Strona 126 z 135

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 21 gru 2021, 19:48
autor: Glonojad
Przedłużenie do Centrum to akurat pomysł idiotyczny.

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 21 gru 2021, 19:52
autor: zxcvbnm
Glonojad pisze:
21 gru 2021, 19:48
Przedłużenie do Centrum to akurat pomysł idiotyczny.
Z czego wynika taka opinia?

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 23 gru 2021, 17:39
autor: Glonojad
Z wielu powodów:
- bardzo kosztowny tunel dla bardzo mało pojemnego jak na kolej środka transportu (pociągi 60-metrowe bez większych szans na przedłużenie, bo perony mają tylko 80 metrów, do tego częstotliwość 10-minutowa której za wiele się nie podniesie przy ślepym krańcu)
- ślepy kraniec oznaczający pracę wybitnie jednokierunkową
- dublowanie dużo bardziej wydajnego tunelu podmiejskiego i dużo lepiej dostępnego (a jak się przyjrzec - także oferującego większą podaż) tramwaju.
- uniemożliwienie wyprowadzenia korytarza WKD w dużo sensowniejszy korytarz przez południowe śródmieście, tj. albo po trasie Łazienkowskiej, albo w korytarzu M3 (północnego) do Stadionu.
- żeby to miało jakikolwiek sens, to powinno polegać na przebudowie wspólnej części trasy ze średnicą podmiejską na trasę z dwoma torami w każdym kierunku, z torami WKD w środku, ze wspólnym peronami wyspowymi na stacji Ochota; tylko wtedy problemem jest rozwiązanie Śródmieścia, bo dwie krawędzie są na linii 447/448 dużo bardziej potrzebne).

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 23 gru 2021, 21:03
autor: zxcvbnm
Dzięki, istotnie o wiele potrzebniejsze byłyby 4 tory dla średnicy podmiejskiej, lecz póki co - na to miejsca nie ma. Choć może wykup gruntów i wyburzenia byłyby wysoce kosztowne.

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 23 gru 2021, 21:39
autor: Łukasz
zxcvbnm pisze:Dzięki, istotnie o wiele potrzebniejsze byłyby 4 tory dla średnicy podmiejskiej, lecz póki co - na to miejsca nie ma. Choć może wykup gruntów i wyburzenia byłyby wysoce kosztowne.
4 torów to chyba nie potrzeba - jedynie na Śródmieściu, bo tam jest najdłuższa wymiana. Gdyby sygnalizacja była jak w metrze, dająca odstępy co 1.5 - 2 minuty, to by wystarczyło. Poza tym potem i tak jakoś trzeba by ten ruch z 4 torów rozprowadzić na Wschodnim i Zachodnim.

Koncepcja z TŁ jest fajna, tylko czy to się tam zmieści? Od Waryńskiego do Rozdroża nie jest zbyt luźno…

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 23 gru 2021, 22:37
autor: kajo
zxcvbnm pisze:
23 gru 2021, 21:03
Dzięki, istotnie o wiele potrzebniejsze byłyby 4 tory dla średnicy podmiejskiej, lecz póki co - na to miejsca nie ma. Choć może wykup gruntów i wyburzenia byłyby wysoce kosztowne.
Ale czemu 4 tory? Ja bym wolał jakąś alternatywną trasę. To co tu kilka razy pisałem na przykład Główny Wileński. Albo jakiś obwód od południa. Tak chyba miało być. Po to przesuwano linię Radomską by zrobić linię odwodową.

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 24 gru 2021, 0:26
autor: zxcvbnm
Jak najbardziej jestem za. Tylko z naszym dziadoskim PLK budowa takiej linii jest mało realna. Naprawdę to powinno być obecnie na etapie przygotowywania przetargu...

