KM na Bielanach (II)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 paź 2012, 19:09

Szeregowy_Równoległy pisze:
Glonojad pisze: W szczycie czasy rozkładowe są i-den-ty-czne.
Tak, 181 ma na Marymonckiej za dużo czasu.
Glonojad pisze:
To nie "jest szybsze" tylko "może być szybsze pod warunkiem, że się podkręci rozkład" co zresztą może być prawdą w odniesieniu do 17 także.

Pomijając fakt, że z tej pary to nie 17 powinna np. Las Bielański obsługiwać.
Na jaką siłę, skoro ludzie tam po prostu i tak do metra wysiadają?
Większość owszem, pozostaje jednak grupa, która korzysta z tego, że 157 czy 185 jadą dalej. Jeśli wprowadzenie zmian nie przyniesie żadnych korzyści, to po co w ogóle dłubać? Dla idei?
Pewnie, likwidacja stad (pisano o nich nie raz na forum), poprawa regularności (która poprawia się wraz ze spadkiem liczby linii i wzrostem średniej częstotliwości pozostałych) i skierowanie nadmiarowych autobusów w miejsca, gdzie są bardziej potrzebne (pojadę demagogią: 523) to tylko idea.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 paź 2012, 19:14

Glonojad pisze:Pewnie, likwidacja stad (pisano o nich nie raz na forum), poprawa regularności (która poprawia się wraz ze spadkiem liczby linii i wzrostem średniej częstotliwości pozostałych) i skierowanie nadmiarowych autobusów w miejsca, gdzie są bardziej potrzebne (pojadę demagogią: 523) to tylko idea.
Stada na tych liniach będą i tak, odcinek Wilson - Gwiazdy nie wpływa w żaden sposób ani na regularność, ani na punktualność. 185 nie stadzi się na Mickiewicza, 157 też nie. Te linie nic nie zyskają na skróceniu. Brygad nie odzyskasz, bo postojów nie zetniesz, bo przecież dalej będą stada. Brygady, które odzyskasz ze skrócenia będziesz musiał rzucić na tę siekierkę między Wilsonem a Gwiazdami, czyli zysków brak. A nieregularność między Wilsonem a Gwiazdami jest mało odczuwalna. Właśnie dlatego, że tych linii jest kilka i rzadko jest tak, żeby wszystkie gdzieś tkwiły.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 24 paź 2012, 19:20

Glonojad pisze:Dwa, że nie wiem, jak jeździły napełnione stare linie, ale obecne tłoczne w ogóle nie są. Nie wiem, piechotą na metro chodzą, cholera wie. I ani nie są one koordynowalne, ani specjalnie punktualne (stąd narzekania lokalnego trolla na 122 przecież).
Coś trzeba zrobić, a nie stawać okoniem...
Dobrze, ale akurat 122 to jest "ta osobna" linia, która jadąc Gwiaździstą, jest zupełnie niezależna potokowo od tripletu na Klaudyny, więc akurat tu nie ma co specjalnie majstrować poza ew. korektą rozkładu. To raz.
Dwa - oczywiście, że można poprawić - piszę to po raz trzeci: uporządkować śmieciowe linie. Tylko że one, kurka, akurat nie są tymi na Gw, które jadą na Wilsona. A już na pewno nie należy pociąć i poskracać wszystkiego w imię idei, jeśli zysk z tego żaden (brygadowy, wozokm-owy, pasażero-minutowy, you name it).
Szeregowy_Równoległy pisze:
reserved pisze:Rozkład nie, ale nie zaszkodzi, żeby ew. wtyczki wysyłać właśnie w tych najgorętszych godzinach. ;-)
Pewnie. Student spojrzy w rozkład, stwierdzi: chujowy, po czym przyprowadzi swojego 20-letniego Golfa, bo przecież nie ma czym jeździć. Bo i skąd ma wiedzieć o istnieniu wtyczek? Normalne, rozkładowe kursy. I odpowiednia częstotliwość, a nie łatanie wtyczkami.
Ale ja w ogóle nie widzę, w czym problem? Dać "f" w pół taktu (albo nawet i 1/3 + 2/3 jeśli trzeba) to przecież powszechna praktyka. Różnica taka, że tu byłyby to nie "f" a pełne kursy, no i tylko między wybranymi, a nie wszystkimi kursami. Mówicie, że to przerasta możliwości koncepcyjne ZTM (patrząc od strony technicznej oczywiście)? :neutral:

