Strona 13 z 15

: 03 lip 2013, 15:57
autor: fik
metalin pisze:Przy Stadionie można będzie przesiąść się wygodnie w metro.
Póki nie zobaczę, nie uwierzę.
metalin pisze:127 i 175 to góra po 4 kursy w godzinie. Buspas dla autobusu góra co 7,5 minuty? Czy naprawdę uważasz, że warto?
Naprawdę uważam, że po otwarciu M2C potok z Rakowca i zachodniej Ochoty do metra będzie uzasadniał dwie dowozówki co 7,5 minuty.

[ Dodano: Śro 03 Lip, 2013 15:58 ]
MichalJ pisze:Gdyby nawet, to co to ma do rzeczy? Niech wysadzi paxów na Daszyniaku i dalej się do czegoś przyda, zamiast Wronią blokować.
Czyli jednak dzienne autobusy na Towarowej będą przydatne, zatem buspas nie jest bezzasadny, cbdu.

: 03 lip 2013, 16:06
autor: metalin
fik pisze:
metalin pisze:Przy Stadionie można będzie przesiąść się wygodnie w metro.
Póki nie zobaczę, nie uwierzę.
Aha, ale w dogodność przesaidki na Daszyńskim wierzysz. Żelazna konsekwencja.
fik pisze:
metalin pisze:127 i 175 to góra po 4 kursy w godzinie. Buspas dla autobusu góra co 7,5 minuty? Czy naprawdę uważasz, że warto?
Naprawdę uważam, że po otwarciu M2C potok z Rakowca i zachodniej Ochoty do metra będzie uzasadniał dwie dowozówki co 7,5 minuty.
Aha, i 128 ruszać nie zamierzać. Więc po co takie zwiększenie podaży? Jerozolimskie czy też zachodnią Ochotę może da się lepiej dowieźć od strony Kasprzaka, po planowanym buspasie między RZS a Wolską?

fik pisze:
MichalJ pisze:Gdyby nawet, to co to ma do rzeczy? Niech wysadzi paxów na Daszyniaku i dalej się do czegoś przyda, zamiast Wronią blokować.
Czyli jednak dzienne autobusy na Towarowej będą przydatne, zatem buspas nie jest bezzasadny, cbdu.
Czyli jednak dzienne autobusy będzie gdzie dalej jechać, jeśli nie będzie miejsca na Wroniej. Ale sensu w tym nie widzę, bo nadal zamiast do centralnego i centrum wieziesz da ciągi poprzeczne dalej tylko w imię zapewnienia dowozu do metra. Swoją drogą - wioząc na Królewską może się okazać, że przesiadka do metra nie jest do niczego potrzebna.

: 03 lip 2013, 16:11
autor: fik
metalin pisze:Aha, ale w dogodność przesaidki na Daszyńskim wierzysz.
Jak wskazuje praktyka, przesiadki z metra do komunikacji naziemnej są o niebo lepsze niż przesiadki z kolei do czegokolwiek.
metalin pisze:Aha, i 128 ruszać nie zamierzać.
Trasowo - nie.
metalin pisze:Jerozolimskie czy też zachodnią Ochotę może da się lepiej dowieźć od strony Kasprzaka, po planowanym buspasie między RZS a Wolską?
Puśćmy jeszcze przez Świnoujście, żeby tylko nie wpuszczać autobusów w Towarową. 8-( Przecież to jest dalej, dłużej i z ominięciem ważnych punktów docelowych.
metalin pisze:Ale sensu w tym nie widzę, bo nadal zamiast do centralnego i centrum wieziesz da ciągi poprzeczne dalej tylko w imię zapewnienia dowozu do metra.
Żadne zamiast. Oprócz centralnego i centrum wożę do metra. Daję wybór. Możliwość. Zwiększam dostępność połączeń. Tworzę nowe połączenia. Naprawdę tak ciężko to zrozumieć? ](*,)

: 03 lip 2013, 16:25
autor: metalin
fik pisze:
metalin pisze:Aha, ale w dogodność przesaidki na Daszyńskim wierzysz.
Jak wskazuje praktyka, przesiadki z metra do komunikacji naziemnej są o niebo lepsze niż przesiadki z kolei do czegokolwiek.
Tutaj nie ma co gdybać. Stadion jest gotowy, miejsce w których będzie wyjście z metra z pociągu czy przez płot budowy też widać. Wystarczy chcieć zobaczyć. Będzie dobrze. Nawet - na co zwracam uwagę szczególną - jeśli chodzi o wyjście z kolei na poziom zero osób na wózkach.
fik pisze:
metalin pisze:Aha, i 128 ruszać nie zamierzać.
Trasowo - nie.
Czyli pogorszyć częstotliwość, Czyli pogorszyć dojazd do centralnego czy centrum.
fik pisze:
metalin pisze:Jerozolimskie czy też zachodnią Ochotę może da się lepiej dowieźć od strony Kasprzaka, po planowanym buspasie między RZS a Wolską?
Puśćmy jeszcze przez Świnoujście, żeby tylko nie wpuszczać autobusów w Towarową. 8-( Przecież to jest dalej, dłużej i z ominięciem ważnych punktów docelowych.
No tak, bo Niemcewicza nigdy się nie korkuje, a lewoskręt w lewo z Grójeckiej w Towarową umieszczono w Sevres jako wzór płynności ruchu. Mając to na względzie wcale nie jestem pewny, że od Beresteckiej nie będzie szybciej przez Kasprzaka. Ale to teoria, bo nadal nie wiem po co wycofywać 127 z Powiśla czy Al. Jerozolimskich.
fik pisze: Żadne zamiast. Oprócz centralnego i centrum wożę do metra. Daję wybór. Możliwość. Zwiększam dostępność połączeń. Tworzę nowe połączenia. Naprawdę tak ciężko to zrozumieć? ](*,)
Jak oprócz? Jeśli 128 ma jeździć rzadziej, to będzie gorzej. Zwiększasz dostępność dostępnych połączeń, nie generujesz nic nowego. Bo te połączenia są kwestia przesiadki lub jej braku. Naprawdę, przy silnej 1 i pociągach nie przekonałeś mnie do tego buspasu.

