Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 07 sty 2013, 11:02

Przejście między Śródmieściem i metrem Centrum to było w planach chyba od zawsze-pamiętam te zapowiedzi jeszcze z czasów budowy, sprzed czasów kryzysu i planów zalania wykopanego tunelu wodą (słynny raport Anglików). Potem pewnie inwestycja wypadła jako niekonieczna przy napiętych finansach, do czego zapewne doszły nieśmiertelne rozbieżności kompetencyjne, więc na planach się skończyło, ale wykluczac nie mozna, ze przy okazji budowy stacji jakiś zaczątek owego przejścia powstał od strony metra.
Popatrz, jaka franca!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 sty 2013, 11:31

Od strony metra nic nie powstało, bo niby gdzie? Połączenie podziemne ze wschodnim peronem metra jest fizycznie niemożliwe (przejście POD tunelem metra byłoby jeszcze bardziej uciążliwe niż obecne przejście górą), z zachodnim możliwe - ale po co? Ewentualne połączenie z galerią nad peronami metra jest niecelowe, bo ta galeria ma na tym końcu połączenie z peronami wyłącznie windą. Zresztą też niemożliwe bez schodów.

To, co było - i chyba ciągle jest - w planach, to połączenie wyjścia ze schodów ruchomych metra przy patelni (które jest w zagłębieniu na poziom -1) z podestem w połowie wyjścia z peronu 2 Warszawy Śródmieście, oszczędzające wyjścia na poziom trawników.

Natomiast te schody w dół ze Śródmieścia - nie wiem, co to miało być. W czasach budowy WŚ głębokość tunelu metra była już chyba ustalona na obecną (nawet skrzyżowanie tuneli zrobiono przy okazji na zapas), więc nie było już możliwości przejścia tunelu dla pieszych pod torami kolejowymi, ale nad torami metra.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 07 sty 2013, 12:01

MichalJ pisze:To, co było - i chyba ciągle jest - w planach, to połączenie wyjścia ze schodów ruchomych metra przy patelni (które jest w zagłębieniu na poziom -1) z podestem w połowie wyjścia z peronu 2 Warszawy Śródmieście, oszczędzające wyjścia na poziom trawników
Przy układzie stacji centrum, jaki powstał, jak najbardziej.
Ale czy w pierwotnych planach, tych jeszcze z początków budowy, stacja Centrum też była zaplanowana jako dwuperonowa? I to wszystko, co się dzieje przy południowym wyjściu też tak miało wyglądać, jak wygląda?
Wydaje mi się, że obecny układ skonkretyzował sie w czasach, kiedy uwzględniano oszczędności-i wtedy może idea tunelu też się zmieniła.
Popatrz, jaka franca!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 sty 2013, 12:46

Może. Ale ile by peronów metro nie miało, ewentualny tunel dla pieszych musiałby jakoś przejść przez co najmniej jeden tor metra.
Górą - po przejściu dołem toru kolejowego już się bez schodów nie da.
Dołem - bez sensu.

Tunel dla pieszych mieściłby się doskonale tylko w wersji metra głębokiego...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 sty 2013, 13:48

MichalJ pisze:Ewentualne połączenie z galerią nad peronami metra jest niecelowe, bo ta galeria ma na tym końcu połączenie z peronami wyłącznie windą. Zresztą też niemożliwe bez schodów.
Były planowane dodatkowe schody ruchome łączące w połowie peronu galerię z peronem.
drapka pisze:Ale czy w pierwotnych planach, tych jeszcze z początków budowy, stacja Centrum też była zaplanowana jako dwuperonowa?
Już w latach 60. rysowano ją jako dwuperonową - wynikało to z planowanych potoków oraz lokalizacji i konstrukcji tunelu średnicowego, które wymuszały zlokalizowanie tuneli metra obok siebie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 sty 2013, 14:32

Wreszcie będzie duży napis na stacji lotniskowej :)

Obrazek
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 sty 2013, 14:49

Przynajmniej ci, którzy będą szli od parkingów to zobaczą, ale na boki też by się przydało... I jakiś symbol pociągu czy czegoś ;) żeby innojęzyczni dostrzegli :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 sty 2013, 15:01

przewoz pisze:ale na boki też by się przydało
Na boki to przecież będzie przejście podziemne do budynku terminala ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 sty 2013, 15:12

Póki co nie ma nic :)

[ Dodano: |7 Sty 2013|, 2013 15:26 ]
MeWa pisze:przewoz napisał/a: Na zachodnim już jakiś czas temu widziałem takowe rzeczy. Pytanie, czy ktokolwiek nad tym się będzie w ogóle zastanawiał. Panowie - dobrej jakości zdjęcie i informacja kiedy zamalowano wyświetlacz i będziemy działać
Proszę bardzo :
Obrazek
Wersja lekko zmniejszona, pełna w razie czego też pójdzie gdzie trzeba :) Aczkolwiek nie jestem zwolennikiem publikacji zdjęć z takimi wrzutkami czy graffiti.
Informację o zniszczeniu wyświetlacza podałem na SSC:
Przed bazgrołami nie ustrzegły się nawet peronowe wyświetlacze. Wandale i tyle.
w dniu: 29 listopada 2012.
Więcej wrzutek nie widziałem, w niedzielę przeszedłem specjalnie z peronu 6 na 2, po drodze na 4 nie zaglądałem. Ponadto jak to zwykle bywa - wlepki.
Jak któregoś razu będzie widno, to na ósmy się przejdę, bo teraz nawet jak mam czas, to ciemno i zdjęcia nie zrobię, jak coś znajdę z tego rodzaju.
Na wschodnim spokojniej.
Bardziej mnie niepokoją pierwsze wrzuty na Stadionie. Zbita szyba straszy już też od września....
W każdym razie to raczej pasuje właśnie do wandalizmu, a nie wątku o SIP, bo ten dalej działa tak samo jak działał =D>

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 01 lut 2013, 17:11

Mamy już luty, a na "wyremontowanych" peronach linii 7 nic się nie zmieniło. Poprawka - zmieniło się. W "nowej" skrajni już się robią doły. Po deszczu wszędzie widać kałuże, a przecież dopiero co skończyli. A raczej nie skończyli - pasy ostrzegawcze przy skrajniach dalej są niedokończone. W kilku miejscach jest po prostu przerwa pomiędzy pasami. Zastanawia mnie, czy w domu też mają taką dziurę w ścianie.
Kto odebrał ten badziew? Jak ogromnym wysiłkiem jest przeciągnięcie pędzlem przez odległość 30 cm?

TL;DR "nowe" skrajnie peronów przy 7-ce to dziadostwo.

kebe

Post autor: kebe » 08 lut 2013, 10:28

Na Śródmieściu tymczasowo wzmocniono uszkodzona nawierzchnię torowa.Obrazek

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 lut 2013, 21:04

kebe pisze:Na Śródmieściu tymczasowo wzmocniono uszkodzona nawierzchnię torowa.[url=http://img526.imageshack.us/img526/6872 ... 225.th.jpg]Obrazek[/URL]
Nareszcie... Bo jak w zeszłym tygodniu patrzyłem jak się ładnie to torowisko ugina to się zastanawiałem, kiedy całkiem to trzeba będzie zamknąć - a tak to może do wakacji i zamknięcia mostu doczeka....

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 12 lut 2013, 21:47

Gdzieś mi się obiło o uszy, że w ten weekend ma być prowadzona naprawa (w nocy).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 lut 2013, 9:46

Plesim pisze:(w nocy).
Niestety w ciągu dnia

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 lut 2013, 17:04

Nie bardzo na temat (-X
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