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 25 gru 2021, 16:55
autor: Gdynianin
Glonojad pisze:
23 gru 2021, 17:39
Z wielu powodów:
- bardzo kosztowny tunel dla bardzo mało pojemnego jak na kolej środka transportu (pociągi 60-metrowe bez większych szans na przedłużenie, bo perony mają tylko 80 metrów, do tego częstotliwość 10-minutowa której za wiele się nie podniesie przy ślepym krańcu)
- ślepy kraniec oznaczający pracę wybitnie jednokierunkową
Przecież tam i tak byłoby miejsce pod alejami do wygospodarowania podczas przebudowy średnicy. Miejsce, którego inaczej nie ma jak wykorzystać, a budowa wraz z średnicą to stosunkowo niewielki koszt (w porównaniu do budowy "od zera").
A jako, że średnica dalej na wschód wchodzi pod aleje to jedyne wyjście na zagospodarowanie tej przestrzeni to ślepy kraniec.
Zresztą na początku województwo samo wykazywało zainteresowanie tym pomysłem.
- dublowanie dużo bardziej wydajnego tunelu podmiejskiego i dużo lepiej dostępnego (a jak się przyjrzec - także oferującego większą podaż) tramwaju.
WKD dubluje LK8 lub LK447 tylko na odcinku do W-wa Zachodnia/aleje Jerozolimskie. Jako, że niewiele osób korzysta dziś wyłącznie z tego pierwszego odcinka (de facto wymiany z Śródmieścia/Ochoty zaczynają się od W-wa al. Jerozolimskie), to jest to w większości zupełnie inny potok. Tak samo proponowanie Łopuszańskiej, Michałowicom, Komorowi czy Podkowie przesiadki na tramwaj na ostatnie 500m-1km to głupota.
- uniemożliwienie wyprowadzenia korytarza WKD w dużo sensowniejszy korytarz przez południowe śródmieście, tj. albo po trasie Łazienkowskiej, albo w korytarzu M3 (północnego) do Stadionu.
Centrum to wyklucza?
Docelowo (za >30 lat) wyobrazić sobie można układ co 10 do Centralnego/Centrum, co 10 do Zachodniego. Dlaczego tak? Bo chyba nikt nie wyobraża sobie likwidacji WKD do śródmieście kosztem wszystkich kursów wzdłuż TŁ.

A idąc w przyszłość, nierealną tylko przez barierę mentalną/polityczną - aż prosi się o tramwaj dwusystemowy w ciągu TŁ i kilku innych miejscach. To pozwoliłoby zastąpić też takie 523.
- żeby to miało jakikolwiek sens, to powinno polegać na przebudowie wspólnej części trasy ze średnicą podmiejską na trasę z dwoma torami w każdym kierunku, z torami WKD w środku, ze wspólnym peronami wyspowymi na stacji Ochota; tylko wtedy problemem jest rozwiązanie Śródmieścia, bo dwie krawędzie są na linii 447/448 dużo bardziej potrzebne).
Ale tego najbliższe >50 lat nie będzie.

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 25 gru 2021, 17:17
autor: fik
Gdynianin pisze:
25 gru 2021, 16:55
Jako, że niewiele osób korzysta dziś wyłącznie z tego pierwszego odcinka (de facto wymiany z Śródmieścia/Ochoty zaczynają się od W-wa al. Jerozolimskie), to jest to w większości zupełnie inny potok. Tak samo proponowanie Łopuszańskiej, Michałowicom, Komorowi czy Podkowie przesiadki na tramwaj na ostatnie 500m-1km to głupota.
Przecież ci ludzie obecnie w dużej mierze się i tak przesiadają na transport miejski, bo przy placu Zawiszy i rondzie Czterdziestolatka jednak miejsc docelowych jest stosunkowo niewiele. Zwiększenie penetracji miasta będzie na ich korzyść.

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 25 gru 2021, 18:26
autor: Glonojad
Czyli najpierw miliard na 60-metrowym tramwaj co 10 minut do Dmowskiego, potem kolejne 3 na to samo na Trasie łazienkowskiej - co nijak nie pozwoli zdjąć z niej większości autobusów, bo podaż będzie niewystarczająca.

