Strona 129 z 328

: 01 lut 2012, 7:31
autor: ness
spoko tyle ze tlk na cmk lyka wloszczowe kozlow miechow na dystansie 300 km.
na E65 tlk takich postojow ma ponad 10.
Na mazowieckim odcinku zalozmy jeszcze ze z/do wawy te wszystkie ciechanowy mlawy i dzialdowy moze lykac cos do olsztyna i przyspieszone KM ale dalej te prabuty susz pewnie zajaczkowo lubawskie.
Bedzie mozna dzieki temu zroznicowac czas przejazdu EIC (tylko tczew powiedzmy) vs TLK (kilkanascie postojow po drodze i vmax 160).

: 01 lut 2012, 8:47
autor: jasiu
widzę, że nic sobie nie robisz z moich uwag.
Miechów i Kozłów obsługują pociągi przez Kielce, to nie jest pępek świata. Włoszczowie Płn. wystarczą dwie-trzy pary TLK dziennie. W Suszu i Zajączkowie nigdy (albo prawie nigdy) nie zatrzymywały się dalekobieżne. Prabuty - analogicznie jak w przypadku Włoszczowy Płn.
jasiu, patrzysz z punktu widzenia (i tak marnotrawionego!) przychodu PKP
Kolej to biznes jak każdy inny, dlatego patrzę z punktu widzenia: a) strat na pociągach komercyjnych, b) deficytu TLeK, który pokrywa minister z pieniędzy, które mogłyby być wykorzystane na inne przewozy niż między dwoma największymi miastami. Za to Twój punkt widzenia ogranicza się do wożenia się w 3h do Krakowa za cenę pospiesznego.

: 01 lut 2012, 9:56
autor: chester
jasiu pisze:W Suszu i Zajączkowie nigdy (albo prawie nigdy) nie zatrzymywały się dalekobieżne.
W Suszu jak najbardziej się zatrzymywały pospieszne. Ostatnio pociągi Przewozów Regionalnych, które potem zostały inkorporowane do IC, obecnie jako TLK "Pobrzeże". Nie jestem pewien, czy "Słoneczny" któregoś wydania się nie zatrzymywał...

: 01 lut 2012, 10:25
autor: BJ
Przydałoby się wywalić TLK z CMK, choć nawet teraz EIC i Ex Wwa-Krk nie świecą pustkami.

: 01 lut 2012, 10:44
autor: Wolfchen
jasiu pisze:Jeśli już zostawiać jakieś tanie pociągi na CMK i (po skończeniu modernizacji trasy) Warszawa-Trójmiasto, to tylko takie, które kursują w najmniej atrakcyjnych porach - odjeżdżające o 5 rano, przyjeżdżające ok. północy, ewentualnie jakiś jeden jadący w środku dnia.
I nocne. ;)
Generalnie w przypadku CMK się zgodzę - bo po drodze pola i lasy, ale w przypadku E65 byłoby to rozwiązanie delikatnie mówiąc bez sensu - co z Nowym Dworem Mazowieckim, Ciechanowem, Mławą, Działdowem, Tczewem...? Albo ekspres albo osobowy z przesiadkami? :mur:

[ Dodano: |1 Lut 2012|, 2012 10:47 ]
ness pisze:Na mazowieckim odcinku zalozmy jeszcze ze z/do wawy te wszystkie ciechanowy mlawy i dzialdowy moze lykac cos do olsztyna i przyspieszone KM ale dalej te prabuty susz pewnie zajaczkowo lubawskie.
Bedzie mozna dzieki temu zroznicowac czas przejazdu EIC (tylko tczew powiedzmy) vs TLK (kilkanascie postojow po drodze i vmax 160).
Dokładnie o to mi chodzi.
jasiu pisze:deficytu TLeK, który pokrywa minister z pieniędzy, które mogłyby być wykorzystane na inne przewozy niż między dwoma największymi miastami
Uważasz, że między Krakowem a Warszawą nie potrzeba socjalu? Owszem, potrzeba, ale przez Radom i Kielce. Aczkolwiek dopóki nie wyremontują ósemki, to parę po CMK powinno być. Po remoncie ósemki w ogóle byłbym za tym, żeby jakieś ekspresy przez Radom, Kielce pojechały.

: 01 lut 2012, 15:22
autor: rufio198
jasiu pisze: deficytu TLeK, który pokrywa minister z pieniędzy, które mogłyby być wykorzystane na inne przewozy niż między dwoma największymi miastami..
Jaki deficyt? Popatrz lepiej na frekwencję w pociągach TLK, oraz EIC/EX i oceń które przynoszą straty.

Poza tym jako ciekawostkę mogę Ci powiedzieć ile kosztuje przelot samolotem na trasie Warszawa - Kraków - Warszawa - 190 zeta. Czas lotu - ok 25 min. Teraz sprawdź cenę biletu normalnego na EIC/EX i dopiero mów że do Krakowa po CMK powinny jeździć tylko te pociagi.
jasiu pisze: Za to Twój punkt widzenia ogranicza się do wożenia się w 3h do Krakowa za cenę pospiesznego.
I słusznie - zwykły podróżny ma prawo oczekiwać w miarę szybkiego połączenia za rozsądna cenę miedzy dwoma dużymi miastami.

: 01 lut 2012, 16:17
autor: MichalJ
Najtańszy bilet LOT WAW-KRK-WAW na jutro kosztuje 432 zł.

