: 25 sie 2008, 20:12
PESA nie wniosła jeszcze do ZNTKu nowoczesnych technologii w rodzaju silników AC czy klimatyzacji? ![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Obecnie są 2xEN57 pożyczone z PKP PR ZT Szczecin.Andrzej pisze:A ile jest obecnie pożyczonych?? =>Zwiększy się ilość kursów na zapchanej od pociągów trasie?ŻW pisze:(...)– We wrześniu ogłosimy przetarg na cztery nowe pociągi do obsługi obecnie eksploatowanej linii z Sulejówka do Pruszkowa,
Zamontuj w EN57 ACinż. Glonojad pisze:PESA nie wniosła jeszcze do ZNTKu nowoczesnych technologii w rodzaju silników AC czy klimatyzacji?
Heh.. cóż. Byłby po prostu jeden wagonŻycie Warszawy pisze:(bez podziału na wagony)
Czyli po zakupie czterech nowych pociągów, te dwa pożyczone wrócą, skąd przyjechały. I ogółem będzie dwa więcej niż teraz. Ciekawe czy doczepią je do obecnych pojedynczych składów, czy puszczą osobno zwiększając częstotliwość. A gdyby rozszczepili wszystko, to częstotliwość mogłaby się zwiększyć znacząco. A skoro PLK twierdzi, iż linia mińska nie jest zapchana, to chyba nie ma przeszkód.solaris8315 pisze:Obecnie są 2xEN57 pożyczone z PKP PR ZT Szczecin.Andrzej pisze: A ile jest obecnie pożyczonych?? =>Zwiększy się ilość kursów na zapchanej od pociągów trasie?
Skoro "niedasię" szybciej, to bez łaski.przewoz pisze:A bo my wiemy? Pytanie do PLKi. Ale "na oko" widać, że są łuki, linia biegnie miejscami po wysokoim nasypie (teraz dodatkowo niestabilnym), jej stan wcale nie jest taki rewelacyjny. To o czym mówię od dawna - mozna podnieść prędkosć od km 9,5 (przejazd kolejowy na Chełmżyńskiej) do km 12,5 spokojnie do 80km/h na podmiejskich, dzięki czemu nieco skrócił by się czas przejazdu przez samą stację Rembertów... Ale tu słyszę, że na E20 to "niedasię"Andrzej pisze:Premo napisał/a:
Andrzej napisał/a:
A na dłuższym odcinku między Wschodnią a Rembertowem?
Ograniczenie do 60km/h
A tu czym spowodowane?
Podniesienie do 80-90km/h skróciło by czas jazdy o minutę całą?Andrzej pisze:Skoro "niedasię" szybciej, to bez łaski.
514 już teraz mknie 80 km/h na Trasie Łazienkowskiej, gdy brak korków. A na TŁ najpewniej będą bus-pasy.
Tyle, że akurat wózki w EN57 to też nie jest coś takiego, do czego musimy się na stałe przywiązywać.przewoz pisze:Zamontuj w EN57 ACinż. Glonojad pisze:PESA nie wniosła jeszcze do ZNTKu nowoczesnych technologii w rodzaju silników AC czy klimatyzacji?
A tak poważnie, to na jesieni miały wejść w fazę badań silniki AC umieszczone w "skorupie" starych silników Lka-450. Nie było by potrzeby zmiany wózków, przekładni..
Jeżeli testy wyszły by pozytywnie, to zawsze jest szansa na takie rozwiązanie nawet w EN57...
Fakt, zależy kto skąd jedzie, ale tak jest zawsze.inż. Glonojad pisze:No, tu byłby ostrożny. Oczywiście od dworca do dworca tak, ale od drzwi do drzwi to już róznie być może.
Tyż prawda, aczkolwiek brak jest jak na razie gotowych konstrukcji, którymi byśmy mogli zastąpić dotychczasowe. Są tylko ich modernizacje... (nie słyszałem, aby ktoś podejmował temat nowych wózków do tych jednostek).inż. Glonojad pisze:Tyle, że akurat wózki w EN57 to też nie jest coś takiego, do czego musimy się na stałe przywiązywać.
ZTCW asynchroniczne, ich wydajność jest i tak większa niz silników DC...inż. Glonojad pisze:Czy te silniki "w skorupie" to nie przypadkiem silniki synchroniczne, których wydajność (liczona kW/kg czy kW/dm^3) jest o kilkanaście % wyższa od silników asynchronicznych?
Momencik, a między projektami EN71przewoz pisze:Tyż prawda, aczkolwiek brak jest jak na razie gotowych konstrukcji, którymi byśmy mogli zastąpić dotychczasowe. Są tylko ich modernizacje... (nie słyszałem, aby ktoś podejmował temat nowych wózków do tych jednostek).inż. Glonojad pisze:Tyle, że akurat wózki w EN57 to też nie jest coś takiego, do czego musimy się na stałe przywiązywać.
Policzmy i przeanalizujmy... Czas przejazdu kolei i 514 bez korków.przewoz pisze:A 514 nawet z Buspasami i brakiem korków nie przebije czasem przejazdu SKM...
Czasem na pociąg/autobus powrotny, czeka się chwilę, a czasem zdarzyło się ponad 20 minut. Luki, spóźnienia, loteria.inż. Glonojad pisze:Byoby lepiej, gdybyś liczył ze średnim lub maksymalnym czasem oczekiwania, nie możesz zakładać "od razu przyjedzie" chyba, że czas dojścia jest zalożony w koordynacji rozkładow, a i wtedy to nie liczy się w ile Ty idziesz, tylko ile założył organizator (raczej nie uwzględniając 22-latka).
Co chcesz udowodnić? Że Autobus jest lepszy od kolei?Andrzej pisze:A licząc przesiadkę do kolei "na styk", chciałem pokazać, że nawet wtedy - w najkorzystniejszej przesiadkowej opcji - nie jest za bardzo korzystniej od jazdy bezpośredniej autobusem bez korków.
Bo są korki na Trasie Łazienkowskiej i w ogóle miasto zakorkowane, więc wybiera się mniejsze zło. RANO sam wysiadam z tego 514 na kolej w Rembertowie, razem z tłumem ludzi. Znamienne - jak jest w innych porach - wysiada z autobusu przy stacji jedna osoba, kilka, czasem nikt.Premo pisze:Co chcesz udowodnić? Że Autobus jest lepszy od kolei?Andrzej pisze:A licząc przesiadkę do kolei "na styk", chciałem pokazać, że nawet wtedy - w najkorzystniejszej przesiadkowej opcji - nie jest za bardzo korzystniej od jazdy bezpośredniej autobusem bez korków.
Jeśli tak to czemu rano w Rembertowie stoi taki tłum ludzi? Skoro mają piękny autobus linii 514?
Bardzo dużo zależy czy ktoś mieszka w strefie dojścia pieszego do stacji czy też musi czyms do niej dojechać. Ale nie wiem na ile ustalono ten normatyw. Choć oczywiście ludzie mają swoje widełki tolerancji.inż. Glonojad pisze:Ja tam widzę w II przypadku że kolej jest co najmniej niegorsza.