Strona 127 z 168
: 29 gru 2009, 12:18
autor: Wolfchen
mw158979 pisze:Co do scinania na Brodno bylbym ostrozny zeby nie powtorzyc "sukcesu" 708.
Ogólnie, to powinno być tak, że linie strefowe dojeżdżają do pierwszego krańca węzłowego z szyną w granicach Warszawy.
Problemem może być tu jedynie słabo rozwinięta sieć tramwajowa na przedmieściach, ale linie konstancińskie warto by było skrócić do
Kabaty, po wybudowaniu łącznika oczywiście. Ale to nie ten temat
: 29 gru 2009, 17:35
autor: Ikarus 5780
MisiekK pisze:
Autobusy po drodze koła, albo drzwi gubią? Sam jeżdżę ikarusami z R-13 - takimi samymi jakie obsługują Marki (to też autokefaliczny obszar Stalowej) i jakoś nie kwękam.
Ja się nawet cieszę im wolniej przetargi na niskopodłogowce będą realizowane tym lepiej dla mnie. Najbardziej w tym wszystkim szkoda lewarów, których coraz mniej na ulicach.
Dęboszczak pisze:Linie strefowe na czas budowy II linii metra muszą zapewnić podaż w relacji Wileński- Ratusz nie ma tyle dodatkowych autobusów by można było je rozciąć. Ale jak skończy się zamieszanie przy Wileńskim 7xx skończą swój bieg przy Dw. Wileńskim lub ew. wrócą na trasę do Dw. Wschodniego. Nikt nie zgodzi się na stałe utrzymywać patologicznej sytuacji jeżdżenia liniami strefowymi do pl. Bankowego.
I super. Dobrze napisane. Zielone są po to, żeby dojechać tylko do najbliższego punktu przesiadkowego. Ostatnio zjechałem mieszkańców Zacisza, bo chcą 512 przez Bankowy i tak samo powinno być z liniami z Marek. Uważam tak, choć sam w Markach mieszkam i byłoby mi dogodniej jechać bezpośrednio na Bankowy, ale jak widzę co się rano dzieje na bus - tram - pasie to masakra. Samochody szybciej jadą, bo od Starówki do Bankowego stoi korek tramów i autobusów. W szczycie tamte okolice nie przyjmą więcej autobusów i tramwajów.
[ Dodano: |29 Gru 2009|, 2009 19:50 ]
Nie wiem czy ktoś zamieszczał, ale chyba zapomniany przystanek ruszy:
Nowy przystanek na ul. Kościuszki w Markach
od 01.01.2010 (piątek)
Na trasie linii 732 uruchomione zostają nowe przystanki warunkowe NAUCZYCIELSKA 01 i 02 zlokalizowane w Markach na ul. Kościuszki przy skrzyżowaniu z ul. Nauczycielską.
Dzięki Bogu, że na żądanie. Powinni za jednym zamachem Oknicką (koniecznie !) i ewentualnie Wielkiego Dębu przemianować na warunkowe.
: 31 gru 2009, 12:59
autor: Frencher
mw158979 pisze:Wolfchen pisze:Linie z Marek, to powinny kończyć przy Dw. Wileńskim (oczywiście jak dociągną św.
). A później, to nawet i do Bródna można ściąć...
Jak dociagna to byc moze - przy czym to jest perspektywa wielu lat.
A i tak moze sie okazac ze na Wilenski-Bankowy bedzie jakis nadpopyt i w sam raz bylo by cos wschodniego tam zakrancowac.
Co do scinania na Brodno bylbym ostrozny zeby nie powtorzyc "sukcesu" 708.
Czy się to komuś podoba czy nie, ale Marki pod względem komunikacyjnym są historycznie związane z Dw.Wileńskim i okolicami. Uważam, iż przyszłością linii 718/738/805 bez względu nawet na ewentualną rozbudowę metra w kierunku Targówka to właśnie tam jest ich miejsce,, a najlepiej to powinny pozostać w obecnym kształcie.
Bo sukces linii 718/738/805 polega właśnie na tym, że nie tylko z powodzeniem konkurują z liniami prywatnymi, ale nawet oferują lepsze połączenie (bezpośredni dojazd na dworzec ogólnopolski, czyli Dw. Wschodni).
Można je na siłę skracać do Targówka... ale wtedy będzie powtórka z linii 740 gdzie to mieszkańcy Nadmy jak tylko dojadą do al. Piłsudskiego przy pierwszej okazji uciekają do 718/738/805 by móc dojechać w jakiekolwiek sensowne miejsce.
