O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 sty 2009, 20:18

rufio198 pisze:Mszczą się obiegi po 15 minut.
Niestety, trzeba było się z tym liczyć...
Od razu w pierwszym nowego rozkładu tygodniu sieldecka dostała w dupę po wypadku, teraz kolejny tydzień rozkładu - mrozy.
-10 stopni i wszystko 15-20 minut w plecy, a obrót w Siedlcach... czasem mniej czasu ma zająć. W Wawie niewiele więcej czasu. Kiedy tu te kible opróżniać.

Jest mała możliwość poprawy tego stanu, ale wymaga namącenia w jednym obiegu.
Zależy nam ,żeby pociągi szczytowe odchodziły punktualnie? OK. To po kolei:
4 Flirty i piętrus: 8037, 8039, 8041, 8043 i 88143 - zostawiamy normalnie, ale wcześniejszy (odjazd o 12:49): 8035 puścić na kiblu. Obiegi nam się przesuną o godzinę (ten co przyjeżdżał na 8035 będzie teraz odjeżdżał na 8037). Godzina daje czas na ewentualne wykrycie problemu, przestawienie z następnym obiegiem i choćby wyczyszczenie WCtu czy łączenie składów etc....
No i w razie draki (wypadku) rano zawsze to się co nieco wyprostuje do popołudniowego szczytu, więc nie będzie problemu z punktualnością po południu.
8035 przechodzi _chyba_ na 8940 - czyli nie Łowicz, który Flirtem być powinien.
Myślę, że ma to jakiś sens. Trzeba nieco rozkład zmieniać - fakt. Ale poprawi sytuację.

Jak wcześniej myślałem o rozkładzie ,to o tej porze wyobrażałem sobie z resztą jakąś osobówkę z Radomia do Siedlec (piętrus) i z powrotem ,ale to chyba głupsze rozwiązanie - podatne na opóźnienia, więc lepiej ten kibelek poza szczytem - mało osób wtedy jeździ, korona z głowy nie spadnie jak się kiblem przejedzie, nie flirtem.

Może warto to rozważyć?

PS. Wrócę do tej propozycji, jak będzie cieplej i wyjdą inne problemy, o których teraz się zapomina...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 08 sty 2009, 20:34

Pomysł z pietrusem z Radomia do Siedlec nie jest zły - pod warunkiem że będzie to jeździło planowo. Ostatnio z Radomia jeźdżą raczej planowo.
Z biegami na Flirtach powinno sie zrobić coś jak najszybciej, bo z tego co mówią maszyniści nie tylko WC stwarza problemy. Ten tabor jest po prostu zarzynany. Obiegi po 15 minut sa zabójcze dla tego sprzętu.
Kolega co mnie w poniedziałek zmieniał mówił mi ze w poniedziałek w 8950 coś tak w Flircie wyło i rzęziło jakby miał sie zaraz rozsypać. Zastanawiał się czy ten pociąg dojedzie do Zachodniego.
Zresztą to chyba przy Tobie opowiadał maszynista co się dzieje z tym sprzętem przy takich obiegach?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sty 2009, 20:42

przewoz pisze:
Glonojad pisze:Przepraszam, a w Alpach mrozów nie ma, że problem nie wystąpił na przykład we flirtach włoskich czy szwajcarskich? Chyba, że tam po prostu toalety są częściej oczyszczane...
Być może inna konstrukcja układu.
Nasze Flirty są tylko podobne do tych zachodnich, niektóre elementy były wkładane po raz pierwszy (głównie energoelektronika). Ale jak było z systemem kibelkowym - nie wiem.
Aparatura 3kV nie była identyczna jak we Włochach? O, to jestem zaskoczony.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 sty 2009, 20:43

rufio198 pisze:Kolega co mnie w poniedziałek zmieniał mówił mi ze w poniedziałek w 8950 coś tak w Flircie wyło i rzęziło jakby miał sie zaraz rozsypać.
Domyślam się, co to tak wyło i rzęziło - spokojnie, dojedzie. Ale będzie częściej odzywać się potem, stąd godzina odpoczynku na prawdę jest potrzebna, po porannym szczycie. Stąd też wolał bym ,żeby moja propozycja była w jakikolwiek sposób brana pod uwagę. Jak sytuacje te bedą się powtarzać ,to trzeba to podsunąć. Bo jak przyjdzie lato - to będzie za późno.... Pewnych spraw niestety nikt nie bierze pod uwagę (np jazda na 1/2 mocy w niektórych sytuacjach), a jak ja już teraz je widzę, to potem może być niedobrze.
rufio198 pisze:Zresztą to chyba przy Tobie opowiadał maszynista co się dzieje z tym sprzętem przy takich obiegach?
Któryś tam coś tam mówił i tym samym potwierdził moje prywatne obserwacje.

