Nie, gdyż IR-1 tego zabrania, tak jak to jest z pociągami do Łodzi, Stadlerami itp.Andrzej pisze:Czy nowoczesne pociągi SKM: Okęcie-Sulejówek/Miłosna będą mknęły 160 km/h.?
SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No to są te wystąpienia czy nie ma tych wystąpień?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeżeli między Rembertowem a Miłosną będą musiały się zatrzymać na każdej stacji, to rozwijanie predkości powyżej 120-130 (taka będzie możliwość) nie ma większego sensu. A dalej to sam wiesz, że wiecej jak 100km/h nawet nie ma sensu rozpędzać.Andrzej pisze:
Czy nowoczesne pociągi SKM: Okęcie-Sulejówek/Miłosna będą mknęły 160 km/h.?
A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?przewoz pisze:Jeżeli między Rembertowem a Miłosną będą musiały się zatrzymać na każdej stacji, to rozwijanie predkości powyżej 120-130 (taka będzie możliwość) nie ma większego sensu. A dalej to sam wiesz, że wiecej jak 100km/h nawet nie ma sensu rozpędzać.Andrzej pisze:
Czy nowoczesne pociągi SKM: Okęcie-Sulejówek/Miłosna będą mknęły 160 km/h.?
*
Jedni się chwalili, że wyremontowali tory i pociągi będą mogły jechać nawet 160 km/h, drudzy się chwalą że kupią nowoczesne pociągi, zdolne jechać 160 km/h. A w praktyce guzik z tego.
O ile drogowa zostanie w ogóle podniesiona, to na pewno nie powyżej 100km/h i to tylko na dalekobieznych wydaje się być możliwe, na podmiejskich ponad 80km/h to raczej będzie trudno, tym bardziej ze póki co wprowadzono własnie kolejne ograniczenie na nasypie na Wygodzie. Chyba niestabilny (tam pociąg "ściąga" na prawą stronę jadąc w kierunku Rembertowa).Andrzej pisze:A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?
PKP IC. KM to jeszcze jeszcze, bo mogą zawsze przyspiesozne zrobić i rozpędzić te składy, gorzej z SKM która powinna się zatrzymywqać na każdej stacji i przystanku.Andrzej pisze:drudzy się chwalą że kupią nowoczesne pociągi, zdolne jechać 160 km/h
A bo my wiemy? Pytanie do PLKi. Ale "na oko" widać, że są łuki, linia biegnie miejscami po wysokoim nasypie (teraz dodatkowo niestabilnym), jej stan wcale nie jest taki rewelacyjny. To o czym mówię od dawna - mozna podnieść prędkosć od km 9,5 (przejazd kolejowy na Chełmżyńskiej) do km 12,5 spokojnie do 80km/h na podmiejskich, dzięki czemu nieco skrócił by się czas przejazdu przez samą stację Rembertów... Ale tu słyszę, że na E20 to "niedasię"Andrzej pisze:Premo napisał/a:
Andrzej napisał/a:
A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?
Ograniczenie do 60km/h
A tu czym spowodowane?
![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
http://www.zw.com.pl/artykul/2,281206_P ... iletu.html
[ Dodano: Sob 23 Sie, 2008 21:47 ]
Jak to we wspaniałych artykułach p. Majszyka, w artykule są drobne nieścisłości. Na sam start: umowa wieloletnia dotyczy obsługi lotniska - na taki zakres wydała zgodę Rada Miasta. Najpierw więc musi wyrazić zgodę na zmianę treści uchwały (co jest możliwe a już wiadomo, że będzie miało miejsce w przypadku umowy z TW na przykład), a potem można mówić o dalszych krokach.
Ponadto, 300 mln PLN to szacunkowy koszt projektu "Obsługa Okęcia".
Pociąg do biletu
Konrad Majszyk 22-08-2008, ostatnia aktualizacja 22-08-2008 22:55
17 nowych i 11 używanych pociągów dla SKM i wspólny bilet z Kolejami
To nowe pomysły urzędników odpowiedzialnych za komunikację. Zakładają, że rozkłady obu przewoźników – Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich – będą skoordynowane. Wspólny bilet zostanie zaś rozszerzony poza granice Warszawy – dowiedziało się „ŻW”.
Do tych wstępnych ustaleń doszło podczas piątkowego spotkania z udziałem marszałka Mazowsza Adama Struzika (odpowiada za Koleje Mazowieckie) i wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza, w którego gestii znajduje się SKM.
Bilet dla aglomeracji?
Jeden bilet dla różnych przewoźników w całej aglomeracji to standard na Zachodzie. W Warszawie ma zacząć obowiązywać od października – najpierw na trasie z Sulejówka przez Śródmieście do Pruszkowa (tędy jeżdżą i Koleje Mazowieckie, i SKM). Inne podwarszawskie miejscowości i innych przewoźników – także autobusowych – ma objąć od stycznia 2009 roku. To byłby wreszcie wyczekiwany od lat przełom, ale konkrety nie zostały jeszcze ustalone.
