O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 wrz 2008, 14:10

przewoz pisze:Cóż... polecam o tym powiedzieć mieszkańcom Falenicy, jak to nowoczesne pociągi sprowadzamy, że do Falenicy wjeżdżać nie mogą :)
I jeszcze im pociachać 521 w relacji do Centrum, to już będą w siódmym niebie.

[ Dodano: Pią 12 Wrz, 2008 14:24 ]
rufio198 pisze:W sprawie tunelu pisz skarge do PLK- to oni sknocili remont i pala teraz głupa.
Już pisałem w sprawie zapchanej linii mińskiej, szkoda było na znaczek. Nie widzą problemu, ale dobudują tory po 2020 roku.
*
Aha, Przyjrzałem się bliżej tym korektom rozkładu (btw. nie da się tego zrobić czytelniej, jak rozkłady autobusów w ZTM?). No i niestety rozwalono do reszty dojazd rano o godz. 7 z Rembertowa ](*,)
Są takie opcje: 1) biec z autobusu na S2 o 7:00, a nóż przyjedzie podwójny i będzie można wsiąść i jechać po ludzku.
Opcja 2) Czekać na 7.04 z Siedlec (tak wiele osób robiło dotychczas), ale o zgrozo - to będzie akurat piętrus(!), czyli żegnaj przesiadko w metro :!: Nie wiem czy kolejarze widzieli ile osób wysiada na Śródmieściu rano i idzie do metra i czy będzie się im chciało spacerować z Centrala, bo mi np. nie.
Pozostaje więc opcja 3) Czekać 15 minut (rano w szczycie!) na S2 o godz. 7.19 i spóźnić się. Skąd taka luka? Czyżby przez pośpiecha, który przejeżdża przez Rembertów o 7.07 :?: :?: Ale przecież PLK nie widzi żadnego problemu.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 wrz 2008, 14:38

Czyli pewnie będzie NEWAG
inż. Glonojad pisze:Dlaczego?
Ja bym tego nie wróżył na podstawie żadnych umów czy ustaleń... Jak 19WE przyjedzie faktycznie na testy do SKM to chyba nie trzeba będzie już żadnych pytań stawiać - wszystko będzie jasne. Podobnie jak to, że KM teraz będą starały się brać pod Stadlera etc...

[ Dodano: Pią 12 Wrz, 2008 14:41 ]
Andrzej pisze:Skąd taka luka?
No... między 7:00 a 7:20 to aż taka wielka luka nie jest na jaką wygląda, bywa gorzej, szczególnie później.

Jeszcze co do tego popołudniowego do Siedlec, to zamiast stać na Powiślu i bezczynnie przyglądać się jak jedzie, wsiadaj w pociąg o 14:33 z Grodziska do Wschodniej i łap tego piętrusa, on stoi na wschodnim parę minut, odjeżdża 5 minut po przyjeździe tego z Grodziska. Zawsze lepiej tak zrobić niż stać do następnego pociągu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2008, 15:17

Andrzej pisze:Miło stać na Powiślu i patrzeć jak torem dalekobieżnym jedzie sobie piętrusek do Siedlec, a ty nie możesz wsiąść.
To jest wina PLK oraz należy zwrócić uwagę na fakt, iż nie wszystkie pociągi zatrzymują się na wszystkich przystankach, ponieważ istnieją połączenia przyśpieszone...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 13 wrz 2008, 2:22

przewoz pisze:No... między 7:00 a 7:20 to aż taka wielka luka nie jest na jaką wygląda
Chyba żartujesz (-X Po pierwsze to czas, kiedy dojeżdża dokładnie najwięcej pasażerów (na godz. 8 do pracy i szkoły) Po drugie przez to, że KM o 7.04 dojeżdża do Centrala i część ludzi z niego zrezygnowało, SKM o 7.19 jest obecnie totalnie nabite i często niezabieralne, a jeszcze dojdą studenci.

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 13 wrz 2008, 10:36

A propos "nowego" taboru na linii otwockiej

W ubiegły wtorek 9 września 2008 r. około godziny 17:40 widziałem na stacji w Wawrze turbobohuny na torach odstawczych oraz manewrującą EU 07 w brwach KM. Wagony miały na wyświetlaczach napis TEST 1. Oczywiście pojawienie się tego składu rozwaliło rozkład jazdy, bo w tym czasie w okolicy Wawra znajduje się kilka planowych pociągów.
Natomiast co ranek na dalekobieżnej średnicowej, gdzieś w okolicy 8:50, przed wjazdowym na Stadionie stoja turbobohuny z napisem Probefarht.

Moje pytania:
1. Co robią składy KM, które co jakiś czas widzę na torach odstawczych w Wawrze?
2. Dlaczego turbobohuny mazowieckie gadają z akcentem saksońskim i czym różni się Probefarht od TEST 1?

