[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014
Moderator: JacekM
Problem w tym, że kolej to naczynia połaczone... Obiegi, mijanki, skomunikowania... Jakkolwiek zmiany w regionalnych można stosunkowo łatwo opracować, to drobne zmiany w międzywojewódzkich uwalniają istne domino.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Ale istnieją pewne priorytetowe relacje, pod które ustawia się wszystko inne. Dlatego pociągi z wawy do Poznania odjeżdżają zawsze (?) w tej samej minucie. I ta minuta jest w każdym rozkładzie inna, a w dodatku przesuwa się pociągi raz godzinę później, a raz godzinę wcześniej. Jeśli np. linie Warszawa-Poznań, Warszawa-Kraków i Warszawa-Gdańsk uważamy za priorytetowe, to zmiany na innych liniach powinny być układane tak, aby nie zaburzać rozkładów właśnie na tych głównych liniach (że da się tak zrobić świadczy fakt, że w końcu udało się wprowadzić takt, czyli da się do jednej linii dostosować rozkłady innych pociągów).
Naprawdę uważasz, że utrzymanie jednakowego taktu na magistralnych liniach przez 5 lat (w dobie ciągłych zamknięć, otwarć, modernizacji, etc.) jest realne? I wprowadzenie taktu to nie jest osiągnięcie z 2014 - spojrzałem sobie na losową cegłę sprzed 10 lat i widzę idealny takt na CMK - odjazdy z Centralnego o pełnej godzinie w kierunku Katowic, pięć minut po pełnej godzinie w kierunku Krakowa. Nie mówiąc o Legendarnym Przedwojennym Takcie na liniach podmiejskich wokół Warszawy.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Utrzymanie taktu - jednakowych następstw - przynajmniej w dobrym przybliżeniu powinno być priorytetem. Natomiast globalne przesunięcie wszystkich pociągów na linii jest stosunkowo proste.
Fiku, szacunkowo ile roboczodni kosztuje ułożenie nowego rozkładu? Czy nie daje się tego oddzielić od bieżących zamknięć?
Fiku, szacunkowo ile roboczodni kosztuje ułożenie nowego rozkładu? Czy nie daje się tego oddzielić od bieżących zamknięć?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27670
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Tak długo, jak ta linia nie ma połączeń z innymi liniami.KwZ pisze:Natomiast globalne przesunięcie wszystkich pociągów na linii jest stosunkowo proste.
To już jest oddzielone.Fiku, szacunkowo ile roboczodni kosztuje ułożenie nowego rozkładu? Czy nie daje się tego oddzielić od bieżących zamknięć?
Harmonogram opracowania rrj 2014/15
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Bardzo ciekawe rzeczy tu piszą:
http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20t ... 202014.pdf
http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20t ... 202014.pdf
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Jeszu, jaki burdel.MichalJ pisze:Bardzo ciekawe rzeczy tu piszą:
http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20t ... 202014.pdf
Hańcza wyjeżdża z Gdańskiego, ale wraca na DWC. Połowa czeskich na odwrót.
Polonez i Kiev jeszcze lepsze, bo nawet Wisły w drodze powrotnej nie przekroczą.
Że niby to ma być zachęcające i pasażerofriendly?
Od 1 września 2014 roku, pociągi DB zaczną się zatrzymywać w Stobnie Szczecińskim. Nareszcie! ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Od 10 minut mamy 1 września, a na stronie PLK jeszcze nie ma nowego SRJP do pobrania ![:-? :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![:-? :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Jest jak wół dla każdej linii kolejowej.
Plakatowy to może i jest, a ja chcę tabelki. A wciąż wisi tylko to: SIECIOWY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW
Ważny od 15 VI 2014 r. do 31 VIII 2014 r.
Ważny od 15 VI 2014 r. do 31 VIII 2014 r.
Gdzie wisi?TOMEK pisze:A wciąż wisi tylko to:
Przewijania się trzeba nauczyć?
Zbieraczka rozkładów jazdy.
No tak, wystarczyło przewinąć
ale swoją drogą obecna strona PLK jest mniej czytelna niż poprzednia wersja. Były np. dobre mapy linii kolejowych, a teraz jest jakieś interaktywne gówno ![:| :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![:oops: :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![:| :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)