Zaraz... Spokojnie - chyba nie uważasz, że zamontowanie ramek na burtach i założenie tablic jest niewykonalne???Wolfchen pisze:Z drugiej strony, to w kiblu jest nardzo trudno o wewnętrzną informację.
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Moderator: JacekM
Zaraz... Spokojnie - chyba nie uważasz, że zamontowanie ramek na burtach i założenie tablic jest niewykonalne???Wolfchen pisze:Z drugiej strony, to w kiblu jest nardzo trudno o wewnętrzną informację.
Pasażerowie powinni chodzić do kierownika pociągu i się pytac jaki to pociąg, przyspieszony czy normalny i gdzie on staje? Toż to byłby kompletny absurd.Wolfchen pisze:Z drugiej strony, to w kiblu jest nardzo trudno o wewnętrzną informację. Co nie zmienia faktu, że mógł dany pasażer pójść do kierownika pociągu i się zapytać.
Ja mówię o stanie na chwilę obecnąMisiekK pisze:Zaraz... Spokojnie - chyba nie uważasz, że zamontowanie ramek na burtach i założenie tablic jest niewykonalne???
Absolutnie nie powinno to być regułą, ale w przypadku braku pewności lepiej iść i się zapytać, a nie później łamać prawo i wymuszać zatrzymanie składu.Rosa pisze:Pasażerowie powinni chodzić do kierownika pociągu i się pytac jaki to pociąg, przyspieszony czy normalny i gdzie on staje?
Montujesz 3 ramki z jednej trony, 3 z drugiej- ewentualnie nie trzeba na zewnątrz- można wewnątrz. Składy startujące z ,,szopy'' może otablicować rewident, na stacjach kierownik może to zrobić. Korona mu z głowy nie spadnie. ZZ nawet jak zaczną pyszczyć to wiele nie wywalczą.Wolfchen pisze:Ja mówię o stanie na chwilę obecnąMisiekK pisze:Zaraz... Spokojnie - chyba nie uważasz, że zamontowanie ramek na burtach i założenie tablic jest niewykonalne???
Technicznie jak najbardziej, ale obawiam się, że tutaj będzie "niedasizm", a ZZ podniosą wrzask, że załoga pociągu jest zmuszana do dodatkowej pracy...![]()
No toć mówiłem - powinni zerwać z 5 hamulców. Sam się dziwie że kierpoc tego nie zaproponował.Wolfchen pisze:Absolutnie nie powinno to być regułą, ale w przypadku braku pewności lepiej iść i się zapytać, a nie później łamać prawo i wymuszać zatrzymanie składu.Rosa pisze:Pasażerowie powinni chodzić do kierownika pociągu i się pytac jaki to pociąg, przyspieszony czy normalny i gdzie on staje?
Żeby tylko ten jeden to pól biedy - poranny z Radomia jest tez na 1 ezt, do Dęblina po 14 z WWO w poniedziałek pojechał tez w 1 ezt.MisiekK pisze:Z innej beki - pociąg jadący przez Służewiec do Wschodniej około 17.20 w starym rozkładzie był dwujednostkowy, a teraz tylko pojedynczy, więc podróż z tłoku zamieniła się na warunki bydlęce...
Juz bez przesady, o ile pamietam to największa katastrofa kolejowa we Francji wydarzyła się po tym jak jedna pasażerka zerwała hamulec po aby wysiąsc na stacji na której poprzednio pociąg się zatrzymywał.rufio198 pisze:
No toć mówiłem - powinni zerwać z 5 hamulców. Sam się dziwie że kierpoc tego nie zaproponował.
Żeby pasażer musiał wsiąść celem dowiedzenia się dokąd jedzie?rufio198 pisze:Montujesz 3 ramki z jednej trony, 3 z drugiej- ewentualnie nie trzeba na zewnątrz- można wewnątrz.
Toć napisałem- ewentualnieMisiekK pisze:Żeby pasażer musiał wsiąść celem dowiedzenia się dokąd jedzie?rufio198 pisze:Montujesz 3 ramki z jednej trony, 3 z drugiej- ewentualnie nie trzeba na zewnątrz- można wewnątrz.
Wewnątrz zdecydowanie lepiej. I takie ramki to minimalne koszty - zespawać kilka wygiętych blach. A w wersji max-oszczędnościowej, to można wsadzać dyktę od szablonu - to i tak byłoby bardzo dużo, w porównaniu ze stanem obecnym.rufio198 pisze:Montujesz 3 ramki z jednej trony, 3 z drugiej- ewentualnie nie trzeba na zewnątrz- można wewnątrz. Składy startujące z ,,szopy'' może otablicować rewident, na stacjach kierownik może to zrobić. Korona mu z głowy nie spadnie.
Tylko, że w tym przypadku są już koszty i przetarg, a dechy można zrobić własnymi siłami na szopie. Czy wręcz zlecić szkołom technicznym, aby na warsztatach uczniowie wykonali w ramach PNZ - praktykowane w wielu szkołach, przy okazji szkoła zarabia (niewiele, ale zawsze).rufio198 pisze:Osobiście jestem raczej zwolennikiem tablic elektronicznych jak w zmodernizowanych wagonach IC. Można by wtedy na takiej tablicy dać napis- W-wa - Żyrardów - poc Przyśpieszony
Wtedy byłoby po kłopocie, jeśli chodzi o KK.rufio198 pisze:No toć mówiłem - powinni zerwać z 5 hamulców. Sam się dziwie że kierpoc tego nie zaproponował.
Owszem, TLKi jeżdżą pół godziny, KMy godzinę. A jeśli chodzi o ceny biletów jednorazowych, to chyba TLK jest nawet tańsza. Wiadomo, przy miesięcznych tańszy osobak, ale dwukrotnie dłuższa podróż wielu zniechęca...mariow pisze:Większość dojeżdzających z Zyrardowa do Wawy korzysta z TLK (jest szybciej niz innymi pociągami KMów) i ma na nie własnie miesięczne a nie na KMy.
Owszem, to jest szczyt głupoty. W dodatku ten pociąg, co teraz jest około 4:30, to "obsługuje" ludzi z dwóch pociągów tak naprawdę.rufio198 pisze:poranny z Radomia jest tez na 1 ezt
Według mnie na zewnątrz - wtedy pasażer zanim wsiądzie do pociągu będzie wiedział dokąd może pojechać, a nie dowie się jak wsiądzie, że następna stacja jest na drugim końcu województwa.Wolfchen pisze:Wewnątrz zdecydowanie lepiej.
Sprostuję: wewnątrz, w oknie, tak, aby było widoczne z dwóch stron.MisiekK pisze:Według mnie na zewnątrz - wtedy pasażer zanim wsiądzie do pociągu będzie wiedział dokąd może pojechać, a nie dowie się jak wsiądzie, że następna stacja jest na drugim końcu województwa.
IMHO na początek powinni się postarać o zestawianie takich składów z jednostek w których są zarówno wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne. Na nich można wyświetlić wszystko. Na zewnątrz od razu "Żyrardów-przysp", albo na przemian oba napisy pełne, no i w środku - PRAWIDŁOWE wyświetlanie następnej stacji plus zapowiedzi. Jest troszkę takich jednostek. Trzeba się postarać, żeby nie wypuszczać tam klasycznego klopa z filmem na czole zamiast tablicy elektronicznej.rufio198 pisze:Osobiście jestem raczej zwolennikiem tablic elektronicznych jak w zmodernizowanych wagonach IC. Można by wtedy na takiej tablicy dać napis- W-wa - Żyrardów - poc Przyśpieszony