: 01 lut 2012, 18:46
autor: jasiu
Wolfchen pisze:jasiu napisał/a:
deficytu TLeK, który pokrywa minister z pieniędzy, które mogłyby być wykorzystane na inne przewozy niż między dwoma największymi miastami
Uważasz, że między Krakowem a Warszawą nie potrzeba socjalu? Owszem, potrzeba, ale przez Radom i Kielce.
no właśnie.
Aczkolwiek dopóki nie wyremontują ósemki, to parę po CMK powinno być. Po remoncie ósemki w ogóle byłbym za tym, żeby jakieś ekspresy przez Radom, Kielce pojechały.
pewnie niedługo doczekamy ekspresu z Rzeszowa, który zaspokoi zarówno superego Rzeszowa, jak i Radomia.
rufio198 pisze:Jaki deficyt? Popatrz lepiej na frekwencję w pociągach TLK, oraz EIC/EX i oceń które przynoszą straty.
popatrz na frekwencję np. ekspresów z Krakowa w niedzielę rano.

[ Dodano: |1 Lut 2012|, 2012 18:51 ]
Wolfchen pisze:co z Nowym Dworem Mazowieckim, Ciechanowem, Mławą, Działdowem, Tczewem...?
W Ciechanowie i Tczewie ekspresy się zatrzymują. Mławę można dołożyć - kiedyś niektóre miały tam postój. Z kolei NDM to aglomeracja pełną gębą, jak Grodzik czy Otwock, szczególnie biorąc pod uwagę skrócenie czasu przejazdu po wprowadzeniu v=160

: 01 lut 2012, 18:52
autor: Wolfchen
jasiu pisze:pewnie niedługo doczekamy ekspresu z Rzeszowa, który zaspokoi zarówno superego Rzeszowa, jak i Radomia.
Czy to jest superego? :shock: Wejdź na db.de i zobacz, w jakich miejscowościach zatrzymują się IC... ](*,)

: 01 lut 2012, 19:10
autor: rufio198
popatrz na frekwencję np. ekspresów z Krakowa w niedzielę rano.
No popatrzyłem i co dalej?

: 01 lut 2012, 19:12
autor: Wolfchen
jasiu pisze:W Ciechanowie i Tczewie ekspresy się zatrzymują.
No i co z tego? Czemu mieszkańcy tych miast mają być skazani na same drogie pociągi kwalifikowane? Tylko dlatego, że leżą po trasie na Gdańsk? 8-(

: 01 lut 2012, 19:17
autor: rufio198
Czemu mieszkańcy tych miast mają być skazani na same drogie pociągi kwalifikowane?
Choćby dlatego że tak uważa beton z IC, przy czynnym poparciu niektórych tzw. Miłośników Kolei. Teraz już wiesz czemu? :D

: 01 lut 2012, 19:48
autor: jasiu
Wolfchen pisze:
jasiu pisze:W Ciechanowie i Tczewie ekspresy się zatrzymują.
No i co z tego? Czemu mieszkańcy tych miast mają być skazani na same drogie pociągi kwalifikowane? Tylko dlatego, że leżą po trasie na Gdańsk? 8-(
przecież napisałem kilka postów wcześniej, że zostawiłbym 2-3 dzienne TLK-i w najmniej atrakcyjnych porach. To, że mamy dziś na kolei księżycową gospodarkę, to zasługa fachowców ze spółek, którzy wymyślili kiedyś m.in. to, że w najbardziej obleganych porach (piątek wieczorem, niedziela wieczorem) powinny by najtańsze bilety (piję tu do oferty bilet turystyczny/podróżnika) Ci sami fachowcy dziś wymyślają TLK-i Warszawa-CMK-Kraków, które jadą godzinę przed EIC, zgarniając potencjalnych pasażerów tego pociągu.

: 01 lut 2012, 19:51
autor: Wolfchen
rufio198 pisze:Teraz już wiesz czemu?
Taaa, juz wiem :D Ale coś mnie to twierdzenie nie satysfakcjonuje i za grosz logiki w tym nie ma :-$
jasiu pisze:przecież napisałem kilka postów wcześniej, że zostawiłbym 2-3 dzienne TLK-i w najmniej atrakcyjnych porach.
Tak, a dojazd do pracy to EIC, bo ktoś sobie tak wymyślił, nie? ](*,) Cały czas tu pisze o miejscowościach typu Działdowo czy Mława np.
jasiu pisze:Ci sami fachowcy dziś wymyślają TLK-i Warszawa-CMK-Kraków, które jadą godzinę przed EIC, zgarniając potencjalnych pasażerów tego pociągu.
Co do CMK, to się zgadzam, bo nic po drodze nie ma. Ale E-65, to przez wojenkę w relacji Gdańsk - Warszawa tracą mieszkańcy pośrednich miejscowości.

: 01 lut 2012, 20:06
autor: jasiu
Wolfchen pisze:Tak, a dojazd do pracy to EIC, bo ktoś sobie tak wymyślił, nie? ](*,) Cały czas tu pisze o miejscowościach typu Działdowo czy Mława np.
Jeżeli chodzi Ci o dojazd do pracy z Działdowa do Warszawy, to przecież są TLK z Olsztyna (w tej chwili jakieś nędzne 3 pary, ale po modernizacji będzie tego więcej) , nie wspominając o KMach.