Myślę że nikomu nie zależy na tym, aby te masy ludzi z linii 718/738/805 w związku z pogorszeniem trasy przesiadły się do swoich samochodów bo to oznacza katastrofę komunikacyjną dla całego Zacisza, Targówka i Pragi.
Zresztą idąc tokiem myślenia że linie należny skracać do najbliższej stacji metra to już teraz linie z Piaseczna powinno się natychmiast wycofać z metra Wilanowska i skierować do metra Imielin lub Natolin bo obecna trasa dubluje w znacznym stopniu metro - tylko że to nie miałoby żadnego logicznego sensu, bo linie te prędzej dojada prosto do metra Wilanowska niż gdyby kluczyły po uliczkach Ursynowa aby dowieść pasażerów do wcześniejszych stacji. Tak samo jak linie 718/738/805 prędzej dojadą prosto do metra przy Dw. Wileńskim niż dojadą gdzieś na Bródno czy Targówek.
: 31 gru 2009, 13:20
autor: zavrat
Frencher pisze:ale wtedy będzie powtórka z linii 740 gdzie to mieszkańcy Nadmy jak tylko dojadą do al. Piłsudskiego przy pierwszej okazji uciekają do 718/738/805 by móc dojechać w jakiekolwiek sensowne miejsce.
Może nie "przy pierwszej okazji", ale exodus dokonuje się głównie w 3 miejscach:
- przy M1 (Wolności) do 190
- przy McDonalds (Młodzieńcza) do 190/512
- przy OBI (Jórskiego) - ostatni przed skrętem w Trocką
: 31 gru 2009, 13:32
autor: Wolfchen
Frencher pisze:Myślę że nikomu nie zależy na tym, aby te masy ludzi z linii 718/738/805 w związku z pogorszeniem trasy przesiadły się do swoich samochodów bo to oznacza katastrofę komunikacyjną dla całego Zacisza, Targówka i Pragi.
I tak 40% mieszkańców Marek wysiada przy Młodzieńczej, a dalsze 50% przy Wileńskim. Na Wschodni dojeżdżają pojedyńcze osoby. Ponadto nikt nie mówi, że Marki całkiem straciłyby linię na Wschodni - Radzymińska wymaga częstego autobusu, więc np 190 by było jak teraz, a jakaś inna linia np. z Zacisza na Wschodni (oczywiście 512 już by tam nie było)...
: 31 gru 2009, 13:33
autor: Frencher
Wolfchen pisze:I tak 40% mieszkańców Marek wysiada przy Młodzieńczej, a dalsze 50% przy Wileńskim.
Bzdury piszesz, i tyle Ci powiem. Widać że nie wiesz o czym piszesz.
: 31 gru 2009, 13:38
autor: Wolfchen
Frencher pisze:Bzdury piszesz, i tyle Ci powiem. Widać że nie wiesz o czym piszesz.
Bzdurą, to jest linia podmiejska jadąca prawie do Centrum... Za wyjątkiem marginalnych przypadków, kiedy jest to w interesie miasta (typu 700 czy 709).
: 31 gru 2009, 13:43
autor: Frencher
Tylko jakoś jest tak, że te najbardziej oblegane linie podmiejskie kursują właśnie blisko centrum. A te kończące na zadupiach gdzie zmusza się ludzi do dalszych przesiadek do linii miejskich w kierunku Centrum są (delikatnie mówiąc) niezbyt oblegane, ale za to walą z tamtych kierunków masy samochodów osobowych.
: 31 gru 2009, 13:48
autor: Wolfchen
Frencher pisze:A te kończące na zadupiach gdzie zmusza się ludzi do dalszych przesiadek do linii miejskich w kierunku Centrum są (delikatnie mówiąc) niezbyt oblegane, ale za to walą z tamtych kierunków masy samochodów osobowych.
Patrząc na napełnienie linii z Legionowa, Piaseczna czy Raszyna dochodzę do całkowicie odmiennych wniosków, albo to mi się tylko przywidziało...
: 31 gru 2009, 13:52
autor: Frencher
Mieszkańcy Raszyna i dalszych okolic nie mają żadnej alternatywy dla ZTM, a co do linii z Legionowa to pogadamy jak powstanie dla nich normalna oferta kolejowa, i na terenie miasta powstaną linie dojazdowe do tamtejszych stacji - ciekawe kto wtedy spojrzy na 723/731/801. A obecnie z braku laku muszą chcieć to co mają.
