Warszawska Kolej Dojazdowa
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przedłużenie do Centrum to akurat pomysł idiotyczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Z czego wynika taka opinia?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z wielu powodów:
- bardzo kosztowny tunel dla bardzo mało pojemnego jak na kolej środka transportu (pociągi 60-metrowe bez większych szans na przedłużenie, bo perony mają tylko 80 metrów, do tego częstotliwość 10-minutowa której za wiele się nie podniesie przy ślepym krańcu)
- ślepy kraniec oznaczający pracę wybitnie jednokierunkową
- dublowanie dużo bardziej wydajnego tunelu podmiejskiego i dużo lepiej dostępnego (a jak się przyjrzec - także oferującego większą podaż) tramwaju.
- uniemożliwienie wyprowadzenia korytarza WKD w dużo sensowniejszy korytarz przez południowe śródmieście, tj. albo po trasie Łazienkowskiej, albo w korytarzu M3 (północnego) do Stadionu.
- żeby to miało jakikolwiek sens, to powinno polegać na przebudowie wspólnej części trasy ze średnicą podmiejską na trasę z dwoma torami w każdym kierunku, z torami WKD w środku, ze wspólnym peronami wyspowymi na stacji Ochota; tylko wtedy problemem jest rozwiązanie Śródmieścia, bo dwie krawędzie są na linii 447/448 dużo bardziej potrzebne).
- bardzo kosztowny tunel dla bardzo mało pojemnego jak na kolej środka transportu (pociągi 60-metrowe bez większych szans na przedłużenie, bo perony mają tylko 80 metrów, do tego częstotliwość 10-minutowa której za wiele się nie podniesie przy ślepym krańcu)
- ślepy kraniec oznaczający pracę wybitnie jednokierunkową
- dublowanie dużo bardziej wydajnego tunelu podmiejskiego i dużo lepiej dostępnego (a jak się przyjrzec - także oferującego większą podaż) tramwaju.
- uniemożliwienie wyprowadzenia korytarza WKD w dużo sensowniejszy korytarz przez południowe śródmieście, tj. albo po trasie Łazienkowskiej, albo w korytarzu M3 (północnego) do Stadionu.
- żeby to miało jakikolwiek sens, to powinno polegać na przebudowie wspólnej części trasy ze średnicą podmiejską na trasę z dwoma torami w każdym kierunku, z torami WKD w środku, ze wspólnym peronami wyspowymi na stacji Ochota; tylko wtedy problemem jest rozwiązanie Śródmieścia, bo dwie krawędzie są na linii 447/448 dużo bardziej potrzebne).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dzięki, istotnie o wiele potrzebniejsze byłyby 4 tory dla średnicy podmiejskiej, lecz póki co - na to miejsca nie ma. Choć może wykup gruntów i wyburzenia byłyby wysoce kosztowne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
4 torów to chyba nie potrzeba - jedynie na Śródmieściu, bo tam jest najdłuższa wymiana. Gdyby sygnalizacja była jak w metrze, dająca odstępy co 1.5 - 2 minuty, to by wystarczyło. Poza tym potem i tak jakoś trzeba by ten ruch z 4 torów rozprowadzić na Wschodnim i Zachodnim.zxcvbnm pisze:Dzięki, istotnie o wiele potrzebniejsze byłyby 4 tory dla średnicy podmiejskiej, lecz póki co - na to miejsca nie ma. Choć może wykup gruntów i wyburzenia byłyby wysoce kosztowne.
Koncepcja z TŁ jest fajna, tylko czy to się tam zmieści? Od Waryńskiego do Rozdroża nie jest zbyt luźno…
ŁK
Ale czemu 4 tory? Ja bym wolał jakąś alternatywną trasę. To co tu kilka razy pisałem na przykład Główny Wileński. Albo jakiś obwód od południa. Tak chyba miało być. Po to przesuwano linię Radomską by zrobić linię odwodową.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Jak najbardziej jestem za. Tylko z naszym dziadoskim PLK budowa takiej linii jest mało realna. Naprawdę to powinno być obecnie na etapie przygotowywania przetargu...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przecież tam i tak byłoby miejsce pod alejami do wygospodarowania podczas przebudowy średnicy. Miejsce, którego inaczej nie ma jak wykorzystać, a budowa wraz z średnicą to stosunkowo niewielki koszt (w porównaniu do budowy "od zera").Glonojad pisze: ↑23 gru 2021, 17:39Z wielu powodów:
- bardzo kosztowny tunel dla bardzo mało pojemnego jak na kolej środka transportu (pociągi 60-metrowe bez większych szans na przedłużenie, bo perony mają tylko 80 metrów, do tego częstotliwość 10-minutowa której za wiele się nie podniesie przy ślepym krańcu)
- ślepy kraniec oznaczający pracę wybitnie jednokierunkową
A jako, że średnica dalej na wschód wchodzi pod aleje to jedyne wyjście na zagospodarowanie tej przestrzeni to ślepy kraniec.
Zresztą na początku województwo samo wykazywało zainteresowanie tym pomysłem.
WKD dubluje LK8 lub LK447 tylko na odcinku do W-wa Zachodnia/aleje Jerozolimskie. Jako, że niewiele osób korzysta dziś wyłącznie z tego pierwszego odcinka (de facto wymiany z Śródmieścia/Ochoty zaczynają się od W-wa al. Jerozolimskie), to jest to w większości zupełnie inny potok. Tak samo proponowanie Łopuszańskiej, Michałowicom, Komorowi czy Podkowie przesiadki na tramwaj na ostatnie 500m-1km to głupota.- dublowanie dużo bardziej wydajnego tunelu podmiejskiego i dużo lepiej dostępnego (a jak się przyjrzec - także oferującego większą podaż) tramwaju.
