Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 sty 2010, 10:22

kebe pisze:W jakimś wywiadzie w TVN mówił, że smiało pojezdzi 30lat i więcej
Po 10 latach rama pójdzie i się skończy.

A znając życie, to na Radom pewnie ten złom puszczą...

Swoją drogą, to 902 miało dziś "świetne skomunikowanie" z opóźnionym pojedyńczym kiblem. Zobaczyłem, co się dzieje na peronie, to pieszo sobie wróciłem do "domu"... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 sty 2010, 10:25

Oczywiście to, że pociąg do Czachówka odpalający ze Śródmieścia 9.18 się spóźni albo wcale nie pojedzie zapowiedzieć trzeba o 9.20. Tak jakby wcześniej nie było tego wiadomo... Pieprzę - przestaję jeździć KM-ami do pracy, bo mam dość tłumaczenia szefowi, że dyliżans EN57 nie raczył zajechać na czas.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 26 sty 2010, 11:01

Ciągle w Mińsku jak się zarezerwuje tyle czasu co na przejazd autobusem bądź przepisowo samochodem (50 km/h), to można spokojnie pociągiem dojechać. Ale oczywiście nie robi sobie normalny człowiek takiego zapasu.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 sty 2010, 15:46

kebe pisze:W jakimś wywiadzie w TVN mówił, że smiało pojezdzi 30lat i więcej :dance:
O ile mi się zdaje EN57 produkowano z założeniem użytkowania przez 30 lat. A tym jednostkom za 5 lat stuknie pięćdziesiątka. Czy na zachodzie obecnie jeżdżą liniowo składy które mają więcej niż 40 lat?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2010, 15:59

Premo pisze:Czy na zachodzie obecnie jeżdżą liniowo składy które mają więcej niż 40 lat?
Oczywiście, że tak.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 sty 2010, 16:20

Mógłbyś mi dać jakieś przykłady?

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 sty 2010, 16:46

Było coś mówione na tym forum o 80 letnich wagonach metra w USA dopiero niedawno wycofanych z ekspoloatacji.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2010, 16:48

Szwajcarzy eksploatują jednostki RBe 540, budowane w latach 50 i 60; Belgowie - AM 62 z 1962 roku; Holendrzy - 400 i 500 z lat 60, itd itp...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 26 sty 2010, 20:09

Przepraszam, nie znam się dobrze że Pan Dyspozytor i Student z Sulejówka mnie oświecili. Szkoda że tak wybitni fachowcy nie pracują na zapleczu technicznym wtedy zapewne było by mniej awarii.

kamil
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:39

Post autor: kamil » 26 sty 2010, 20:14

fik pisze:Szwajcarzy eksploatują jednostki RBe 540, budowane w latach 50 i 60; Belgowie - AM 62 z 1962 roku; Holendrzy - 400 i 500 z lat 60, itd itp...
A ile to jest jednostek :?: Kilka,kilkadziesiąt, czy jak u nas około tysiaca :?:

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 26 sty 2010, 20:38

Przepraszam, nie znam się dobrze że Pan Dyspozytor i Student z Sulejówka mnie oświecili. Szkoda że tak wybitni fachowcy nie pracują na zapleczu technicznym wtedy zapewne było by mniej awarii.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 sty 2010, 20:47

fidzio pisze:Nawiasem mówiąć mówienie iż tej jednostce stuknie 50-tka jest nieco śmieszne bo z tej jednostki zostało 3% stanu obecnego a może i nawet nie bo poszycia pudeł były dość mocno w mińsku robione. Całą aparatura elektryczna, zarówno NN i WN jest nowa, silniki posiadają nową konstrukcję z wentylacją wymuszoną a opinie co niektórych "fachowców" z tego forum idealnie nadają się do TVN Warszawa -> podobny poziom wiedzy nt taboru :)
Może i aparatura nowa tylko że technologia z lat 50

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 27 sty 2010, 7:57

Przepraszam, nie znam się dobrze że Pan Dyspozytor i Student z Sulejówka mnie oświecili. Szkoda że tak wybitni fachowcy nie pracują na zapleczu technicznym wtedy zapewne było by mniej awarii.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 27 sty 2010, 9:16

fidzio pisze:
Premo pisze:Może i aparatura nowa tylko że technologia z lat 50
Skoro jesteś takim fachowcem to powiedz jaka to technologia z lat 50-jest tam zastosowana? Podaj kilka przykładów takich zastosowań w EN71-101 albo się nie kompromituj
Rozruch - nie zauważyłem żeby to był ,,czoper'' czy AKM. Czyli rozruch tradycyjny - oporowy. Ta technologia jest starsza ode mnie.
Tylko nie mów ze taki fachowiec jak Ty tego nie zauważył. A skoro jesteś taki fachowiec to powiedz czemu znów ten super-hiper sprzęt nie wyjechał na swój planowy pociąg i czemu jak wyjedzie to kierownicy zgłaszają że co drugie drzwi trzeba otwierać za pomocą awaryjnego otwierania bo inaczej nie chcą się otworzyć? Jak to się dzieje że ten sprzęt więcej stoi niż jeździ?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 27 sty 2010, 9:22

Przepraszam, nie znam się dobrze że Pan Dyspozytor i Student z Sulejówka mnie oświecili. Szkoda że tak wybitni fachowcy nie pracują na zapleczu technicznym wtedy zapewne było by mniej awarii.

ODPOWIEDZ