Nijak nie wiedzę, żeby na to jakakolwiek analiza ekonomiczna wyszła. Dlatego uważam, że jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie z zaoraniem (ew. oddaniem SKM+KM) odcinka do JP2, bez kursów wariantowych, bo to po prostu nie ma sensu.

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 25 gru 2021, 22:54
autor: Emyl
Of course. Ale kursy wariantowe DWZ - Grochów to już by mogły być, niech jeździ nawet co 2 minuty. Wtedy te 3 miliardy zaczynają się kalkulować.

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 25 gru 2021, 23:53
autor: Gdynianin
fik pisze:
25 gru 2021, 17:17
Przecież ci ludzie obecnie w dużej mierze się i tak przesiadają na transport miejski, bo przy placu Zawiszy i rondzie Czterdziestolatka jednak miejsc docelowych jest stosunkowo niewiele. Zwiększenie penetracji miasta będzie na ich korzyść.
Ja się zgadzam. Dlatego trzeba zwiększyć poprzez doprowadzenie do Marszałkowskiej.
Glonojad pisze:
25 gru 2021, 18:26
Czyli najpierw miliard na 60-metrowym tramwaj co 10 minut do Dmowskiego, potem kolejne 3 na to samo na Trasie łazienkowskiej - co nijak nie pozwoli zdjąć z niej większości autobusów, bo podaż będzie niewystarczająca.

Nijak nie wiedzę, żeby na to jakakolwiek analiza ekonomiczna wyszła. Dlatego uważam, że jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie z zaoraniem (ew. oddaniem SKM+KM) odcinka do JP2, bez kursów wariantowych, bo to po prostu nie ma sensu.
Użytkownicy WKD na pewno ucieszyliby się z takiej zmiany #-o Dodatkowa przesiadka i/lub dłuższy czas by dojechać w rejon Daszyniaka, odcięcie WKD od Centralnego i dodatkowa przesiadka by dojechać w rejon centralnego, dłużej do całego śródmieścia północnego.

Jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie jako podbicie taktu (co 10 tu i tu) i ew. wspomniany tramwaj dwusystemowy (kursy Grochów-TŁ-Wola/Bemowo) lub kursy skrócone WKD Grochów-TŁ-Zachodni.
Na szczęście bezpiecznikiem przed pomysłami wywalania WKD z Placu Zawiszy i Centralnego jest struktura właścicielska.

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 25 gru 2021, 23:58
autor: pawcio
Po co WKD ma bezwzględnie dojeżdżać do Centralnego skoro zalicza po trasie Zachodni?

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 26 gru 2021, 0:41
autor: Gdynianin
Po co ma jeździć TŁ, z dala od większości celów?

Warszawska Kolej Dojazdowa

: 26 gru 2021, 8:43
autor: Łukasz
Po co łączyć na siłę 2 infrastruktury, które do siebie nie pasują? Najpierw trzeba by znaleźć trasę, dla której częstotliwość 10 minut byłaby ok. Przedłużanie wkd tylko po to, żeby na Zachodnim (co już jest nierealne) kończyć 80% kursów, a wymianę mieć 98% (90% w kursach bezpośrednich, 100% w skróconych) wydaje się bez sensu. Żeby to chociaż jeździło na Włochy, Ursus, Piastów - toby można było z tej TŁ przedłużać. Ten Centralny jest trochę położony z dupy, ale też z drugiej strony jest zaraz pod JP II.

Zresztą podobny kejs jest przy trasie skośnej z Wileńskiego do Głównego, gdzie potencjał byłby na metro co 2 minuty, a trzeba by żonglować jakoś opóźnionym pociągiem z Wołomina i kursami skróconymi.

Średnica ma sens, bo tam jednak dąży się do częstotliwości 3-4 minuty.