Strona 130 z 144

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2023, 11:39
autor: Paweł D.
kveld pisze:
20 lut 2023, 16:25
Niestety, pociągi nie rosną na drzewach, zwłaszcza w lutym. Pewnie coś zdechło w Siedlcach (albo nie dojechało do Siedlec przez dzisiejszy bałagan), a że przez jednotor za Rembertowem niczego na szybko nie idzie podesłać, to jedyne co KM mogły zrobić żeby zrealizować wszystkie pociągi, to rozpiąć w Siedlcach dwuskład.
Oj, to chyba nie tak. Po ostatnich cięciach rozkładowych KM na brak jednostek nie powinno narzekać. Cały międzyszczyt między Zachodnią a Główną stoją odstawione trzy składy (w tym podwójny Flirt), pewnie na WGT też coś się znajdzie. 4 jednostki poszły na Pomorze w dzierżawę. Po prostu dla KM liczą się obiegi, a nie pasażer. Pamiętam, że KM potrafią wysłać na obieg W-wa-Radom-Otwock-Łowicz-Celestynów-Łowicz... 1AL i nie widzi w tym problemu. A nawet, gdy wstrzymano ruchu Sochaczew-Bednary wysłać na zastępstwo również 1AL (może ten skład jest łączony).
Innym absurdem jest ułożenie ładnych obiegów R3-R7 - w sam raz na Flirty, ale jeżdżą na tym starocie, gdyż obiegi te startują w Sobolewie, Czyżewie czy Radomiu, a więc nieflirtowych miejscach. A podwójny Flirt wozi powietrze między Wschodnią a Błoniem. Ale to już od lat jest.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2023, 11:42
autor: fik
Ale nie chodzi o to, aby mieć jednostki, tylko o to, aby je mieć w miejscu i czasie, gdy są potrzebne. To są dwie krańcowo różne rzeczy.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2023, 11:44
autor: KwZ
pawcio pisze:
20 lut 2023, 18:47
Nawet już to mieliśmy.
Pamiętam, że kojarzyli to tylko pasjonaci, a i tak woleli zakresy numeracyjne pociągów.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2023, 11:50
autor: Paweł D.
fik pisze:
21 lut 2023, 11:42
Ale nie chodzi o to, aby mieć jednostki, tylko o to, aby je mieć w miejscu i czasie, gdy są potrzebne. To są dwie krańcowo różne rzeczy.
Ależ oczywiście. Sochaczew uruchomił skład zastępczy w stosunku 1:1. Czyli zrobiono to z pełną premedytacją, raczej nie patrząc na potrzeby pasażerów.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2023, 13:13
autor: Premo
Czyli lepiej odwołać pociąg niż wysłać jedną jednostkę?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2023, 13:15
autor: Paweł D.
Absolutnie nie. Nie doprowadzać do sytuacji, że cały dzień jeździ jedna jednostka EN57.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 22 lut 2023, 8:23
autor: Premo
Ciężko przy wstrzymanym ruchu nie doprowadzać do takich sytuacji

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 01 mar 2023, 18:00
autor: Glonojad
O korekcie od marca: nie liczyłem, że uda się dzięki S4 zrobić ładny takt co 20' z Gdańskiej do Piaseczna - ale dobrze, że chociaż z 20-40 zrobiło sie 20-10-30. Natomiast za to, że w DS większość pociągów KM do Radomia startuje z Gdańskiej (a nie jest przedłużeniem pociągów z Legionowa/Nasielska/cokolwiek) to jednak ktoś powinien po uszach dostać...

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 01 mar 2023, 18:18
autor: zxcvbnm
A to nie chodzi, że gdyby tak było, to zabrakło by nowego taboru na obsługę całości Działdowo - Radom? Bo LK9 wymaga taboru 160km/h, a LK8 nie koniecznie, na wielu kursach były moderny EN57. Fakt faktem, GK powinno być połączone z Nasielskami obowiązkowo.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 01 mar 2023, 18:58
autor: kajo
zxcvbnm pisze:
01 mar 2023, 18:18
A to nie chodzi, że gdyby tak było, to zabrakło by nowego taboru na obsługę całości Działdowo - Radom? Bo LK9 wymaga taboru 160km/h, a LK8 nie koniecznie, na wielu kursach były moderny EN57. Fakt faktem, GK powinno być połączone z Nasielskami obowiązkowo.
Tutaj wychodzi kupowanie po trochu taboru na każdą linię, zamiast na jedną trasę konkretnie. A później nie ma taktu bo mamy pomieszanie z poplątaniem wszędzie.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 01 mar 2023, 20:18
autor: Robert 514
Glonojad pisze:
01 mar 2023, 18:00
O korekcie od marca: nie liczyłem, że uda się dzięki S4 zrobić ładny takt co 20' z Gdańskiej do Piaseczna - ale dobrze, że chociaż z 20-40 zrobiło sie 20-10-30. Natomiast za to, że w DS większość pociągów KM do Radomia startuje z Gdańskiej (a nie jest przedłużeniem pociągów z Legionowa/Nasielska/cokolwiek) to jednak ktoś powinien po uszach dostać...
Po uszach to nie wolno. To wybitnie zasłużony zespół tak tworzy.. Za coś pieniądze trzeba brac

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 01 mar 2023, 20:30
autor: Paweł D.
Za to na R3 pojęcie równego taktu (aktualnie dość ładnego) poszło w zapomnienie. Co się będzie działo na Średnicy, że tak pocięto rozkłady i wymyślono 10 minut postoju na Zachodniej?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 01 mar 2023, 21:35
autor: kajo
Ja tak patrzę na rozkład do Piaseczna i weekend to porażka :( raz kursy co 10 min, raz dziura na prawie godzinę...

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 mar 2023, 8:35
autor: fik
Obrazek

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 mar 2023, 10:26
autor: Glonojad
zxcvbnm pisze:
01 mar 2023, 18:18
A to nie chodzi, że gdyby tak było, to zabrakło by nowego taboru na obsługę całości Działdowo - Radom? Bo LK9 wymaga taboru 160km/h, a LK8 nie koniecznie, na wielu kursach były moderny EN57. Fakt faktem, GK powinno być połączone z Nasielskami obowiązkowo.
No dobra, ale przecież mają piętrusy, one nie mogłyby robić Radom - Działdowo?