: 31 gru 2009, 15:28
autor: Ikarus 5780
zavrat pisze:
Może nie "przy pierwszej okazji", ale exodus dokonuje się głównie w 3 miejscach:
- przy M1 (Wolności) do 190
Dokładnie, odkąd 190 stał się metrobusem ludzi z Marek i dalszych miejscowości wysiadających na tym przystanku jest naprawdę bardzo dużo (pokuszę się o stwierdzenie, że mniej wiecej 50 % osób, co wysiada na Wileniaku.
- przy McDonalds (Młodzieńcza) do 190/512
Też się zgadza, ale ludzie z Marek jak wysiadają przy Młodzieńczej to raczej po to, żeby przesiąść się w 145 jadące na Targówek, a nie przesiadkę w słabe i przeważnie w szczycie nabite już 512.
- przy OBI (Jórskiego) - ostatni przed skrętem w Trocką
Tu się nie zgodzę, wysiadam tam zarówno w szczycie jak i poza na Jórskiego bo jeżdzę do Enel Medu i nie spotkałem się z sytuacja, żeby ze mną wysiadło wiecej jak 5 osób (przeważnie to jest 1 - 2 albo sam wysiadam). Przypadek dotyczy również linii 740 (tu raz miałem około 8 osób, ale to było raz). [/quote]
: 31 gru 2009, 17:28
autor: zavrat
Ikarus 5780 pisze:
- przy OBI (Jórskiego) - ostatni przed skrętem w Trocką
Tu się nie zgodzę, wysiadam tam zarówno w szczycie jak i poza na Jórskiego bo jeżdzę do Enel Medu i nie spotkałem się z sytuacja, żeby ze mną wysiadło wiecej jak 5 osób (przeważnie to jest 1 - 2 albo sam wysiadam). Przypadek dotyczy również linii 740 (tu raz miałem około 8 osób, ale to było raz).
Wiele osób zmierzających w 740 na Pl. Wileński nie wysiada nigdzie wcześniej, bo i po co? Mają miejsce siedzące, to kontynuują podróż do ostatniego możliwego przystanku, umożliwiającego bezproblemową przesiadkę. Tak np. robię ja. Jednak osoby zmierzające na Bankowy lub dalej wolą zająć sobie miejsce w pustym jeszcze 190 na Wolności.
: 01 sty 2010, 12:34
autor: Frencher
UM Zielonka pisze:Urząd Miasta Zielonka informuje, iż w styczniu 2010 roku ruszy nowa linia autobusowa na trasie Zielonka - Marki (Centrum Handlowe M1) - Zielonka. Nowa linia zostanie uruchomiona zamiast obecnie kursującej lini R.
Linia ta będzie oznaczona następująco:
Z
Zielonka-M1
Autobusy obsługujące nową linię kursować będą zarówno w dni powszednie jak i w soboty, niedziele oraz w święta.
Celem uruchomienia tej linii jest usprawnienie istniejącej obsługi komunikacyjnej mieszkańców Zielonki, poprzez stworzenie dodatkowego bezpośredniego połączenia z komunikacją miejską Warszawy.
Ceny biletów:
*
dla osób dorosłych:
- bilet normalny jednorazowy - 2,60 zł
- bilet miesięczny - 80 zł
*
dla dzieci, młodzieży szkolnej, studentów i emerytów bilet ulgowy:
- bilet jednorazowy - 1,30 zł
- bilet miesięczny - 40 zł
Aktualny rozkład jazdy autobusów nowej linii zamieścimy wkrótce.
Dodam iż przetarg wygrał podobno znany z Nadmy p. Syrówka
: 01 sty 2010, 15:20
autor: Ikarus 5780
Wszystko zależy od rozkładu. Jeśli to będzie to co teraz to nie ma szans na pasażerów, zwłaszcza, że teraz dochodzi przesiadka przy M1. Uruchomieniem tej linii łaski pasażerom nie robią, bo przedtem był bezpośredni dojazd do Wileniaka, zwłaszcza, że cena biletów pozostała bez zmian.
Mam jeszcze pytanie, czy linia R miała bilety miesięczne czy zostają teraz wprowadzone ?
: 01 sty 2010, 15:20
autor: Wolfchen
No, ładne ceny biletów... Nie wróżę sukcesu tej linii, bo rozkład zachęcający pewnie też nie będzie...