SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sie 2008, 13:37

przewoz pisze: Na razie na Berlin mają tym uderzać, więc do października jednostka zablokowana. Ciekawe jak wypadnie przy dopuszczeniach.
No to się przynajmnie w Berlinie temu przyjrzę. ;]
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 sie 2008, 16:45

EN57/M znane jako 14WE też miały mieć. I nie mają.
Takie były co najwyzej przypuszczenia, a własciwie marzenia.
W tym przypadku NEWAG pisze, że jednostka siedzi na 8 silnikach asynchronicznych. Co to oznacza? A no to, że moc to może mieć całkiem sporą, jakby zastosowali silniki podobne do tych z ED74 czy Flirtów. Te dwa ostatnie mają silniki po 500kW.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7699
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 sie 2008, 16:56

przewoz pisze:Takie były co najwyzej przypuszczenia, a własciwie marzenia.
W pierwszej wersji dokumentacji miało tak być. Zmieniono to jak się okazało, że terminy gonią i że w takim przypadku trzeba będzie robić dodatkowe badania homologacyjne.
przewoz pisze:W tym przypadku NEWAG pisze, że jednostka siedzi na 8 silnikach asynchronicznych. Co to oznacza? A no to, że moc to może mieć całkiem sporą, jakby zastosowali silniki podobne do tych z ED74 czy Flirtów. Te dwa ostatnie mają silniki po 500kW.
Może to być ciekawy pociąg, ale nie chwalmy dnia przed zachodem słońca.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 19 sie 2008, 21:04

MisiekK pisze:
Bucefał pisze:Hola - poco to ironizować i generalizować? Ty wiesz ile się tego w ciągu roku zużyje? W efekcie skali są to na pewno znaczne obciążenia.
No właśnie - lepiej nie myć wcale - ile się oszczędzi.
Gdyby ironia miala smak truskawek, pilibysmy teraz koktail!
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 19 sie 2008, 23:37

solaris8315 pisze: W wakacje wszystkie pociągi S2 mają po jednej jednostce.
No nie chcę się kłócić, ale to nie jest prawda. 21:25 cały czerwiec i lipec z Powiśla w kierunku Pruszkowa jeździł skład podwójny, najczęściej EN57. Wiem, bo z pracy nim wracałem:)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 20 sie 2008, 0:57

Bucefał pisze:
MisiekK pisze: SKM Trójmiasto służy przykładem.

Tylko komu, bo chodzą słuchy, ze tam składy nieco jakby inne. (może nawet ze specjalnymi rynnami o których nie śniło się naszym profesjonalistom).
Tobie.
Uważasz może, że każdy typ pociągu deszcze starannie omijają, a padają wyłącznie na wagony warszawskiej SKM? Prawa fizyki, a zarazem i pierwsza fala wody istnieją zarówno dla EN57 jak i dla 14WE...

Włącz myślenie.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 20 sie 2008, 1:44

Tyrystor 8401 pisze:Tobie.
Uważasz może, że każdy typ pociągu deszcze starannie omijają, a padają wyłącznie na wagony warszawskiej SKM? Prawa fizyki, a zarazem i pierwsza fala wody istnieją zarówno dla EN57 jak i dla 14WE...

Włącz myślenie.
fakt jest taki - pociągi skm to jeżdżący brud. no cóż, wiele en57 również, jednak w przypadku 14we kontrast między całkiem ładną, nowoczesną sylwetką a obrzydlistwem pokrywającego ją brudu w dużo bardziej przykry sposób rzuca się w oczy. i, cóż tu dużo mówić, roztrząsanie kwestii spływającej wody przez was pokazuje jak łatwo daliście się wpuścić w maliny przez prezesa skm, który usprawiedliwia niedbalstwo spółki wyssanymi z palca pierdołami. czy to również cieknąca z dachu woda sprawia, że w środku wagony nie wyglądają lepiej niż na zewnątrz? kurz i pył między fotelami a ścianką, lepki brud z resztkami jedzenia i drobnymi śmieciami w każdym zagłębieniu, podobnie w rogach okien, zacieki (tak, na pewno z rdzawej wody) na ścianach. jeżdżę skm-ką często i mogę z pewnością powiedzieć, że tego brudu nie usuwano od momentu kupienia pociągów; lub też próbowano go usuwać z podobną chęcią i zapałem, z jakim robiła to pracownica baru w 'misiu' czyszcząc szmatą przykręcane śrubą do stołu miski.
a bardziej idiotycznego pomysłu na walkę z brudem jak zmiana malowania dawno nie słyszałem, ale to typowo polski pomysł - masz gorączkę, zbij termometr. no bo przecież jeśli zacznę nosić tylko czarne dżinsy zamiast błękitnych, to oznacza to przecież, że nie będę musiał ich już prać!

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 20 sie 2008, 8:52

roztrząsanie kwestii spływającej wody przez was pokazuje jak łatwo daliście się wpuścić w maliny przez prezesa skm, który usprawiedliwia niedbalstwo spółki wyssanymi z palca pierdołami.

