Strona 127 z 165

: 24 sty 2013, 18:11
autor: Mong
Ale omijanie Zacisza nie jest chyba złym pomysłem? :-k

: 24 sty 2013, 18:17
autor: esbek
Budowa stacji na Chrzanowie i Połczyńskiej nie jest wcale taka bezzasadna. Deweloperzy zabudowują zachodnią stronę Lazurowej i stacja Chrzanów będzie miała pasażerów. Natomiast Połczyńska to idealne miejsce na P+R, dla jadących od Ożarowa i Błonia. Negowanie Połczyńskiej to jak zanegowanie stacji Młociny na I linii. Tam też nie ma zabudowy, a i zakład pracy znacznie się skurczył.

: 24 sty 2013, 18:49
autor: Czotyk
Szkoda, że nic nie wspomniano o tym bezsensownym odcinku wschodnio-południowym mającym być w przyszłości trzecią linią. To beznadzieja i budowa pod to gówno (bo inaczej tego nie można określić) stacji Stadion to wyrzucanie już teraz grubej kasy w błoto! Będę o tym wspominał zawsze gdy nadarzy się okazja.

: 24 sty 2013, 19:41
autor: Glonojad
Najlepsze P+R jest pod domem- grunty na końcu trasy II linii, dobrze skomunikowane także drogowo, będą dalece zbyt wiele warte, by robić tam parking w poziomie terenu - a spiętrzony kosztuje doprawdy idiotyczne pieniądze.

: 24 sty 2013, 20:02
autor: MichalJ
A Ożarów i Błonie niech parkują przy swoich stacjach PKP...

: 24 sty 2013, 22:00
autor: KwZ
To niech będzie dworzec pksowo-busiarzowy. W każdym razie okolica pewnie będzie raczej wyglądała jak Kabaty, a gdzie będzie granica Warszawy, to jest znacznie mniej istotne.
Terenów wokół wspomnianych stacji zdaniem ekologów nie należy zabudowywać z uwagi na wysokiej klasy grunty rolnicze.
Świetny argument :roll:
Ponadto budowa STP w tej lokalizacji [na Morach] spowoduje zniszczenie chronionej alei drzew.
Gdzie?! Wzdłuż linii kolejowej??

Jedyne sensowne z tego wszystkiego, za to bardzo bardzo, to wariantowanie na Targówku. Gra może się toczyć o 3-4 mld zł...

: 24 sty 2013, 22:18
autor: MeWa
Do tych wyliczeń kwotowych bym podchodził z ostrożnością.

Myślę, że Chrzanów i Połczyńska się obronią - tam raczej efektu Kabat należy się spodziewać. Gruntów rolnych w Warszawie chyba nam nie potrzeba...

: 24 sty 2013, 22:19
autor: MichalJ
W poprzek. Ulica Mory. Lipowa aleja podworska.
https://picasaweb.google.com/1129639919 ... 1227884706
Przebicie Gierdziejewskiego specjalnie nie korzysta z istniejącej ulicy, żeby tych drzew nie ruszać.

Nie wiem, gdzie dokładnie metro chce tam się wkopać...

: 24 sty 2013, 22:20
autor: Vilén
KwZ pisze:To niech będzie dworzec pksowo-busiarzowy. W każdym razie okolica pewnie będzie raczej wyglądała jak Kabaty
Bardziej jak Zielona Białołęka raczej…

: 24 sty 2013, 22:22
autor: MichalJ
Zauważyliście, że metro tam skręca tak, żeby nigdzie i pod żadnym pozorem nie przekroczyć granicy miasta? To jest główny idiotyzm, przycinanie inwestycji na 100 lat do aktualnych granic administracyjnych.

: 24 sty 2013, 22:27
autor: MeWa
MichalJ pisze:Zauważyliście, że metro tam skręca tak, żeby nigdzie i pod żadnym pozorem nie przekroczyć granicy miasta? To jest główny idiotyzm, przycinanie inwestycji na 100 lat do aktualnych granic administracyjnych.
Po pierwsze, czemu się dziwić, jak nawet wspólnego biletu nie jesteśmy w stanie utrzymać. Po drugie, o co jeszcze miałoby zahaczać? Po trzecie, wydaje mi się, że to raczej z lokalizacji STP wynika.

: 24 sty 2013, 22:28
autor: Vilén
MichalJ pisze:Zauważyliście, że metro tam skręca tak, żeby nigdzie i pod żadnym pozorem nie przekroczyć granicy miasta? To jest główny idiotyzm, przycinanie inwestycji na 100 lat do aktualnych granic administracyjnych.
Wiń za to idiotyczne obowiązujące dziś prawo, w którym jednostka samorządu terytorialnego nie może inwestować ani centymetra poza jej granicami…

Po za tym, to i tak żadna różnica, bo w okolicy nie ma żadnych terenów, o które metro mogłoby zahaczać, wychodząc poza granice.

: 24 sty 2013, 22:31
autor: KwZ
Kiedyś już myślałem sobie, że do samego Leszna są takie puste pola, które można by zabudować jak Ursynów (i nawet w podobnej odległości do centrum). Ale w obecnej rzeczywistości administracyjnej to nierealne (patrzcie na wspólny bilet albo tramwaj do Piaseczna).
MichalJ pisze:https://picasaweb.google.com/1129639919 ... 1227884706
Nie wiem, gdzie dokładnie metro chce tam się wkopać...
Dziękuję. Jak jeszcze pokażesz to na mapie, to ja napiszę, jakie granice ma mieć STP Mory.

: 24 sty 2013, 22:39
autor: MichalJ
No właśnie, jeśli chcemy mieć drugie Kabaty, to nie między STP, podstacją energetyczną, Tesco i torami, tylko na polach na zachód od granicy miasta.

I nie przesadzajmy z tym "nie może". Istnieją przedsięwzięcia przekraczające granice miast/gmin/powiatów, nawet pojedyncze budynki, nawet budowane z dotacją UE...

Trudno znaleźć ulicę Mory na mapie? Tu: http://umapa.pl/k5XAS
Drzewa praktycznie na całej długości...

: 24 sty 2013, 22:46
autor: KwZ
Na Wikimapii nawet zaznaczyli, tylko piszą, że aleja ma długość 300 m, a zaznaczenie ma 600 m. Z analizy mapy na Siskomie wynika, że STP mogłaby mniej więcej zahaczyć o ostatnie 50 m tej alei (od plusa na południe).