O nowym rozkładzie KM w 2010 r. - uwagi, pomysły itp...

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 gru 2009, 13:09

Wolfchen pisze:Z drugiej strony, to w kiblu jest nardzo trudno o wewnętrzną informację.
Zaraz... Spokojnie - chyba nie uważasz, że zamontowanie ramek na burtach i założenie tablic jest niewykonalne??? :shock:
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 16 gru 2009, 13:18

Wolfchen pisze:Z drugiej strony, to w kiblu jest nardzo trudno o wewnętrzną informację. Co nie zmienia faktu, że mógł dany pasażer pójść do kierownika pociągu i się zapytać.
Pasażerowie powinni chodzić do kierownika pociągu i się pytac jaki to pociąg, przyspieszony czy normalny i gdzie on staje? Toż to byłby kompletny absurd.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 gru 2009, 13:31

MisiekK pisze:Zaraz... Spokojnie - chyba nie uważasz, że zamontowanie ramek na burtach i założenie tablic jest niewykonalne???
Ja mówię o stanie na chwilę obecną :P
Technicznie jak najbardziej, ale obawiam się, że tutaj będzie "niedasizm", a ZZ podniosą wrzask, że załoga pociągu jest zmuszana do dodatkowej pracy... :-#
Rosa pisze:Pasażerowie powinni chodzić do kierownika pociągu i się pytac jaki to pociąg, przyspieszony czy normalny i gdzie on staje?
Absolutnie nie powinno to być regułą, ale w przypadku braku pewności lepiej iść i się zapytać, a nie później łamać prawo i wymuszać zatrzymanie składu.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 gru 2009, 14:09

Wolfchen pisze:
MisiekK pisze:Zaraz... Spokojnie - chyba nie uważasz, że zamontowanie ramek na burtach i założenie tablic jest niewykonalne???
Ja mówię o stanie na chwilę obecną :P
Technicznie jak najbardziej, ale obawiam się, że tutaj będzie "niedasizm", a ZZ podniosą wrzask, że załoga pociągu jest zmuszana do dodatkowej pracy... :-#
Montujesz 3 ramki z jednej trony, 3 z drugiej- ewentualnie nie trzeba na zewnątrz- można wewnątrz. Składy startujące z ,,szopy'' może otablicować rewident, na stacjach kierownik może to zrobić. Korona mu z głowy nie spadnie. ZZ nawet jak zaczną pyszczyć to wiele nie wywalczą.
Osobiście jestem raczej zwolennikiem tablic elektronicznych jak w zmodernizowanych wagonach IC. Można by wtedy na takiej tablicy dać napis- W-wa - Żyrardów - poc Przyśpieszony

Wolfchen pisze:
Rosa pisze:Pasażerowie powinni chodzić do kierownika pociągu i się pytac jaki to pociąg, przyspieszony czy normalny i gdzie on staje?
Absolutnie nie powinno to być regułą, ale w przypadku braku pewności lepiej iść i się zapytać, a nie później łamać prawo i wymuszać zatrzymanie składu.
No toć mówiłem - powinni zerwać z 5 hamulców. Sam się dziwie że kierpoc tego nie zaproponował.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 16 gru 2009, 14:11

dodam że w ogóle ten wyjatkowy przyspieszony pociąg do Żyrardowa jest pomysłem absurdalnym. Większość dojeżdzających z Zyrardowa do Wawy korzysta z TLK (jest szybciej niz innymi pociągami KMów) i ma na nie własnie miesięczne a nie na KMy. A Jaktorów i Międzyborów (bo tylko tam się jeszcze pociąg zatrzymuje) to przecież wsie, które pociągu nie zapełnią.

koleżanka która nim jechała wczoraj twierdziła ze w ZYrardowie wysiadło razem z nią zaledwie kilka osób. wiekszość oczywiscie w Jaktorowie, żeby złapac cos z powrotem w kierunku Warszawy a znacząca czesc w Brwinowie gdzie pociąg miał przymusowy postój po zerwaniu ręcznego przez wsciekłych pasazerów.
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 gru 2009, 14:17

MisiekK pisze:Z innej beki - pociąg jadący przez Służewiec do Wschodniej około 17.20 w starym rozkładzie był dwujednostkowy, a teraz tylko pojedynczy, więc podróż z tłoku zamieniła się na warunki bydlęce...
Żeby tylko ten jeden to pól biedy - poranny z Radomia jest tez na 1 ezt, do Dęblina po 14 z WWO w poniedziałek pojechał tez w 1 ezt.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 16 gru 2009, 14:45

rufio198 pisze:
No toć mówiłem - powinni zerwać z 5 hamulców. Sam się dziwie że kierpoc tego nie zaproponował.
Juz bez przesady, o ile pamietam to największa katastrofa kolejowa we Francji wydarzyła się po tym jak jedna pasażerka zerwała hamulec po aby wysiąsc na stacji na której poprzednio pociąg się zatrzymywał.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 gru 2009, 14:58

rufio198 pisze:Montujesz 3 ramki z jednej trony, 3 z drugiej- ewentualnie nie trzeba na zewnątrz- można wewnątrz.
Żeby pasażer musiał wsiąść celem dowiedzenia się dokąd jedzie? :)
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 gru 2009, 15:10

