: Taaak? A wypadki na budowie Placu Wilsona, gdy beton fakturowy okazał się zbyt skomplikowany dla wykonawcy?
H-6 robiła wiele poprzednich obiektów Metra. Dopiero niedawno, i to nie tylko w Warszawie firma zaczęła mieć problemy... Zresztą tutaj problemem też był sam architekt stacji (tutaj właśnie jeden z nielicznych przykładów, gdzie architekt nie był tylko od dobierania koloru kafalek, kształtu paneli itp.)
Nie licząc Ratusza i Gdańskiego. Jeszcze odkrywka na Andersa i już by były pieniądze na modernizację tramwajów w Jana Pawła II. :-"
Glon pisze: Poza tym, na prostszy projekt dostępnych jest więcej oferentów, więc konkurencja lepsza.
na ten projekt już teraz jest duże zainteresowanie różnych firm, duużo zagranicznych, więc przy tego typu skali projektu nie bałbym się o konkurencję. Zapewne powstaną konsorcja polskich firm z zagranicznymi, bo polskie nie dysponują tarczami wymaganymi przy budowie, a zagraniczne z kolei nie orientują się w naszych przepisach.
Zasadniczo to pisałem o budowie stacji na istniejącej linii.
inż. Glon pisze:Faktem jednak jest, że dalsza część projektu takie kwestie obejmuje, więc może warto im wcześniej się przyjrzeć, żeby jednak przy budowie później nie okazało się, że jednak można było zrobić lepiej.
na razie jednak byłoby to politycznie niepoprawne, żeby Marcinkiewicz rewidował w tak krótkim czasie plany swoich poprzedników. Zresztą na pewno nie w sytuacji, gdy doradcy zostali ci sami...
Innymi słowy, kolejny kamyczek do ogródka "metro kwestią polityczną a nie techniczną". Broń Boże, żeby o takich sprawach inżynierowie decydowali, nie?
I? Słyszałeś kiedyś o metodzie górniczej? Zresztą, jak duży jest szyb na przejście w porównaniu z wykopem stacyjnym? Beż żartów...
metoda tunelowa jest droższa no i wg Metra nie wszędzie da się ją zastosować. Zresztą to będzie jeszcze dokładnie ustalane, nim rozpisany zostanie przetarg.
[/quote]
Jeśli mówiąc "tunelowa" masz na myśli "górnicza", to cóż - widzę tu dziwną schozofrenię - wybiera się tunel, bo jest ponoć tańszy w dłuższym horyzoncie, ale stacje lokalizuje się, ze względu na to, że są tańsze w krótszym horyzoncie.
Mhm. Praha 1 z pewnością powstawała po metrze ;)
tylko popatrz na te stacje... Np. Starometska, Mustek - wyjścia w nowych budynkach. Przy stacji Namesti Republiky zaczęto modernizować przejście podziemne i rozkopano w związku z tym cały plac - ani samochody, ani tramwaje, ani piesi nie mają do niego dostępu.
Na Powiślu też by się kilka ruder znalazło, gdzie możnaby wyburzyć i zrobić wejście do metra.
Glon pisze:
Mieszkańcy przeciw wszystkiemu protestują, jak im wiele niewyjaśnić. Graniaste koła też nie poprawiły PiaRu metru, chociaż wydawałoby się, że za stację będą całować po stopach ;).
Tramwaje na Słowackiego też swoje wzbudzały... Jajowate koła to zaszkodziły jedynie PR-owi Alstomowi... Bo Metro na tym nie straciło - pasażerów nie ubyło, a Plac Wilsona od pierwszego dnia funkcjonowania jest piąty pod względem wykorzystania.
A te ciągłe wołania ludzi mieszkających wzdłuż trasy - pal sześć z nimi, jasne! A co do Wilsona - skróciło się E-4 czy 508, to nie dziwota.
Ale tutaj chodzi nie o wygodę (tudzież jej brak), a o wykwaterowanie i to nie jednego domku, jednej rodziny, a kilku budynków.
I? Przecież metro się buduje na >100 lat!!
Gdzie mogę przeczytać analizę ekonomiczną most VS tunel, która wskazuje na tunel?
odsyłam do Metra Warszawskiego.
Nie nie, przecież Ty wyrobiłeś sobie zdanie, że most jest tańszy, na podstawie jakichś dokumentów, nieprawdaż?
No, trzebaby poprzeglądać archiwum GW :>
wiesz, nie z jedną osobą rozmawiałem z Metra i nikomu plany Borowskiego się nie podobały. Była korespondencja, spotkania. DO tego dziennikarze (nie myśl tylko, że sami się ukierunkowali). No i centralny odcinek udało się obronić.