– Diabeł tkwi w szczegółach – mówią ostrożnie urzędnicy.
Na razie SKM wyglądają przy Kolejach Mazowieckich jak Dawid przy Goliacie. Miejski przewoźnik ma tylko dziesięć pociągów kursujących na jedynej trasie (Sulejówek – Pruszków). Koleje Mazowieckie zaś to ponad 180 pociągów obsługujących wszystkich siedem tras dojazdowych do Warszawy (dla tego przewoźnika trwają też dostawy piętrowych superwagonów Bombardiera, które... nie mieszczą się w wyremontowanym niedawno tunelu średnicowym).
SKM: obkupimy się
Żeby nieco zmniejszyć tę dysproporcję, SKM planuje inwestycje w tabor. – We wrześniu ogłosimy przetarg na cztery nowe pociągi do obsługi obecnie eksploatowanej linii z Sulejówka do Pruszkowa, a w październiku na 13 kolejnych dla projektowanej linii do lotniska Okęcie – mówi prezes SKM Leszek Walczak.
Koszt tych zakupów to 300 mln zł. Jedna z koncepcji finansowych zakłada zaciągnięcie bankowego kredytu na ten cel, którego poręczeniem będzie wieloletnia umowa przewozowa z miastem. Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta zapowiada, że zostanie podpisana z SKM we wrześniu.
Pociągi przyjadą najwcześniej w drugiej połowie 2010 roku. Dlaczego tak późno? Ich wyprodukowanie potrwa półtora roku od podpisania umowy, a do tego musimy jeszcze doliczyć kilka miesięcy na przetarg.
Według naszych informacji, SKM ma też sposób na szybsze pozyskanie taboru. Do miejskiej spółki zwróciły się zakłady ZNTK Mińsk Mazowiecki – kupione ostatnio przez bydgoską PESĘ – z propozycją wydzierżawienia używanych pociągów. Chodzi o sześć składów EN-57 i pięć EN-71. Firma kupiła je w Chorwacji z myślą o przetargu Kolei Mazowieckich, który został jednak unieważniony.
Od kogo wydzierżawić
Teraz proponuje ich przebudowę w pół roku według wymagań SKM. Składy zostałyby przystosowane do wersji jednoprzestrzennej (bez podziału na wagony), wyposażone w monitoring i wymalowane w barwy spółki. Zabrakłoby klimatyzacji.
Okazuje się, że to niejedyny tego typu tabor do szybkiego przejęcia z rynku. Jak ustaliliśmy, analogiczną propozycję miała złożyć firma Newag z Nowego Sącza. Teraz SKM czeka na szczegóły finansowe, a producentów planuje skonfrontować w przetargu.
– Żeby przedsięwzięcie miało sens, trzeba wydzierżawić wagony na pięć lat – mówi prezes Walczak. – Po dostarczeniu już tych nowych, nadwyżka pociągów posłużyłaby do uruchomienia nowej linii, np. z Błonia do Legionowa – proponuje.
[ Dodano: Sob 23 Sie, 2008 21:47 ]
Jak to we wspaniałych artykułach p. Majszyka, w artykule są drobne nieścisłości. Na sam start: umowa wieloletnia dotyczy obsługi lotniska - na taki zakres wydała zgodę Rada Miasta. Najpierw więc musi wyrazić zgodę na zmianę treści uchwały (co jest możliwe a już wiadomo, że będzie miało miejsce w przypadku umowy z TW na przykład), a potem można mówić o dalszych krokach.
Ponadto, 300 mln PLN to szacunkowy koszt projektu "Obsługa Okęcia".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No proszę... Spotopodobne kibelki w SKM Wwa. Ciekawe co z tego wyjdzie (szkoda, że EN71 jednak nie trafią na KM, jak zakładano..)inż. Glonojad pisze:Według naszych informacji, SKM ma też sposób na szybsze pozyskanie taboru. Do miejskiej spółki zwróciły się zakłady ZNTK Mińsk Mazowiecki – kupione ostatnio przez bydgoską PESĘ – z propozycją wydzierżawienia używanych pociągów. Chodzi o sześć składów EN-57 i pięć EN-71. Firma kupiła je w Chorwacji z myślą o przetargu Kolei Mazowieckich, który został jednak unieważniony.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Naprawdę ciężko się opanować czytając poraz kolejny coś takiego. Który raz z rzędu można to samo obiecywać?! Ciekawe jak do tej koordynacji dopasują pośpiechy na linii mińskiej?!ŻW pisze:(...)To nowe pomysły urzędników odpowiedzialnych za komunikację. Zakładają, że rozkłady obu przewoźników – Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich – będą skoordynowane.
A ile jest obecnie pożyczonych?? =>Zwiększy się ilość kursów na zapchanej od pociągów trasie?ŻW pisze:(...)– We wrześniu ogłosimy przetarg na cztery nowe pociągi do obsługi obecnie eksploatowanej linii z Sulejówka do Pruszkowa,
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Panowie, to nie ja pisałem, to red. Majszyk ![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.