A to czy za 8035 pojedzie kibelek czy piętrus - ważne, żeby jechał. Kombinacja z Radomiem pewnie bedzie kłopotliwa przy układaniu obiegów - w porze 8035 nie ma żadnego Radomia. Stąd ta propozycja zostaje do przyszłego rozkładu.
Ale zmianę na kibla da się szybciej zrobić.
Lepiej brać to poważnie.

[ Dodano: Czw 08 Sty, 2009 20:44 ]
Aparatura 3kV nie była identyczna jak we Włochach? O, to jestem zaskoczony.
Nie. Idea - tak. Sama aparatura - nie.

Piotr Wi
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Kanie

Post autor: Piotr Wi » 08 sty 2009, 21:51

Glonojad pisze:Aparatura 3kV nie była identyczna jak we Włochach? O, to jestem zaskoczony.
Włoskie Flirty mają moc ciągłą 2 MW a "nasze" 1,6 MW. Stąd być może inna aparatura. A przy okazji mam pytania; Ile Flirtów mają aktualnie KM? Czy już cały kontrakt został zrealizowany przez Stadlera?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 sty 2009, 22:16

Piotr Wi pisze:Włoskie Flirty mają moc ciągłą 2 MW a "nasze" 1,6 MW. Stąd być może inna aparatura. A przy okazji mam pytania; Ile Flirtów mają aktualnie KM?
Akurat nie chodzi o to. Nasze mają moc jak najbardziej 2MW. Silniki 500kW, nawet te same co ED74 (montowane od poczatku, seryjnie - udana konstrukcja). Chodzi o same elementy energoelektroczniczne. Te uległy zmianie (pewne info).
Z resztą.... Nawet jakby miały mechanoecznie moc obniżoną, to te same przekształtniki by starczyły, a Stadler w tym przypadku chciał po prostu rozpocząć nową serię z nowym dostawcą. To wszystko.
Piotr Wi pisze:Czy już cały kontrakt został zrealizowany przez Stadlera?
Na pewno - inaczej nie jeździły by w pełnych swoich obiegach.

Piotr Wi
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Kanie

Post autor: Piotr Wi » 09 sty 2009, 11:58

Info o mocy 1,6 MW w KM-owych Flirtach zaczerpnąłem ze strony Stadlera- lista referencji.
Nie upieram się, że mam rację, ponieważ również prędkość maks. podana jest tylko 120 km/h. I jeszcze lepiej, że nie poczyniono tu oszczędności.
przewoz pisze:Silniki 500kW, nawet te same co ED74 (montowane od poczatku, seryjnie - udana konstrukcja).
czyli produkcja VEM . Rzeczywiście ten Producent ma przyzwoite jakość i konstrukcje silników asynchronicznych -również przemysłowych. Dziękuje przewozowi za odpowiedź i korektę mojej info.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 sty 2009, 12:39

Mi się wydaje że maszyniści nie wykorzystują w pełni możliwości FLIRTów. Przyspieszają nimi baardzo powoli. A wiem że mogą więcej

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 13:55 ]
Czy ja śnię? Ze strony Kol-Mazu
Informujemy państwa, że od dnia 12 stycznia nastąpią zmiany w kursowaniu pociągów. Poniżej prezentujemy opis najważniejszych z nich:

1. pociąg 12340/1 rel. Grodzisk Mazowiecki (6:44) – Dęblin (9:45) i 1223 rel. Warszawa Zachodnia (7:14) – Dęblin (9:45) na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock kursuje 3 minuty wcześniej,
2. pociąg 9720 rel. Tłuszcz (6:11) – Warszawa Zachodnia (7:19) będzie kursował w dni powszednie w wydłużonej relacji do Grodziska Mazowieckiego (7:50) jako poc. 365,
3. uruchomiony zostaje dodatkowy pociąg 9366 rel. Grodzisk Mazowiecki (8:16) – Warszawa Wschodnia (9:00) w (D),
4. pociąg 2120 rel. Dęblin (3:10) – Warszawa Zachodnia (5:30) będzie kursował w dni powszednie w wydłużonej relacji do Czachówka Południowego (6:20) jako poc. 159,
5. uruchomiony zostaje dodatkowy pociąg 9160 rel. Czachówek Południowy (6:17) – Warszawa Wschodnia (7:20) w (D) oprócz wakacji,
6. uruchomiony zostaje dodatkowy pociąg 5031 rel. Warszawa Zachodnia (5:19) – Warszawa Falenica (5:58) w (D),
7. pociąg 151 rel. Warszawa Wschodnia (7:01) – Czachówek Południowy (8:00) będzie kursował w dni powszednie w wydłużonej relacji ze stacji Warszawa Falenica (6:35) jako poc. 5040,
8. pociąg 209 rel. Warszawa Wschodnia (8:41) – Skierniewice (10:02) będzie kursował w wydłużonej relacji ze stacji Warszawa Falenica (8:10) jako poc. 5042,
9. pociąg 80320 rel. Mińsk Mazowiecki (5:04) – Grodzisk Mazowiecki (6:31) będzie kursował w wydłużonej relacji ze stacji Mrozy (4:44) jako 8894,
10. dotychczasowy pociąg 9454 rel. Sochaczew (6:12) – Warszawa Wschodnia (7:12) będzie kursował 12 minut później w wydłużonej relacji Sochaczew (6:24) – Warszawa Falenica (7:59) jako nowy poc. 40541,
11. pociąg 9406 rel. Łowicz Główny (7:12) – Warszawa Wschodnia (8:47) w dni powszednie będzie kursował w wydłużonej relacji do stacji Warszawa Rembertów (8:57) jako poc. 1935,
12. pociąg 211 rel. Warszawa Wschodnia (9:41) – Skierniewice (11:02) w dni powszednie będzie kursował w wydłużonej relacji ze stacji Warszawa Rembertów (9:31) jako poc. 1954,
13. uruchomiony zostaje dodatkowy pociąg 4443 rel. Warka (4:15) – Radom (5:26) w (D),
14. pociąg 21520 rel. Warka (5:37) – Otwock (7:37) będzie kursował w wydłużonej relacji z Radomia (4:41) jako 4442,
15. uruchomiony zostaje dodatkowy pociąg 481 rel. Warszawa Wschodnia (17:27) – Błonie (18:10) w (D) oprócz wakacji,
16. uruchamia się dodatkowy pociąg 9480 rel. Błonie (19:04) – Warszawa Wschodnia (19:47) w (D) oprócz wakacji,
17. pociąg 30860/1 kursujący w rel. Grodzisk Mazowiecki (15:57) – Mrozy (17:46) będzie kursował w skróconej relacji Warszawa Zachodnia (16:27) – Mrozy (17:46),
18. pociąg 519 kursujący w rel. Warszawa Zachodnia (16:32) – Otwock (17:23) kursuje w wydłużonej relacji ze stacji Grodzisk Mazowiecki (16:01) jako poc. 9368,
19. pociąg 9402 rel. Łowicz Główny (5:00) – Warszawa Wschodnia (6:36) w dni powszednie kursuje w wydłużonej relacji do p.o. Warszawa Gocławek (6:47) jako 1911,
20. pociąg 9210 rel. Skierniewice (7:46) – Warszawa Wschodnia (9:08) w dni powszednie kursuje w wydłużonej relacji do p.o. Warszawa Gocławek (9:18) jako 1913,
21. pociąg 405 rel. Warszawa Wschodnia (9:32) – Łowicz Główny (11:15) kursuje w dni powszednie wydłużonej relacji z p.o. Warszawa Gocławek (9:21) jako 1912,
22. pociąg 409 rel. Warszawa Wschodnia (13:25) – Łowicz Główny (15:09) kursuje w dni powszednie wydłużonej relacji z p.o. Warszawa Gocławek (13:15) jako 1914.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 sty 2009, 15:40

14. pociąg 21520 rel. Warka (5:37) – Otwock (7:37) będzie kursował w wydłużonej relacji z Radomia (4:41) jako 4442
Nareszcie coś z tym zrobili =D>

Mam jednak takie pytanie: czemu będzie miał numer jak pociągi relacji Radom - Warka, a nie zmienią mu numeru na odpowiadający relacji Radom - Warszawa? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 sty 2009, 15:41

Premo pisze:Przyspieszają nimi baardzo powoli. A wiem że mogą więcej
Popatrz na dzisiejsza pogodę.. Maszyniści dając 100% mocy i tak nic nie zrobią, bo system antypoślizgowy zrobi swoje (czuś jak zdejmuje moment - szarpanie przy rozruchu i hamowaniu).
Dziś jechałem takim opóźnionym 15 minut i z ciekawości włączyłem stoper, chciałem sprawdzić czy utrzyma czas przejazdu czy uda mu się zbić o 1 minutę (tyle jest luzu od Mińska).
No i zbił, przyspieszał elegancko, ale antypoślizg działał cały czas... Podobnie w relacji przeciwnej.
Przy suchuch szynach jazda to co innego...
Premo pisze:Czy ja śnię?
No, schodzimy na ziemię.
I pewnie i tak przydało by się więcej, na przykład na otwockiej poza szczytem....