No nie do końca o to mi chodziło. Raczej o pewną osobę, która "wsławiła się" kompetencją swego czasu, była częścią "układu", a tu nagle i niespodziewanie awansowała dość wysoko. Na pewno tego awansu nie uzyskała bezkompromisowością i samodzielnością.
Cóż, mądrej głowie dość dwie słowie, ja więcej nie napiszę bo nie w głowie mi po sądach być targanym. Chociaż gazety, która o tem pisała, jakoś nie pozwała ta osoba, więc...
Mam nadzieję, na przykład na "nie zostanie wybudowany".
Bo by jeszcze pracownicy Tramwajów Warszawskich zaczęli dojeżdżać metrem :twisted:
Brawo, brawo, cóż za śliczna personalka! Naści lizaczka.
Nie zostanie wybudowany, bo nie będzie potrzebny.
ale fakt faktem, na pewno byłoby wskazane wyprostowanie tego łuku.
Jeśli ktoś będzie chciał tę trasę zrealizować, to będzie musiał tak zrobić żeby ściąć idiotyczne koszty budowy, chociaż wariant pod Górczewską ma tę zaletę, że obsługuje korytarz z którego ukradziono teren na szybki tramwaj - ilość autobusów robi się tam powoli równie absurdalna jak na Trakcie Królewskim. [/quote]
A zastanawiałem się, czy po zrealizowaniu budowy II linii metra, to czy Tramwaje Warszawskie nadal będą obstawały przy budowie linii tramwajowej przez Świętokrzyską i Most Świętokrzyski? O ile pamiętam, to tam jakieś tunele wchodziły w rachubę itp. ... Ale chyba to są wewnętrzne plany, bo w Studium Uwarunkowań nie ma tej linii.
To jest temat na oddzielny wątek na innym forum.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 29 sie 2006, 10:41

co się Wam robi z tymi powtórzenaimi w jednym poście?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sie 2006, 10:50

Nie rozumiem?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 29 sie 2006, 11:20

a nie, to mi coś Firefox wariuje
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 29 sie 2006, 12:57

MeWa pisze:Ale do tego czasu to plany tego odcinka mogą się zmienić.
Amen :!: I zrobię wszystko, aby tak się stało :-$
zadaniem stacji Stadion jest obsługa p.o., dworca autobusowego, przyszłego stadionu, Portu Praskiego i rozbudzenie tej okolicy! OBECNIE oczywiście, że lepsze potoki da Targowa (kosztem także Dworca Wileńskiego)
I dokładnie taka sama sytuacja jest w przebiegu na Woli. OBECNIE potoki pod Górczewską byłyby niewątpliwie większe. Ale po rozwinięciu się terenów przemysłowych (dzięki właśnie metru) sytuacja może być diametralnie inna. I jestem przekonany, że byłaby.

[ Dodano: 2006-08-29, 13:14 ]
inż. Glonojad pisze:Jeśli ktoś będzie chciał tę trasę zrealizować, to będzie musiał tak zrobić żeby ściąć idiotyczne koszty budowy, chociaż wariant pod Górczewską ma tę zaletę, że obsługuje korytarz z którego ukradziono teren na szybki tramwaj - ilość autobusów robi się tam powoli równie absurdalna jak na Trakcie Królewskim.
Liczba autobusów akurat wcale tam nie rośnie ;) Wręcz przeciwnie, 410 ostatnio wypadło. A i 507 powinno. Do tego stosunek powierzchni jezdnej do liczby busów na godzinę, liczony średnio dla całej długości Górczewskiej, ostatnio wzrósł znakomicie :D

