SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 20 sie 2008, 23:23

Andrzej pisze:Czy nowoczesne pociągi SKM: Okęcie-Sulejówek/Miłosna będą mknęły 160 km/h.?
Nie, gdyż IR-1 tego zabrania, tak jak to jest z pociągami do Łodzi, Stadlerami itp.
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2008, 6:38

No to są te wystąpienia czy nie ma tych wystąpień?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 21 sie 2008, 8:51

Andrzej pisze:
Czy nowoczesne pociągi SKM: Okęcie-Sulejówek/Miłosna będą mknęły 160 km/h.?
Jeżeli między Rembertowem a Miłosną będą musiały się zatrzymać na każdej stacji, to rozwijanie predkości powyżej 120-130 (taka będzie możliwość) nie ma większego sensu. A dalej to sam wiesz, że wiecej jak 100km/h nawet nie ma sensu rozpędzać.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 21 sie 2008, 13:48

przewoz pisze:
Andrzej pisze:
Czy nowoczesne pociągi SKM: Okęcie-Sulejówek/Miłosna będą mknęły 160 km/h.?
Jeżeli między Rembertowem a Miłosną będą musiały się zatrzymać na każdej stacji, to rozwijanie predkości powyżej 120-130 (taka będzie możliwość) nie ma większego sensu. A dalej to sam wiesz, że wiecej jak 100km/h nawet nie ma sensu rozpędzać.
A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?

*
Jedni się chwalili, że wyremontowali tory i pociągi będą mogły jechać nawet 160 km/h, drudzy się chwalą że kupią nowoczesne pociągi, zdolne jechać 160 km/h. A w praktyce guzik z tego.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 21 sie 2008, 14:20

Andrzej pisze:A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?
O ile drogowa zostanie w ogóle podniesiona, to na pewno nie powyżej 100km/h i to tylko na dalekobieznych wydaje się być możliwe, na podmiejskich ponad 80km/h to raczej będzie trudno, tym bardziej ze póki co wprowadzono własnie kolejne ograniczenie na nasypie na Wygodzie. Chyba niestabilny (tam pociąg "ściąga" na prawą stronę jadąc w kierunku Rembertowa).
Andrzej pisze:drudzy się chwalą że kupią nowoczesne pociągi, zdolne jechać 160 km/h
PKP IC. KM to jeszcze jeszcze, bo mogą zawsze przyspiesozne zrobić i rozpędzić te składy, gorzej z SKM która powinna się zatrzymywqać na każdej stacji i przystanku.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 sie 2008, 18:31

Andrzej pisze: A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?
Ograniczenie do 60km/h

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 22 sie 2008, 11:16

Premo pisze:
Andrzej pisze: A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?
Ograniczenie do 60km/h
A tu czym spowodowane?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 sie 2008, 11:30

Andrzej pisze:Premo napisał/a:
Andrzej napisał/a:

A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?

Ograniczenie do 60km/h

A tu czym spowodowane?
A bo my wiemy? Pytanie do PLKi. Ale "na oko" widać, że są łuki, linia biegnie miejscami po wysokoim nasypie (teraz dodatkowo niestabilnym), jej stan wcale nie jest taki rewelacyjny. To o czym mówię od dawna - mozna podnieść prędkosć od km 9,5 (przejazd kolejowy na Chełmżyńskiej) do km 12,5 spokojnie do 80km/h na podmiejskich, dzięki czemu nieco skrócił by się czas przejazdu przez samą stację Rembertów... Ale tu słyszę, że na E20 to "niedasię" :/

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sie 2008, 21:43

http://www.zw.com.pl/artykul/2,281206_P ... iletu.html
Pociąg do biletu
Konrad Majszyk 22-08-2008, ostatnia aktualizacja 22-08-2008 22:55

17 nowych i 11 używanych pociągów dla SKM i wspólny bilet z Kolejami

To nowe pomysły urzędników odpowiedzialnych za komunikację. Zakładają, że rozkłady obu przewoźników – Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich – będą skoordynowane. Wspólny bilet zostanie zaś rozszerzony poza granice Warszawy – dowiedziało się „ŻW”.

Do tych wstępnych ustaleń doszło podczas piątkowego spotkania z udziałem marszałka Mazowsza Adama Struzika (odpowiada za Koleje Mazowieckie) i wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza, w którego gestii znajduje się SKM.

Bilet dla aglomeracji?


Jeden bilet dla różnych przewoźników w całej aglomeracji to standard na Zachodzie. W Warszawie ma zacząć obowiązywać od października – najpierw na trasie z Sulejówka przez Śródmieście do Pruszkowa (tędy jeżdżą i Koleje Mazowieckie, i SKM). Inne podwarszawskie miejscowości i innych przewoźników – także autobusowych – ma objąć od stycznia 2009 roku. To byłby wreszcie wyczekiwany od lat przełom, ale konkrety nie zostały jeszcze ustalone.

– Diabeł tkwi w szczegółach – mówią ostrożnie urzędnicy.

Na razie SKM wyglądają przy Kolejach Mazowieckich jak Dawid przy Goliacie. Miejski przewoźnik ma tylko dziesięć pociągów kursujących na jedynej trasie (Sulejówek – Pruszków). Koleje Mazowieckie zaś to ponad 180 pociągów obsługujących wszystkich siedem tras dojazdowych do Warszawy (dla tego przewoźnika trwają też dostawy piętrowych superwagonów Bombardiera, które... nie mieszczą się w wyremontowanym niedawno tunelu średnicowym).

