Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 08 wrz 2011, 14:00

Klawisz pisze:
SieneK pisze:te biletomaty w U10 to gwóźdź do trumny
nie bardzo rozumiem dlaczego? W Alpino Mobilisu są biletomaty. zabierają co prawda kawałek miejsca, ale tam jest tylko półtorak. Jedyną niedogodnością jest to, ze kupujesz bilety "na kolanach" osoby siedzącej przy biletomacie :)
problem typowo techniczny bez możliwości rozwiązania po stronie MZA
otóż, po wyłączeniu głównego wyłącznika prądu biletomat nadal działa
na początku mówiono nam, że wyłączy się samoczynnie po 10-15 minutach
ale w chwili obecnej są takie co 2-3 godziny działają
rano akumulatory robią pa pa
w zimie po 15-20 minutach postoju ... autobus do uruchomienia przez PT

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 wrz 2011, 16:13

Cóż, Mobilis sobie jakoś radzi, skoro tam wszystko wskazuje na to, że biletomaty mają zasilanie - ciekawe jak to możliwe....

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 08 wrz 2011, 16:30

W Mobilisowych SU biletomat jest na wspólnym wyłączniku z Macrosystemem. Wyłączasz sterownik, to i biletomat wyłączasz.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 wrz 2011, 16:35

To dlaczego podobnie nie może być w MZA (poza tym, że tam nie ma Macrosystemu)? :-k Czy naprawdę nie ma lepszego rozwiązania dla MZA, czy po prostu.... jest to słynny "niedasizm"? A zresztą - jak bym był dziennikarzem, to może bym temat drążył. :razz:

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 08 wrz 2011, 16:46

Bo MZA chce być jedyne i niepowtarzalne, czyli niedasię. :P

andrzej_suse10
Posty: 132
Rejestracja: 29 maja 2007, 13:16

Post autor: andrzej_suse10 » 08 wrz 2011, 16:55

MZA jeszcze żyje młotkiem, śrubokrętem, piłą :D i takie rzeczy przerastają niestety zaawansowanie techniczne tego przewoźnika.

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 wrz 2011, 16:59

Nie no, temat jest, może ktoś skorzysta. ;-) I może wkrótce dowiemy się czegoś więcej z mediów.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 08 wrz 2011, 17:29

fraktal pisze:Czy naprawdę nie ma lepszego rozwiązania dla MZA, czy po prostu.... jest to słynny "niedasizm"?
Np. hebel na masie.

px33
Posty: 1596
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 08 wrz 2011, 17:34

fraktal pisze: Czy naprawdę nie ma lepszego rozwiązania dla MZA
Gdyby R&G było nieco bardziej elastyczne to mogliby dodać możliwość podłączenia biletomatu pod magistralę co otwiera wiele ciekawych możliwości typu możliwość jego diagnostyki i sterowania przez sterownik (klawisz 6 w zwykłym oprogramowaniu 3100P) i np. ustawienia przechodzenia w stan wzbudzenia poza realizacją rozkładu i w trakcie przerw (tak żeby uruchamiał się dopiero 2-3 minuty przed planowym odjazdem).
No i oczywiście takie połączenie pozwoliłoby uruchomić na biletomacie prawdziwy punkt informacji pasażerskiej z możliwością np. wyszukiwania przesiadek na trasie

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 09 wrz 2011, 1:00

](*,) Wadą bletomatów w pojazdach jest brak możliwości płacenia banknotem.
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 wrz 2011, 9:49

Nowe malowanie nowym malowaniem, ale okazuje się, że jeszcze nie wszystkie wozy mają nowy schemat naklejek. Np. 2 SU18 z R10, m. in. 8230.
WTF?

Walas
Posty: 17119
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 09 wrz 2011, 9:51

BJ pisze:Nowe malowanie nowym malowaniem, ale okazuje się, że jeszcze nie wszystkie wozy mają nowy schemat naklejek. Np. 2 SU18 z R10, m. in. 8230.
WTF?
Dokładnie to 8230,8437 i jakiś 83xx
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 wrz 2011, 11:49

Wydawało mi się, że to temat o przyszłości MZA i jego strategii, a nie o malowaniu wozów (jest do tego temat), biletomatach (też jest temat) itp... :neutral:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 wrz 2011, 14:19

Bastian pisze:Wydawało mi się, że to temat o przyszłości MZA i jego strategii,
To właśnie miałem na myśli - strategię firmy, a biletomaty były jedynie przykładem, żeby tę strategię dobrze zobrazować. ;-) Ale jak tam moderatorzy uważają.... ;-)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 wrz 2011, 7:50

Dziś widziałem, że w 8414 wmontowano przedni wyświetlacz zielony. Jakiś nowy trend, czy chwilowy brak zapasów?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