Strona 129 z 136
Okolicznościowe linie specjalne
: 30 paź 2023, 12:25
autor: Łukasz
I dlatego jeździły opóźnione do pół godziny?
Okolicznościowe linie specjalne
: 30 paź 2023, 12:40
autor: ashir
Dopóki nie wróciły wagony na Banacha to jechały opóźnione, to chyba logiczne? Przykładowo 445 dojechał o 15:07 na -28 i punktualnie o 15:11 wyruszył w następny kurs.
Okolicznościowe linie specjalne
: 31 paź 2023, 9:05
autor: Glonojad
Trasie na Borneo by się parę poprawek przydało (wymiana systemu sterowania, rozbudowa pętli, minipodstacja w rejonie Starego Bemowa - zasilana 15kV po śladzie zasilacza z Wrocławskiej albo w ogóle oparta o zasobniki energii) ale to jest gdzieś w 20 kolejności poprawek istniejących tras w mieście. Zwłaszcza, że po oddaniu Metra Lazurowa to będzie można spokojnie obsługę linii oprzeć o wagony 134N, bo pasażer ucieknie do autobusów na Kocjana.
Okolicznościowe linie specjalne
: 31 paź 2023, 9:49
autor: rudy
ashir pisze: ↑29 paź 2023, 19:03
Zdecydowanie za rzadko jeździło B w stosunku do zainteresowania ze strony pasażerów, wagony jeździły przeładowane.
Duży wpływ na tę sytuację oprócz częstotliwości miała także świetna pogoda tego dnia. Gdyby pogoda była taka jak bodaj w czwartek czy piątek w zeszłym tygodniu, gdy prawie cały dzień padało, to ta częstotliwość byłaby w zupełności wystarczająca.
Okolicznościowe linie specjalne
: 31 paź 2023, 9:56
autor: Autobus Czerwon
Chyba po prostu nikt się nie spodziewał że puszczenie zabytków w końcu na jakąś ciekawą trasę zamiast powtarzających się od 30 lat kółeczek po centrum w najróżniejszych konfiguracjach przyciągnie aż tyle ludzi.
Okolicznościowe linie specjalne
: 31 paź 2023, 10:03
autor: ashir
Z pewnością pogoda miała znaczenie, natomiast podaż i tak na liniach okolicznościowych jest na żenująco niskim poziomie. Z reguły wagony solo, zamiast składów czy trójskładów. A z roku na rok jednak zainteresowanie rośnie, a nie maleje. A jak już się trafia ciekawa trasa, jedne z najstarszych wagonów z kolekcji TW i się jeszcze mocno ją promuje to i niedziwne, że przybywa tłum.
Okolicznościowe linie specjalne
: 31 paź 2023, 11:50
autor: KM
Jeżeli chodzi o linie powtarzane cyklicznie to podaż zawsze dostosowywana jest do popytu. Mikołajki, Święta, Wielkanoc rzadko generują takie potoki, że ludzie nie mieszczą się do wagonów i zostają na przystankach.
Linia B była jednorazowym wydarzeniem (dzięki dużemu zainteresowaniu być może jeszcze będzie powtarzana), które rozpromowane zostało tak naprawdę przez samych mieszkańców na lokalnych grupach - większość pasażerów na odcinku Boernerowo - Koło stanowili właśnie mieszkańcy okolicy z dziećmi. Były wcześniej pomysły wysłania składów, jednak nie wszystko jest zależne od KMKM. I to samo dotyczy innych linii. A o trójskładzie możemy sobie pomarzyć, bo według TW ciężko przewidzieć jak zachowa się hamujący długi tramwaj wypełniony ludźmi. To samo z trzecią brygadą na takiej linii - mogą wystąpić problemy z ogarnięciem motorowego z uprawnieniami (chociaż jest ich już więcej).
W organizowaniu rozkładu i trasy często przeszkadza regulamin pracy TW (bo krajowe przepisy ZTCP jeszcze nie weszły w pełni): motorniczy co x czasu musi mieć dostęp do ekspedycji i przerwę nie krótszą niż x czasu. No i tutaj właściwie z tym był problem - bliżej Centrum zbyt wiele opcji zawrotki nie ma, a jak są (plac Starynkiewicza, plac Narutowicza) to nie spełniają ww. warunków. Trasa Boernerowo - Koło to jednak śmieszny ogryzek, chociaż częstotliwość byłaby o wiele lepsza, a dzięki temu także podaż.
Okolicznościowe linie specjalne
: 31 paź 2023, 16:23
autor: ashir
Właśnie w tym przypadku trasa Koło - Boernerowo byłaby idealna pod wieloma względami. W Bytomiu w sobotę wróciła kultowa 38 i nikomu nie przeszkadza, że trasa nawet po wydłużeniu liczy 1,75 - 2,25 km, czyli mniej niż odcinek Koło - Boernerowo, bo sama Piekarska i "eNka" jest kluczowa. Podobnie było tutaj i kluczowy był odcinek na Bemowie, a nie Ochocie. Nawet składy niezbyt chętnie się wystawia i co ciekawe jeśli już to N+ND czy K+ND, bo 13N+13N czy 105N+105N to nie i już. A jak się zachowuje trójskład to chętnie opowie MPK Kraków, bo wielokrotnie wozili zestawami typu N+ND+ND, N+ND+4ND, a nawet SN2+PN2+PN2 i w tych "eksperymentach" z pasażerami brał udział również warszawski 607, ale z betonem się nie wygra. Staczający się trójskład pełny pasażerów bezcenne.
