Spis autobusów miejskich w złym stanie technicznym

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 cze 2012, 7:17

chester pisze:Gdyby Mobilis miał za wozokm płacone tyle, co MZA, to by też miał na porządny serwis. Mobilis (i PKS i ITS i Europa) startują z innej pozycji, innymi stawkami i muszą wszystko zbilansować, nie dziwne, że wymusza to oszczędności. I nie można mieć o to pretensji do Mobilisu, ale do warunków przetargu, gdzie liczy się 100%, a reszta nie gra roli (vide informacja o tramwajach solarisach w Saksonii i jakie tam kryteria obowiązywały i z jakimi wagami).
Przede wszystkim różni się czas eksploatacji. Mobilis wie, że po 8-10 latach wóz może oddać na złom. MZA wie, że u nich wózek ma przejeździć lat ok. 15 najlepiej bez poważnej naprawy w międzyczasie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 01 cze 2012, 7:21

A ja chciałbym zauważyć że mobilis i każdy ajent zgodzili się jeździć za taką stawkę a nie inną i mnie jako szarego pasażera gówno to obchodzi. Ma być czysto, wygodnie a dodatkowo ma działać klimatyzacja.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 11 cze 2012, 17:49

6880 - tragiczne,rozregulowane hamulce.Masakryczne wycie podczas hamowania na przystankach.
I takie coś się wypuszcza na linię 180,do tego jeszcze podczas Euro... ](*,)
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 11 cze 2012, 18:02

A który neos nie wyje podczas hamowania?
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 cze 2012, 18:05

Czy wycie kwalifikuje się pod zły stan techniczny? Jeśli jedynym mankamentem układu hamulcowego jest pisk, to jęki Mobila są pozbawione sensu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 11 cze 2012, 18:12

Ewidentnie nie jest to cecha normalna w tych wozach.Wszystkie,jeszcze będące w ruchu, Neoplany N 4020 nie wyją.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 cze 2012, 18:13

Neoplany podczas hamowania wyją, więc jest to jak najbardziej normalne. Nie wiem skąd bierzesz neoplany, które nie wyją.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
netkuu
Posty: 1019
Rejestracja: 07 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: netkuu » 11 cze 2012, 18:45

mobil one pisze:Neoplany N 4020 nie wyją.
Mylisz się, dzisiaj na 124 6778 wył. ;-)
A N T Y Neoplan !!!
Ostatnia przejażdżka lewarkiem:
30.06.2012r.
289 :arrow: Schronisko "Na Paluchu" :dance: =D>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2012, 18:49

mobil one pisze:Neoplany N 4020 nie wyją.
:smiech:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 cze 2012, 21:39

Szeregowy_Równoległy pisze:Czy wycie kwalifikuje się pod zły stan techniczny?
W skrajnych przypadkach może to chyba być podstawa do nieprzejścia badań technicznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2012, 21:42

Nie rób mi nadziei... :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 cze 2012, 21:43

A jak podczas przeglądu ktokolwiek to sprawdzi? Nie ma płynnego hamowania, przy którym mógłby wyć. Jest "jeb w hamulec" i ręczny, w obu sytuacjach wóz stoi na rolkach.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 12 cze 2012, 11:37

Szeregowy_Równoległy pisze:A jak podczas przeglądu ktokolwiek to sprawdzi? Nie ma płynnego hamowania, przy którym mógłby wyć. Jest "jeb w hamulec" i ręczny, w obu sytuacjach wóz stoi na rolkach.
A powinno być płynnie z kontrolą odchyleń między stronami wozu na różnych etapach hamowania. Niemniej nie słyszałem o przypadku, by piszczące, ale i skuteczne hamulce były podstawą do odrzucenia badań, przynajmniej w osobówce.

Troszkę bardziej ad rem. A327 Mobiego ma chyba dziury w tłumiku, bo głośniej od bizona ryczy.

(edit: numer wozu)
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 cze 2012, 11:51

Desert pisze:A ja chciałbym zauważyć że mobilis i każdy ajent zgodzili się jeździć za taką stawkę a nie inną i mnie jako szarego pasażera gówno to obchodzi.
Z Ciebie to taki drugi Niesiołowski. Nie potrafisz chyba prostego zdania napisać bez żadnego wulgaryzmu. :-D
ashir pisze:Jutro pozostanie równy rok do końca kontraktu, czyli do 31 maja 2013 roku.
A co będzie zamiast nich?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 cze 2012, 11:54

To się jeszcze okaże. Może nie być nic. Ale nawet gdyby miało coś być, to jest jeszcze trochę czasu na myślenie i działanie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