Strona 122 z 144

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 23 lis 2016, 12:35
autor: MichalJ
Generalnie to uważam, że jeśli coś ma jechać na most, a coś kończyć na Żeraniu, to kończyć powinny linie z Płochocińskiej, a jechać dalej - z Trasy Toruńskiej, a to ze względu na przesiadki do tramwajów.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 24 lis 2016, 10:59
autor: mikiboy
TGM pisze:Martwe to forum już praktycznie jest, dwa dni to wisi i nic :| :
martwe, bo gdy ktoś ma inne zdanie od jedynie słusznej "warsiaskiej" linii, to się go trzykrotnie banuje i zawiesza konto.
warsiaskiej mówię z przekąsem, bo choć sam mam bardzo warszawskie korzenie, to irytuje mnie zaglądanie w metryki i wytykanie rzekomego pochodzenia podczas planowania komunikacji.
pomysły ZTM odnośnie Derbów i Lewandowa jak zwykle od czapy.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 24 lis 2016, 15:20
autor: Glonojad
Wiliam pisze:Tramwaj chcieli już wcześniej, ale Targówek to blokował (blokuje?).
podwojna nieprawda.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 24 lis 2016, 20:12
autor: Wiliam
Opierałem się na doniesieniach prasowych z przed kilku lat. W każdym razie był taki moment w historii. :)

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 25 lis 2016, 10:34
autor: mikiboy

RE: Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 25 lis 2016, 16:29
autor: aqqaqq
kveld pisze:
1251 pisze:705 i 735 powinno jezdzić do Metra Marymont. Żerań FSO nic nie daje tylko komplikuje sprawę ludziom chcącym dostać sie do metra.
Bez przesady. Z Żerania jest masa autobusów do metra (a wg projektu ma być jeszcze więcej), są tramwaje do samego centrum, a pętla Metro Marymont z gumy nie jest.
705 i 735 na odcinku Metro - Konwaliowa są zawsze wypełnione. Nikt jadący 705, 735 do metra, nie będzie się przesiadał na Żeraniu - przesiadka będzie na Płochocińskiej i w kierunku powrotnum na Konwaliowej (tak jak w tej chwili robia pasażerowie 734). Efektem zmiany będzie tylko tłok w autbusach 518 jadących z Kowaliowej do Metra i puste, wożące powietrze na 2 kilometrowym odcinku Płochocińska/Konwaliowa-Żerań autobusy 705, 735.
Emyl pisze:Jest ultrażenującym zjawiskiem, że najpierw ZTM wydłuża jakąś linię, a następnie ten sam ZTM postuluje jej skrócenie ze względu na przyjęte zasady i chęć zmniejszenia wrażliwości na korki.
To nie jest zjawisko, tylko strategia negocjacyjna (w filmach o mafii ma inną nazwę). Już raz z sukcesem zastosowana przy zastąpieniu taniej gminnej linii N-SKM, ZTMowską linią L8.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 26 lis 2016, 8:27
autor: Glonojad
Na początku nie chcieli ale odmieniło im się, gdy tylko zrozumieli, że grozi im utrata stacji metra. Pomijam już fakt, że rzeczywistość prasowa interesuje mnie mniej, niż faktyczna, bo jest jej tylko wierzchnią warstwą.

Na przykład różnica między tramwajem będącym ustaleniem abinformacją nie tkwi w możliwości jego realizacji (lub jej braku), bo w obu przypadkach tramwaj wybudować można. Problem Targówka z tramwajem był problemem personalnym p. Zawistowskiego.

RE: Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 27 lis 2016, 22:44
autor: zeus
aqqaqq pisze:
kveld pisze: Bez przesady. Z Żerania jest masa autobusów do metra (a wg projektu ma być jeszcze więcej), są tramwaje do samego centrum, a pętla Metro Marymont z gumy nie jest.
705 i 735 na odcinku Metro - Konwaliowa są zawsze wypełnione. Nikt jadący 705, 735 do metra, nie będzie się przesiadał na Żeraniu - przesiadka będzie na Płochocińskiej i w kierunku powrotnum na Konwaliowej (tak jak w tej chwili robia pasażerowie 734). Efektem zmiany będzie tylko tłok w autbusach 518 jadących z Kowaliowej do Metra i puste, wożące powietrze na 2 kilometrowym odcinku Płochocińska/Konwaliowa-Żerań autobusy 705, 735.
Emyl pisze:Jest ultrażenującym zjawiskiem, że najpierw ZTM wydłuża jakąś linię, a następnie ten sam ZTM postuluje jej skrócenie ze względu na przyjęte zasady i chęć zmniejszenia wrażliwości na korki.
To nie jest zjawisko, tylko strategia negocjacyjna (w filmach o mafii ma inną nazwę). Już raz z sukcesem zastosowana przy zastąpieniu taniej gminnej linii N-SKM, ZTMowską linią L8.
To prawda, że 705/735 na odcinku do Marymontu są dobrze wypełnione. Nie rozumiem uporu ZTM, który za wszelką cenę chce skracać te linię do Żerania, gdzie przesiadka na tramwaje jest wyjątkowo nieatrakcyjna. Jeszcze bardziej mnie dziwi argument o braku miejsca na Marymoncie, gdzie krańcuje prywatna firma - może od Lux Expressu należałoby zacząć porządki? Na szczęście Gmina i jak mieszkańcy są przeciwni skracaniu do Żerania i szykuje się duża batalia w tym temcie

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 27 lis 2016, 22:50
autor: ashir
Lux Express to już prawie nie istnieje, zostały mu szczątkowe kursy międzynarodowe. ;)

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 27 lis 2016, 23:27
autor: MichalJ
Co jest "wyjątkowo nieatrakcyjnego" w akurat tej przesiadce?

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 28 lis 2016, 11:24
autor: mikiboy
Glonojad pisze: Na początku nie chcieli ale odmieniło im się, gdy tylko zrozumieli, że grozi im utrata stacji metra.
może gdyby w 2011 nie zablokowali, dziś Zielona Białołęka i Zielone Zacisze ostrzyłyby już nożyczki do przecięcia wstęgi otwierającej tramwaj?
Ale skoro wielomilionowe inwestycje podejmuje się (lub raczej blokuje się) na podstawie czegoś tak żałosnego jak prywatne animozje, czy egoistyczne fanaberie dzielnicowego, emerytowanego polityka, a nie na podstawie modeli matematycznych i demografii, to o czym mówimy? Na szczęście nie mieszkam w tamtej okolicy i nie przeżywam na własnej skórze tej degrengolady komunikacyjnej.

RE: Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 28 lis 2016, 13:29
autor: Wolfchen
zeus pisze:Na szczęście Gmina i jak mieszkańcy są przeciwni skracaniu do Żerania i szykuje się duża batalia w tym temcie
To niech gmina wybuli za wzkm między Żeraniem a Marymontem, jak są tacy mądrzy (-(

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 28 lis 2016, 13:58
autor: osa
Przecież Nieporęt płaci za ten odcinek.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 28 lis 2016, 14:05
autor: MichalJ
Niewydajemisie.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 28 lis 2016, 14:33
autor: pawcio
Wprost na pewno nie. Ale mogą mieć niestandardową stawkę za swój odcinek.