Strona 129 z 264

: 01 paź 2008, 12:25
autor: przewoz
http://tm7.cal.pl/cpg1418...up&cat=0&pos=12

Ostatecznie zawsze mozna by wybrać tabor podobny do tego . W Berlinie sie sprawdza - co zapewne zauwazyleś
Jestem za :) Kawał dobrej roboty. Cała masa składów, wszystko jeździ, działa... Proste i solidne - dopracowane... Mają jeździć, a nie wyglądać, choć do tego też się nie przyczepię :)
I żadne dzioby sa niepotrzebne, żeby zaakcentować szybkość czy nowoczesność (w sumie nie wiadomo co...). Tamte berlińskie nawet za szybkie nie są - 80-100km/h to max, choc po mieście jeżdżą w okolicach 60-70 km/h. Przyspieszenie niezłe - 1m/s.
Przy naszym zasilaniu zrobienie nieco mocniejszych składów (do 130 km/h) na prawdę nie zrobiło by na Bombardierze wrażenia.
W Berlinie jeszcze jedna rzecz jest fajna. Do pociągu wchodzisz jak do domu - nie ma praktycznie odczuwalnej różnicy poziomów podłogi składu i peronu, szczelina jest minimalna (5 cm)... żadnych schodków nie potrzeba. Do tego długo jeszcze nie dojdziemy.
A kolega to zawodowo tester dla SKM czy pasjonat jam my??
Ciekawe, ile by płacili za zawodowe testowanie pociągów ;) Ja bym się pisał.. A tak - to rzuć okiem na moje posty z różnych forów komunikacyjnych. Dla mnie rządzi KM - bo tym jeżdżę na codzień, ale SKMkę też mam na oku, szczególnie jak coś nowego chcą wprowadzić :)

: 01 paź 2008, 14:01
autor: rufio198
przewoz pisze:
http://tm7.cal.pl/cpg1418...up&cat=0&pos=12

Ostatecznie zawsze mozna by wybrać tabor podobny do tego . W Berlinie sie sprawdza - co zapewne zauwazyleś
Jestem za :) Kawał dobrej roboty. Cała masa składów, wszystko jeździ, działa... Proste i solidne - dopracowane... Mają jeździć, a nie wyglądać, choć do tego też się nie przyczepię :)
I żadne dzioby sa niepotrzebne, żeby zaakcentować szybkość czy nowoczesność (w sumie nie wiadomo co...). Tamte berlińskie nawet za szybkie nie są - 80-100km/h to max, choc po mieście jeżdżą w okolicach 60-70 km/h. Przyspieszenie niezłe - 1m/s.
Przy naszym zasilaniu zrobienie nieco mocniejszych składów (do 130 km/h) na prawdę nie zrobiło by na Bombardierze wrażenia.
W Berlinie jeszcze jedna rzecz jest fajna. Do pociągu wchodzisz jak do domu - nie ma praktycznie odczuwalnej różnicy poziomów podłogi składu i peronu, szczelina jest minimalna (5 cm)... żadnych schodków nie potrzeba. Do tego długo jeszcze nie dojdziemy. .
Tylko na S-bahnie. Jak się wsiada do p&p to jednak różnica między peronem , a stopniem wagonu jest

: 09 paź 2008, 20:18
autor: TLG
Obrazek

: 09 paź 2008, 21:04
autor: mariow
hmm teraz wygląda jakby "dziób" mu się zrobił, jakies węższe czoło sie wydaje ;-)

: 09 paź 2008, 23:41
autor: gburek
A fuj, a bleee, moją niunię tak oszpecić (-(

: 10 paź 2008, 9:31
autor: rufio198
gburek pisze:A fuj, a bleee, moją niunię tak oszpecić (-(
Nie marudź - ładnie wygląda. Lepiej jak teraz. Szkoda tylko że TLG nie dorysował kaczki na dziobie tego ezta. W końcu to pomysłodawca SKM :D

: 10 paź 2008, 9:56
autor: przewoz
mm teraz wygląda jakby "dziób" mu się zrobił, jakies węższe czoło sie wydaje
Wjedzie 19WE na szlak to dopiero zobaczysz ten dziób... A słupki boczne to chyba jeszcze szersze niż na tej grafice.

