Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5305
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lut 2023, 11:39

kveld pisze:
20 lut 2023, 16:25
Niestety, pociągi nie rosną na drzewach, zwłaszcza w lutym. Pewnie coś zdechło w Siedlcach (albo nie dojechało do Siedlec przez dzisiejszy bałagan), a że przez jednotor za Rembertowem niczego na szybko nie idzie podesłać, to jedyne co KM mogły zrobić żeby zrealizować wszystkie pociągi, to rozpiąć w Siedlcach dwuskład.
Oj, to chyba nie tak. Po ostatnich cięciach rozkładowych KM na brak jednostek nie powinno narzekać. Cały międzyszczyt między Zachodnią a Główną stoją odstawione trzy składy (w tym podwójny Flirt), pewnie na WGT też coś się znajdzie. 4 jednostki poszły na Pomorze w dzierżawę. Po prostu dla KM liczą się obiegi, a nie pasażer. Pamiętam, że KM potrafią wysłać na obieg W-wa-Radom-Otwock-Łowicz-Celestynów-Łowicz... 1AL i nie widzi w tym problemu. A nawet, gdy wstrzymano ruchu Sochaczew-Bednary wysłać na zastępstwo również 1AL (może ten skład jest łączony).
Innym absurdem jest ułożenie ładnych obiegów R3-R7 - w sam raz na Flirty, ale jeżdżą na tym starocie, gdyż obiegi te startują w Sobolewie, Czyżewie czy Radomiu, a więc nieflirtowych miejscach. A podwójny Flirt wozi powietrze między Wschodnią a Błoniem. Ale to już od lat jest.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2023, 11:42

Ale nie chodzi o to, aby mieć jednostki, tylko o to, aby je mieć w miejscu i czasie, gdy są potrzebne. To są dwie krańcowo różne rzeczy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lut 2023, 11:44

pawcio pisze:
20 lut 2023, 18:47
Nawet już to mieliśmy.
Pamiętam, że kojarzyli to tylko pasjonaci, a i tak woleli zakresy numeracyjne pociągów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Paweł D.
Posty: 5305
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lut 2023, 11:50

fik pisze:
21 lut 2023, 11:42
Ale nie chodzi o to, aby mieć jednostki, tylko o to, aby je mieć w miejscu i czasie, gdy są potrzebne. To są dwie krańcowo różne rzeczy.
Ależ oczywiście. Sochaczew uruchomił skład zastępczy w stosunku 1:1. Czyli zrobiono to z pełną premedytacją, raczej nie patrząc na potrzeby pasażerów.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 lut 2023, 13:13

Czyli lepiej odwołać pociąg niż wysłać jedną jednostkę?

Paweł D.
Posty: 5305
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lut 2023, 13:15

Absolutnie nie. Nie doprowadzać do sytuacji, że cały dzień jeździ jedna jednostka EN57.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 lut 2023, 8:23

Ciężko przy wstrzymanym ruchu nie doprowadzać do takich sytuacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 mar 2023, 18:00

O korekcie od marca: nie liczyłem, że uda się dzięki S4 zrobić ładny takt co 20' z Gdańskiej do Piaseczna - ale dobrze, że chociaż z 20-40 zrobiło sie 20-10-30. Natomiast za to, że w DS większość pociągów KM do Radomia startuje z Gdańskiej (a nie jest przedłużeniem pociągów z Legionowa/Nasielska/cokolwiek) to jednak ktoś powinien po uszach dostać...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2236
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 mar 2023, 18:18

A to nie chodzi, że gdyby tak było, to zabrakło by nowego taboru na obsługę całości Działdowo - Radom? Bo LK9 wymaga taboru 160km/h, a LK8 nie koniecznie, na wielu kursach były moderny EN57. Fakt faktem, GK powinno być połączone z Nasielskami obowiązkowo.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 01 mar 2023, 18:58

zxcvbnm pisze:
01 mar 2023, 18:18
A to nie chodzi, że gdyby tak było, to zabrakło by nowego taboru na obsługę całości Działdowo - Radom? Bo LK9 wymaga taboru 160km/h, a LK8 nie koniecznie, na wielu kursach były moderny EN57. Fakt faktem, GK powinno być połączone z Nasielskami obowiązkowo.
Tutaj wychodzi kupowanie po trochu taboru na każdą linię, zamiast na jedną trasę konkretnie. A później nie ma taktu bo mamy pomieszanie z poplątaniem wszędzie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 01 mar 2023, 20:18

Glonojad pisze:
01 mar 2023, 18:00
O korekcie od marca: nie liczyłem, że uda się dzięki S4 zrobić ładny takt co 20' z Gdańskiej do Piaseczna - ale dobrze, że chociaż z 20-40 zrobiło sie 20-10-30. Natomiast za to, że w DS większość pociągów KM do Radomia startuje z Gdańskiej (a nie jest przedłużeniem pociągów z Legionowa/Nasielska/cokolwiek) to jednak ktoś powinien po uszach dostać...
Po uszach to nie wolno. To wybitnie zasłużony zespół tak tworzy.. Za coś pieniądze trzeba brac

Paweł D.
Posty: 5305
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 mar 2023, 20:30

Za to na R3 pojęcie równego taktu (aktualnie dość ładnego) poszło w zapomnienie. Co się będzie działo na Średnicy, że tak pocięto rozkłady i wymyślono 10 minut postoju na Zachodniej?

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 01 mar 2023, 21:35

Ja tak patrzę na rozkład do Piaseczna i weekend to porażka :( raz kursy co 10 min, raz dziura na prawie godzinę...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 mar 2023, 8:35

Obrazek
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 mar 2023, 10:26

zxcvbnm pisze:
01 mar 2023, 18:18
A to nie chodzi, że gdyby tak było, to zabrakło by nowego taboru na obsługę całości Działdowo - Radom? Bo LK9 wymaga taboru 160km/h, a LK8 nie koniecznie, na wielu kursach były moderny EN57. Fakt faktem, GK powinno być połączone z Nasielskami obowiązkowo.
No dobra, ale przecież mają piętrusy, one nie mogłyby robić Radom - Działdowo?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