A w przypadku innych okolicznościowych linii frekwencja jest różna, np. wielkanocne W na Kawęczyńską potrafiło mieć bardzo dobrą frekwencję, natomiast nie chodzi też o to, żeby jechać na glonojada, tylko w komfortowych warunkach. Pojedynczy wagonik w stolicy Polski zapewnia bardzo małą podaż miejsc siedzących.
I przez wymogi TW (i wkrótce ustawodawcy) już nie będzie nigdy egzotycznych linii typu Ratuszowa-ZOO - Kielecka obsługiwanej ZTCP przez 4 klasyki, więc i kwestia motorniczych, ale i obsługi nie była problemem.
Okolicznościowe linie specjalne
: 01 lis 2023, 22:58
autor: MisiekK
KM pisze: ↑31 paź 2023, 11:50
Były wcześniej pomysły wysłania składów, jednak nie wszystko jest zależne od KMKM.
Linia była zlecana przez ZTM. Zlecono obsadę solo.
Autobus Czerwon pisze: ↑31 paź 2023, 9:56
Chyba po prostu nikt się nie spodziewał że puszczenie zabytków w końcu na jakąś ciekawą trasę zamiast powtarzających się od 30 lat kółeczek po centrum w najróżniejszych konfiguracjach przyciągnie aż tyle ludzi.
To jest ciekawa trasa na raz. Kolejnego dnia woziłaby tlen.
Okolicznościowe linie specjalne
: 01 lis 2023, 23:12
autor: KM
MisiekK pisze: ↑01 lis 2023, 22:58
KM pisze: ↑31 paź 2023, 11:50
Były wcześniej pomysły wysłania składów, jednak nie wszystko jest zależne od KMKM.
Linia była zlecana przez ZTM. Zlecono obsadę solo.
Masz rację. Dlatego piszę, że były pomysły wysłania składów, jednak nie wszystko jest zależne od KMKM. Nikt nie sugeruje, że tym razem TW było betonowe (tym razem).
Okolicznościowe linie specjalne
: 16 lis 2023, 16:22
autor: Georg
18.11.23.
Bezpłatna linia w 10 rocznicę wycofania Ikarusów.
Trasa linii 410: METRO MARYMONT – ks. J. Popiełuszki – Z. Krasińskiego – pl. T. W. Wilsona – Z. Krasińskiego – Wybrzeże Gdyńskie – R. Krajewskiego – Zakroczymska – Konwiktorska – Bonifraterska (powrót: Międzyparkowa – Szymanowska – Zakroczymska – Wenedów) – Miodowa – Krakowskie Przedmieście – pl. marsz. J. Piłsudskiego (powrót: pl. Bankowy – Senatorska) – Trasa W-Z – most Śląsko-Dąbrowski – dw. Wileński – Wileńska – Inżynierska – 11 listopada (powrót: Ratuszowa) – rondo Żaba – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego – Handlowa – Unicka – Trocka – METRO TROCKA
Na swojej trasie linia pominie przystanki: Cytadela, Centrum Olimpijskie, Franciszkańską, Rogowską, DKS Targówek, Myszkowską i Handlową.
Okolicznościowe linie specjalne
: 16 lis 2023, 17:10
autor: ashir
A Suzina, Pl. Wilsona 05, Harnasie, 11 Listopada, Kołowa? Na mapce nie ma też Pl. Teatralnego, ale w kierunku Metro Trocka jest niezamalowana kropeczka, czyli na żądanie?
Okolicznościowe linie specjalne
: 16 lis 2023, 17:13
autor: Georg
ashir pisze: ↑16 lis 2023, 17:10
A Suzina, Pl. Wilsona 05, Harnasie, 11 Listopada, Kołowa? Na mapce nie ma też Pl. Teatralnego, ale w kierunku Metro Trocka jest niezamalowana kropeczka, czyli na żądanie?
Racja. 4 przystanki zjadłem.
Okolicznościowe linie specjalne
: 16 lis 2023, 17:26
autor: Walas
Do obsługi linii zadysponowane jest 16 brygad. Szczegółowy rozkład brygad i wozy jakie będą obsługiwać konkretne brygady na stronie KMKM.
Okolicznościowe linie specjalne
: 07 mar 2024, 21:53
autor: ashir
W sobotę zostanie zorganizowana parada, a następnie uruchomiona linia K obsługiwana wyłącznie wagonami typu 13N.
https://kmkm.waw.pl/ogloszenia/2024/kasprzaka