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 paź 2012, 19:30

Chciałem odpowiedzieć szczegółowo, ale po 80 postach, zanim skończyłem pisać, już dwa razy zostałem wylogowany i wszystko poszło w kosmos. Proponuję więc wrócić do moich propozycji - były mniej rewolucyjne (skracanie na siłę 157 i 185 do pl. Wilsona), a likwidowały wiele dubli (średnio po jednym na każdej z ulic: Mickiewicza, Klaudyny, Podleśna, pętla Gwiaździsta - tu dwa, Marymoncka) i muchowozowych relacji.
Kolektor burakowski - inwestycja miasta planowana od 2013 r. akurat w momencie zamknięcia mostu Grota (brawo!) na dwa lata -> zamknięcie jednej jezdni Marymonckiej z podkopami w drugą. Objazd poszerzoną do dwóch jezdni ul. Kasprowicza. Okazja do przeprowadzenia porządków. Jestem za skróceniem 181 do odcinka Metro Młociny - Młociny UKSW (silna linia całotygodniowa) i przedłużeniem 157 trasą częściowo 121 i 181.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36689
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 paź 2012, 19:59

Znęcacie się nad tą Gwiaździstą, jak byście nie dostrzegali rzeczy zupełnie podstawowej: gdy wyrugowano z pl. Wilsona wszystkie linie prócz 181 (coś tam jeszcze zawraca, bo aż nie pamiętam? 8-( ), gdzieś trzeba to wszystko pokrańcować.

A tak naprawdę, to przekierować 157 od Stawek przez Arkadię po trasie 205 i jedno dziadostwo z głowy. Wada: korki między Stawkami a Arkadią.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5344
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 paź 2012, 20:09

Bastian pisze:A tak naprawdę, to przekierować 157 od Stawek przez Arkadię po trasie 205 i jedno dziadostwo z głowy. Wada: korki między Stawkami a Arkadią.
Rozumiem, że likwidując wtedy 205. Tylko z jaką częstotliwością? 157 czy 205?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36689
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 paź 2012, 20:12

157.

Kiedyś podobnie jeździło.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 paź 2012, 20:17

Dęboszczak pisze:a bym poszedł jeszcze dalej:
157 skrócić do relacji Ochota - Konwiktorska, podbicie do 10' w ds
Fajnie, tylko że akurat wymiany na Stawkach i Smoczej masz małe. Linia zapracuje dopiero na Żelaznej.
181 połączyć z 303, od Wrzeciona do Wilsona jak 303 co 20/20/20
Tu się nie wypowiem, bo się nie znam. Na moje oko to wygląda jednak na tle reszty w miarę sensownie.
185 puścić na trasie Pl. Wilsona - Stegny co 7,5/10/10
Tu zaś będzie długo i na temat. Zdaję sobie sprawę, że według symulacji pl. Wilsona jest w stanie wypełnić to 185, ale raczej przy obecnej częstotliwości. Tranzyt Żoliborz - Dolny Mokotów i tak pojedzie metrem i 131. Czyli generalnie kierunek na DM będzie miał szansę zapracować dopiero na południe od TŁ (Bartycka, Sielce).