SKM: obkupimy się

Żeby nieco zmniejszyć tę dysproporcję, SKM planuje inwestycje w tabor. – We wrześniu ogłosimy przetarg na cztery nowe pociągi do obsługi obecnie eksploatowanej linii z Sulejówka do Pruszkowa, a w październiku na 13 kolejnych dla projektowanej linii do lotniska Okęcie – mówi prezes SKM Leszek Walczak.

Koszt tych zakupów to 300 mln zł. Jedna z koncepcji finansowych zakłada zaciągnięcie bankowego kredytu na ten cel, którego poręczeniem będzie wieloletnia umowa przewozowa z miastem. Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta zapowiada, że zostanie podpisana z SKM we wrześniu.

Pociągi przyjadą najwcześniej w drugiej połowie 2010 roku. Dlaczego tak późno? Ich wyprodukowanie potrwa półtora roku od podpisania umowy, a do tego musimy jeszcze doliczyć kilka miesięcy na przetarg.

Według naszych informacji, SKM ma też sposób na szybsze pozyskanie taboru. Do miejskiej spółki zwróciły się zakłady ZNTK Mińsk Mazowiecki – kupione ostatnio przez bydgoską PESĘ – z propozycją wydzierżawienia używanych pociągów. Chodzi o sześć składów EN-57 i pięć EN-71. Firma kupiła je w Chorwacji z myślą o przetargu Kolei Mazowieckich, który został jednak unieważniony.

Od kogo wydzierżawić

Teraz proponuje ich przebudowę w pół roku według wymagań SKM. Składy zostałyby przystosowane do wersji jednoprzestrzennej (bez podziału na wagony), wyposażone w monitoring i wymalowane w barwy spółki. Zabrakłoby klimatyzacji.

Okazuje się, że to niejedyny tego typu tabor do szybkiego przejęcia z rynku. Jak ustaliliśmy, analogiczną propozycję miała złożyć firma Newag z Nowego Sącza. Teraz SKM czeka na szczegóły finansowe, a producentów planuje skonfrontować w przetargu.

– Żeby przedsięwzięcie miało sens, trzeba wydzierżawić wagony na pięć lat – mówi prezes Walczak. – Po dostarczeniu już tych nowych, nadwyżka pociągów posłużyłaby do uruchomienia nowej linii, np. z Błonia do Legionowa – proponuje.


[ Dodano: Sob 23 Sie, 2008 21:47 ]
Jak to we wspaniałych artykułach p. Majszyka, w artykule są drobne nieścisłości. Na sam start: umowa wieloletnia dotyczy obsługi lotniska - na taki zakres wydała zgodę Rada Miasta. Najpierw więc musi wyrazić zgodę na zmianę treści uchwały (co jest możliwe a już wiadomo, że będzie miało miejsce w przypadku umowy z TW na przykład), a potem można mówić o dalszych krokach.
Ponadto, 300 mln PLN to szacunkowy koszt projektu "Obsługa Okęcia".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 sie 2008, 22:55

inż. Glonojad pisze:Według naszych informacji, SKM ma też sposób na szybsze pozyskanie taboru. Do miejskiej spółki zwróciły się zakłady ZNTK Mińsk Mazowiecki – kupione ostatnio przez bydgoską PESĘ – z propozycją wydzierżawienia używanych pociągów. Chodzi o sześć składów EN-57 i pięć EN-71. Firma kupiła je w Chorwacji z myślą o przetargu Kolei Mazowieckich, który został jednak unieważniony.
No proszę... Spotopodobne kibelki w SKM Wwa. Ciekawe co z tego wyjdzie (szkoda, że EN71 jednak nie trafią na KM, jak zakładano..)

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 23 sie 2008, 23:26

solaris8315 pisze:Nie wiem czy ktoś o tym pisał. W pociągach SKM będą nowe zapowiedzi. Głosu użyczył Maciej Gudowski.
Te komunikaty były w wybranych jednostkach już od dawna (nawet o tym pisałem).

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 sie 2008, 11:14

ŻW pisze:(...)To nowe pomysły urzędników odpowiedzialnych za komunikację. Zakładają, że rozkłady obu przewoźników – Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich – będą skoordynowane.
Naprawdę ciężko się opanować czytając poraz kolejny coś takiego. Który raz z rzędu można to samo obiecywać?! Ciekawe jak do tej koordynacji dopasują pośpiechy na linii mińskiej?!
ŻW pisze:(...)– We wrześniu ogłosimy przetarg na cztery nowe pociągi do obsługi obecnie eksploatowanej linii z Sulejówka do Pruszkowa,
A ile jest obecnie pożyczonych?? =>Zwiększy się ilość kursów na zapchanej od pociągów trasie?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 24 sie 2008, 14:25

ŻW pisze:W Warszawie ma zacząć obowiązywać od października – najpierw na trasie z Sulejówka przez Śródmieście do Pruszkowa (tędy jeżdżą i Koleje Mazowieckie, i SKM)
I wyjdzie jak zwykle.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2008, 15:41

Panowie, to nie ja pisałem, to red. Majszyk :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 25 sie 2008, 17:47

ŻW pisze: Teraz proponuje ich przebudowę w pół roku według wymagań SKM. Składy zostałyby przystosowane do wersji jednoprzestrzennej (bez podziału na wagony), wyposażone w monitoring i wymalowane w barwy spółki. Zabrakłoby klimatyzacji.
A co stoi na przeszkodzie w zamontowaniu jej?

ODPOWIEDZ