: 03 lip 2013, 16:31
autor: fik
Pas, poziom zbetonienia i absurdu w tej dyskusji osiągnął wartości krańcowe.

: 03 lip 2013, 16:37
autor: metalin
fik pisze:Pas, poziom zbetonienia i absurdu w tej dyskusji osiągnął wartości krańcowe.
Mimo wszystko byłoby lepiej, gdybyś w sytuacji braku argumentów z którejkolwiek strony, zamiast określać poziom dyskutanta betonem po prostu zakończył dyskusję. Nie zawsze uda się przekonać do swoich racji, co nie uzasadnia do stawiania tezy o zbetonieniu drugiej strony.

: 03 lip 2013, 16:40
autor: fik
metalin pisze:Mimo wszystko byłoby lepiej, gdybyś w sytuacji braku argumentów z którejkolwiek strony, zamiast określać poziom dyskutanta betonem po prostu zakończył dyskusję. Nie zawsze uda się przekonać do swoich racji, co nie uzasadnia do stawiania tezy o zbetonieniu drugiej strony.
Pozwolę sobie zignorować tę uwagę.

: 03 lip 2013, 16:55
autor: KwZ
W wątku ochockim była długa dyskusja nt. uzwyklonego 504 jadącego na wprost przez pl. Zawiszy do R Daszyńskiego. A także o dociągnięciu tam 127 lub 191, względnie 150 z Białobrzeskiej.

: 03 lip 2013, 17:06
autor: metalin
KwZ pisze:W wątku ochockim była długa dyskusja nt. uzwyklonego 504 jadącego na wprost przez pl. Zawiszy do R Daszyńskiego. A także o dociągnięciu tam 127 lub 191, względnie 150 z Białobrzeskiej.
Białobrzeska ma w strefie dojścia jedynkę i 157. Zastąpienie 157 linią 150 to nadmiar własnie ze względu na tramwaj. Z tej samej przyczyny 191 jednak nie wydaje się najlepszym pomysłem. Ewentualnie 127, ale nie widzę w czym Daszyński lepszy od centralnego, centrum i Smyka.

504 natomiast - wygląda najsensowniej z nich wszystkich, jako zwykłe. Bo tam, skąd nie ma 175 jest możliwiosć jazdy pociągiem.

: 03 lip 2013, 18:45
autor: KwZ
metalin pisze:Ewentualnie 127, ale nie widzę w czym Daszyński lepszy od centralnego, centrum i Smyka.
Trasa krótsza i zwalnia pętlę w centrum. Lepiej, żeby 128 pojechało na Mariensztadt, jak wcześniej.

Pytanie tylko, czy nie lepiej, żeby 127+178 jechało Prymasa Tysiąclecia i Kasprzaka po buspasie, zamiast po Niemcewicza :-k

: 04 lip 2013, 20:01
autor: metalin
KwZ pisze:
metalin pisze:Ewentualnie 127, ale nie widzę w czym Daszyński lepszy od centralnego, centrum i Smyka.
Trasa krótsza i zwalnia pętlę w centrum. Lepiej, żeby 128 pojechało na Mariensztadt, jak wcześniej.
No to są konkretne argumenty. Tylko co z Książęcej na Centralny? 118? A 108 po trasie 118 do Politechniki (rozwiązanie, jeśli trzeba będzie zlikwidować kończenie autobusów na PTK).

KwZ pisze:Pytanie tylko, czy nie lepiej, żeby 127+178 jechało Prymasa Tysiąclecia i Kasprzaka po buspasie, zamiast po Niemcewicza :-k
Trzeba by zobaczyć jak będzie działać buspas na Prymasa. Taka trasa to zawsze jeden dubel tramwaju mniej (tutaj 1 w relacjach z Ochoty).

: 05 lip 2013, 13:19
autor: KwZ
No weź, co za dubel? 2 przystanki?

Jeśli chodzi o Książęcą, to przez parę miesięcy nic tam nie było i wszystko działało ok (choć radni podobno o coś płakali).

: 05 lip 2013, 14:24
autor: Marvin
metalin pisze:No tak, bo Niemcewicza nigdy się nie korkuje, a lewoskręt w lewo z Grójeckiej w Towarową umieszczono w Sevres jako wzór płynności ruchu. Mając to na względzie wcale nie jestem pewny, że od Beresteckiej nie będzie szybciej przez Kasprzaka.
To może ja podrzucę swoją propozycję:
127: ... - pl.Zawiszy - Al.Jerozolimskie - Jana Pawła II - Rondo ONZ - Świętokrzyska - EMILII PLATER.
Dzięki temu linia zalicza zarówno Centralny, jak i M2C - a przy Rondzie ONZ przesiadka będzie napewno wygodna, bo wejścia do metra powstają na każdym rogu skrzyżowania. Unikamy zaś Towarowej, lewoskrętu z Grójeckiej w Towarową, krańca na Wroniej, tylko Niemcewicza nie unikamy.

: 05 lip 2013, 15:20
autor: yavorius
fik pisze:Pas, poziom zbetonienia i absurdu w tej dyskusji osiągnął wartości krańcowe.
Zapomniałeś o poziomie nienatematowości...

: 05 lip 2013, 15:35
autor: Bastian
Z tym czekałem na koniec dyskusji i przypływ wolnego czasu ;)