Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
Przejście między Śródmieściem i metrem Centrum to było w planach chyba od zawsze-pamiętam te zapowiedzi jeszcze z czasów budowy, sprzed czasów kryzysu i planów zalania wykopanego tunelu wodą (słynny raport Anglików). Potem pewnie inwestycja wypadła jako niekonieczna przy napiętych finansach, do czego zapewne doszły nieśmiertelne rozbieżności kompetencyjne, więc na planach się skończyło, ale wykluczac nie mozna, ze przy okazji budowy stacji jakiś zaczątek owego przejścia powstał od strony metra.
Popatrz, jaka franca!
Od strony metra nic nie powstało, bo niby gdzie? Połączenie podziemne ze wschodnim peronem metra jest fizycznie niemożliwe (przejście POD tunelem metra byłoby jeszcze bardziej uciążliwe niż obecne przejście górą), z zachodnim możliwe - ale po co? Ewentualne połączenie z galerią nad peronami metra jest niecelowe, bo ta galeria ma na tym końcu połączenie z peronami wyłącznie windą. Zresztą też niemożliwe bez schodów.
To, co było - i chyba ciągle jest - w planach, to połączenie wyjścia ze schodów ruchomych metra przy patelni (które jest w zagłębieniu na poziom -1) z podestem w połowie wyjścia z peronu 2 Warszawy Śródmieście, oszczędzające wyjścia na poziom trawników.
Natomiast te schody w dół ze Śródmieścia - nie wiem, co to miało być. W czasach budowy WŚ głębokość tunelu metra była już chyba ustalona na obecną (nawet skrzyżowanie tuneli zrobiono przy okazji na zapas), więc nie było już możliwości przejścia tunelu dla pieszych pod torami kolejowymi, ale nad torami metra.
To, co było - i chyba ciągle jest - w planach, to połączenie wyjścia ze schodów ruchomych metra przy patelni (które jest w zagłębieniu na poziom -1) z podestem w połowie wyjścia z peronu 2 Warszawy Śródmieście, oszczędzające wyjścia na poziom trawników.
Natomiast te schody w dół ze Śródmieścia - nie wiem, co to miało być. W czasach budowy WŚ głębokość tunelu metra była już chyba ustalona na obecną (nawet skrzyżowanie tuneli zrobiono przy okazji na zapas), więc nie było już możliwości przejścia tunelu dla pieszych pod torami kolejowymi, ale nad torami metra.
Przy układzie stacji centrum, jaki powstał, jak najbardziej.MichalJ pisze:To, co było - i chyba ciągle jest - w planach, to połączenie wyjścia ze schodów ruchomych metra przy patelni (które jest w zagłębieniu na poziom -1) z podestem w połowie wyjścia z peronu 2 Warszawy Śródmieście, oszczędzające wyjścia na poziom trawników
Ale czy w pierwotnych planach, tych jeszcze z początków budowy, stacja Centrum też była zaplanowana jako dwuperonowa? I to wszystko, co się dzieje przy południowym wyjściu też tak miało wyglądać, jak wygląda?
Wydaje mi się, że obecny układ skonkretyzował sie w czasach, kiedy uwzględniano oszczędności-i wtedy może idea tunelu też się zmieniła.
Popatrz, jaka franca!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Były planowane dodatkowe schody ruchome łączące w połowie peronu galerię z peronem.MichalJ pisze:Ewentualne połączenie z galerią nad peronami metra jest niecelowe, bo ta galeria ma na tym końcu połączenie z peronami wyłącznie windą. Zresztą też niemożliwe bez schodów.
Już w latach 60. rysowano ją jako dwuperonową - wynikało to z planowanych potoków oraz lokalizacji i konstrukcji tunelu średnicowego, które wymuszały zlokalizowanie tuneli metra obok siebie.drapka pisze:Ale czy w pierwotnych planach, tych jeszcze z początków budowy, stacja Centrum też była zaplanowana jako dwuperonowa?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Póki co nie ma nic
[ Dodano: |7 Sty 2013|, 2013 15:26 ]
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img19/1272/img6243m.th.jpg)
Wersja lekko zmniejszona, pełna w razie czego też pójdzie gdzie trzeba
Aczkolwiek nie jestem zwolennikiem publikacji zdjęć z takimi wrzutkami czy graffiti.