W drugą stronę przy pl. Bernardyńskim jest raczej pustawo, lepiej nie będzie. W każdym razie linia raczej się nie sprawdzi. Jako ekwiwalent 187 podbijałbym raczej 131.
187 Ursus - trasa 517 - Pl. Narutowicza 5/10/10
517 kasacja
187 pracuje na odcinku Ursus - Metro Politechnika. Zabierając tę linię skazujemy się na bój z korzystającymi z niej. Dodatkowo zabieramy nieco podaży z Wawelskiej, gdzie każdy autobus jest, że tak powiem, na wagę złota. Nawet w środku dnia zdarzają się pojazdy niezabieralne.
148 na Ursynów Zach, 331 jako 1xx
Całkiem logiczne.
uruchomienie linii dowozowej na trasie Pl.Wilsona - Os. Potok- Gwiaździsta -postoje tylko na Gwiaździstej
co 5/7,5/7,5
Nie. To gryzie mi się ze 185. Owszem, krótsza trasa zapewni mniejsze odchylenia standardowe, ale nie zrekompensuje straty bezpośredniego połączenia. I to nie są tylko moje wynurzenia. Podobnie o takich manewrach wyraził się dr Brzeziński. Stwierdził, że skrócenie czasu przejazdu o 1-2 minuty (dzięki wyższej częstotliwości takiej dowozówki niż 185) nie zrekompensuje straty bezpośredniej linii. Do tego połączenie takiej dowozówki z tymże 185 zapewni, że potok Bielany - Dolny Mokotów wybierze dedykowane dla siebie 185, a nie metro.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Georg
Posty: 6052
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 paź 2012, 20:20

drja pisze:Dobrze, ale akurat 122 to jest "ta osobna" linia, która jadąc Gwiaździstą, jest zupełnie niezależna potokowo od tripletu na Klaudyny, więc akurat tu nie ma co specjalnie majstrować poza ew. korektą rozkładu.
Jaką korektą? Po podbiciu w DS do 15 minut rozkład jest bardzo dobry. O jaką korektę Ci chodzi?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 paź 2012, 20:32

Bastian pisze:A tak naprawdę, to przekierować 157 od Stawek przez Arkadię po trasie 205 i jedno dziadostwo z głowy. Wada: korki między Stawkami a Arkadią.
Dość istotna wada. No i jednak faktyczne zmniejszenie podaży między Wilsonem a Gwiazdami, bo to 157 jeździłoby z innego przystanku niż 181 i 185, czyli raczej nikt by go pod uwagę nie brał. Od JP2 byłby to socjal z niesocjalną częstotliwością.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 paź 2012, 21:36

Dlatego ja zaproponuję co innego: owszem połączyć 157 + 205, ale od Stawek przez al. JPII, koło Arkadii (szansa na poprawę frekwencji), al. Wojska Polskiego, pl. Inwalidów, Mickiewicza do Klaudyny. A odcinek przez Rudzką, Hłaski, Gdańską albo dla linii lokalnej (Gwiaździsta - Metro Dworzec Gdański/Rydygiera przez Włościańską, Elbląską i Żoliborz Płd.), albo dla 110 przedłużonego od Metra Marymont na Gwiaździstą.

Paweł D.
Posty: 5344
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 paź 2012, 21:55

Uczniowie i studenci pewnie nie będą zachwyceni zabraniem im autobusu ze Stawek. Ale cóż, jeszcze się taki nie urodził...

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 paź 2012, 22:06

Mają tramwaj prosto do centrum.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 paź 2012, 22:13

Który to tramwaj nie daje tego, co daje 157. Nie dowozi do Starynkiewicza (jednoperonowa przesiadka do UM), nie dowozi do Dzikiej, nie dowozi do Smoczej, skąd można przejść do Pawiej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Paweł D.
Posty: 5344
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 paź 2012, 22:15

osa pisze:Mają tramwaj prosto do centrum.
Podobnie jak Arkadia, która ma połączenia praktycznie we wszystkie strony i to 157 do szczęścia jest jej średnio potrzebne...

ODPOWIEDZ