Trasa tramwajowa Dw. Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sie 2025, 16:07

Ale czy warto się chwalić, gdy wciąż dość daleko do zapowiadanych 25 minut? To proszenie się o szybką kontra.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 sie 2025, 17:57

TGM pisze:
26 sie 2025, 15:09
Trzy minuty na 19 od Stegien (za pętlą :!: ) do Bonifacego jednak słabo wyglądają gdy 148 ma dwie i jeszcze przystanek po drodze.
Zapomniałeś o antykoordynacji sygnalizacji świetlnej 🙃

bentes
Posty: 120
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 26 sie 2025, 23:03

Spokojnie jest jeszcze 5 minut do urwania między MW a Centrum. A jakby ogarnąć Marszałkowską, to nawet kolejne dwie.

gfedorynski
Posty: 875
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 27 sie 2025, 8:08

pawcio pisze:
26 sie 2025, 16:07
Ale czy warto się chwalić, gdy wciąż dość daleko do zapowiadanych 25 minut?
Cały wic w tym, żeby pochwalić się tą samą rzeczą jak największą liczbę razy. Jakby od razu było dobrze, to nikt by nie wiedział, jak to jest mieszkać z kozą.

Stary Pingwin
Posty: 5990
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 sie 2025, 9:15

TGM pisze:
26 sie 2025, 15:09
Trzy minuty na 19 od Stegien (za pętlą :!: ) do Bonifacego jednak słabo wyglądają gdy 148 ma dwie i jeszcze przystanek po drodze.
Za to minuta na wyjazd z pętli to mało. Najpierw czekasz na wyjazd z pętli, następnie czekasz na ruszenie z przystanku "za pętlą". Z trzech minut na dojazd do Bonifacego robią się 2 lub 1,5. Tam jest weselej, niż kiedyś na przeplotce PŚ przed pętlą.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 6064
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 27 sie 2025, 9:39

Na 148 te dwie minuty to dopiero żart, przy tej ilości świateł.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 sie 2025, 10:02

Ogólnie czasówki w wielu miejscach są do poprawki, ale nie ma komu tego robić.

Stary Pingwin
Posty: 5990
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 sie 2025, 10:09

Autobus dostaje zezwalające wcześniej niż tram, razem z zezwalającym do wjechania na pętlę*. Co prawda, sekundę później stoi na następnej sygnalizacji. To musiała wymyślić grupa ludzi, jeden by nie dał rady.
*Tak, tramwaj może jeździć w kółko po pętli. Lekko licząc, od przystanku pod szkołą do przystanku pod szkołą zajmie to 6 minut.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 27 sie 2025, 10:11

R-9 Chełmska pisze:
27 sie 2025, 9:39
Na 148 te dwie minuty to dopiero żart, przy tej ilości świateł.
Żart to na Z-9, Korotyńskiego do 1 Sierpnia.

4 pary świateł, 3 przystanki i 2 minuty.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Stary Pingwin
Posty: 5990
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 sie 2025, 10:38

Tradycyjnie wieczorem sygnalizacja pracuje inaczej, niż w dzień. Tram pokonuje Bonifacego i nie zdąża skręcić w Sobieskiego, bo zezwalające było wcześniej. To jakaś prawidłowość, bo na odcinku Dworzec Południowy- Bukowińska wieczorem też stoimy przy Domaniewskiej, Ikara i w pakiecie przed Woronicza.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sie 2025, 10:52

Zmiany koordynacji (a czasami także programów) występują o godzinach 5:00, 10:00, 14:00,. 21:00, 03:00 i 04:00. Między 5 rano a 21 funkcjonuje program 120-sekundowy (na części skrzyżowań niezmienny nie licząc koordynacji), a w pozostałych godzinach 110-sekundowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 sie 2025, 11:47

Glonojad pisze:Zmiany koordynacji (a czasami także programów) występują o godzinach 5:00, 10:00, 14:00,. 21:00, 03:00 i 04:00. Między 5 rano a 21 funkcjonuje program 120-sekundowy (na części skrzyżowań niezmienny nie licząc koordynacji), a w pozostałych godzinach 110-sekundowy.
To dlatego pewnie na Karolkowej można było o 10 spędzić 5 minut przed czerwonym lub zawrotką.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 sie 2025, 15:05

Stary Pingwin pisze:
27 sie 2025, 9:15
TGM pisze:
26 sie 2025, 15:09
Trzy minuty na 19 od Stegien (za pętlą :!: ) do Bonifacego jednak słabo wyglądają gdy 148 ma dwie i jeszcze przystanek po drodze.
Za to minuta na wyjazd z pętli to mało. Najpierw czekasz na wyjazd z pętli, następnie czekasz na ruszenie z przystanku "za pętlą". Z trzech minut na dojazd do Bonifacego robią się 2 lub 1,5. Tam jest weselej, niż kiedyś na przeplotce PŚ przed pętlą.
Tak, tam 2+2 byłoby chyba nawet lepsze, ale 1+3 jest po bezpiecznej stronie błędu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 616
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 10 wrz 2025, 18:08

Skierowałam interwencję poselską do Prezydenta m.st. Warszawy w sprawie możliwych nieprawidłowości przy budowie i eksploatacji trasy tramwajowej do Wilanowa.

Do mojego biura trafił rzetelnie opracowany raport obywatelski, który wskazuje na wątpliwości dotyczące m.in. testów urządzeń smarujących i rozjazdów przy końcowym przystanku Miasteczko Wilanów. Z dokumentu wynika, że mogło dojść do zaniedbań prowadzących do chronicznego hałasu, niestabilnej pracy rozjazdów i szybszej degradacji torowiska.

Pojawiły się też sygnały o prowizorycznych rozwiązaniach technicznych, niewystarczającym nadzorze nad ruchem tramwajów oraz potencjalnych naruszeniach przepisów BHP. Zgłoszono również możliwy incydent związany z ujawnieniem danych osobowych sygnalisty.

Te sprawy nie dotyczą wyłącznie kwestii technicznych. To także pytania o jakość nadzoru nad inwestycją finansowaną ze środków publicznych, przejrzystość wobec mieszkańców i ochronę osób zgłaszających nieprawidłowości.

Zwróciłam się do Prezydenta Warszawy o wyjaśnienia i przedstawienie dokumentacji. Jeśli zarzuty się potwierdzą, konieczny będzie niezależny audyt i sprawdzenie, czy środki publiczne zostały wydane zgodnie z obowiązującymi standardami.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=11 ... cale=pl_PL

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 26 wrz 2025, 14:39

Coś wiadomo kiedy konkretnie rusza Grójecka?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