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 sie 2006, 21:58

Glon pisze:A te ciągłe wołania ludzi mieszkających wzdłuż trasy - pal sześć z nimi, jasne!
koła są przetaczane i obecnie wymieniane, drgania są monitorowanie. I też w wielu przypadkach głosy spółdzielni są nieuzasadnione. PR Metra na tym na pewno nie ucierpiał.
Glon pisze:A co do Wilsona - skróciło się E-4 czy 508, to nie dziwota.
... a zarazen liczba pasażerów metra nie spadła, a wzrosła. Zresztą np. w październiku 2004 roku, gdy końcową stacją był Dworzec Gdański, ze stacji skorzystało 657,4 tys. Natomiast w analogicznym okresie, ale w 2005 r., ze stacji końcowej Plac Wilsona skorzystało 754,3 tys. pasażerów. Wg analiz liczba pasażerów w całym metrze wzrosła o nieco ponad 15% po otwarciu stacji. W 2005 r. z metra skorzystało 93,4 mln pasażerów (stacja została otwarta 8 kwietnia), a w 2004 r. 80,9 mln podróżnych. Nie jest to więc tylko kwestia skrócenia autobusów.
Glon pisze:a tu nagle i niespodziewanie awansowała dość wysoko
i co - pociągi zaczęły się bardziej psuć? Zaczęły jeździć bardziej brudne? A może przetargi na rozbudowę zaczęły być źle organizowane i skargi wykonawców rozpatrywane na ich korzyść? Takie samo pytanie mogłoby zostać jednak zadane w przypadku MZA i TW - co zrobił Karos, bądź Podsiadły, że pozostawiono ich na stanowisku? Pytanie nie wymaga odpowiedzi.
Glon pisze:Nie licząc Ratusza i Gdańskiego.
stacji metra mamy 16. Ratusz? A co tam szcególnego jest? Rodzaj kafelek? Posadzki? Pomalowany sufit? Panele boczne? Linia oświetleniowa? Obudowane słupy?
Glon pisze:Bez urazy, mam nadzieję, że w tym mieście jednak podejmuje się decyzje na podstawie czegoś innego niż czyjeś skromne zdanie
Nie reprezentuję ani władz miasta ani Metra Warszawskiego, nie pracuję też w firmach projektowych, a to jest forum dyskusyjne, którego celem jest wymiana poglądów, a nie panel ekspercki, na którym rozstrzygamy być albo nie być metod budowy II linii metra. Specjalnie podkreśliłem więc "moim zdaniem", bo chyba takowe mogę mieć bez napisania 200-stronnicowej pracy dlaczego uważam, iż wynurzenie metra miało sens przy budowie Mostu Świętokrzyskiego i dlaczego tę szansę zaprzepaszczono.

Tyle wątków pobocznych. Na resztę nie mam chwilowo sił :smile:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sie 2006, 11:34

Cóż, ja na Andersa nie mieszkam, ale u kumpla szklanki tańczyły co jakiś czas, sam słyszałem.
O pracę w biurze projektów bym Cię nawet nie podejrzewał, nie martw się.
A działań Karosa i Podsiadłego jakoś prasa nie opisywała.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 sie 2006, 14:26

inż. Glonojad pisze:Cóż, ja na Andersa nie mieszkam, ale u kumpla szklanki tańczyły co jakiś czas, sam słyszałem.
drgania były faktem, co nie zmienia faktu, że Metro
inż. Glon pisze:A działań Karosa i Podsiadłego jakoś prasa nie opisywała.
sam wiesz, jak wygląda rzetelność prasy...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sie 2006, 14:42

MeWa pisze:
A działań Karosa i Podsiadłego jakoś prasa nie opisywała.
sam wiesz, jak wygląda rzetelność prasy...
Masz coś na tych konkretnych panów?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 30 sie 2006, 14:46

