Andrzej pisze:Dziś widziałem pierwszy raz pociąg z trasą wydłużoną do Rembertowa. Z przodu u góry miał napisane Warszawa Wschodnia, w okienku maszynisty Rembertów, a z tyłu Służbowy... Część pasażerów dzięki takiej informacji jeszcze nie wie, że to 'ich' pociąg.
Niektórzy jadący do Rembertowa nie wiedzą nawet, że mogą dojechać tam pociągami do Tłuszcza... niektórzy też nawet nie rozglądają się za innymi pociągami poza mińskimi i siedleckimi (no i SKM, ale na łuków też podejrzliwie patrzą..)
inż. Glonojad pisze:Jest już na stronie?
Jest, ale dopiero zaczynam wertować.
Kiedyś pisałem, że opracowywany był silnik AC, który dał by się umieścić na wózku EN57 bez przeróbek (ta sama przekładnia etc..)
Wyniki badań nie są mi znane, ale KM jak widać w to chce wejść. Musiały by być dość obiecujące rezultaty, bo warunki są ostre: 0,9-1,2 m/s/s przyspieszenie. To chyba bajka, bo nie zdają sobie spprawy ,że niezmieniona mechanika po prostu będzie się zużywać błyskawicznie...
niestety, jakby wymieniać mechanikę, to zaczynamy od przekładni, wózków, całej otoczki... no, wychodzi prawie nowy pojazd. Pewnie nie Flirt
ale coś by wyszło.
Jednak KM zdecydowały się zostawić wózki (modernizacja IPS/ZNTK) i przekładnię i wsadzić tylo silniki z układen napędowym i sterującym. Pozostaje im życzyć powodzenia, bo ja bym się nie odważył na tej części mechanicznej dawać tak wysokich parametrów.
Reszta ma wyglądać tak jak dotychczasowe modernizacje czoperowe (monitoring, automatyczne drzwi miedzywagonowe, ogrzewanie nawiewne i wszystkie pozostyałe "bajery").
Nie chcę teraz tego oceniać. Cieszy, że w to wchodzą. Pytanie, czy się uda? Oby.
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 2008 09:18 ]
Andrzej pisze:co powoduje jeszcze dwie inne luki ze Śródmieścia między 17.46 a 18.11 (znów 25 minut)
Ta jest bardziej dokuczliwa niż ta:
Andrzej pisze:między 18.36 a 19.06 (tu już nawet pół godziny - nieźle jak priorytetową szynę).
Choć ta druga jest irytująca: w ciągu 10 minut odjeżdżają kolejno: SKM, Tłuszcz i Mińsk (jeździ Flirt). Daje to efekt taki, że ten ostatni często przed Rembertowem stoi i sobie czeka aż SKM odjedzie, potem Tłuszcz zwolni tor... no bajka. Dwa wcześniejsze dać wcześniej - wydaje się, że teraz można - pociąg z Radomia do Wschodniej odjeżdża teraz przez Centralną, powstała luka na średnicy, a jedyny pośpieszny jedzie w tym czasie do Lublina przez Otwock.