Jeszcze dodam jeden argument do mojej propozycji rozłożenia obiegów Flirtowych:
Godzina na odpoczynek, czyszczenie WCtu, wodowanie i..... sprzatanie :/
Dziś jechałem takim Flirtem, którego podłoga wyglądała jak wysmarowana g...nem... Cała w błocie. RPzecież przez 15 minut w Siedlcach raczej nie dali rady tego wszystkiego ogarnąć, tym bardziej że pociąg był spóźniony.
Po południu to samo: przyjechał skład z Siedlec, też spóźniony, obrót na zachodniej i dalej w drogę. A w środku syf.
PRzez godzinę chociaż by przelecieli się po składzie ze szmatą i wyjęli co grubsze odpady ze śmietniczek, a tak będą jeździły do nocy...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2009, 20:08

Wolfchen pisze:Mam jednak takie pytanie: czemu będzie miał numer jak pociągi relacji Radom - Warka, a nie zmienią mu numeru na odpowiadający relacji Radom - Warszawa? :-k
Bo to formalnie będą dwa pociągi - Radom-Warka i dotychczas istniejący Warka-Warszawa. Wynika to pewnie z tego, że taniej jest poza terminem korekty RRJ złożyć wniosek na nowy pociąg niż na zmianę relacji/rj istniejącego.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 sty 2009, 20:09

Fikander pisze:Bo to formalnie będą dwa pociągi - Radom-Warka i dotychczas istniejący Warka-Warszawa. Wynika to pewnie z tego, że taniej jest poza terminem korekty RRJ złożyć wniosek na nowy pociąg niż na zmianę relacji/rj istniejącego.
Acha, w sumie też tak mi się zdawało, ciekaw jestem, czy i jak będzie to wypisane w rozkładzie w Radomiu. Dzięki :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 sty 2009, 21:52

Premo pisze:19. pociąg 9402 rel. Łowicz Główny (5:00) – Warszawa Wschodnia (6:36) w dni powszednie kursuje w wydłużonej relacji do p.o. Warszawa Gocławek (6:47) jako 1911,
20. pociąg 9210 rel. Skierniewice (7:46) – Warszawa Wschodnia (9:08) w dni powszednie kursuje w wydłużonej relacji do p.o. Warszawa Gocławek (9:18) jako 1913,
21. pociąg 405 rel. Warszawa Wschodnia (9:32) – Łowicz Główny (11:15) kursuje w dni powszednie wydłużonej relacji z p.o. Warszawa Gocławek (9:21) jako 1912,
22. pociąg 409 rel. Warszawa Wschodnia (13:25) – Łowicz Główny (15:09) kursuje w dni powszednie wydłużonej relacji z p.o. Warszawa Gocławek (13:15) jako 1914.
Tralala... a w tabelkach KMu jest do Wawra... Przynajmniej na pmk tak zauwazyli...
Coś mi się wydaje, że to pomyłka, bo nikt nie będzie cudów robił "w peronach" w Wawrze, tyulko na dodatkowych.
Może by tak jakaś spójność podawanych informacji?
No i.. troszkę niefortunny ten rozkład dla otwockiej - długie postoje tych pociągów na wschodnim.. Zwykle w takich przypadkach podróżni mówią "znowu się spóźni.." To nic, że pociag odjedzie planowo - długi postój robi swoje.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 sty 2009, 22:43

Na Wawrze nie będą zabierały pasażerów z uwagi na kwestię zawracania i obsługi peronowej. Kursy handlowe tylko do Gocławka.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 sty 2009, 22:48

MeWa pisze:Na Wawrze nie będą zabierały pasażerów z uwagi na kwestię zawracania i obsługi peronowej. Kursy handlowe tylko do Gocławka.
Ja to dobrze wiem... Teraz powiedz to tym, co robili tabelki w KM :)

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 22:53 ]
PS.
Co jest grane na mińskiej?
Przed chwilą widziałem pojedyńczego kibla, którego uznałem za "Flirta" do Siedlec.. No ale minęło 5 minut i kolejny pojedyńczy pojechał skład, również oświetlony. Jakieś służbowe o tej porze? Wcześniej ich nie widywałem...

ODPOWIEDZ