Jak nie opisywała? A o pomysłach Karosa na portrety świętych w tramwajach to może nie pisali? ;) Prasa nie śpi i opieszałości to jej akurat zarzucić nie można :D

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 sie 2006, 14:55

inż. Glonojad pisze:Innymi słowy, stacja Powiśle będzie obsługiwać Wisłę, a inne rejony, czyli Powiśle, będzie zachrzaniać do śródmieścia per pedes, bo autobusy skasują z racji "dogodnie położonej" stacji metra.
spójrz na mapę, Wisła jest z jednej strony stacji, a druga strona wychodzi na Powiśle.
Glon pisze:Tarcza akurat nam na gwizdek jest potrzebna - to zabieg czysto medialny, bo ruchomą osłonę przodka stosowaną obecnie (niesłusznie zwaną tarczą) można przecież zastosować w kilku szybach na raz. Głównym powodem ślamazarności budowy metra jest ilość środków na nie przekazana (i tak zbyt wysoka) - jakby PRG dostał zlecenie na 5km tunelu w rok, to by go zrobił.
teoretycznie Studium może wykazać, iż nowoczesna tarcza typu madryckiego nie będzie potrzebna. Natomiast zbudowanie linii w rok obecną metodą jest grubą przesadą.
Glon pisze:Czyje? Bo ja, szczerze mówiąc, o żadnej nie słyszałem, więc chętnie bym poczytał.
(...)
To już nie tańszy, tylko prostszy?
(...)
Nie nie, przecież Ty wyrobiłeś sobie zdanie, że most jest tańszy, na podstawie jakichś dokumentów, nieprawdaż?
Od 2000 r. trwają prace studyjne (mimo wszystko są to trochę bardziej złożone i kompleksowe opracowania niż opinia "niezależnego eksperta") nad tą kwestią, oba warianty były porównywane. Z tych prac jednoznacznie wynika, iż tańszy jest tunel, jeżeli weźmiemy pod uwagę budowę WRAZ z eksploatacją. No i prostszy - od takich spraw jak brak konieczności dodatkowych zabezpieczeń, mycia i przystosowania taboru, po konserwację paneli dźwiękochłonnych, czy też - co stwarzałoby najwięcej problemu - utrzymanie skarpy wiślanej, która w dobrym stanie nie jest). Poza tym unika się wychodzenia i ponownego wchodzenia tarczy pod ziemię...
Pragnę też dodać, że to także nie władze metra zadecydowały o tym, iż ma być tylko tunel.
Glon pisze:Innymi słowy, kolejny kamyczek do ogródka "metro kwestią polityczną a nie techniczną". Broń Boże, żeby o takich sprawach inżynierowie decydowali, nie?
Na razie koncentrujemy się na odcinku centralnym - zresztą to właśnie opracowanie BPRW wskazało różne możliwości odchyleń. Będzie na pewno jeszcze czas na dyskusję i o dalszym przebiegu II linii metra.
Glon pisze:Jeśli mówiąc "tunelowa" masz na myśli "górnicza",
tak
Glon pisze: ale stacje lokalizuje się, ze względu na to, że są tańsze w krótszym horyzoncie.
Można zastosować droższe metody, ale przypominam, iż głos decydujący w sprawie lokalizacji stacji nie leżał w gestii Metra. Ale o utrudnieniach nie można zapominać.
Glon pisze:Na Powiślu też by się kilka ruder znalazło, gdzie możnaby wyburzyć i zrobić wejście do metra.
w miejscu lokalizacji stacji? Ja myślę, że groziłoby to paraliżem prac i wstrzymaniem budowy stacji do czasu rozstrzygnięcia sporu w sądzie, patrząc na opór niektórych podmiotów pryz poprzednich próbach wydania warunków zabudowy...
Glon pisze:Nie zostanie wybudowany, bo nie będzie potrzebny.
Czy nie będzie potrzebny? Bez przedłużenia II linia nie będzie spełniać swojej podstawowej roli. Nie ma racjonalnych przesłanek mówiących o tym, że władze miasta miałyby zrezygnować z budowy przedłużenia II linii.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