Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
No dobrze, ale na Wolskiej nie ma dużego ruchu autobusowego i z tego, co pamiętam, jak chodziłem do liceum w tych rejonach, to ulica nie należy do masakrycznie ruchliwych (bez problemu przechodzi się w przerwach między ruchem). Jeśli wyprowadzamy ruch na Kasprzaka, to może wystarczy uspokojenie ruchu i zrobienie szerokich pasów.
W kwestii formalnej: budowanie wyjść na wszystkie możliwe narożniki i przystanki nie jest wcale jakimś obowiązującym na świecie dogmatem. Nie chodzi już o stare systemy metra, ale wystarczy spojrzeć na stacje na przedłużeniu praskiej linii C. Insza inszość jakie rozwiązania należałoby zastosować na Wolskiej.
W kwestii formalnej: budowanie wyjść na wszystkie możliwe narożniki i przystanki nie jest wcale jakimś obowiązującym na świecie dogmatem. Nie chodzi już o stare systemy metra, ale wystarczy spojrzeć na stacje na przedłużeniu praskiej linii C. Insza inszość jakie rozwiązania należałoby zastosować na Wolskiej.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Na Wolskiej są tramwaje, z których powinno być bezpośrednie (tj. z peronów przystankowych) zejście na stację metra, która powinna znajdować się pod skrzyżowaniem Ruch na Wolskiej jest niemały (obserwuję codzienne rano) ale to pewnie głównie przez zamknięcie Prostej. Perspektywicznie spokojnie można tutaj zrobić 2 pasy (na Kasprzaka zresztą też...).MeWa pisze:No dobrze, ale na Wolskiej nie ma dużego ruchu autobusowego i z tego, co pamiętam, jak chodziłem do liceum w tych rejonach, to ulica nie należy do masakrycznie ruchliwych (bez problemu przechodzi się w przerwach między ruchem). Jeśli wyprowadzamy ruch na Kasprzaka, to może wystarczy uspokojenie ruchu i zrobienie szerokich pasów.
W kwestii formalnej: budowanie wyjść na wszystkie możliwe narożniki i przystanki nie jest wcale jakimś obowiązującym na świecie dogmatem. Nie chodzi już o stare systemy metra, ale wystarczy spojrzeć na stacje na przedłużeniu praskiej linii C. Insza inszość jakie rozwiązania należałoby zastosować na Wolskiej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36870
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Powinno, ale jego brak nie będzie tragedią (gorzej - przy Świętokrzyskiej). Naprawdę wyjście na każdy przystanek nie jest standardem w innych miastach z metrem. I to nawet relatywnie nowym, jak choćby w Pradze.Kleszczu pisze:Na Wolskiej są tramwaje, z których powinno być bezpośrednie (tj. z peronów przystankowych) zejście na stację metra
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Tylko, że budowa takich zejść może przynieść korzyści nie tylko dla pasażerów - tutaj znacząco zwęziłoby ulicę więc i uspokoiło ruch...Bastian pisze:Powinno, ale jego brak nie będzie tragedią (gorzej - przy Świętokrzyskiej). Naprawdę wyjście na każdy przystanek nie jest standardem w innych miastach z metrem. I to nawet relatywnie nowym, jak choćby w Pradze.Kleszczu pisze:Na Wolskiej są tramwaje, z których powinno być bezpośrednie (tj. z peronów przystankowych) zejście na stację metra
Inna sprawa, że oczywiście zgadzam się, że nie każdy przystanek musi mieć schodki do metra...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
II linia metra do Żelazowej Woli?
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 59616.html
Osobiście jestem przeciwnikiem tego pomysłu.
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 59616.html
Osobiście jestem przeciwnikiem tego pomysłu.
Ja po prostu nałożyłem sobie schody na obecne przystanki, jeśli zwężamy, to miejsce się znajdzie, a i jako mieszkaniec tych okolic nie mam nic przeciwko zwężeniu Wolskiej.Kleszczu pisze:Wolska ma tam trzy pasy ruchu. Spokojnie można jeden zabrać kosztem budowy wyjść na przystanek...Tyrystor pisze:Oczywiście, że nie. Przystanki tramwajowe są za wąskie - schody się nie zmieszczą.
Wyjścia ze stacji (jak widziałem na planie przebiegu II linii) umożliwią raczej bezpośrednie zejście z przystanku 103 i 109 w stronę dworców (Zachodniego i Centralnego). Druga para wyjść (lub jedno?) będzie w polu - plan i wizualizacja mówią to samo - przy banku BPS, prawie w połowie ul. Płockiej. Jeśli ta stacja kiedyś powstanie, to będzie sytuacja jak na Ratuszu - prawie cały ruch skupi się na jednej klatce schodowej.
