Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 05 gru 2007, 21:26

Wukadce przydałby się jakiś program poprawy bezpieczeństwa...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 gru 2007, 21:26

solaris8315 pisze:Tak w 2023 na pewno będzie. Popieram tą tezę.
Nie byłbym taki pesymistą w tej kwestii :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 05 gru 2007, 21:30

Wukadce przydałby się jakiś program poprawy bezpieczeństwa...
Ogólnie, czy mówisz o składach? Bezpiecznie jest :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 05 gru 2007, 21:33

polimeryzowałbym.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 gru 2007, 0:58

R-11 Kleszczowa pisze:
solaris8315 pisze:Tak w 2023 na pewno będzie. Popieram tą tezę.
Nie byłbym taki pesymistą w tej kwestii :>
w WPI zapisane są już kwot na remonty infrastruktury i tabor, więc wreszcie ma szansę to ruszyć - na pewno szansę większą, niż jeszcze jakiś czas temu. Szkoda tylko, że Warszawa się wypięła...
JacekM pisze:polimeryzowałbym.
hmm generalnie to chyba nie jest jakoś szczególnie niebezpiecznie - mam wrażenie, że bezpieczniej, niż na "dużej" kolei (np. KM) - zresztą zwykle pociągi są zapełnione, co niejako utrudnia "niewłaściwe" zachowania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 gru 2007, 17:52

W dniu 31 grudnia br. obowiązuje rozkład świąteczny. W nocy uruchomione zostają dodatkowe pociągi dla uczestników imprezy na pl. Defilad.
Odjazdy z Wwy Śródmieście WKD: 1.20 (do Komorowa), 2.00 i 2.40 (oba do Grodziska Maz. Radońskiej).
Odjazdy z Grodziska Maz. Radońskiej do Wwy Śródmieście: 3.00
Odjazdy z Komorowa do Wwy Śródmieście: 2.00, 3.30
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 28 gru 2007, 18:25

Milanówek poszkodowany ;>

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 gru 2007, 18:46

Milanówek jest poszkodowany codziennie po 19.50.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 sty 2008, 17:38

Co nieco o planach WKD.
Załączniki
WKD-stydium.JPG
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 19 sty 2008, 11:37

pytanie tylko, czy to ma w ogóle sens? Lepiej by poprawili przebieg linii na Ochocie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sty 2008, 11:46

Jak? :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 19 sty 2008, 11:49

np. przekładając tory w okolicach p.o. Reduta Ordona w stronę centrum handlowego, albo (dobra, tu już science-fiction;)) pod Aleje Jerozolimskie, tak, żeby zahaczała o oba centra handlowe

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sty 2008, 12:09

jasiu pisze:przekładając tory w okolicach p.o. Reduta Ordona w stronę centrum handlowego
Jak, jak między ścianą budynku a torami jest wąska jezdnia i z 10m krzaczorów?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 19 sty 2008, 12:11

źle się wyraziłem, chodziło mi o przesunięcie peronów

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 sty 2008, 20:22

Obrazek
Warszawska Kolej Dojazdowa pojedzie z Michałowic do Janek?
Agnieszka Grotek, Michał Kozak 29-01-2008, ostatnia aktualizacja 29-01-2008 07:09

Koniec korków w alei Krakowskiej. Samorząd województwa mazowieckiego planuje wybudować odgałęzienie linii WKD do Janek. To mieszkańcom podwarszawskich gmin ułatwi dojazd koleją do stolicy. Wczoraj sejmik pozwolił na inwestycję.

Obrazek

W grę wchodzą dwie możliwości – budowa siedmiokilometrowego odcinka linii z Komorowa lub o połowę krótszego z Michałowic. Najprawdopodobniej wukadka pojedzie właśnie z tej drugiej miejscowości.

O połączeniu WKD z Jankami mówiło się już kilka lat temu. Do tej inwestycji samorząd zobowiązał się w 2005 r., podpisując z PKP umowę o kupnie kolejki. Wciąż jednak nie była znana dokładna trasa, którą miałaby kursować wukadka.

– Decydując się na budowę linii, musimy brać pod uwagę dostępność terenów i koszty. Komorów jest gęsto zabudowany, a nieruchomości drogie – przyznaje Piotr Szprendałowicz z zarządu województwa. Zdaniem władz województwa linia z Komorowa nie zapewnia też szybkiego dojazdu do Warszawy z Janek i w niewielkim stopniu odciąża zakorkowaną ul. Grójecką i aleję Krakowską.

Którędy poprowadzić nową linię, samorząd zdecyduje w czerwcu, gdy będzie studium wykonalności. Budowa mogłaby ruszyć w tym roku, pierwszy pociąg do Janek w 2010 r.

Władze Michałowic (w tej gminie znajduje się również Komorów) są jednak wobec budowy łącznika sceptyczne.

– Lepiej inwestować w to, co już jest. Potrzeba więcej nowoczesnych pociągów. To z powodu tłoku wiele osób rezygnuje dziś z podróży WKD i jedzie do Warszawy samochodem – przekonuje wójt Michałowic Roman Lawrence. – Sejmik powinien też ustalić, czy kolejka będzie mieć wystarczająco wielu pasażerów. W Jankach mieszka raptem z pięćset osób – mówi.

Zainteresowanych korzystaniem z wukadki może być jednak dużo więcej. – Chętnie jeździłabym kolejką do Warszawy. Opłacałoby mi się nawet podjechać dwa przystanki autobusem do Janek i tam przesiąść się do pociągu, zamiast stać w kilometrowych korkach w alei Krakowskiej – mówi Anna Sójka z Raszyna.

Koszt budowy nowej linii WKD oszacowano na 8,8 mln zł.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