Centrum to wyklucza?- uniemożliwienie wyprowadzenia korytarza WKD w dużo sensowniejszy korytarz przez południowe śródmieście, tj. albo po trasie Łazienkowskiej, albo w korytarzu M3 (północnego) do Stadionu.
Docelowo (za >30 lat) wyobrazić sobie można układ co 10 do Centralnego/Centrum, co 10 do Zachodniego. Dlaczego tak? Bo chyba nikt nie wyobraża sobie likwidacji WKD do śródmieście kosztem wszystkich kursów wzdłuż TŁ.
A idąc w przyszłość, nierealną tylko przez barierę mentalną/polityczną - aż prosi się o tramwaj dwusystemowy w ciągu TŁ i kilku innych miejscach. To pozwoliłoby zastąpić też takie 523.
Ale tego najbliższe >50 lat nie będzie.- żeby to miało jakikolwiek sens, to powinno polegać na przebudowie wspólnej części trasy ze średnicą podmiejską na trasę z dwoma torami w każdym kierunku, z torami WKD w środku, ze wspólnym peronami wyspowymi na stacji Ochota; tylko wtedy problemem jest rozwiązanie Śródmieścia, bo dwie krawędzie są na linii 447/448 dużo bardziej potrzebne).
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27745
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przecież ci ludzie obecnie w dużej mierze się i tak przesiadają na transport miejski, bo przy placu Zawiszy i rondzie Czterdziestolatka jednak miejsc docelowych jest stosunkowo niewiele. Zwiększenie penetracji miasta będzie na ich korzyść.Gdynianin pisze: ↑25 gru 2021, 16:55Jako, że niewiele osób korzysta dziś wyłącznie z tego pierwszego odcinka (de facto wymiany z Śródmieścia/Ochoty zaczynają się od W-wa al. Jerozolimskie), to jest to w większości zupełnie inny potok. Tak samo proponowanie Łopuszańskiej, Michałowicom, Komorowi czy Podkowie przesiadki na tramwaj na ostatnie 500m-1km to głupota.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czyli najpierw miliard na 60-metrowym tramwaj co 10 minut do Dmowskiego, potem kolejne 3 na to samo na Trasie łazienkowskiej - co nijak nie pozwoli zdjąć z niej większości autobusów, bo podaż będzie niewystarczająca.
Nijak nie wiedzę, żeby na to jakakolwiek analiza ekonomiczna wyszła. Dlatego uważam, że jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie z zaoraniem (ew. oddaniem SKM+KM) odcinka do JP2, bez kursów wariantowych, bo to po prostu nie ma sensu.
Nijak nie wiedzę, żeby na to jakakolwiek analiza ekonomiczna wyszła. Dlatego uważam, że jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie z zaoraniem (ew. oddaniem SKM+KM) odcinka do JP2, bez kursów wariantowych, bo to po prostu nie ma sensu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja się zgadzam. Dlatego trzeba zwiększyć poprzez doprowadzenie do Marszałkowskiej.
Użytkownicy WKD na pewno ucieszyliby się z takiej zmianyGlonojad pisze: ↑25 gru 2021, 18:26Czyli najpierw miliard na 60-metrowym tramwaj co 10 minut do Dmowskiego, potem kolejne 3 na to samo na Trasie łazienkowskiej - co nijak nie pozwoli zdjąć z niej większości autobusów, bo podaż będzie niewystarczająca.
Nijak nie wiedzę, żeby na to jakakolwiek analiza ekonomiczna wyszła. Dlatego uważam, że jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie z zaoraniem (ew. oddaniem SKM+KM) odcinka do JP2, bez kursów wariantowych, bo to po prostu nie ma sensu.

Jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie jako podbicie taktu (co 10 tu i tu) i ew. wspomniany tramwaj dwusystemowy (kursy Grochów-TŁ-Wola/Bemowo) lub kursy skrócone WKD Grochów-TŁ-Zachodni.
Na szczęście bezpiecznikiem przed pomysłami wywalania WKD z Placu Zawiszy i Centralnego jest struktura właścicielska.
Po co WKD ma bezwzględnie dojeżdżać do Centralnego skoro zalicza po trasie Zachodni?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Po co ma jeździć TŁ, z dala od większości celów?
Po co łączyć na siłę 2 infrastruktury, które do siebie nie pasują? Najpierw trzeba by znaleźć trasę, dla której częstotliwość 10 minut byłaby ok. Przedłużanie wkd tylko po to, żeby na Zachodnim (co już jest nierealne) kończyć 80% kursów, a wymianę mieć 98% (90% w kursach bezpośrednich, 100% w skróconych) wydaje się bez sensu. Żeby to chociaż jeździło na Włochy, Ursus, Piastów - toby można było z tej TŁ przedłużać. Ten Centralny jest trochę położony z dupy, ale też z drugiej strony jest zaraz pod JP II.
Zresztą podobny kejs jest przy trasie skośnej z Wileńskiego do Głównego, gdzie potencjał byłby na metro co 2 minuty, a trzeba by żonglować jakoś opóźnionym pociągiem z Wołomina i kursami skróconymi.
Średnica ma sens, bo tam jednak dąży się do częstotliwości 3-4 minuty.
Zresztą podobny kejs jest przy trasie skośnej z Wileńskiego do Głównego, gdzie potencjał byłby na metro co 2 minuty, a trzeba by żonglować jakoś opóźnionym pociągiem z Wołomina i kursami skróconymi.
Średnica ma sens, bo tam jednak dąży się do częstotliwości 3-4 minuty.
ŁK