O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2008, 20:14

rufio198 pisze: Nie w firmie zwanej SKM - władze tej spólki pokochały NEWAG. :D
Mylą Ci się władze SKM z zarządem miasta z czasów kaczyzmu. Rozumiem, że bazując na doświadczeniach z KM sądzisz, że inne spółki przewozowe też działają w określony sposób, ale zapewniam - nie wszystkie. Być może SKM jest bliżej do TW niż do KM?

(tzn. z dokładnością do faktu, że prawdopodobnie Adam S. miał więcej do gadania przy zakupie pociągów niż zarząd KM...)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 wrz 2008, 22:15

inż. Glonojad pisze:
rufio198 pisze: Nie w firmie zwanej SKM - władze tej spólki pokochały NEWAG. :D
Mylą Ci się władze SKM z zarządem miasta z czasów kaczyzmu. Rozumiem, że bazując na doświadczeniach z KM sądzisz, że inne spółki przewozowe też działają w określony sposób, ale zapewniam - nie wszystkie. Być może SKM jest bliżej do TW niż do KM?

(tzn. z dokładnością do faktu, że prawdopodobnie Adam S. miał więcej do gadania przy zakupie pociągów niż zarząd KM...)
To wytłumacz mi skoro twierdzisz ze SKM bliżej do TW czemu po odbiór ezt 104 i 108 z naprawy dwa razy jechano do Newagu. Za pierwszym razem jak pojechali ludzie majacy pojecie o taborze odmówili przyjęcia tych jednostek. Okazało się ze sprzegi się 10 cm wyżej niz na pozostałych. Wysłano dwóch fachowców którzy przyszli z MW na SKM -czyli mozna by rzec laików. To jest ta różnica na plus między KM a SKM. ?
Osoba która mi to opowiadała uzyła mocniejszysz słow.
W TW też tak robia, ze tabor tej samej serii ma sprzęgii na róznych wysokościach?
I dlaczego sprzęt został odebrany na siłe?
I czemu nikt z osób odpowiedzialnych w SKM nie poinformował PLK o zmianie wysokości sprzęgu? - może i nie musza tego robic , ale w razie defektu ( co ostatnio nie jest takie rzadkie) obu tych eztów nie wiadomo czym to ściagnąc., bo sprzęgi w elektrowozach i spalinówkach moga sie okazać złe?

Mozliwe ze ty masz informacje z władz spólki - ja mam informacje z ,,gruntu''- gdzie nikt nie uzywa pieknych słówek i nie pieje z zachwytu nad 14WE , bo wie co to za złom i panuje coraz wieksze przekonanie że jednak SKM wpakuje się współprace z NEWAGIEM

Aż mnie korci załozyc się z Toba ze SKM kupi tabor z NEWAGu - szukając na siłe przyczyne takiego zakupu takiego zakupu.
I dla jasności - nie jestem jakims wielkim zwolennikiem zerwania tej współpracy.
Tylko niech zarząd SKM wymusi na NEWAGU żeby ten sprzęt działał bez usterek, a w wypaku usterek tak częstych jak na 14WE naliczał kary. Bo na razie wygląda to tak - SKM opóźnia /odwołuje pociągi z powodu wadliwego taboru , ZTM wali kary - a SKM , jakoś nie słychac żeby żądała od NEWAGu jakiś odszkodowań.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2008, 22:46

No cóż, znam sprawę z poziomu człowieka, który się specyfikacją do przetargu zajmuje.

W TW przetargi są uczciwe i nie zakładam z góry, że gdzieś indziej uczciwe nie są -no chyba, że się o tym głośno mówi, a o paru firmach się, owszem, mawia różne rzeczy. 123N nie zostały kupione po to, by FPS odczepił się od przetgargu na niskacze jednak :P

Bardzo chętnie się założę z tobą o butelkę czy cztery złocistego trunku - obstawiamy jednak tabor lotniskowy czy leasingowy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 wrz 2008, 23:10

Mozna jedno i drugie.
Za Lotniskowy - bez leasingu - 2 butelki
Za Leasingowy - bez lotniskowego 2 butelki
Za Lotniskowy i Leasingowy - 4 butelki

Pasuje?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2008, 23:13

Pasi. Zakładmy się rozumiem Newag - nieNewag, czy mam wskazać swojego faworyta?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 wrz 2008, 23:16

Dobrze rozumiesz.Ja obstawiam ze SKM jednak bedzie miała tabor Newagu
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 wrz 2008, 9:00

ZTCP jest dostosowany do peronów 760 mm (czyli jak na linii siedleckiej).
Wysokość podłogi wejścia dokładnie 800mm pgs. Ale na otwockiej i tak nieco mniej się wpada (przynajmniej na niektórych stacjach i przystankach, np. Falenica0 niż na średnicy (tu króluje Śródmieście).
Solaris U10 napisał/a:
rufio198 napisał/a:
o ile zamówienie nie przekracza wartości 60 tyś €


Czy pociąg kosztuje mniej niż 200 tys. zł?

