[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 lut 2014, 0:06

Problem w tym, że kolej to naczynia połaczone... Obiegi, mijanki, skomunikowania... Jakkolwiek zmiany w regionalnych można stosunkowo łatwo opracować, to drobne zmiany w międzywojewódzkich uwalniają istne domino.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 03 lut 2014, 1:27

Ale istnieją pewne priorytetowe relacje, pod które ustawia się wszystko inne. Dlatego pociągi z wawy do Poznania odjeżdżają zawsze (?) w tej samej minucie. I ta minuta jest w każdym rozkładzie inna, a w dodatku przesuwa się pociągi raz godzinę później, a raz godzinę wcześniej. Jeśli np. linie Warszawa-Poznań, Warszawa-Kraków i Warszawa-Gdańsk uważamy za priorytetowe, to zmiany na innych liniach powinny być układane tak, aby nie zaburzać rozkładów właśnie na tych głównych liniach (że da się tak zrobić świadczy fakt, że w końcu udało się wprowadzić takt, czyli da się do jednej linii dostosować rozkłady innych pociągów).

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 03 lut 2014, 8:27

Naprawdę uważasz, że utrzymanie jednakowego taktu na magistralnych liniach przez 5 lat (w dobie ciągłych zamknięć, otwarć, modernizacji, etc.) jest realne? I wprowadzenie taktu to nie jest osiągnięcie z 2014 - spojrzałem sobie na losową cegłę sprzed 10 lat i widzę idealny takt na CMK - odjazdy z Centralnego o pełnej godzinie w kierunku Katowic, pięć minut po pełnej godzinie w kierunku Krakowa. Nie mówiąc o Legendarnym Przedwojennym Takcie na liniach podmiejskich wokół Warszawy.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 lut 2014, 9:11

Utrzymanie taktu - jednakowych następstw - przynajmniej w dobrym przybliżeniu powinno być priorytetem. Natomiast globalne przesunięcie wszystkich pociągów na linii jest stosunkowo proste.

Fiku, szacunkowo ile roboczodni kosztuje ułożenie nowego rozkładu? Czy nie daje się tego oddzielić od bieżących zamknięć?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 lut 2014, 9:37

KwZ pisze:Natomiast globalne przesunięcie wszystkich pociągów na linii jest stosunkowo proste.
Tak długo, jak ta linia nie ma połączeń z innymi liniami.
Fiku, szacunkowo ile roboczodni kosztuje ułożenie nowego rozkładu? Czy nie daje się tego oddzielić od bieżących zamknięć?
To już jest oddzielone.
Harmonogram opracowania rrj 2014/15
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 lut 2014, 20:49


Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 07 lut 2014, 8:27

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8378
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 lut 2014, 9:28

MichalJ pisze:Bardzo ciekawe rzeczy tu piszą:
http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20t ... 202014.pdf
Jeszu, jaki burdel.
Hańcza wyjeżdża z Gdańskiego, ale wraca na DWC. Połowa czeskich na odwrót.
Polonez i Kiev jeszcze lepsze, bo nawet Wisły w drodze powrotnej nie przekroczą.

Że niby to ma być zachęcające i pasażerofriendly?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 sie 2014, 23:39

Od 1 września 2014 roku, pociągi DB zaczną się zatrzymywać w Stobnie Szczecińskim. Nareszcie! :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 01 wrz 2014, 0:13

Od 10 minut mamy 1 września, a na stronie PLK jeszcze nie ma nowego SRJP do pobrania :-?

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 01 wrz 2014, 7:46

Jest jak wół dla każdej linii kolejowej.

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 01 wrz 2014, 15:06

Plakatowy to może i jest, a ja chcę tabelki. A wciąż wisi tylko to: SIECIOWY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW
Ważny od 15 VI 2014 r. do 31 VIII 2014 r.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8378
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 wrz 2014, 15:41

TOMEK pisze:A wciąż wisi tylko to:
Gdzie wisi?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 wrz 2014, 16:48

Przewijania się trzeba nauczyć?
Zbieraczka rozkładów jazdy.

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 02 wrz 2014, 0:15

No tak, wystarczyło przewinąć :oops: ale swoją drogą obecna strona PLK jest mniej czytelna niż poprzednia wersja. Były np. dobre mapy linii kolejowych, a teraz jest jakieś interaktywne gówno :|

ODPOWIEDZ