Informację o zniszczeniu wyświetlacza podałem na SSC:
Więcej wrzutek nie widziałem, w niedzielę przeszedłem specjalnie z peronu 6 na 2, po drodze na 4 nie zaglądałem. Ponadto jak to zwykle bywa - wlepki.
Jak któregoś razu będzie widno, to na ósmy się przejdę, bo teraz nawet jak mam czas, to ciemno i zdjęcia nie zrobię, jak coś znajdę z tego rodzaju.
Na wschodnim spokojniej.
Bardziej mnie niepokoją pierwsze wrzuty na Stadionie. Zbita szyba straszy już też od września....
W każdym razie to raczej pasuje właśnie do wandalizmu, a nie wątku o SIP, bo ten dalej działa tak samo jak działał![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[ Dodano: |7 Sty 2013|, 2013 15:26 ]
Proszę bardzo :MeWa pisze:przewoz napisał/a: Na zachodnim już jakiś czas temu widziałem takowe rzeczy. Pytanie, czy ktokolwiek nad tym się będzie w ogóle zastanawiał. Panowie - dobrej jakości zdjęcie i informacja kiedy zamalowano wyświetlacz i będziemy działać
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img19/1272/img6243m.th.jpg)
Wersja lekko zmniejszona, pełna w razie czego też pójdzie gdzie trzeba
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Informację o zniszczeniu wyświetlacza podałem na SSC:
w dniu: 29 listopada 2012.Przed bazgrołami nie ustrzegły się nawet peronowe wyświetlacze. Wandale i tyle.
Więcej wrzutek nie widziałem, w niedzielę przeszedłem specjalnie z peronu 6 na 2, po drodze na 4 nie zaglądałem. Ponadto jak to zwykle bywa - wlepki.
Jak któregoś razu będzie widno, to na ósmy się przejdę, bo teraz nawet jak mam czas, to ciemno i zdjęcia nie zrobię, jak coś znajdę z tego rodzaju.
Na wschodnim spokojniej.
Bardziej mnie niepokoją pierwsze wrzuty na Stadionie. Zbita szyba straszy już też od września....
W każdym razie to raczej pasuje właśnie do wandalizmu, a nie wątku o SIP, bo ten dalej działa tak samo jak działał
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Mamy już luty, a na "wyremontowanych" peronach linii 7 nic się nie zmieniło. Poprawka - zmieniło się. W "nowej" skrajni już się robią doły. Po deszczu wszędzie widać kałuże, a przecież dopiero co skończyli. A raczej nie skończyli - pasy ostrzegawcze przy skrajniach dalej są niedokończone. W kilku miejscach jest po prostu przerwa pomiędzy pasami. Zastanawia mnie, czy w domu też mają taką dziurę w ścianie.
Kto odebrał ten badziew? Jak ogromnym wysiłkiem jest przeciągnięcie pędzlem przez odległość 30 cm?
TL;DR "nowe" skrajnie peronów przy 7-ce to dziadostwo.
Kto odebrał ten badziew? Jak ogromnym wysiłkiem jest przeciągnięcie pędzlem przez odległość 30 cm?
TL;DR "nowe" skrajnie peronów przy 7-ce to dziadostwo.
Nareszcie... Bo jak w zeszłym tygodniu patrzyłem jak się ładnie to torowisko ugina to się zastanawiałem, kiedy całkiem to trzeba będzie zamknąć - a tak to może do wakacji i zamknięcia mostu doczeka....kebe pisze:Na Śródmieściu tymczasowo wzmocniono uszkodzona nawierzchnię torowa.[url=http://img526.imageshack.us/img526/6872 ... 225.th.jpg]Obrazek[/URL]