Nie wiem ile kosztuje. Ja osobiście za 14WE nie zapłaciłbym nawet zł
Pociąg jednak przekroczy dość mocną 60tys EUR :) ale wyjść jest kilka i...
Dobrze rozumiesz.Ja obstawiam ze SKM jednak bedzie miała tabor Newagu
...też mi się tak wydaje...

[ Dodano: Pon 15 Wrz, 2008 09:05 ]
rufio198 pisze:Za pierwszym razem jak pojechali ludzie majacy pojecie o taborze odmówili przyjęcia tych jednostek. Okazało się ze sprzegi się 10 cm wyżej niz na pozostałych. Wysłano dwóch fachowców którzy przyszli z MW na SKM -czyli mozna by rzec laików.
A jak w ten sposób będą odbierać pojazdy, to też podziękujemy..
Ale powiem, że widziałem odbiór składu Kolei Mazowieckich po naprawie i też jest mocno po łebkach. Widziałem za to odbiór ze strony SKM w Trójmieście.... Z tych to wszyscy powinni brać przykład, nie ma co. Komisarze mocno czepliwi, ale tak powinno być.
A SKM Warszawa po prostu też ma ludzi dość świeżych, którzy może nie zawsze wiedzą na co patrzeć, a na co nie. Kiedyś się nauczą (oby).

[ Dodano: Pon 15 Wrz, 2008 14:36 ]
Tymczasem KM naszykowało ciekawy przetarg... 60 NR, NG z modernizacjami w tym... 10 jednostek przerobionych na asynchronicznych silnikach... Ciekawe co z tego wyjdzie :) potem się rozpiszę szerzej,

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 wrz 2008, 19:46

Jest już na stronie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 15 wrz 2008, 20:47

bohun pisze:
Andrzej pisze:Po południu do Wesołej i Sulejówka są też dwie luki ze Śródmieścia między 15.17 a 15.42 oraz między 17.16 a 17.41 - obie aż po 25 minut - w popołudniowym szczycie! Powód - pośpiech z Centralnego rusza o 15.30 i 17.30. A o 16.25 pośpiech moskiewski robi lukę nieco mniejszą - 18 minut.
po 15 dodaj jeszcze 15.35 TLK Gałczyński jadący przez Stojadła. Choć ten jest wiecznie zmieniony i opóźniony.
Hmn.., a może wiesz co powoduje jeszcze dwie inne luki ze Śródmieścia między 17.46 a 18.11 (znów 25 minut) oraz między 18.36 a 19.06 (tu już nawet pół godziny - nieźle jak priorytetową szynę).


**
Dziś widziałem pierwszy raz pociąg z trasą wydłużoną do Rembertowa. Z przodu u góry miał napisane Warszawa Wschodnia, w okienku maszynisty Rembertów, a z tyłu Służbowy... Część pasażerów dzięki takiej informacji jeszcze nie wie, że to 'ich' pociąg.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2008, 9:12

Andrzej pisze:Dziś widziałem pierwszy raz pociąg z trasą wydłużoną do Rembertowa. Z przodu u góry miał napisane Warszawa Wschodnia, w okienku maszynisty Rembertów, a z tyłu Służbowy... Część pasażerów dzięki takiej informacji jeszcze nie wie, że to 'ich' pociąg.
Niektórzy jadący do Rembertowa nie wiedzą nawet, że mogą dojechać tam pociągami do Tłuszcza... niektórzy też nawet nie rozglądają się za innymi pociągami poza mińskimi i siedleckimi (no i SKM, ale na łuków też podejrzliwie patrzą..)
inż. Glonojad pisze:Jest już na stronie?
Jest, ale dopiero zaczynam wertować.
Kiedyś pisałem, że opracowywany był silnik AC, który dał by się umieścić na wózku EN57 bez przeróbek (ta sama przekładnia etc..)
Wyniki badań nie są mi znane, ale KM jak widać w to chce wejść. Musiały by być dość obiecujące rezultaty, bo warunki są ostre: 0,9-1,2 m/s/s przyspieszenie. To chyba bajka, bo nie zdają sobie spprawy ,że niezmieniona mechanika po prostu będzie się zużywać błyskawicznie...
niestety, jakby wymieniać mechanikę, to zaczynamy od przekładni, wózków, całej otoczki... no, wychodzi prawie nowy pojazd. Pewnie nie Flirt ;) ale coś by wyszło.
Jednak KM zdecydowały się zostawić wózki (modernizacja IPS/ZNTK) i przekładnię i wsadzić tylo silniki z układen napędowym i sterującym. Pozostaje im życzyć powodzenia, bo ja bym się nie odważył na tej części mechanicznej dawać tak wysokich parametrów.
Reszta ma wyglądać tak jak dotychczasowe modernizacje czoperowe (monitoring, automatyczne drzwi miedzywagonowe, ogrzewanie nawiewne i wszystkie pozostyałe "bajery").
Nie chcę teraz tego oceniać. Cieszy, że w to wchodzą. Pytanie, czy się uda? Oby.