: 10 paź 2008, 16:48
autor: TLG
Generalnie ten obrazek zawiesiłem poglądowo, nie jest specjalnie udany. Zarówno jakość wykonania jak i barwy (obecny schemat malowania pociągów SKM jest lepszy dla tej stylistyki, ale skoro ZTM chce żółto - czerwone to pewnie takie będą). Niemniej jednak sama 19WE - jak wynika ze zdjęć i opisów - prezentują się bardzo obiecująco i z zaciekawieniem czekam na prezentację tej jednostki w Warszawie.

: 10 paź 2008, 18:20
autor: Aligator
Niemniej jednak sama 19WE - jak wynika ze zdjęć i opisów - prezentują się bardzo obiecująco i z zaciekawieniem czekam na prezentację tej jednostki w Warszawie.

Osobiście zastanawiam się co za niekompetentny człowiek mógłby to "monstrum" dopuścić do kategorii ruchu aglomeracyjnego - już ED-59 w dalekobieżnej kombinacji jest do tego lepszy.
19 WE ewidentnie budowano z przeznaczeniem dla ruchu regionalnego i dalekobieżnego - o czym z resztą świadczy jego charakterystyka na stronie producenta, nie zmieni tego nawet fakt dorzucenia dodatkowej pary drzwi na wagon środkowy :shock:


19 WE - NEWAG

Z resztą poczytajcie charakterystykę sami się przekonacie.
Mim zdaniem chyba najwyższy czas by "orły z NEWAGU" zaczęły naprawdę myśleć, bo jeśli dla nich pociąg aglomeracyjny to "Turbo - kibel" z siedzeniami pod ścianą to daleko ta firma nie zajdzie...
ZTM chce żółto - czerwone to pewnie takie będą
Tu nie chodzi o to czego ZTM chce ale o to że na czerwono -żółtych mniej się będą rzucać w oczy zacieki.

14 WE

: 10 paź 2008, 18:53
autor: Premo
Aligator pisze: Tu nie chodzi o to czego ZTM chce ale o to że na czerwono -żółtych mniej się będą rzucać w oczy zacieki.
Ten tekst napisano 17 czerwca.
30.08 z rewizji wróciła 106 i nadal ma stare barwy

: 10 paź 2008, 20:01
autor: mamadoo
Ja wiem, że tabor berlińskiej S-bahn to wzorzec z Sevres jaka powinna być kolej miejska ale jest na świecie całkiem dobrych systemów z taborem trochę bardziej standardowym.
Sztokholm:
X60
X10
Wiedeń
Talent
Zagłębie Ruhry
BR 423
S-bahn Sztutgart
BR 420
S-bahn Bern
RBDe560
Madryt - RENFE Cercanias
446
Nie wszystkie systemy skm są tak zaawansowane jak esbanka berlińska choć działają świetnie. Z drugiej strony berlińska skm jest zawsze warta naśladowania.

: 13 paź 2008, 9:15
autor: przewoz
Póki co do Warszawy dotarła kolejna pożyczka:
EN57-880 z SKM Trójmiasto. Już kiedyś tu była, więc to w sumie nic nowego ;) No ale jednak już trzeci EN57.....

: 13 paź 2008, 11:28
autor: mariow
oznacza to zwiekszenie ilosci podwójnych składów?

: 13 paź 2008, 12:28
autor: Premo
mariow pisze:oznacza to zwiekszenie ilosci podwójnych składów?
Niestety nie. Teraz jest czas napraw rewizyjnych.

: 13 paź 2008, 15:20
autor: soloviev
przewoz pisze:Póki co do Warszawy dotarła kolejna pożyczka:
EN57-880 z SKM Trójmiasto. Już kiedyś tu była, więc to w sumie nic nowego ;) No ale jednak już trzeci EN57.....
Już wolę te dwa obecne. Mają one chociaż wygodne, skajowe siedzenia.