Strona 126 z 296
: 24 mar 2011, 11:17
autor: MichalJ
W zasadzie od dawna nie jeżdżę w nocy, ale kiedyś na pewno widywałem sygnalizacje święcące 'godzinami' w głównym kierunku i od czasu do czasu (bez wzbudzenia) dające na chwilę zielone w poprzek. Nie mówię, że tak jest tutaj, nie, tylko tak...
: 24 mar 2011, 15:13
autor: BJ
Eh jakby nie można było w nocy po prostu wszędzie włączyć migających świateł...
: 24 mar 2011, 17:27
autor: Majusi
To już było.
: 24 mar 2011, 20:25
autor: Szeregowy_Równoległy
BJ pisze:Eh jakby nie można było w nocy po prostu wszędzie włączyć migających świateł...
Dzisiaj zdechły światła na skrzyżowaniu Kocjana/Kaliskiego. Te chore, co nigdy nie wiadomo czy i kto dostanie zielone, i czy w ogóle w przeciągu najbliższych kilku minut uda się ruszyć. I nigdy wcześniej tak przyjemnie mi się tamtędy nie jeździło. Może by też niektóre w ciągu dnia wyłączać?
: 24 mar 2011, 20:33
autor: Paweł D.
Majusi pisze:To już było.
I kosztowało życie wielu osób.
: 24 mar 2011, 20:37
autor: Solaris U10
A niech sobie te światła działają w nocy, byle z sensem, a nie tak, że muszę 2 minuty czekać na poprzecznym kierunku albo minutę na zapalenie się zielonego jak wcisnę guzik (sprawdziłem, że zdążam wejść do klatki zanim doczekam się czerwonego dla pustej ulicy...).
: 24 mar 2011, 20:54
autor: BJ
Paweł D. pisze:I kosztowało życie wielu osób.
Nie dramatyzujmy. Trzeba być zalanym w trupa i leżeć na ulicy bądź nie być zalanym w trupa i też leżeć na ulicy, aby zostać potrąconym w godz. 24-5... Może poza centrum.
Zresztą działanie świateł w nocy nie uczy przestrzegania prawa. Pomijam przechodzenie na czerwonym, bo to jest nagminne także w dzień, ale często mam okazję wracać taksówkami z imprez w środku nocy i panowie taksówkarze mniej więcej w 30% ignorują czerwone tylko lekko zwalniając...
: 25 mar 2011, 17:05
autor: Majusi
Od momentu wprowadzania akomodacji ze względów bezpieczeństwa była możliwość wprowadzenia pracy całodobowej. W nocy pracują skrzyżowania jako izolowane czyli jeżeli brak jest zapotrzebowania z kierunku podporządkowanego zielone zostaje na kierunku głównym. Podporządkowany dostaje zielone jak sie pojawi (z zasady). Oczywiście warunek konieczny to sprawność techniczna urządzeń.
: 25 mar 2011, 17:12
autor: Rosa
Czerwone w środku nocy ładnie uczy tego że taki sygnał mozna ignorowac. Jechałem w tym roku taksowką która w drodze ze śródmieścia przejechała przez 3 czerwone (było to bezpieczne bo kierowca się rozgladał przed przejazdem przez skrzyzowanie
)
: 26 mar 2011, 13:14
autor: Jarek
Może trzeba robić inne algorytmy? Np. "all red" gwarantujący przejazd bez zatrzymania dla prędkości 50 lub 60km/h? Wymagałoby to jednak pewnie dodatkowych detektorów oraz przycisków dla pieszych. I lepszego serwisu.
: 26 mar 2011, 13:19
autor: ness
Co do grojeckiej/bitwy to aktualnie jest 25 sek dla banacha-bw i 65-70 sek dla grocjeckiej (dokladnie nie wiem bo mierzylem wg zielonego dla pieszych ruch kolowy ma zielone dluzej).
Dla grojeckiej bylo na oko cos kolo 35-40 sek wczesniej.
Mierzone wczoraj kolo 17.
Czyli zakladajac ze na reszte faz (jest jeszcze lewoskret grojecka-bitwy razem z lewoskretem w banacha dla tramow) gdzies 10 sek + te pare sek na wyczyszczenie skrzyzownia w sumie cala sekwencja wydluzyla sie gdzies z 90 sek do 120 sek.
Czyli na godzine wszystkie fazy oprocz grojeckiej zostaly obciete o 25%.
Tyle (jak nie wiecej) wycieto przepustowosci w tych relacjach.
Dodatkowym bonusem dla pieszych jest to ze dotychczas jesli przelazilo sie z jednego naroznika skrzyzowania na przeciwny to fazy ukladaly sie tak ze mozna bylo ogarnac oba przejscia praktycznie bez zatrzymywania sie.
W tym momencie trzeba odstac dodatkowe 30 sek.
To tak w ramach ulatwien w przesiadkach zapewne.
Ide wysmaruje cos do IR.
Jarek pisze:Może trzeba robić inne algorytmy? Np. "all red" gwarantujący przejazd bez zatrzymania dla prędkości 50 lub 60km/h? Wymagałoby to jednak pewnie dodatkowych detektorów oraz przycisków dla pieszych. I lepszego serwisu.
Ta tylko ze ten detektor musialby byc ustawiony chyba przy poprzednim skrzyzowaniu biorac pod uwage predkosc niektorych pojazdow w tych godzinach.
Inaczej bylyby gwarantowane przejazdy przez skrzyzowanie na 'dojrzalym pomaranczowym' z V=150km/h na zasadzie
jeszcze zdaze
: 26 mar 2011, 14:09
autor: Bastian
ness pisze:Ta tylko ze ten detektor musialby byc ustawiony chyba przy poprzednim skrzyzowaniu biorac pod uwage predkosc niektorych pojazdow w tych godzinach.
Przecież Jarek wyraźnie napisał, dla jakiej prędkości byłoby gwarantowane to zielone
: 26 mar 2011, 14:36
autor: ness
i przestawialoby sie od razu na czerwone z zielonego?
: 26 mar 2011, 14:52
autor: Bastian
Chyba odwrotnie, skoro napisał "all red"
: 26 mar 2011, 15:58
autor: ness
Ale jesli jest zielone (pojazd jadacy wczesniej zgodnie z przepisami je dostal) to co wtedy?
Detekcja 200m przed skrzyzowaniem i od razu na czerwien?
O to mie chodzi.