Pytanie za 100 pkt:
Czy do Flirta na średnicówce wchodzi się na równy poziom podłogi, czy spada się do niego podobnie jak na linii otwockiej?
Wagen fahr!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 wrz 2008, 10:45

Nazgul pisze:Chyba żartujesz
Mówiłem o luce w pociągach SKM, która tu wynosi tylko 20 minut, potem z Rembertowa 30 a z Miłosnej aż 45 minut - i to własnie w tej najciaśniejszej porze.
Z doświadczenia widzę, że na całości między 7 a 8 jest największy tłok i właśnie w najgorszym momencie - dojazd przed 8 do Centrum - brakuje SKMki.
Jak licząc pociągi KM to nie jest najgorzej wtedy, bo akurat najwięcej pociągów.
A że przez 15 minut nie ma pociągu to co ja poradzę...
Nie wiem ile osób zrezygnowało z tego piętrowego, bo ja widzę że ciągle sporo wsiada, być moze na wschodnim się przesiadają.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2008, 11:03

przewoz pisze:Jak 19WE przyjedzie faktycznie na testy do SKM to chyba nie trzeba będzie już żadnych pytań stawiać -
Od testów do zakupów jest bardzo długa droga.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 13 wrz 2008, 11:05

chiste pisze:Czy do Flirta na średnicówce wchodzi się na równy poziom podłogi, czy spada się do niego podobnie jak na linii otwockiej?
Spada.
ZTCP jest dostosowany do peronów 760 mm (czyli jak na linii siedleckiej).
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2008, 11:29

Natomiast z jego dostosowaniem do potoków jest średnio, jak słyszałem. Ale przejechać się okazji nie miałem, więc zmilczę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 13 wrz 2008, 12:32

przewoz pisze:
Andrzej pisze:Skąd taka luka?
Jeszcze co do tego popołudniowego do Siedlec, to zamiast stać na Powiślu i bezczynnie przyglądać się jak jedzie, wsiadaj w pociąg o 14:33 z Grodziska do Wschodniej i łap tego piętrusa, on stoi na wschodnim parę minut, odjeżdża 5 minut po przyjeździe tego z Grodziska. Zawsze lepiej tak zrobić niż stać do następnego pociągu.
Zobaczę, ale polityka transportowa miasta zakłada, że mamy się przesiadać do pociągów z autobusów, a nie potem z pociągów do następnych pociągów.... Ile razy mamy się przesiadać do cholery :sick:
Wolfchen pisze:
Andrzej pisze:Miło stać na Powiślu i patrzeć jak torem dalekobieżnym jedzie sobie piętrusek do Siedlec, a ty nie możesz wsiąść.
To jest wina PLK oraz należy zwrócić uwagę na fakt, iż nie wszystkie pociągi zatrzymują się na wszystkich przystankach, ponieważ istnieją połączenia przyśpieszone...
Żeby coś było przyspieszone, to najpierw musi być solidna podstawa pociągów nieprzyspieszonych. Tymczasem piętrus został przyspieszony na siłę i wyrwano kilka kursów z rozkładu, np. na Dworcu Śródmieście znika też późny kurs o 22.45. Potem jest SKM, ale tylko do Wschodniego i następna SKM dopiero 23.31. To już autobusy kursują o tej porze przynajmniej co regularne 30 minut..
przewoz pisze:
Nazgul pisze:Chyba żartujesz
Mówiłem o luce w pociągach SKM, która tu wynosi tylko 20 minut, potem z Rembertowa 30 a z Miłosnej aż 45 minut - i to własnie w tej najciaśniejszej porze.
Z doświadczenia widzę, że na całości między 7 a 8 jest największy tłok i właśnie w najgorszym momencie - dojazd przed 8 do Centrum - brakuje SKMki.
Jak licząc pociągi KM to nie jest najgorzej wtedy, bo akurat najwięcej pociągów.
A że przez 15 minut nie ma pociągu to co ja poradzę...
Nie wiem ile osób zrezygnowało z tego piętrowego, bo ja widzę że ciągle sporo wsiada, być moze na wschodnim się przesiadają.
Z przesiadką z porannego piętrusa na Wschodnim podróż z Rembertowa do Śródmieścia wydłuża się z 18 do 30 minut, przynajmniej według elektronicznego rozkładu.
Po południu do Wesołej i Sulejówka są też dwie luki ze Śródmieścia między 15.17 a 15.42 oraz między 17.16 a 17.41 - obie aż po 25 minut - w popołudniowym szczycie! Powód - pośpiech z Centralnego rusza o 15.30 i 17.30. A o 16.25 pośpiech moskiewski robi lukę nieco mniejszą - 18 minut.
*
Jakim cudem coś co ma być kręgosłupem komunikacyjnym danego rejonu może mieć w godzinach największego szczytu rano lukę 20 minut do Śródmieścia i po południu przerwy po 25 minut?! Część pasażerów, zwłaszcza z dalszych obszarów, na pewno przełknie kolejową patologię, ale część - myśląc racjonalnie, porównując, kalkulujac zyski i straty, wybierze w końcu choćby jakieś małe autko na gaz. Owszem korki, ale autobus też stoi w korku, i do tego jeszcze zapchany, a kolej jaka jest każdy widzi.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 wrz 2008, 14:59