A przez kogo oni nie_dali się wpuścić? Poczytaj jak bronią psującej się PESY - testowanej na pasażerach WKD zmizernym skutkiem od x lat. Mam wrażenie że większość tu to 20 letni teoretycy i inni inzynierowie. A trochę za mało pasażerów codziennie rozkoszujących się profesjonalizmem kadr kolejarskich. Kolesie wymyślają coraz bardziej zakręcone koncepta (vide: pierwsza fala wody zmyje wszystko :dance: ) i sami się zapętlają. Albo jak bronią KM - największego nieszczęścia pasażerów w aglomeracji. Niech sobie poczytają komentarze na stronie kolei mazowieckich, albo posłuchają w pociągach rozmów i reakcji pasażerów, a przestaną - co niektórzy - pisać pierdoły. Powinna powstać lista kwasów kolejowych w ostatnich latach, pod spodem kwota jaką kosztowały nas podatników te partactwa, a potem powinno być postawione pytanie na jakich zasadach zatrudniane są osoby decydujące o kształcie kolei, jakie mają kompetencje i kto ponosi odpowiedzialność za kolejne afery (inaczej udaje się to nazywać tylko na tym forum).

Zastanawiam się też czy my mamy fachowców od kolei , czy od PR-u i manipulowania.

Ps. Szkoda, że tak tu niewielu zwykłych pasażerów - jak osoba powyżej - bo możnaby poważnie porozmawiać - a nie o pierwszej fali wody.

[ Dodano: Sro 20 Sie, 2008 08:53 ]
Tyrystor 8401 pisze:
Bucefał pisze:
Tylko komu, bo chodzą słuchy, ze tam składy nieco jakby inne. (może nawet ze specjalnymi rynnami o których nie śniło się naszym profesjonalistom).
Tobie.
Uważasz może, że każdy typ pociągu deszcze starannie omijają, a padają wyłącznie na wagony warszawskiej SKM? Prawa fizyki, a zarazem i pierwsza fala wody istnieją zarówno dla EN57 jak i dla 14WE...

Włącz myślenie.

Osoby poniżej 20 roku zycia - najuprzjemiej proszę o ignorowanie moich postów.


Chyba, że to misiekk zmienił nika?
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 sie 2008, 10:47

blinski pisze:no bo przecież jeśli zacznę nosić tylko czarne dżinsy zamiast błękitnych, to oznacza to przecież, że nie będę musiał ich już prać!
W PR PKP zmiana malowania bardzo pomogła. Nawet na mocno usyfiałych pociągach brud nie rzuca się w oczy. Podczas NR i tak cała powłoka malarska jest zrywania i nakładana nowa farba. Więc nie ma co się oburzać.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 20 sie 2008, 12:37

Premo pisze:W PR PKP zmiana malowania bardzo pomogła. Nawet na mocno usyfiałych pociągach brud nie rzuca się w oczy. Podczas NR i tak cała powłoka malarska jest zrywania i nakładana nowa farba. Więc nie ma co się oburzać.
hm, muszę się przyjrzeć w takim razie. tak czy inaczej, chodziło mi o to, że nie można zmianą malowania szast-prast rozwiązać sprawy 'higieny' pociągów. jedno drugiego nie zastąpi.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 sie 2008, 14:37

blinski pisze:jedno drugiego nie zastąpi.
Ale przynajmniej zamaskuje.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 20 sie 2008, 19:44

Bucefał pisze:Mam wrażenie że większość tu to 20 letni teoretycy i inni inzynierowie. A trochę za mało pasażerów codziennie rozkoszujących się profesjonalizmem kadr kolejarskich.
A co byś powiedział na propozycję pracy w Kolejach Mazowieckich? :-"
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2008, 19:48

Że nie ma odpowiednich kwalifikacji oczywiście. To absolwent dziennikarstwa więc - jeśli ufać słowom kilku zawodowo czynnych dziennikarzy - na dziennikarza materiał słaby. :-$
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 20 sie 2008, 22:55

Osoby poniżej 20 roku zycia - najuprzjemiej proszę o ignorowanie moich postów.
Osoby poniżej 20. roku życia mają prawo uczestniczyć w dyskusji na takich samych prawach jak Ty.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 20 sie 2008, 23:18

inż. Glonojad pisze:A może lepiej i łatwiej wprowadzić trzeci tor na linii mińskiej? (...)

Czas po prostu przy układaniu rozkładu dać pierwszeństwo przewozom aglomeracyjnym, które dowożą największą liczbę pasażerów regularnych = takich, na których nam najbardziej powinno zależeć.
Napisałem jakiś czas temu list do PLK w sprawie przeciążenia linii mińskiej, z uwzględniem odcinka od Rembertowa do Sulejówka. Wczoraj dostałem odpowiedź [fragmenty]:
"Istniejący układ torowy na odcinku od Warszawy do Mińska Mazowieckiego jest wystarczający dla obecnego natężenia ruchu pociągów (zarówno podmiejskich jak i dalekobieżnych). Przewoźnicy nie zgłaszają zapotrzebowania na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na tej trasie. Linia po przeprowadzonej modernizacji pozwala na jazdę pociągów z maksymalną prędkością 160 km/h., jednak Przewoźnicy nie posiadają w chwili obecnej taboru, który mógłby osiągnąć taką prędkość. (...)
Budowa dodatkowych torów dla ruchu podmiejskiego na odcinku pomiędzy Rembertowem a Sulejówkiem planowana jest dopiero po 2020 roku."

A teraz moje wątpliwości i pytania:
W SKM sie dowiedziałem, że chętnie rozdzieliliby dwuwagony i puścili jako oddzielne kursy, ale właśnie przepustowość między Sulejówkiem i Rembertowem jest już mocno ograniczona. I były też plany zasilenia SKM w szczycie.
*
Czy nowoczesne pociągi SKM: Okęcie-Sulejówek/Miłosna będą mknęły 160 km/h.?

ODPOWIEDZ