[ Dodano: Wto 16 Wrz, 2008 09:18 ]
Andrzej pisze:co powoduje jeszcze dwie inne luki ze Śródmieścia między 17.46 a 18.11 (znów 25 minut)
Ta jest bardziej dokuczliwa niż ta:
Andrzej pisze:między 18.36 a 19.06 (tu już nawet pół godziny - nieźle jak priorytetową szynę).
Choć ta druga jest irytująca: w ciągu 10 minut odjeżdżają kolejno: SKM, Tłuszcz i Mińsk (jeździ Flirt). Daje to efekt taki, że ten ostatni często przed Rembertowem stoi i sobie czeka aż SKM odjedzie, potem Tłuszcz zwolni tor... no bajka. Dwa wcześniejsze dać wcześniej - wydaje się, że teraz można - pociąg z Radomia do Wschodniej odjeżdża teraz przez Centralną, powstała luka na średnicy, a jedyny pośpieszny jedzie w tym czasie do Lublina przez Otwock.

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 16 wrz 2008, 12:25

rufio198 pisze:A na powaznie - nie mam pojęcia ile sobie Newag liczy za swoje wynalazki.
6 mln sztuka.
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2008, 13:18

Gacek pisze:rufio198 napisał/a:
A na powaznie - nie mam pojęcia ile sobie Newag liczy za swoje wynalazki.

6 mln sztuka.
prawie 8 czy 9 mln kosztowało 14WE. Nie ma takiej opcji, żeby 19WE było tańsze. 6mln to tylko Euro może być :)

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 16 wrz 2008, 16:22

przewoz pisze:
Andrzej pisze:Dziś widziałem pierwszy raz pociąg z trasą wydłużoną do Rembertowa. Z przodu u góry miał napisane Warszawa Wschodnia, w okienku maszynisty Rembertów, a z tyłu Służbowy... Część pasażerów dzięki takiej informacji jeszcze nie wie, że to 'ich' pociąg.
Niektórzy jadący do Rembertowa nie wiedzą nawet, że mogą dojechać tam pociągami do Tłuszcza... niektórzy też nawet nie rozglądają się za innymi pociągami poza mińskimi i siedleckimi (no i SKM, ale na łuków też podejrzliwie patrzą..)
Bo wbrew pozorom ta wiedza jest jeszcze mała. Może trzeba dosadniejszej informacji. Jeszcze niedawno spotkałem kogoś kto myślał, że może jechać tylko SKM.
*
Trochę wstyd nie znać położenia niektórych mazowieckich miejscowości, ale sam dopiero kilka miesięcy po wprowadzeniu wspólnego biletu, zacząłem ogarniać czym mogę jechać a czym nie. Wiedziałem to samo, że Siedlce i Mińsk są 'dobre', ale Łuków, Pilawa czy Tłuszcz były mi obce, nie chciałem ryzykować i nie wsiadałem. A niedawno dopiero się zorientowałem np. że pociąg do Ostrołęki też jest ok.
Ale stojąc kiedyś w Rembertowie na stacji widziałem jak przejeżdżał pociąg do Czeremchy na torze dalekobieżnym i chwilę za stacją stanął i wypuścił kogoś niezorientowanego na tory.

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 16 wrz 2008, 22:41

=D> Nieoficjalnie mówi się, że na trasie Okęcie - Modlin bedą jeździły 6-cio wagonowe pociągi firmy Stadler.

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 17 wrz 2008, 1:57

przewoz pisze:
Gacek pisze:rufio198 napisał/a:
A na powaznie - nie mam pojęcia ile sobie Newag liczy za swoje wynalazki.

6 mln sztuka.
prawie 8 czy 9 mln kosztowało 14WE. Nie ma takiej opcji, żeby 19WE było tańsze. 6mln to tylko Euro może być :)
Przperaszam, moja pomyłka- oczywiście 9 mln- bowiem za całość zapłacono 54 mln a zakupiono 6 sztuk (pomyliłem sztuki z milionami)
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

ODPOWIEDZ