Niekoniecznie, wystarczy nie pomyśleć i zbudować wyłącznie samą stację i rzeczy niezbędne do jej istnienia, zapominając o dodatkach (tak jak zakuwanie "od Litwo.. do ...siedzą").Glonojad pisze:Czyli budujemy metro po pół miliarda zł za kilometr i nie mamy pół miliona na przebudowę kawałka jezdni?Tyrystor pisze:Oczywiście, że nie. Przystanki tramwajowe są za wąskie - schody się nie zmieszczą.
Tym bardziej to zapowiada brak przebudowy Wolskiej przy tej okazji.Glonojad pisze:O ile pamiętam - niezbyt istotnym.MeWa pisze:Integracja z innymi środkami transportu była jedynym z kryteriów konkursu,
Na Wolskiej nie ma właściwie żadnego ruchu autobusowego. Liniowo - zupełnie nic (oprócz zjazdowej 103 zatrzymującej się o 0:25 na przystanku Płocka pod dawnymi delikatesami). Nie-liniowo: masa wyjazdów i zjazdów na Redutową i Kleszczową.MeWa pisze:No dobrze, ale na Wolskiej nie ma dużego ruchu autobusowego i z tego, co pamiętam, jak chodziłem do liceum w tych rejonach, to ulica nie należy do masakrycznie ruchliwych (bez problemu przechodzi się w przerwach między ruchem). Jeśli wyprowadzamy ruch na Kasprzaka, to może wystarczy uspokojenie ruchu i zrobienie szerokich pasów.
Z tym przechodzeniem wcale nie jest tak różowo. Właściwie jedynie wieczorem przebiegniesz przez Wolską bez problemu. Za dnia - musisz w większości przypadków stanąć na torach i przepuścić zagubione auta skręcające z Sokołowskiej skrzyżowanie wcześniej. W większości przypadków podczas stania na torach spotkasz tramwaj. Jedyny przypadek, jaki znam, który przechodzi przez Wolską bez problemu o dowolnej porze to moja sąsiadka-emerytka. Nie wiem, jak ona to robi, ale wchodzi "na pałę" i nic jej nie przejedzie, nawet jak prawie pod maskę się wtarabani.
MeWa, jak chcesz uspokoić ruch? Nie wiem czemu, ale pierwsze na myśl przyszły mi światła... A już doszliśmy do takiej sytuacji, że dojazd do Starego Miasta zestawem Z-6+dowolny tramwaj z Okopowej był szybszy niż bezpośrednie 26...
Jeśli chodzi zaś o ilość aut - od lat jest stała, nawet ostatnio ubyło. Rok temu o 7:30 Wolska stała w stronę centrum. Korek albo zaczynał się na pasach przy Sokołowskiej lub nieco dalej - gdzie się kończył? Na pewno gdzieś za pedetem - jeździłem na Ochotę, więc dla mnie to "po horyzont" było. Aktualnie? Korek kończy się na Syreny maksymalnie.
Mądrze prawisz.Kleszczu pisze:Na Wolskiej są tramwaje, z których powinno być bezpośrednie (tj. z peronów przystankowych) zejście na stację metra, która powinna znajdować się pod skrzyżowaniem Ruch na Wolskiej jest niemały (obserwuję codzienne rano) ale to pewnie głównie przez zamknięcie Prostej. Perspektywicznie spokojnie można tutaj zrobić 2 pasy (na Kasprzaka zresztą też...).
Jest ciasno w szczycie porannym, ale nie tak, jak jeszcze przed budową II linii metra.
Ogólnie Wolska ma po dwa pasy. Skrzyżowanie z Płocką tylko rozszerza te ulice (jakby nagle przy nim aut przybywało).
Według mnie Wolska i Płocka na skrzyżowaniu powinny mieć po dwa pasy w każdą stronę i by wystarczyło (czyli zwężamy obie ulice przy okazji budowy stacji). Teraz mamy wąską Płocką przed i za Wolską, szeroką jak Aleje Płocką na samym skrzyżowaniu i przy przystankach autobusowych oraz Wolską nieznacznie się poszerzającą przed światłami.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nie wiem, ja tylko przekazuję Nie czytałem projektu.KwZ pisze:Nijak mi to półprzewodników nie przypomina. Poza tym tradycja czego, zlikwidowanego labu oidp Unipressu?MeWa pisze:TO półprzewodniki czy coś Nawiązanie do przemysłowej tradycji Woli.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
O co chodzi ekologom:
http://www.rynek-kolejowy.pl/39057/_Eko ... metra_.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/39057/_Eko ... metra_.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Czyli jak zwykle, miasto wymyśliło sobie bezsensowny wariant jako „jedyny słuszny”, i nie liczy się z sensem wykonywania danej inwestycji, ani kosztami. Normalka w tym kraju…MeWa pisze:O co chodzi ekologom:
http://www.rynek-kolejowy.pl/39057/_Eko ... metra_.htm
Szczególnie to STP przy Toruńskiej...MichalJ pisze:Wariant proponowany przez zieloną organizację wcale nie musi być lepszy.
Natomiast uzasadnienia do rezygnacji z zabudowy Chrzanowa jest... beznadziejne moim zdaniem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43