MisiekK pisze:
rufio198 pisze:Montujesz 3 ramki z jednej trony, 3 z drugiej- ewentualnie nie trzeba na zewnątrz- można wewnątrz.
Żeby pasażer musiał wsiąść celem dowiedzenia się dokąd jedzie? :)
Toć napisałem- ewentualnie
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 gru 2009, 15:13

rufio198 pisze:Montujesz 3 ramki z jednej trony, 3 z drugiej- ewentualnie nie trzeba na zewnątrz- można wewnątrz. Składy startujące z ,,szopy'' może otablicować rewident, na stacjach kierownik może to zrobić. Korona mu z głowy nie spadnie.
Wewnątrz zdecydowanie lepiej. I takie ramki to minimalne koszty - zespawać kilka wygiętych blach. A w wersji max-oszczędnościowej, to można wsadzać dyktę od szablonu - to i tak byłoby bardzo dużo, w porównaniu ze stanem obecnym.
rufio198 pisze:Osobiście jestem raczej zwolennikiem tablic elektronicznych jak w zmodernizowanych wagonach IC. Można by wtedy na takiej tablicy dać napis- W-wa - Żyrardów - poc Przyśpieszony
Tylko, że w tym przypadku są już koszty i przetarg, a dechy można zrobić własnymi siłami na szopie. Czy wręcz zlecić szkołom technicznym, aby na warsztatach uczniowie wykonali w ramach PNZ - praktykowane w wielu szkołach, przy okazji szkoła zarabia (niewiele, ale zawsze).
rufio198 pisze:No toć mówiłem - powinni zerwać z 5 hamulców. Sam się dziwie że kierpoc tego nie zaproponował.
Wtedy byłoby po kłopocie, jeśli chodzi o KK.
mariow pisze:Większość dojeżdzających z Zyrardowa do Wawy korzysta z TLK (jest szybciej niz innymi pociągami KMów) i ma na nie własnie miesięczne a nie na KMy.
Owszem, TLKi jeżdżą pół godziny, KMy godzinę. A jeśli chodzi o ceny biletów jednorazowych, to chyba TLK jest nawet tańsza. Wiadomo, przy miesięcznych tańszy osobak, ale dwukrotnie dłuższa podróż wielu zniechęca...
rufio198 pisze:poranny z Radomia jest tez na 1 ezt
Owszem, to jest szczyt głupoty. W dodatku ten pociąg, co teraz jest około 4:30, to "obsługuje" ludzi z dwóch pociągów tak naprawdę. ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 gru 2009, 15:25

Wolfchen pisze:Wewnątrz zdecydowanie lepiej.
Według mnie na zewnątrz - wtedy pasażer zanim wsiądzie do pociągu będzie wiedział dokąd może pojechać, a nie dowie się jak wsiądzie, że następna stacja jest na drugim końcu województwa.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 gru 2009, 16:30

MisiekK pisze:Według mnie na zewnątrz - wtedy pasażer zanim wsiądzie do pociągu będzie wiedział dokąd może pojechać, a nie dowie się jak wsiądzie, że następna stacja jest na drugim końcu województwa.
Sprostuję: wewnątrz, w oknie, tak, aby było widoczne z dwóch stron.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 16 gru 2009, 16:35

a najlepiej żeby ten pociąg po prostu zatrzymywał sie na kazdej stacji - przynajmniej będzie miał sens istnieć.

btw kontrolerzy mają tam świetny łów - wszyscy z miesięcznymi na WKM jadą przymusowo na gapę. no i jeszcze sam fakt powrotu np z Jaktorowa do Ursusa to masakra .
PURA VIDA!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 gru 2009, 19:59

rufio198 pisze:Osobiście jestem raczej zwolennikiem tablic elektronicznych jak w zmodernizowanych wagonach IC. Można by wtedy na takiej tablicy dać napis- W-wa - Żyrardów - poc Przyśpieszony
IMHO na początek powinni się postarać o zestawianie takich składów z jednostek w których są zarówno wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne. Na nich można wyświetlić wszystko. Na zewnątrz od razu "Żyrardów-przysp", albo na przemian oba napisy pełne, no i w środku - PRAWIDŁOWE wyświetlanie następnej stacji plus zapowiedzi. Jest troszkę takich jednostek. Trzeba się postarać, żeby nie wypuszczać tam klasycznego klopa z filmem na czole zamiast tablicy elektronicznej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 16 gru 2009, 20:34

"pociąg osobowy spółki Koleje Mazowieckie do Łukowa przez Mińsk Maz., Mrozy, Siedlce wjedzie na tor 3 przy peronie 2"
no to na pewno wiadomo że w Rembertowie się nie zatrzyma, a w Białkach Siedleckich już tak... identyczna sytuacja.

Żeby było śmieszniej - informacja wewnętrzna - przez całą drogę pociąg chwalił się że wie jaki jest następny przystanek... mijany. Trzeba przyznać że robił to precyzyjnie.

ODPOWIEDZ