Andrzej pisze:Żeby coś było przyspieszone, to najpierw musi być solidna podstawa pociągów nieprzyspieszonych.
Z tym się zgodzę. Jednak w przypadku odchyleń rzędu 10 minut (jak jest w ciągu dnia) nie ma powodu, aby robić zamieszanie...
Andrzej pisze:Tymczasem piętrus został przyspieszony na siłę i wyrwano kilka kursów z rozkładu, np. na Dworcu Śródmieście znika też późny kurs o 22.45. Potem jest SKM, ale tylko do Wschodniego i następna SKM dopiero 23.31.
Niestety, do taktu na kolei nam jeszcze wiele brakuje. W Radomiu poranny dojad do Warszawy też został "podziurawiony"...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 13 wrz 2008, 15:35

Andrzej pisze:Po południu do Wesołej i Sulejówka są też dwie luki ze Śródmieścia między 15.17 a 15.42 oraz między 17.16 a 17.41 - obie aż po 25 minut - w popołudniowym szczycie! Powód - pośpiech z Centralnego rusza o 15.30 i 17.30. A o 16.25 pośpiech moskiewski robi lukę nieco mniejszą - 18 minut.
po 15 dodaj jeszcze 15.35 TLK Gałczyński jadący przez Stojadła. Choć ten jest wiecznie zmieniony i opóźniony.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 wrz 2008, 16:22

chiste pisze:A propos "nowego" taboru na linii otwockiej

W ubiegły wtorek 9 września 2008 r. około godziny 17:40 widziałem na stacji w Wawrze turbobohuny na torach odstawczych oraz manewrującą EU 07 w brwach KM. Wagony miały na wyświetlaczach napis TEST 1. Oczywiście pojawienie się tego składu rozwaliło rozkład jazdy, bo w tym czasie w okolicy Wawra znajduje się kilka planowych pociągów.
Natomiast co ranek na dalekobieżnej średnicowej, gdzieś w okolicy 8:50, przed wjazdowym na Stadionie stoja turbobohuny z napisem Probefarht.

Moje pytania:
1. Co robią składy KM, które co jakiś czas widzę na torach odstawczych w Wawrze?
2. Dlaczego turbobohuny mazowieckie gadają z akcentem saksońskim i czym różni się Probefarht od TEST 1?

Pytanie za 100 pkt:
Czy do Flirta na średnicówce wchodzi się na równy poziom podłogi, czy spada się do niego podobnie jak na linii otwockiej?
Moja odpowiedź :
1. Składy KM były tam odstawione awaryjnie przez 2 noce. Była wymiana rozjazdów na Grochowie ( brak zjazdów i wyjazdów z Grochów Elektr.) i dlatego p&p zjechały do Wawra.
Zresztą w czasie sierpniowych zamknięc też pare składów tam zjeżdzało. Tam i do Rembertowa. Po prostu Ochota nie jest w stanie wszystkich ezt pomieścić.
2. Na Stadionie widzisz skład od poc 8922 zjeżdzajacy na Grochów.
3. Jak na mój gust niczym się nie róznią - tak jeden jak i drugi napis świadcza o tym że jedzie poc SJ.

Za 100 pkt :
Wsiadałem do tego cuda na Śródmieściu -ale bij zabij nie pamiętam czy poleciałem czy nie . Moze dlatego że mam zwyczaj patrzec pod nogi

[ Dodano: Sob 13 Wrz, 2008 16:28 ]
inż. Glonojad pisze:
przewoz pisze:Jak 19WE przyjedzie faktycznie na testy do SKM to chyba nie trzeba będzie już żadnych pytań stawiać -
Od testów do zakupów jest bardzo długa droga.
Nie w firmie zwanej SKM - władze tej spólki pokochały NEWAG. :D
Zresztą nie muszą tego kupowac -wezmą moze w leasing.
Sam pisałeś o prawdopodobnym leasingu na linie Grodzisk - Otwock
A nawet może i kupia z 2 sztuki w trybie poza przetargowym - moge sie mylić ale chyba prawo dopuszcza taka mozliwosc o ile zamówienie nie przekracza wartości 60 tyś €
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 13 wrz 2008, 17:35

rufio198 pisze:o ile zamówienie nie przekracza wartości 60 tyś €
Czy pociąg kosztuje mniej niż 200 tys. zł? 8-(

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 wrz 2008, 19:07

Solaris U10 pisze:
rufio198 pisze:o ile zamówienie nie przekracza wartości 60 tyś €
Czy pociąg kosztuje mniej niż 200 tys. zł? 8-(
Nie wiem ile kosztuje. Ja osobiście za 14WE nie zapłaciłbym nawet zł :D
A na powaznie - nie mam pojęcia ile sobie Newag liczy za swoje wynalazki.

I jeszcze jedno - przytaczaj cała wypowiedź a nie jej fragment
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