Strona 13 z 135

: 05 gru 2007, 21:26
autor: JacekM
Wukadce przydałby się jakiś program poprawy bezpieczeństwa...

: 05 gru 2007, 21:26
autor: Kleszczu
solaris8315 pisze:Tak w 2023 na pewno będzie. Popieram tą tezę.
Nie byłbym taki pesymistą w tej kwestii :>

: 05 gru 2007, 21:30
autor: Piotrek
Wukadce przydałby się jakiś program poprawy bezpieczeństwa...
Ogólnie, czy mówisz o składach? Bezpiecznie jest :)

: 05 gru 2007, 21:33
autor: JacekM
polimeryzowałbym.

: 06 gru 2007, 0:58
autor: MeWa
R-11 Kleszczowa pisze:
solaris8315 pisze:Tak w 2023 na pewno będzie. Popieram tą tezę.
Nie byłbym taki pesymistą w tej kwestii :>
w WPI zapisane są już kwot na remonty infrastruktury i tabor, więc wreszcie ma szansę to ruszyć - na pewno szansę większą, niż jeszcze jakiś czas temu. Szkoda tylko, że Warszawa się wypięła...
JacekM pisze:polimeryzowałbym.
hmm generalnie to chyba nie jest jakoś szczególnie niebezpiecznie - mam wrażenie, że bezpieczniej, niż na "dużej" kolei (np. KM) - zresztą zwykle pociągi są zapełnione, co niejako utrudnia "niewłaściwe" zachowania.

: 28 gru 2007, 17:52
autor: MeWa
W dniu 31 grudnia br. obowiązuje rozkład świąteczny. W nocy uruchomione zostają dodatkowe pociągi dla uczestników imprezy na pl. Defilad.
Odjazdy z Wwy Śródmieście WKD: 1.20 (do Komorowa), 2.00 i 2.40 (oba do Grodziska Maz. Radońskiej).
Odjazdy z Grodziska Maz. Radońskiej do Wwy Śródmieście: 3.00
Odjazdy z Komorowa do Wwy Śródmieście: 2.00, 3.30

: 28 gru 2007, 18:25
autor: jasiu
Milanówek poszkodowany ;>

: 28 gru 2007, 18:46
autor: bohunu
Milanówek jest poszkodowany codziennie po 19.50.

: 15 sty 2008, 17:38
autor: MeWa
Co nieco o planach WKD.

: 19 sty 2008, 11:37
autor: jasiu
pytanie tylko, czy to ma w ogóle sens? Lepiej by poprawili przebieg linii na Ochocie.

: 19 sty 2008, 11:46
autor: fik
Jak? :>

: 19 sty 2008, 11:49
autor: jasiu
np. przekładając tory w okolicach p.o. Reduta Ordona w stronę centrum handlowego, albo (dobra, tu już science-fiction;)) pod Aleje Jerozolimskie, tak, żeby zahaczała o oba centra handlowe

: 19 sty 2008, 12:09
autor: fik
jasiu pisze:przekładając tory w okolicach p.o. Reduta Ordona w stronę centrum handlowego
Jak, jak między ścianą budynku a torami jest wąska jezdnia i z 10m krzaczorów?

: 19 sty 2008, 12:11
autor: jasiu
źle się wyraziłem, chodziło mi o przesunięcie peronów

: 29 sty 2008, 20:22
autor: MeWa
Obrazek
Warszawska Kolej Dojazdowa pojedzie z Michałowic do Janek?
Agnieszka Grotek, Michał Kozak 29-01-2008, ostatnia aktualizacja 29-01-2008 07:09

Koniec korków w alei Krakowskiej. Samorząd województwa mazowieckiego planuje wybudować odgałęzienie linii WKD do Janek. To mieszkańcom podwarszawskich gmin ułatwi dojazd koleją do stolicy. Wczoraj sejmik pozwolił na inwestycję.

Obrazek

W grę wchodzą dwie możliwości – budowa siedmiokilometrowego odcinka linii z Komorowa lub o połowę krótszego z Michałowic. Najprawdopodobniej wukadka pojedzie właśnie z tej drugiej miejscowości.

O połączeniu WKD z Jankami mówiło się już kilka lat temu. Do tej inwestycji samorząd zobowiązał się w 2005 r., podpisując z PKP umowę o kupnie kolejki. Wciąż jednak nie była znana dokładna trasa, którą miałaby kursować wukadka.

– Decydując się na budowę linii, musimy brać pod uwagę dostępność terenów i koszty. Komorów jest gęsto zabudowany, a nieruchomości drogie – przyznaje Piotr Szprendałowicz z zarządu województwa. Zdaniem władz województwa linia z Komorowa nie zapewnia też szybkiego dojazdu do Warszawy z Janek i w niewielkim stopniu odciąża zakorkowaną ul. Grójecką i aleję Krakowską.

Którędy poprowadzić nową linię, samorząd zdecyduje w czerwcu, gdy będzie studium wykonalności. Budowa mogłaby ruszyć w tym roku, pierwszy pociąg do Janek w 2010 r.

Władze Michałowic (w tej gminie znajduje się również Komorów) są jednak wobec budowy łącznika sceptyczne.

– Lepiej inwestować w to, co już jest. Potrzeba więcej nowoczesnych pociągów. To z powodu tłoku wiele osób rezygnuje dziś z podróży WKD i jedzie do Warszawy samochodem – przekonuje wójt Michałowic Roman Lawrence. – Sejmik powinien też ustalić, czy kolejka będzie mieć wystarczająco wielu pasażerów. W Jankach mieszka raptem z pięćset osób – mówi.

Zainteresowanych korzystaniem z wukadki może być jednak dużo więcej. – Chętnie jeździłabym kolejką do Warszawy. Opłacałoby mi się nawet podjechać dwa przystanki autobusem do Janek i tam przesiąść się do pociągu, zamiast stać w kilometrowych korkach w alei Krakowskiej – mówi Anna Sójka z Raszyna.

Koszt budowy nowej linii WKD oszacowano na 8,8 mln zł.