Dęboszczak pisze:a bym poszedł jeszcze dalej:
157 skrócić do relacji Ochota - Konwiktorska, podbicie do 10' w ds
Fajnie, tylko że akurat wymiany na Stawkach i Smoczej masz małe. Linia zapracuje dopiero na Żelaznej.
181 połączyć z 303, od Wrzeciona do Wilsona jak 303 co 20/20/20
Tu się nie wypowiem, bo się nie znam. Na moje oko to wygląda jednak na tle reszty w miarę sensownie.
185 puścić na trasie Pl. Wilsona - Stegny co 7,5/10/10
Tu zaś będzie długo i na temat. Zdaję sobie sprawę, że według symulacji pl. Wilsona jest w stanie wypełnić to 185, ale raczej przy obecnej częstotliwości. Tranzyt Żoliborz - Dolny Mokotów i tak pojedzie metrem i 131. Czyli generalnie kierunek na DM będzie miał szansę zapracować dopiero na południe od TŁ (Bartycka, Sielce).
W drugą stronę przy pl. Bernardyńskim jest raczej pustawo, lepiej nie będzie. W każdym razie linia raczej się nie sprawdzi. Jako ekwiwalent 187 podbijałbym raczej 131.
187 Ursus - trasa 517 - Pl. Narutowicza 5/10/10
517 kasacja
187 pracuje na odcinku Ursus - Metro Politechnika. Zabierając tę linię skazujemy się na bój z korzystającymi z niej. Dodatkowo zabieramy nieco podaży z Wawelskiej, gdzie każdy autobus jest, że tak powiem, na wagę złota. Nawet w środku dnia zdarzają się pojazdy niezabieralne.
148 na Ursynów Zach, 331 jako 1xx
Całkiem logiczne.
uruchomienie linii dowozowej na trasie Pl.Wilsona - Os. Potok- Gwiaździsta -postoje tylko na Gwiaździstej
co 5/7,5/7,5
Nie. To gryzie mi się ze 185. Owszem, krótsza trasa zapewni mniejsze odchylenia standardowe, ale nie zrekompensuje straty bezpośredniego połączenia. I to nie są tylko moje wynurzenia. Podobnie o takich manewrach wyraził się dr Brzeziński. Stwierdził, że skrócenie czasu przejazdu o 1-2 minuty (dzięki wyższej częstotliwości takiej dowozówki niż 185) nie zrekompensuje straty bezpośredniej linii. Do tego połączenie takiej dowozówki z tymże 185 zapewni, że potok Bielany - Dolny Mokotów wybierze dedykowane dla siebie 185, a nie metro.